Mistä sisustamateriaalit

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
veijostin
"Viggen"

Mistä sisustamateriaalit

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Olis tarkotus teettää sonettiin sisusta uusiks ja verhoilijakin on tiedossa, kuhan vaan hankin materiaalit. Kysymys kuuluukin, et mistä saisi edukkaasti ostettua nahkaa/keinonahkaa? Tuommosen firman löysin:
http://www.ice-fi.fi/index.php?cPath=39 ... b2b6c4813d
Onko kellään kokemusta?
SonmH
"Viggen"

Re: Mistä sisustamateriaalit

Viesti Kirjoittaja SonmH »

Kangaskaupat vois olla kova juttu. eurokangas ensimmäinen mikä tulee mieleen, varmastikkaan ei halvin.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
TjK
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja TjK »

Tuolta.
Ainakin muutamia vuosia sitten löytyi 99/900 -mallien verhoilukankaat ja paljon muuta...
http://www.tricol.fi/
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Verhoilu
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja Verhoilu »

kysyppä tammersuoja lapuan nahka ja kankaissa trikoli on varmaan pätevä ps homma ei muuten onnistu aivan kotikonstein ja konein,varsinkin jos käytät verhoilussa päälletikkauksia
tsaarela
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja tsaarela »

Itsellä myös pitäisi Sonettiin sisustaa entrata. Enämpi olisin noista lattiaverhoiluista kiinnostunut. Mistä löytää tuommoista mattoa, mitä noissa on käytetty ja pystyykö noita jotenkin saamaan ns. muotoonprässätyksi?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
veijostin
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja veijostin »

Reilu kuukausi takaperin tilasin sitten tuollaista mustana kattoa varten:
http://www.ice-fi.fi/product_info.php?c ... b2b6c4813d

Kun tiedustelin noista eri liikkeistä noita materiaaleja, niin tricolista ja lapuan nahasta toinen pulju oli koko heinäkuun lomalla (en muista kumpi). Toisessa liikkeesä sitten kertoi nainen puhelimessa itänaapurin aksentilla, että heillä ei myydä nahkaa..

Eli keinonahkaan päädyin ja ihan asialliselta materiaali vaikuttaa. Saa nyt nähdä, teetänkö sitten lopunkin sisustan tuolla keinonahalla.
Tuningstyle.com
"Kaasari"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tuningstyle.com »

veijostin kirjoitti:Reilu kuukausi takaperin tilasin sitten tuollaista mustana kattoa varten:
http://www.ice-fi.fi/product_info.php?c ... b2b6c4813d

Kun tiedustelin noista eri liikkeistä noita materiaaleja, niin tricolista ja lapuan nahasta toinen pulju oli koko heinäkuun lomalla (en muista kumpi). Toisessa liikkeesä sitten kertoi nainen puhelimessa itänaapurin aksentilla, että heillä ei myydä nahkaa..

Eli keinonahkaan päädyin ja ihan asialliselta materiaali vaikuttaa. Saa nyt nähdä, teetänkö sitten lopunkin sisustan tuolla keinonahalla.
Jos joku halusi tilatta materjaleja.Esimerkisi nahka,keinonahka ja muita semmoisia mitä käytettä verhoilu töissä sitten saan auta npoin paljun kun mahtolisus.Mutta voin sano yhtä että aina ei ole see itse tehty hyvä itea koska jos mene jotain rikki sitten on materjaali hakassa :(
Aina jos yrität itse mmitän tehtä suositelen aina kysä hinta tarjousta.Koska nahat mitä mä käyttän on kaikki autonnahat ja see tarvisi ihan varmasti semmoist pareman ompelukonen ja lanka pitäsi olla toinelaine kun ompelet nappin :lol:
On tarjotava yli 400 erivärejä autonnahkoja ja lähes sama keinonahkoja.Hinta luoka nahkalla on eri koska jotain tule Saksasta,Englandista ja Scotlandista.Viimene on uusi paikka mistä nyt tule nopeasti ja tosi hyvä laatua.

Terv,

Evens (Tuningstyle.com)
Koko auton sisu homma saa tehty 100% Tuningstyle Team`i puolelta

www.tuningstyle.com
Verhoilu
"Kaasari"

MITÄ EROA ON AUTOVERHOILUNAHALLA JA HUONEKALUNAHALLA MIKSI SUOMALAINEN NAHKA ON HUONOMPI KUIN SAKSALAINEN NAHKA
Tuningstyle.com
"Kaasari"
Viesti:

Verhoilu kirjoitti:MITÄ EROA ON AUTOVERHOILUNAHALLA JA HUONEKALUNAHALLA MIKSI SUOMALAINEN NAHKA ON HUONOMPI KUIN SAKSALAINEN NAHKA
Ero on siistä että huonekalunahat ei kestä noin hyvän kun autonnahat.Olen tehty yli 10 vuota ja siistä viimeset 3 vuota olen käytänyt aina autonnahkoja.
En sano että on huonompi mutta jos teet Lapuannahasta ja sitten Englandista tai Saksasta tilatu nahast jotain valmiksi sitten huonekalunahat veny hirveän paljon.Ja ei sopi penkien valmisteluksi.Ja huonekalunahka kulu nopempi kun autonnahat.On katsastetty ja tietän mistä puhun.
Ja aina kun asikas halua jotain tilata sitten see tietä että autonnahat on aina paremat kun huonekanahat.Jos haluat tietä sitten voin sanoa että on tehty lähes 50 Corvettejä siis teitän puolella ja asikat on ollut kiitoliset tehty työstä.Ensimäset penkit mitä tekin olit siis huonekalunahasta ja sitten oli ihan varmasti yksi kaveri kuka lähetti kuvat mitä on tapahtunut :( see oli tosi huono ja sitten mä löysin Englandista paikka mistä sai tilatu nahat.Nyt on noin että jos nahka on varastossa sitten on see seuravan päivän mun työ paikalla.Ne tule sieltä tosi nopeasti :)
Oli pitkä juttu mutta niin see ero on.
Ja huonekalunahka ei sopi penkien valmisteluksi.

Terv,

Evens
Tuningstyle Oy

www.tuningstyle.com
Verhoilu
"Kaasari"

Tuningstyle.com kirjoitti:
Verhoilu kirjoitti:MITÄ EROA ON AUTOVERHOILUNAHALLA JA HUONEKALUNAHALLA MIKSI SUOMALAINEN NAHKA ON HUONOMPI KUIN SAKSALAINEN NAHKA
Ero on siistä että huonekalunahat ei kestä noin hyvän kun autonnahat.Olen tehty yli 10 vuota ja siistä viimeset 3 vuota olen käytänyt aina autonnahkoja.
En sano että on huonompi mutta jos teet Lapuannahasta ja sitten Englandista tai Saksasta tilatu nahast jotain valmiksi sitten huonekalunahat veny hirveän paljon.Ja ei sopi penkien valmisteluksi.Ja huonekalunahka kulu nopempi kun autonnahat.On katsastetty ja tietän mistä puhun.
Ja aina kun asikas halua jotain tilata sitten see tietä että autonnahat on aina paremat kun huonekanahat.Jos haluat tietä sitten voin sanoa että on tehty lähes 50 Corvettejä siis teitän puolella ja asikat on ollut kiitoliset tehty työstä.Ensimäset penkit mitä tekin olit siis huonekalunahasta ja sitten oli ihan varmasti yksi kaveri kuka lähetti kuvat mitä on tapahtunut :( see oli tosi huono ja sitten mä löysin Englandista paikka mistä sai tilatu nahat.Nyt on noin että jos nahka on varastossa sitten on see seuravan päivän mun työ paikalla.Ne tule sieltä tosi nopeasti :)

Terv,

Evens
Tuningstyle Oy
mutta nahka on aina otettu eläimestä ja mitä eroa on siinä onko eläin kasvanut saksassa vai suomessa,vai onko ero siinä että saksalainen tai joku muu muokkaa ja käsittelee nahan paremmin kuin suomalainen.ettei vain menisi sekaisin pinta värjätty ja läpi värjätty nahka.ja ammattilaisena varmaan tiedät miten estetään nahan venyminen.
Tuningstyle.com
"Kaasari"
Viesti:

Verhoilu kirjoitti:

Terv,

Evens
Tuningstyle Oy
mutta nahka on aina otettu eläimestä ja mitä eroa on siinä onko eläin kasvanut saksassa vai suomessa,vai onko ero siinä että saksalainen tai joku muu muokkaa ja käsittelee nahan paremmin kuin suomalainen.ettei vain menisi sekaisin pinta värjätty ja läpi värjätty nahka.ja ammattilaisena varmaan tiedät miten estetään nahan venyminen.
Mutta ihan varma on see että ne kemikaalit mitä on laitettu autonnahkojen pääle kestä.Autonnahka on käsitelut toisenlainen.Autonnahka valonkesto on isompi että see ei muuta väri noin nopeasti kun kalusetenahka.Ja kyllä mä tietän mitä estä venymistä ja vielä yks semmoista asioista on että pitäsi käyttä löytä see oikea liima.
Mikä liima sä käyttät?
Mutta ihan varmasti on asiakailla oikeus päätä mistä materjaalista see halua ja mistä tilata päälistys :)

Terv,

Evens

www.tuningstyle.com
Tuningstyle.com
"Kaasari"
Viesti:

Löysin vielä lisä juttua autonnahasta ja kalustenahkoista.
Ja jos olet ammatilaine verhoilia sitten tietät varmasti mikä on niilä ero.
Juttu mitä laitan on semmoinen.

Auto Interior Leather

Automotive interior leather is very different from furniture leather. Don't make the mistake of installing furniture-grade leather in your car.

At Hydes Leather we know the differences between auto leather and furniture leather because we supply hides to both industries.
What is Automotive Grade Leather?

Auto Leather is more durable than furniture-grade leather because it goes through different tanning and finishing processes. In a car, leather is subjected to constant UV rays, which means it needs to have a UV resistant coating applied to it. Leather also releases gases over time (off-gassing), which isn't a problem with furniture leather but causes condensation on windows in cars if it isn't properly treated.
Hydes Car Interior Leather

Hydes provides the finest leather for car interiors. Our hides are specially treated to ensure long-life, soft-touch, and minimal off-gassing. For your next car interior treat your ride to Hydes Leather.

Evens

www.tuningstyle.com
Verhoilu
"Kaasari"

[quote="Tuningstyle.com"]Löysin vielä lisä juttua autonnahasta ja kalustenahkoista.
Ja jos olet ammatilaine verhoilia sitten tietät varmasti mikä on niilä ero.
Juttu mitä laitan on semmoin

-liima mitä käytän on kaksikomponentti liima UNITEX SL 100 , KIILTO MYY SITÄ SUOMESSA, en ole ammatilainen vaan tiedonhaluinen harrastelija.
Tuningstyle.com
"Kaasari"
Viesti:

-liima mitä käytän on kaksikomponentti liima UNITEX SL 100 , KIILTO MYY SITÄ SUOMESSA, en ole ammatilainen vaan tiedonhaluinen harrastelija.
Mikä on sen lämpotilan mitat? Siis + puolella ja - puolella.Että kestäkö see kuuma ja külmä.Tietän sitä että kaveri käytti sitä ja ovipahvit tulivat irti :( ja sitten sai liimatu mun liimalla mikä on Neo Spray 2100 ja Akzo Nobel myy sitä.
See kannata tosi hyvän kuuma ja kylmä.koska koelautat ja sisäkatto verhoilu pitäs kannata noin hyvän että see tule sieltä auki.

Evens
Tuningstyle Oy

www.tuningstyle.com
Verhoilu
"Kaasari"

Mikä on sen lämpotilan mitat? Siis + puolella ja - puolella.Että kestäkö see kuuma ja külmä.Tietän sitä että kaveri käytti sitä ja ovipahvit tulivat irti :( ja sitten sai liimatu mun liimalla mikä on Neo Spray 2100 ja Akzo Nobel myy sitä.
See kannata tosi hyvän kuuma ja kylmä.koska koelautat ja sisäkatto verhoilu pitäs kannata noin hyvän että see tule sieltä auki.

Evens
Tuningstyle Oy
-kiitos tiedoista,selvisi asioita jota pitää ottaa huomioon.
Vastaa Viestiin