T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kysymys yksinkertaisuudessaan jo otsikossa: mitä eroa Trionic 5- ja Trionic 7-mallisien moottorien kansipahveilla?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mertmi kirjoitti:Kysymys yksinkertaisuudessaan jo otsikossa: mitä eroa Trionic 5- ja Trionic 7-mallisien moottorien kansipahveilla?
T7 kansipahvi on peltiä ja ohuempi. Ei käy ristiin.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mielenkiintoista. Paksuuseroa epäilinkin, liekköhän isokin ero paksuudessa? Pitäisi melkeinpä käytetystä tiivisteestä päästä mittaamaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

~0.4mm vs ~1.4mm
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
junnu
"Aero"
Viestit: 479
Liittynyt: Ti Touko 03, 2005 08:34
Paikkakunta: pietarsaari
Viesti:

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja junnu »

01 kolkkiin laitoin -94 pahvin.ajettu 40tonnia steg3 kanssa ja eikös tuo 1mm ole vain positiivista ahtojen kanssa :oops:
puh.050-3748237
#3078
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja nugge »

sylinteripainehan laskee jos on liian korkea kansipahvi ja ajoitukset kärsii ainakin mun logiikan mukaan :D
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Jurba
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 16:24

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja Jurba »

Mul on T7 koneessa T5 kansipahvi ja ihan normaalisti on auto toiminu.
Saab 9-3 -08
Ex: saab 9-3 sc -06 "Biopower"
saab 9-3 aero -02
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Jurba, muistanko väärin mutta eikö sulla ole T5 hilut koneessa, siis mukit ja veivit? Jos näin niin tuloshan tämän topicin valossa on T5 auto ei T7
#1730
500whp.net member
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Minulla on vielä mielenkiintoisempi paketti. T7 kone muultaosin, paitsi kanget ja männät T5. Puristuspaineet mitattu 16bar. Vissiin vakiona pitäisi olla 2.3-koneelle huonon koneen raja 12bar ja ehjästä pitäisi tulla noin 14bar. Ruttuja on kivasti. Hyvin toi pelaa ja kone vetää hyvin tyhjäkäyntikierroksilta lähtien. Saa nähdä kilkattaako 95E:llä, kun talvella olen ajanut tuolla matalaoktaanisella...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

Mertmi kirjoitti:Minulla on vielä mielenkiintoisempi paketti. T7 kone muultaosin, paitsi kanget ja männät T5. Puristuspaineet mitattu 16bar. Vissiin vakiona pitäisi olla 2.3-koneelle huonon koneen raja 12bar ja ehjästä pitäisi tulla noin 14bar. Ruttuja on kivasti. Hyvin toi pelaa ja kone vetää hyvin tyhjäkäyntikierroksilta lähtien. Saa nähdä kilkattaako 95E:llä, kun talvella olen ajanut tuolla matalaoktaanisella...
Ja kansipahvi on T7 8O :?: T5 männät tulee lohkon yläpinnantasosta hieman yli kun taas T7 männät jää vähän alle. T5 männän reunat tulee hyvin lähelle kantta T7 tiivarin kanssa. jopa osuma on mahdollinen.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Käy ja kukkuu. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jurba
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 12, 2006 16:24

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja Jurba »

Vigge: juu on T5 männät ja kanget. Eli siis "T5". :)
Saab 9-3 -08
Ex: saab 9-3 sc -06 "Biopower"
saab 9-3 aero -02
Amiraali
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: La Loka 04, 2003 21:18
Paikkakunta: Kuopio

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja Amiraali »

Jurba kirjoitti:Mul on T7 koneessa T5 kansipahvi ja ihan normaalisti on auto toiminu.

Juurikin tämän takia näihin " nettineuvoihin " pitää suhtautua varauksella,
tämäkin "osatotuus" olisi jäännyt roikkumaan tänne ellei vigge olisi korjannut...
Eli miettikää tarkasti ennen kuin julistatte jotain Absoluuttista totuutta...
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja Hook »

Mertmi kirjoitti:Käy ja kukkuu. :)
Mennäänkö ihan matalapaineisen tehoilla, vaiko onko piristetty?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: T5 ja T7 kannentiivisteiden ero

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Hook kirjoitti:
Mertmi kirjoitti:Käy ja kukkuu. :)
Mennäänkö ihan matalapaineisen tehoilla, vaiko onko piristetty?
Vakiona mennään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin