Käytiin dynossa...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
kallek
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: Su Touko 18, 2003 10:33
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja kallek »

Heh pakko laittaa tämäkin, tällähetkellä lepäämässä olevalla 900 -85 Aerolla kävin dynossa aikoinaan, käyrästä huomaa miten toimii vapaarullat... :)

Kuva
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Vigge kirjoitti: Perjantaina meni viimeinen valitus sisään PC:n kautta ja jos mitään järkevää vastausta ei tule niin täytyy ruveta itse hiillostamaan SP:tä ja
Eilen tuli taas vaihteeksi mitta täytyy odottelun osalta. Otin foonin kauniisti käteen ja pirautin suoraan SP:lle. En yhtään ihmettele että maileihin ei vastata, on meinaan harvinaisen tympeää henkilökuntaa.
Esittelin itseni ja kerroin mistä autosta on kyse jne...
Vastaus oli mitä sä tänne soittelet soittele sinne Suomen putiikkiin.
No hetken aikaa sain tavata miksi mä heille soitin = kun ei niitä vastauksia maililla tipu on pakko soittaa ja kysyä missä mättää.
Valkoisten valheiden sarja jatkui, kun henkilö X yritti sysiä syyt Rikun (ProcarService) niskaan, ettei he mukama olleet saaneet uuttaa tietoa autoni ongelmista sen jälkeen kun olivat kommentoineet CO-mittaria.
Huvittavaa asiassa on että tämä samainen henkilö X oli itse vastannut Rikun mailiin seuraavasti:
I need to look into this matter with my collegues and will get back to you.

Sitten kun päästiin itse asiaan, ei henkilö X osannut kommentoida ongelmia sen enempää. Nyt sovittiin että he kommentoivat ongelmia Rikulle viimeistään tiistaina. Varmuuden vuoksi pistin vielä pari a-nelosta menemään SP:lle mailitse ettei jokin olennainen asia unohdu.
Jännityksellä odotan tiistaita, jos vaikka tämä pelleily vihdoin päättyisi.
#1730
500whp.net member
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Jaahas.En taidakkaan tilata speedpartsilta palikoita autooni.Näyttäs vähä semmoselta juosten kusemalta toiminnalta.Jospa tässä kattelis vielä mistäpäin sitä hommaamaan viriä.
Onkos jollakin kokemusta noista MapTunin palikoista??Tai jostain muualta??Ja onkos suomessa muita välikäsiä Saabin osille kuin procar service?
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

No ei noi kaikki Speedpartsin "palikat" ole huonoja. Mitä olen itse kuullut tähän astisista, SP:n myymistä viritysseteistä, kaikki ovat toimineet tuota Viggenin softaa lukuunottamatta. Meikäläisenkin autossa oleva steg 3 pelittää aivan moitteettomasti.

Taitaa olla asia niin, että Speedparts ei välttämättä itse tiedä, mitä noissa BSR:n softissa on. Tämä tietenkin kostautuu vikatilanteissa, kun ei tiedetä, mitä pitäisi tehdä. Tämä on tietysti vain meikäläisen arvailua, eikä mitään faktaa. Itse en henk.koht. tiedä, kuinka hyvin Speedparts on perillä noiden BSR:n softien "sielunelämästä".

Kokemuksia Maptunista? No ei ole vielä, mutta kohta on. Mulle on tulossa Maptunilta speciaalimapattu softa autoon :mrgreen: Tehoja luvataan 270+ hv ja vääntöä noin 370 Nm :mrgreen: Ja enempää ei kannata mainostaa, ennen kuin softa on autossa kiinni ja se on dynottu 8)
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6438
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Ongelmia

Viesti Kirjoittaja Eski »

No onhan näitä joitakin muitakin ongelmatapauksia ollut. Itsekin olin jo tilaamassa Steg1:stä, mutta sitten tuon Ollin Viggenin lisäksi tuli oheinen juttu vastaan suomi24 saab-ryhmässä ja Potkuhousunkin Aero nakutti dynossa, niin tilasinkin Saabin 185hv boksin... Eipä tuo SP mitään kiirettä tunnu tavaran toimituksilla pitävän, kun kohta on jo kuukausi mennyt tilauksesta :cry: Saabin orggisboksejakin siis saa ProCarservicestä SP:n kautta...

Onkos muuten Mr. TurboSensonicin alustapäivitys ja coolerin asennus ProCarservicessä vielä aikataulussa...?

Eski & 9-3tSport

-----------------

Steg1 ja paineiden heittely osa2
Kirjoittanut: Saab 9-3t Sport ASP, 15.5.2003 klo 20.58

Moi

Kirjoittelin pari viikkoa sitten 9-3lpt:n paineiden heilumisesta 1-1.2 välillä.

Olin nyt sitten tänään vihdoin BSR:lla Växjössa tutkimuksissa. Se on sitten salamyhkäinen paikka. Itse et pääse kattomaan mitä ne siellä tekee sun autolle sun täytyy vain venata siellä. Pääsin ekalle koeajolle mukaan että ne sai "oireet selville". Auto siis välillä nyki aika pahasti 3,4,5 vaihteilla ja täys kaasulla.

Ekalla koeajolla huomasimme heti että juuri silloin kuin se "nykäisee" niin paineet nousee 1.5 ja sitten tippuu leikkaamalla alas sitten taas ylös. No ne tietysti vaihto magneettivenan, mutta se ei auttanut. Sen jälkeen en päässyt näkemään mitä ne duunas, mutta pari tuntia ne ropas sitä autoa, ajo välillä ja käytti penkissä.

Sitten ne tuli sanomaan että vika on joko katalysaattorissa tai koko putkistossa. Eli menee ns tukkoon isommilla paineilla. Sitten ne selitti jotain että katti kuumenee liian nopeesti, että se voi hajottaa turbon jos sitä ei "korjata". Kaikki päästö arvot oli ihan OK.

Onko kellään ollut samanlaisia kokemuksia? Eli onko pieni paineiden heiluminen, jota tiedän useimmissa tuunauissa olevan poistunut putkistoa avartamalla?

Steg3 putkisto tilaukseen vai mitä?

t. Saab 9-3t Sport ASP
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ongelmia

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Eski kirjoitti:Onkos muuten Mr. TurboSensonicin alustapäivitys ja coolerin asennus ProCarservicessä vielä aikataulussa...?
No saas nähdä. Annoin Rikulle mun puhelinnumeron, jos olisi vaikka mahdollista päästä asennuttamaan noita kamoja autoon aikaisemmin kuin oli alunperin tarkoitus. Olis nimittäin asiaa ihan firman puolesta sinne Jyväskylään ja ajattelin että samalla voi käyttää auton Pro-Car Servicellä. Näin sais vielä kilometrikorvaukset Jyskälään ja takaisin -matkalta.

Speedpartsilta on kuulemma tippunut melko nihkeästi noita tavaroita tässä kevään kynnyksellä. Ilmeisesti he priorisoivat oman maansa virittäjät, joita nyt kesäloman kynnyksellä kyllä piisaa - ainakin mitä lukee STCS:n foorumia. Ja toi Abbottin cooleri tulee Englannista, joten sitä voi joutua odottelemaan.

Riku sanoi mulle, että noi SP:n kamat on yleensä tulleet heille maanantaisin. Soitin hänelle viime maanantaina, eikä hän ole ainakaan soittanut mulle eilen, joten romppeet ei sitten ilmeisesti ole vielä tulleet. Tässä on olemassa sekin riski, että kamojen asennus viivästyy jopa alustavasti sovitusta aikataulusta :( Toivottavasti näin ei kuitenkaan käy.

Maptunilta olisin saanut alumiinisen crossflow IC:n 8500 SEK:illä, mutta toi Abbottin IC oli alennuksineen hieman halvempi. Mulle lähti eilen Maptunilta uusi softa, jonka pitäis olla mulla noin viikon päästä. Se huono homma tässä on, että tota softaa ei voi pistää kiinni autoon, ennen kuin siinä on paremmin virtaava IC, joten softan heittämistä autoon joudun odottamaan niin kauan, kunnes tuo Abbottin IC on paikallaan :(
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Noista tilauksista Speedpartsilta.. niin ite jouduin odottamaan kartio ilmansuodatinta 1,5kk ! ! kun putkisto tuli viikossa. hmm.. :roll: ihme hommaa.Kauankohan sitä joutuu IC:tä odotteleen..

Turbo Sensonic:tuuhan sit kertoileen mielipiteet kuhan saat sen lastun joku päivä laitettua!!
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Milli kirjoitti:Noista tilauksista Speedpartsilta.. niin ite jouduin odottamaan kartio ilmansuodatinta 1,5kk ! ! kun putkisto tuli viikossa. hmm.. :roll: ihme hommaa.Kauankohan sitä joutuu IC:tä odotteleen..
No jos joku tavara on Speedpartsilta lopussa, he joutuvat tilaamaan sitä tavaran valmistajalta. Noita ilmansuodattimia tekee ranskalainen J&R, ja ranskalaisilta jos tilaa jotain, niin saa yleensä odottaa pari-kolme kuukautta, ennen kuin mitään tapahtuu :wink:
Milli kirjoitti:Turbo Sensonic:tuuhan sit kertoileen mielipiteet kuhan saat sen lastun joku päivä laitettua!!
No totta helvetissä :D Sitten vois jo viedä autonkin dynottavaksi sinne ST-Motorsille.

Maptun on mittauttanut Trollspeedillä omien settiensä teho- ja vääntölukemat staattisesti, joten luulisi niiden olevan suhtkoht oikein. Jos steg 3:lla puhaltaa 265 hv ja 370 Nm, niin Maptunin Fredrik arveli, että tolla mulle tulevalla softalla saavutettaisiin 270+ hv ja 370+ Nm. Maksimiahtopaine tulee olemaan 1.3 bar kaikilla muilla vaihteilla paitsi 1. vaihteella, jonka max. ahdot on 0.5 bar. He olivat juuri vähän aikaa sitten mapanneet softan NG900 Turbolle, jossa oli crossflow IC kiinni. Tehoja lähti irti noin 280 hv vakioturbolla (Garrett T25M) maksimiahtojen ollessa 1.4 bar. Auto on kuulemma helvetillisen nopea :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2171
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Näyttäs Maptun lupaavan 9000:een 2.3T steg3:lla 270hp/440nm.Kuulostaa ihan kivalta. :D Pitäs vissii laittaa se IC tilaukseen.Ni vois alkaa tota suunnitteleen.
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Vigge kirjoitti: Jännityksellä odotan tiistaita, jos vaikka tämä pelleily vihdoin päättyisi.
Eipä päättynyt pelleily vielä eilen :x :x :evil:
Kuten arvata saattaa ei asiaan kommentoitu sovitussa ajassa. Tänään sitten soittelin itse taas kerran hurrilandiaan ja kyselin mistä nyt kiikastaa.
Asiaa oli kuulema puitu kolleegoiden kanssa, mutta mitään ratkaisua he eivät ongelmaan keksineet. Vaatii kuulema lisää aikaa.
Taitaa tuote lähetä palutukseen...
#1730
500whp.net member
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Vigge kirjoitti:
Asiaa oli kuulema puitu kolleegoiden kanssa, mutta mitään ratkaisua he eivät ongelmaan keksineet. Vaatii kuulema lisää aikaa.
Taitaa tuote lähetä palutukseen...
Aika outo juttu! Taitaa olla SP:n pojat vaan pelkkiä tavaran välittäjiä ilman minkäänlaista omaa teknistä tietämystä. Kuva Parasta, että perut kaupat, jos se vaan on mahdollista (?) ja ostat uudet viritykset muualta! (esim. "testattuna ja asennettuna" tms.)
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

saabisti2 kirjoitti:Aika outo juttu! Taitaa olla SP:n pojat vaan pelkkiä tavaran välittäjiä ilman minkäänlaista omaa teknistä tietämystä. Kuva Parasta, että perut kaupat, jos se vaan on mahdollista (?) ja ostat uudet viritykset muualta! (esim. "testattuna ja asennettuna" tms.)
Joo, sama fiilis mullekin on tullut. Speedpartsilla ei välttämättä tiedetä mitään noista BSR:n softista, vaan he ainoastaan jälleenmyyvät niitä.

Kyllä toi pelleily on kestänyt jo turhan pitkään. Jos he eivät saa vastausta BSR:ltä, eivätkö osaa itse hoitaa hommaa kuntoon, niin ei muuta kuin boksi takaisin ja rahat takaisin.

Nyt alkaa yhä enemmän vaikuttaa siltä, että vaikka kaikki muut BSR:n softat toimisivatkin OK, niin Viggenin softassa on joku bugi, joka pistää seokset sekaisin ja moottorin nakuttamaan :evil: Viggeneitä on kuitenkin tehty "vain" 4511 kpl, joten ihan heti ei varmaan tule vastaan sellaista kaveria, joka kävisi valittamassa tuosta softasta SP:lle tai BSR:lle. Onneksi Olli kävi dynossa, että asia selvisi. Tekisi itsekin mieli käyttää auto dynossa tuolla BSR:n softalla, mutta taitaa jäädä tuo dynossa käynti siihen saakka, kunnes autossa on kiinni Maptunin "special" softa.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Turbo Sensonic kirjoitti:
Joo, sama fiilis mullekin on tullut. Speedpartsilla ei välttämättä tiedetä mitään noista BSR:n softista, vaan he ainoastaan jälleenmyyvät niitä.

Kyllä toi pelleily on kestänyt jo turhan pitkään. Jos he eivät saa vastausta BSR:ltä, eivätkö osaa itse hoitaa hommaa kuntoon, niin ei muuta kuin boksi takaisin ja rahat takaisin.

Nyt alkaa yhä enemmän vaikuttaa siltä, että vaikka kaikki muut BSR:n softat toimisivatkin OK, niin Viggenin softassa on joku bugi, joka pistää seokset sekaisin ja moottorin nakuttamaan :evil: Viggeneitä on kuitenkin tehty "vain" 4511 kpl, joten ihan heti ei varmaan tule vastaan sellaista kaveria, joka kävisi valittamassa tuosta softasta SP:lle tai BSR:lle. Onneksi Olli kävi dynossa, että asia selvisi. Tekisi itsekin mieli käyttää auto dynossa tuolla BSR:n softalla, mutta taitaa jäädä tuo dynossa käynti siihen saakka, kunnes autossa on kiinni Maptunin "special" softa.
Ajattelin aluksi etten kommentoi puehelua sen enempää kuin mitä edellä kirjoitin, mutta tässä nyt hieman jatkoa.

Kyllä ne SP:llä ihan suoraan myönsi ettei he osaa kommentoida ongelmaan enempää kuin mitä ovat (lue syyttää mittareita sun muita epäolennaisia asiaoita). Asiaa on yritetty tiedustella BSR:tä, tai näin ainakin anettiin ymmärtää. Kun vastausta ei ole tullut lepää homma laakereille. Ei toi juttu nyt ihan yllättysenä BSR:llä voinut tulla, mä lähetin parin a4:n mittaisen sepostuksen sinne jo aika päivää sitten.

SP:ltä tarjottiin uutta boksia kokeiltavaksi, mutta en ollut oikein kiinnostunut koska softa on identtinen. He kuulema pitävät jotain tietokantaa jossa on varmuuskopio asiakkaalle lähetetystä softasta. Mun tapauksessa se oli tutkittu ja siinä ei havaittu vikaa...
Kerroin myös että en luota persbarometriin uuden boksin kanssa, vaan myös se pitäisi ajaa penkissä. Yllätyin hieman vastauksesta "miksi"?
Jos testit haluaa tehdä, täytyy ne tehdä omaan laskuun, koska penkitys ei ole ns. normaali proseduuri lastutuksen jälkeen. Mulla on palanut jo kohta puolikkaan stagen verran rahaa ja yhtään enempää ei kiinnosta laittaa.


Yritin saada tietoa SP:ltä kuinka monta viggen stage ykköstä on myyty. Vastauksena kerrottiin että niitä on myyty todella paljon. Itse rohkenen hieman epäillä tätä "tietoa", koska en ole onnistunut löytämään yhtään viggenin omistajaa jolla ko. romut olisi kiinni. Kertokaa toki jos tiedätte.

Ja sitten hieman vielä juttua Speepartsista yrityksenä. Firmalla on todella kattava valikoima erilaisia vakio sekä viriosia saabeihin. Toimitukset hoituvat useissa tapauksissa nopeasti, näin myös omassani. Muttan sitten tämä ongelmien hoito on aivan perseestä. Tulen kyllä jatkossakin ostamaan tuolta tavaraa, mutta yksi asia on varma, softia en kyllä osta.
Mun mielestä ei kannata olla huolissaan jos heiltä tilaa rautaa, mutta softien kanssa suosittelen pitäytymään toimiviksi todetuissa yksilöissä.
#1730
500whp.net member
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2074
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Omia kokemuksia

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Näköjään joku muukin on törmännyt SP "kohtuullisiin" toimitusaikoihin. Itse olen lähettänyt oman Steg 1:sen viime lokakuussa selvitettäväksi/korjattavaksi nykimisten takia. Sain boksin takaisin Huhtikuussa, mutta auto ei lähtenyt edes käyntiin kyseisellä boksilla(sama sarjanumero) ja kaikki mahdolliset moottorin ohjauslaitteet naksuivat konehuoneessa. Nyt sitten olen odotellut n.2kk uutta boksi, joka on kuulemma tehty ja on vain lähetystä vailla. Pari viikkoa sitten se oli ilmestynyt Seijarin lähetyslistoille, joten vielä odotellaan...

Saattaapi olla että on viimeinen Boksi mikä tilataan SP:ltä, jos toiminta on aina yhtä ripeää.

Onneksi Pro car-Service sijaitsee n. 0.5 km päässä omasta työpaikastani, niin ei tule käymiselle paljon hintaa.

PS. Taidan seuraavaksi siirtyä Turbotec:in tiloihin kyselemään päivityksiä. Saattaisi softan ominaisuudet ja niiden tietäjä olla vähän lähempänä (n.2km).

PS. edes SP:ahtopaine mittari ei ole hiljainen ilman öljyä...tosin siitä on mukava katsella moottorin mahtavia ahtopaineita (0.4bar)
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
saabisti2
"Hirsch"
Viestit: 713
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Yritin saada tietoa SP:ltä kuinka monta viggen stage ykköstä on myyty. Vastauksena kerrottiin että niitä on myyty todella paljon. Itse rohkenen hieman epäillä tätä "tietoa", koska en ole onnistunut löytämään yhtään viggenin omistajaa jolla ko. romut olisi kiinni. Kertokaa toki jos tiedätte.
Eipä ole muuten tullut vielä vastaan muita SP:n stegeillä...Abbotin kylläkin... :mm Philip Hs Saksasta kertoo juuri asentaneensa Viggenin Convertibleensa Abbotin steg 1:sen :!:
http://www.saabscene.co.uk/ubb/ultimate ... 3;t=000691[/b]
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vastaa Viestiin