SID Info symbolit

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

4882 Dec = 1312 Hex -> P1312 joka on Palosignaali syl 1+2 katkos/oikosulku. Eli joko DI-kasetin johdotus tai itse kasetti.

4916 Dec = 1334 Hex -> P1334 sama mutta syl 3+4.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
mikkoko
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Su Loka 25, 2009 08:22

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja mikkoko »

Kiitos :D
9-5 Aero-00
sero
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2009 18:02
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja sero »

foppa kirjoitti:Mitenkäs nuo "gear" tiedot luetaan. Muistelen, että nelilovisessa on 5,6,7,8 (vaihteet 1,2,3,4), mutta välillä gear näyttää numeroa 12 :?:
T7 infoa lukiessa törmäsin tälläisiin tietoihin noista:

2 - Reverse
3 -Neutral
5 - Gear 1
6 - Gear 2
7 - Gear 3
8 - Gear 4
11 - Gear 3, lock up
12 - Gear 4, lock up


Olen foorumilla uusi käyttäjä ja kysynkin nyt tässä kun en muutakaan paikkaa löytänyt :oops:

Olen kiinnostunut tuosta softan avaamisesta, ja sen ensimmäisen askeleen ottamisesta :wink: . Hakua käyttämällä ja googlettamalla löydän lähinnä tiedonmurusia, niin kysyn oisko jostain löydettävissä infopaketti missä selitettäisiin etenkin tätä softan lukemis- ja kirjoitusvaihetta?
T7suiten kerkesin jo koneelle lataamaan, mutta vielä tarvitsee esim. SaabOpenProgin?
Mielessä miljoona muutakin kysymystä mutta aloitetaan noista :)

Niin, ja autona 9-5 2.3t vm-00 :wink:
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

sero kirjoitti:
foppa kirjoitti:Mitenkäs nuo "gear" tiedot luetaan. Muistelen, että nelilovisessa on 5,6,7,8 (vaihteet 1,2,3,4), mutta välillä gear näyttää numeroa 12 :?:
T7 infoa lukiessa törmäsin tälläisiin tietoihin noista:

2 - Reverse
3 -Neutral
5 - Gear 1
6 - Gear 2
7 - Gear 3
8 - Gear 4
11 - Gear 3, lock up
12 - Gear 4, lock up


Olen foorumilla uusi käyttäjä ja kysynkin nyt tässä kun en muutakaan paikkaa löytänyt :oops:

Olen kiinnostunut tuosta softan avaamisesta, ja sen ensimmäisen askeleen ottamisesta :wink: . Hakua käyttämällä ja googlettamalla löydän lähinnä tiedonmurusia, niin kysyn oisko jostain löydettävissä infopaketti missä selitettäisiin etenkin tätä softan lukemis- ja kirjoitusvaihetta?
T7suiten kerkesin jo koneelle lataamaan, mutta vielä tarvitsee esim. SaabOpenProgin?
Mielessä miljoona muutakin kysymystä mutta aloitetaan noista :)

Niin, ja autona 9-5 2.3t vm-00 :wink:
Etsi täältä www.ecuproject.com
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
sero
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2009 18:02
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja sero »

jyyrä kirjoitti:
Etsi täältä http://www.ecuproject.com

Sieltäkö porukka on kaiken lukenu? Vaikee saaha kokonaiskuvaa ees tosta alottelijoiden osiosta :roll:
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

sero kirjoitti:
jyyrä kirjoitti:
Etsi täältä http://www.ecuproject.com

Sieltäkö porukka on kaiken lukenu? Vaikee saaha kokonaiskuvaa ees tosta alottelijoiden osiosta :roll:
Sieltä, ja tiedän että se on todella sekava, mutta kaikkea ei tarjoilla hopea tarjottimella valmiiksi tehtynä :wink: Itse olen tutkinut iltaisin T7suitea/T7 ecuja kohta vuoden ja tuntuu siltä että mitä enemmän sitä tutkii ja opiskelee sitä vähemmän tietää :lol: Mutta kysyminen ei ole kiellettyä jos apua tarvii :D
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
sero
"Turbo"
Viestit: 263
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2009 18:02
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja sero »

jyyrä kirjoitti:
sero kirjoitti:
jyyrä kirjoitti:
Etsi täältä http://www.ecuproject.com
Sieltäkö porukka on kaiken lukenu? Vaikee saaha kokonaiskuvaa ees tosta alottelijoiden osiosta :roll:
Sieltä, ja tiedän että se on todella sekava, mutta kaikkea ei tarjoilla hopea tarjottimella valmiiksi tehtynä :wink: Itse olen tutkinut iltaisin T7suitea/T7 ecuja kohta vuoden ja tuntuu siltä että mitä enemmän sitä tutkii ja opiskelee sitä vähemmän tietää :lol: Mutta kysyminen ei ole kiellettyä jos apua tarvii :D
Totta puhut, noita kakspyöräisiä laitellessa tuli huomittua miten paljon oppiminen vie aikaa :)
Jos tässä kevääseen laittas tavotteen et sais selkoo tosta hommasta, menee nykyisetkin hevoset harakoille kun tiet jäässä.

E: Nyt näkyy SID-infot, http://www.ecuproject.com on ratkaisu kaikkeen.
Saab 9-5 -99, ex Saab 900i -86, #4929
J.N
"Hirsch"
Viestit: 953
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja J.N »

Liittyy vain löyhästi alkuperäiseen aiheeseen, mutta koska en nopeasti parempaakaan ketjua löytänyt, niin hyödynnän tätä.

Miten tavallisia, tai epätavallisia ovat muilla olleet nuo 0 litran refueled ilmoitukset kesken tavallisen ajon? Itselläni tapahtui jälleen tänään yhdellä siirtymällä tuollainen, vaikka auto oli ennen siirtymää pysäköity lähes tasaiselle paikalle ja ajo ei ollut millään tavalla urheilullista. Polttoainetta kyseisellä hetkellä oli lähes täysi tankki.

Kuinka suuria heittoja muut ovat tavanneet tankkaamisen jälkeen SID infon ja tankkauspisteen mittarin todellisen tankatun määrän välillä?
#3418
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4570
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

sattuuko muuten olemaan biopower pohjainen softa ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Biopower-softilla tulee joo nuo refueled ja etanoli-adaptaatioilmoitukset aina jos SID Info on enabloitu, ei normisoftilla.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
J.N
"Hirsch"
Viestit: 953
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja J.N »

On Biopower, mutta mikä mahtaa aiheuttaa refueled 0 lit -ilmoitukset kesken normaalin ajon, kun polttoaineen määrä tankissa ei kuitenkaan muutu, tai muuttuu korkeintaan ihan nimellisesti?
#3418
Rene-Rane
"Hölösuu"
Viestit: 2242
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 22:54
Paikkakunta: Suomi

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja Rene-Rane »

jcarlson kirjoitti:Itse softamuutos ei ole kuin "Software Open" ruksin päälle laittaminen omaan softaan T7Suitella. Sen muokatun ohjelman saaminen purkkiin on vain hieman isompi homma.

Yksi vaihtoehto ohjelmointiin on CANUSB ja yhteys I- tai P-bussiin, sen kummempia kaapeleita ei tarvitse kuin CAN L ja CAN H sekä maa auton johtosarjasta CANUSB sovittimeen.

Tässä kuitenkin riskinä se että jos jostain syystä ohjelmointi epäonnistuu, autosta tai kannettavasta loppuu akku keskenkaiken tms. niin sen jälkeen Trionic on täysin mykkä kunnes sen kaivaa esiin ja ohjelmoi tällä toisella hitaammalla mutta 100% varmalla tavalla.

Toinen tapa on siis ottaa purkki ulos, puhdistaa levyllä olevat BDM-headerin pädit lakasta, imeä tina pois ja sitten tinata piikkirima tai liitin niihin. Tämän jälkeen pöydällä syöttämällä +12V ja maadoitukset Trionicille voi ohjelmoida tämän uuden liittimen kautta joko hitaalla halvalla (n. 30e, ~tunti) BDM-interfacella (vaatii LPT portin ja mieluusti DOS-ympäristön tietokoneelta) tai P&E Micron USB ML-16/32 debuggerilla millä tahansa koneella jossa on Windows ja USB. Tämä laite tosin maksaa ohjelmistoineen reilu 300e.

Jos aikoo tuon CANUSB:n kautta ohjelmoida niin kannattaa varautua siihen että voi käydä heikosti, oma kokemus on että vaikka kaiken tekisi "oikein", on olemassa jonkinlainen riski että ohjelmointi silti epäonnistuu jostakin syystä. Akun tyhjenemisen vaara on todellinen koska ohjelmointi ei ole aivan nopeaa varsinkaan I-bussin kautta ja siinä vaiheessa kun Trionicin muisti tyhjentyy alkaa syylärin flektit pyöriä täysillä ellei niistä ole ottanut sulakkeita pois. Samat jutut pätee siis kuin BSR PPC:llä ohjelmoidessa.

akkulaturi kiinni autoon ja verkkovirta kannettavaan.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Rene-Rane kirjoitti: akkulaturi kiinni autoon ja verkkovirta kannettavaan.
Kuva
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
J.N
"Hirsch"
Viestit: 953
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja J.N »

Kasvaako polttoaineen määrä sinun autosi tankissa ajon aikana?

Ilmiö olisi varsin mielyttävä, mutta itselläni sitä ei kyllä tapahdu. Määrä vain vähenee, mutta sitäkin tavallisessa ajossa siinä määrin marginaalisesti, ettei sen luulisi aiheuttavan ilmoituksia yhtään enempää, kuin esim. yhden, tai kahden asteen lämpölaajeneminen 60-70 litrassa polttoainetta.
#3418
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Saattaisi johtua vaan femman bensamittarin epätarkkuudesta. Sen verran huonot loiskelevyt tankissa että ihan muutenkin on tullut huomattua mittarin näyttämän heittelyä, softa saattaa sitten reagoida tähän.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin