Listalle jo laittelin samasta aiheesta messua, joten laitetaan tänne kanssa:
IC projekti ( http://www.eikiinnosta.net/kuvat/rassailua/ic ) alkaa olemaan putkien ja itse kennon puolesta paketissa, mutta "yllättäen" ilmaantui pientä ongelmaa tuon hukkaportin kellon ja uuden tangon kanssa.
Eli; jotta sain coolerin putket sopimaan nätisti, minun piti kääntää ahtimen kompurapuolta siten että ahtimelta lähtevä putki sojottaa alaspäin. Tämä tarkoittaa myöskin sitä että hukkaportin kello kääntyy samalla yhden "pulttivälin" verran kohti auton keulaa, joka taas aiheuttaa sen että alkuperäinen tanko ei enää tavoita hukkaportin vipua. Vääntelin 8mm kierretangosta jatkospätkän ja liitin sen kierreholkilla kellon tankoon kiinni, jatkoksen toinen pää on luonnollisesti hukkaportin vivussa.
No sitten se itse ongelma: Otin solenoidivenan johdon irti ennen kuin lähdin koeajolle, ideana siis oli säätää peruspaineet siihen 0.4bar tuntumaan. Paineet nousikin 0.45bar tietämille ja olin suorastaan iloinen että uusi tanko tuli "heittämällä" oikean mittaiseksi. Seuraavaksi laitettiin solenoidivenan johto kiinni ja nyt alkoikin hymy hyytyä, nimittäin paineet oli edelleen maksimissaan tuon 0.45bar vaikka apc:n pitäisi ruoskia ahdot 0.6-0.7bar tuntumaan?!
Missähän nyt mahtaa olla vika? Ennen ic:n asennusta paineet pyöri tuolla 0.6-0.7bar tietämillä, jossa ne vakio apc:llä pitääkin olla, joten tuntuu ihmeelliseltä jos apc pudottaisi paineita nakutuksen takia ic:n asennuksen jälkeen? Entäs voiko tuossa uudessa tankovirityksessä olla syy tähän outoon käyttäytymiseen? (onko yleensä mitään mahdollisuutta että tuommoinen jatkettu / taivutettu tanko toimii?) Huomasin myös sen että hukkiksen vipu takertelee välillä kun sitä remppaa käsin auki<->kiinni, saako tämä systeemin purettua jotenkin että pääsisi tsekkaamaan mikä siellä kanittaa?
Hukkaportin tangon ja kellon säätöä
Hukkaportin tangon ja kellon säätöä
-Kimmo- "Motivoitunut saabisti"