Lasikuitupuskinta kiinni...Kiinni ja Maalissa.

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Lasikuitupuskinta kiinni...Kiinni ja Maalissa.

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Mites ootte rakennellu/teettäny noita kiinnikkeitä puskimen taakse, jossa on paljas lasikuitupinta? Kokeilin ratkaisuja jo Etsillä, muttei yllätyksenä koko foorumilta löydy kuin 4 tulosta (lasikuitupusk*) 8O ... luulisi porukan noita rakennelleen.

Hommasin ruotsista Saab 9000 Viggen -aftermarket puskimen, kun pääsin tuossa "hieman" hyötymään eräästä vakuutusyhtiön casesta (käytännössä for free). Puskimessa on tuon toisen topikin tavoin toteutettu kahden puskimen yhdistäminen ja siinä on 9000 Aeron yläosa ja 9-3 Viggenin alaosa, täysin saumattomasti. Tämän on stcs:n foorumilla käsin tehnyt paikallinen welho, Andreas Hjarne, joka reilu vuosi sitten projektia siellä piti. Olin tuosta jo silloin kiinnostunut, mutta hän pyysi siitä silloin älyttömiä. Nyt hän on myynyt siitä muotin Racestuffille, jolta ruotsin kruunu kautta tuon sai puolet halvemmalla.

Etupuoli on hyvin viimeistelty ja sen puolesta voisi jo viedä maalaamoon, mutta takana ei siis ole mitään kiinnikkeitä. Ja ajattelin, että ne on varmaan kuitenkin fixumpi tässä vaiheessa rakentaa. Suunnittelin, että laminoisi orkkispuskurista otettavan paksun alumiinipalkin kiinnityksen tuohon uuteen. Puskurin kiinnityspultithan (2) menevät alumiinipalkista läpi. Olisiko tässä mitään ideaa ja onnistuuko yleensäkään :?: . Entä mitä paikkaa suositellaan jossa tuon teettäisi :?: .

Jollein sumareita saa kiinni, on aukkoihin tarkoitus laittaa samaa mustaa verkkoa, kuin mitä on jo maskin takana. Ja samoin väliaikaisesti coolerin aukkoon, kunnes jaksaa ruuvata uuden icn.
Viimeksi muokannut saapasi, Su Touko 17, 2009 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja SonmH »

saapasi kirjoitti:Mites ootte rakennellu/teettäny noita kiinnikkeitä puskimen taakse, jossa on paljas lasikuitupinta? Kokeilin ratkaisuja jo Etsillä, muttei yllätyksenä koko foorumilta löydy kuin 4 tulosta (lasikuitupusk*) 8O ... luulisi porukan noita rakennelleen.
Itse tein kiinnikkeet alumiinista jotka kuidutin puskuriin.
Pistäs muutamat kuvat niin annetaan lisää tyhmiä vinkkejä...
Väärinviritys stage 3 1x2-1
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja frenzy »

Itse lasikuidutin puskurit alumiinipalkkeihin kiinni. Etu ja takapuskureiden reunoille lisäksi kiinnikkeet, joilla puskurin saa alkuperäisiin kiinnikkeisiin kiinni. . periaatteessa Bolt-on.
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja saapasi »

frenzy kirjoitti:Itse lasikuidutin puskurit alumiinipalkkeihin kiinni. Etu ja takapuskureiden reunoille lisäksi kiinnikkeet, joilla puskurin saa alkuperäisiin kiinnikkeisiin kiinni. . periaatteessa Bolt-on.
Okei, eli just mitä aattelin ja se sinulla toiminut, Hyvä hyvä! Ja noi reunat kanssa harkintaan + samallahan sitä liittää orkkis sumaritellingitkin siihen. Paitsi se pikku varjopuoli, et sumariaukot ovat ny vähän niinku 9-3.., joten veikkaampi että pitäs saada kolkin tellingit sinne. Ei sen puoleen jotenkin tässä just sumaripolttimoa kiroillen vaihtaneena tuli sellanen fiilis, et mitä hittoa noilla tekee, ei yhtään mitään. Pitää nyt kattoa.

Koitan saada huomenna myös vähän kuvatusta, niin saatte heittää lisää kommentteja. Tää kun menee muuten ihan noobaillen.


Niin, mihis toi kannattaa täälä viedä duunattavaks ??
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Semmosen kyssärin muistin, et eikai toi häkkyrä tipu sit maahan/repeä kiinnikkeistään ku on vähän tiukka alusta ja isot fillarit.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kunnolla kuidutettuna ei tipu.

mut sehän noissa lasikuitupuskureissa on, että ei ne kestä osumia, repee ja murtuu tosi helposti, että ei kannata rotvalleihin kurvailla ja kauppaan ku menee, nii ei sitten ajeta liian eteen, ettei puskuri pussaa rotvallia :D

http://www.garaget.org/?car=56060&image=922868

tän tyylinenkö ?
jmo
"Viggen"
Viestit: 501
Liittynyt: Su Elo 17, 2003 10:55

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja jmo »

veijostin
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: To Kesä 15, 2006 12:41
Paikkakunta: Oulu/Ii

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Hyvin sopii kyllä mielestäni tuo puskin.
frenzy
"Aero"
Viestit: 356
Liittynyt: To Elo 12, 2004 10:30
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja frenzy »

saapasi kirjoitti:Semmosen kyssärin muistin, et eikai toi häkkyrä tipu sit maahan/repeä kiinnikkeistään ku on vähän tiukka alusta ja isot fillarit.
Itse olen ajellut omalla autolla yli 3 vuotta, maavara ollut kokoajan < 11cm, alla 18'' vanteet, 35mm madallus + koni sport iskarit
Ainoastaan maalia lähtenyt puskureiden alareunoista, ei ole revennyt.

Kyllä se pysyy kiinni :D
Viimeksi muokannut frenzy, La Huhti 04, 2009 17:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#2599
Audi A6 -17
MB ML320 -07
Ex-93SS
TiDS -08 Ex-ng900SE T
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja saapasi »

veijostin kirjoitti:
Hyvin sopii kyllä mielestäni tuo puskin.
Juurikin tuo.

Heh...ei tarvikkaan kaivaa kuvaa kovolta ku löysitte jo :D
Tää on mun mielestä paras tuolta:
http://www.garaget.org/?car=242&image=277841

Hyvä muuten toi saabracingin kuva, en ollu nähnykkään. Varmaan aika samasta hommasta kyse ja tuostahan näkyy sopivasti miten kooleri asettuu. Orkkiksen takaa kun se ei ihmeellisemmin näy.
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5174
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja Risto »

saapasi kirjoitti:Niin, mihis toi kannattaa täälä viedä duunattavaks ??
http://www.senseionline.fi/tuotteet.html
http://www.sk-autosound.fi/yhteystiedot.php

Molemmissa paikoissa touhuaa Jani Mikkonen puh. 09-3463363 GSM 041 459 9909
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Tässä näitä kuvatuksia:

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tää on se alumiinipalkki. Mitään ei oo vielä purettu tossa.
Kuva

Palkki on kiinni parillakymmenellä torxilla tollasessa listassa.
Kuva

edit: Niin, ja toi palkin sisällä oleva fylli on mustaa styroksia. Se on vasten puskuria.
Viimeksi muokannut saapasi, Pe Huhti 03, 2009 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Onkos noitten lasikuitupuskimien ikä muuten mikä ennen kuin ne rupeaa tärinästä halkeilemaan?Vähän niinkuin corvetet ja niissä sentään on aine vahvuutta?
Oon nähnyt monta kiesiä kun lasikuitu on ajan mittaan rasituksesta halkeilemaan saatikun sattuu vetämään penkkaan.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja saapasi »

Risto kirjoitti:
saapasi kirjoitti:Niin, mihis toi kannattaa täälä viedä duunattavaks ??
http://www.senseionline.fi/tuotteet.html
http://www.sk-autosound.fi/yhteystiedot.php

Molemmissa paikoissa touhuaa Jani Mikkonen puh. 09-3463363 GSM 041 459 9909
Ai Samu Kaunistokin tekee noita nykyisin. Laittanu mun ekan pirssin (not saab) poppikset ja tummennuksia joskus 10v sitten. Täytyypäs kysästä.

Toi toinen paikka vaikuttaa kyl jo aika prolta. Ja on tosi lähelläkin. Kiitoksia linkeistä! Saas nähä mitä ottaa hommasta.
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: Lasikuitupuskinta kiinni

Viesti Kirjoittaja saapasi »

tomaatti kirjoitti:Onkos noitten lasikuitupuskimien ikä muuten mikä ennen kuin ne rupeaa tärinästä halkeilemaan?Vähän niinkuin corvetet ja niissä sentään on aine vahvuutta?
Oon nähnyt monta kiesiä kun lasikuitu on ajan mittaan rasituksesta halkeilemaan saatikun sattuu vetämään penkkaan.
Tähän mulla oli alunperin jo idea, et teettäis samalla jotku jousto-osat siihen kuidutus kohtaan. Jos mahdollista.

Onneksi tuo äsken mainittu alemman linkin firma sanoo myös korjaavan haljenneita lasikuitu korinosia.
Vastaa Viestiin