Steg-1 asennettu, ja hyvin kulkee!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Steg-1 asennettu, ja hyvin kulkee!

Viesti Kirjoittaja Hallu »

:D :D :D :D
Vihdoin boxi, (ahto)painemittari ja mankkuvena kiinni ja paikoillaan.

Boxi oli vm. 1996 ysisatkuun hommattu boxi tänä kesänä ja pelkoa oli hieman miten toimii mun vm. 2000 9-3 154hv: ssa mutta toimii täydellisesti.
Mankkuvenakin oli käytetty (eri paikasta kuitenkin) ja sekin toimii kuten mankkuvena vaan voi toimia.
Painemittari on viritetty valekatkaisiaan, mittarina Wika-painemittari. Toimii hienosti mutta ilman vaimennusta aivan pikkuisen värisee, mutta ei haittaavasti. Huomenna sitten tulee VDO: oon ahtomainemittari.

Asennukseen meni kaikkineen päivineen 2h (mankkuvena + boxi), mutta sanoisin että oikeilla välineillä asennuksen tekee tunnissa, toisen asennuksen ½-tunnissa.

Paineet menee 1,2bar eli ok.
Ei nykimisiä tai muita ikäviä lieveilmioitä.

Huomioita ekalla ajolenkillä:
-ykkönen suhteessa vaisu, eli se rajoitus toimii ja onkin ihan ok.
-ykkösen-kakkosen välissä pieni menotauko ennen kuin paineet nousee
-jotenkin sama fiilis kun aikoinaan -81: ssä turbossani, löytyy kunnolla turbo-potkua :twisted:
-alusta huononi hetkessä sadalla, keulii eikä meinaa pysyä pirssi tiellä
-kaikki perhanan mummot ja rekat oli JUST samaan aikaan ajelulla kun mä! :evil:
-IHANAA TOI VOIMA!!! :twisted: :twisted: :twisted:

No, pitää mennä yöllä ottamaan uus lenkki, jospa olis sitten enemmän tilaa kokeilla...

PS. Kyllä muija pyörittelee päätään, no, lähteköön menemään jos saappi sitä noin ottaa pannuun, saappi EI lähde mihinkään! :mrgreen:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Onnex olkoon :!: :D

Kerroit siis, että toi boksi on alunperin vm. 1996 NG900:sta ja toimii silti 154 hv:n 9-3:ssa? Wau, mulle vakuuteltiin, että NG900:n boksi ei toimisi 9-3:ssa. No ainakin 9-3:n sisäänrakennettu immobilizer ei toimi tolla boksilla :wink:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Turbo Sensonic kirjoitti:No ainakin 9-3:n sisäänrakennettu immobilizer ei toimi tolla boksilla :wink:
Joo, pitää kysästä Laakkoselta saiskohan ne sitä fiksattua tota uutta boxia niin että toimis :?: :!:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Noniin onnittelut vaan :D Hyvä et pelittää niinku pitää :!:
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Lisäkyssä

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Muutama lisäkysymys:

Nyt kun on Steg-1 kiinni niin kuinkas bypass vena, pitääkö vaihtaa johonkin järeempään? Onko olemassa "viritetympiä" malleja joilla saadaan nopeampi ahtopaineen nousu kaasuläpän avautuessa? Vai pitäskö vaihtaa/voiko vaihtaa dumppi-venaan? :roll:


Sitten vielä, onko jossain kiihdytysarvoja tolle steg-1: lle? Olis vaan kiva vertailla pitääkö ne paikkansa... :twisted:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
2,3T sport
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
Paikkakunta: E-suomi
Viesti:

Re: Lisäkyssä

Viesti Kirjoittaja 2,3T sport »

93t sport kirjoitti: Sitten vielä, onko jossain kiihdytysarvoja tolle steg-1: lle? Olis vaan kiva vertailla pitääkö ne paikkansa... :twisted:
Autosi varmaan jo etenee sen verran päättäväisesti että vasen käsi lienee syytä pitää kokoajan ratissa, mutta oikealla kädellä voit toki painella sekunttikellon nappeja vaihdekepin heiluttelun lisäksi :D

Tuolta voit vilkuilla minkälaisiin lukemiin kellon pitäisi pysähtyä http://nordictuning.biz/tuning/9-3/
Tosin nuo on Nordicin softalla kellotettuja, mutta saat varmaan tehtyä haluamasi vertailut niilläkin :D
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Heh, juuri tulin motarilta, rauhallista oli.
Mukana oli juuri tuo Nordicin printti ja tässä vertailuaikoja.
Pakko vielä sanoa että aika vaikeaa katsoa tietä, nopeusmittaria ja pitää sormea kellolla :wink:

Otin useampia vetoja sillä vaukeaa saada ihan puhdasta suoritusta ilman ylä-/ alamäkiä.

Nopeusväli - Vaihde - Nordic steg1 - Oma aika
60-100km/h - 4v - 6.5sek - 6.3sek :twisted:
80-120km/h - 5v - 10.6sek - 9.6sek :twisted:
100-150km/h - 4v - 7.3sek - 6.6sek :twisted:

Nordicin steg-1: ssä on "vain" 200 pollea ja se näkyy ajoissa :lol: mopo mikä mopo toi nordic... :mrgreen:
No ei sentään, älköön kukaan vetäkö hernettä nenuun :wink:

Pakko oli vielä ottaa perinteinen 0-100km/h, ajaksi tuli 6,98sek, nordic 7,5sek...
Otin vain yhden vedon joten varmasti kun ottaisi useita niin pääsis alle tuon 7 sekkaa kunnolla :twisted:

Sen huomasin että kun boxi on vm. 1996 ysisatkusta niin kierrosrajoitin tulee hieman aikaisemmin mukaan, nyt on siinä ja siinä meneekö tuo 100 rikki kakkosella, originaalilla boxilla se menee "kevyesti". :wink:

Mielenkiintoista on sekin että Nordicin vakio-Aero 9-3: seen kun vertaa niin tää speedparts: sin Steg-1 hakkaa Aeron mennen tullen :!:
Jos Aerossa on tuo 205 heppaa ja nordic on testinsä tehnyt kunnolla niin pakkohan tässä Steg-1: ssä on olla heppoja reippaasti yli 200... :roll:

Että näin tällä kertaa...
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

ja nyt on hymy herkässä :D , on nää sabat aika sleeppereitä.

On muuten hauska huomata kuinka boksin vaihdolla auto herää ja alkaa kulkea kunnolla. Nyt tulet huomaamaan kuinka renkaat kuluu kummallisen nopeasti :roll:

9-3 aerokin on vakiona aika unelias mutta laatikolla sekin hoituu....
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Viesti Kirjoittaja Vigge »

93t sport kirjoitti:
Otin useampia vetoja sillä vaukeaa saada ihan puhdasta suoritusta ilman ylä-/ alamäkiä.

Nopeusväli - Vaihde - Nordic steg1 - Oma aika
60-100km/h - 4v - 6.5sek - 6.3sek :twisted:
80-120km/h - 5v - 10.6sek - 9.6sek :twisted:
100-150km/h - 4v - 7.3sek - 6.6sek :twisted:


Ihan lupaavalta näyttää :lol:
Lisää tarkkuutta saat mittaukseen videokameran avulla, jos sellainen löytyy. Nauhaa voi sitten pälyillä frame framelta.
#1730
500whp.net member
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Vigge kirjoitti:
93t sport kirjoitti:
Otin useampia vetoja sillä vaukeaa saada ihan puhdasta suoritusta ilman ylä-/ alamäkiä.

Nopeusväli - Vaihde - Nordic steg1 - Oma aika
60-100km/h - 4v - 6.5sek - 6.3sek :twisted:
80-120km/h - 5v - 10.6sek - 9.6sek :twisted:
100-150km/h - 4v - 7.3sek - 6.6sek :twisted:


Ihan lupaavalta näyttää :lol:
Lisää tarkkuutta saat mittaukseen videokameran avulla, jos sellainen löytyy. Nauhaa voi sitten pälyillä frame framelta.
Juu, olenkin jo ottanut kokeeksi vakiona 0-100 ja aika oli "noin" 8,237 sekuntia :wink:
Mulla on vaan canonin S40 digikamera ja sillä saa lyhkäsiä videoitakin otettua eli tuohon hommaan ihan passeli peli.
Ei muuta kun roudarinteipillä kemera otsaan ja menoksi :lol:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:ja nyt on hymy herkässä :D , on nää sabat aika sleeppereitä.

On muuten hauska huomata kuinka boksin vaihdolla auto herää ja alkaa kulkea kunnolla. Nyt tulet huomaamaan kuinka renkaat kuluu kummallisen nopeasti :roll:

9-3 aerokin on vakiona aika unelias mutta laatikolla sekin hoituu....
Kyllä on ollut ilme "muikea" kun on ajellut, eilenkin tuli "koulutusajoa" 150km... :D
Sen kyllä huomaa että kun turbo rykäisee paineet tappiin niin alkaa nokia kulumaan aika lailla, pitää vaan jotenkin hillitä intoa... :roll:

100%: sti voin suositella boxia, kyllä boxi on todella hintansa arvoinen, hankkikaa ihmeessä!! :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

shhhh

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Ollaan vaan ihan hiljaa meidän bokseista sillä kohta kaikilla on joku hirvee peto allaan ja sitten oma tuntuu aivan mopolta... shhhhhhh...

Mä taasen olen katsellut tollasta yhtä automerkkiä jolla sais 3 litrasesta dieselistä 250 hevoo ja 550Nm vääntöä pienellä lastuttamisella. Olis aika rapee menemään.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Re: shhhh

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:Ollaan vaan ihan hiljaa meidän bokseista sillä kohta kaikilla on joku hirvee peto allaan ja sitten oma tuntuu aivan mopolta... shhhhhhh...
Olet kyllä tasan oikeassa, jos meillä on potkua autossa hieman enemmän ku "normaalissa" perheautossa niin ei sitä naapurilla tartte olla, olkoon naapuri vaan kateellinen ja katselkoon noita saappaan takavaloja :twisted:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Saabeissa on kiva pysyä, vetotapa on vain omaan makuuni se kaikista huonoin. Muuten loistavia autoja.
STCF #3
Turbo Sensonic
"Hölösuu"
Viestit: 7321
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Speedou kirjoitti:Saabeissa on kiva pysyä, vetotapa on vain omaan makuuni se kaikista huonoin. Muuten loistavia autoja.
No eiköhän se nelivetokin tule sieltä jossain vaiheessa :wink:

Sitä odotellessa "grillaillaan" etupyörien renkaita :twisted:
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Vastaa Viestiin