SID Info symbolit

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4370
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Saahan sitä bensaakin käyttää mutta etsi nyt ensin sitä ilmavuotoa imusarjan tuntumasta. Alipaineella pienikin irronnut letku vuotaa jo reilusti lisähappea imusarjaan.
Vaikuttaako jarrun painelu lambdakorjaukseen, vuotaako tehostin ?

Jos kovemmalla kaasulla soppaa tuntuu riittävän niin tuskin se syöttöpuolella syypää on.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, NG9-3 Aero -03, NG9-3 Vector 1.9TiD -07

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit

hyvoneju
"Aero"
Viestit: 461
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

vesa67 kirjoitti:Saahan sitä bensaakin käyttää mutta etsi nyt ensin sitä ilmavuotoa imusarjan tuntumasta. Alipaineella pienikin irronnut letku vuotaa jo reilusti lisähappea imusarjaan.
Vaikuttaako jarrun painelu lambdakorjaukseen, vuotaako tehostin ?

Jos kovemmalla kaasulla soppaa tuntuu riittävän niin tuskin se syöttöpuolella syypää on.
Miten se jarrutehostin olisi paras testata ,eli kummasta letkusta painetta , siitä imusarjan , vaiko läpän puoleisesta , vai miten ? Ja miten se imuvuotojen testaus menikään , eikös se imuputki tukittu
sieltä ilmamassamittarin letkun päästä esim pullolla , mutta mitä muuta piti tehdä ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975

hyvoneju
"Aero"
Viestit: 461
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 18:26
Paikkakunta: Raisio

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja hyvoneju »

Tyhjäkäynnillä lambda nököttää 2500 lukemassa , heti kun antaa kaasua rupeaa laskemaan , ja välillä käy miinuksella ? Oliskohan Evap syyllinen ?
Autoista en tiedä mitään , eli :Vanha ja vanhempi Volvo
V70 -10 ja Amazon -70 Eight Valve Only
Saab 99 1975

Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 357
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Viiala

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt »

Mitähän mahtaa tarkoittaa Ffac? Näytti jotain ->2000 kun ajelin kolmosella ja kierrokset oli 3000-4000rpm välissä. Moottorijarrutuksessa meni nollaan. Otti vaan silmään kun ei oo aikaisemmin näyttänyt tuollaista. Ja syy miksi tuijottelen open sidiä on että tasaisellakin ajolla moottori tekee pieniä nyppyjä. Ei paha mutta ärsyttävä. Re85 ja 9-3 -01 Aero ja nypyttelee etanoolilla ja bensalla. Tulpilla ajettu 8tkm.
9-3x 2.0 - 11, 9-3Aero -01 käyttis, "Saab 3D multi coupe 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi

Örkinrumilus
"Viggen"
Viestit: 613
Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja Örkinrumilus »

FFac on muistaakseni evap:n virtausta kuvaava arvo. Itsellä pari päivää sitten tehtiin evap-modi uusimpaan ja ei ainakaan vielä ole noin korkeita lukemia tullut. Tiedä sitten onko tällä jotain käytännön merkitystä, mutta itsellä jäi samalla satunnaiset nypyttelyt tasakaasulla viinalla pois. Ainakin siis näin kolmen päivän / 300km kokemuksella.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436

Mike Hunt
"Aero"
Viestit: 357
Liittynyt: Ke Marras 30, 2005 19:20
Paikkakunta: Viiala

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja Mike Hunt »

Örkinrumilus kirjoitti:FFac on muistaakseni evap:n virtausta kuvaava arvo. Itsellä pari päivää sitten tehtiin evap-modi uusimpaan ja ei ainakaan vielä ole noin korkeita lukemia tullut. Tiedä sitten onko tällä jotain käytännön merkitystä, mutta itsellä jäi samalla satunnaiset nypyttelyt tasakaasulla viinalla pois. Ainakin siis näin kolmen päivän / 300km kokemuksella.
Mikä toi evap on? Hain "Etsi" toiminnolla tietoa ja ymmärsin että se on joku muoviputki jossa takaiskuventtiili. Mikä ton tehtävä on? Ja mitä toi evap- modi uusimpaan tarkoittaa käytännössä?
Oon hieman kuutamolla bensa/etanoolivermeistä. Diisseli ollut käytössä...

Vaikuttaako re-softa ja softan tekijä siihen mitä open sid näyttää? Mulla ei näy missfiret eikä fcodit missään vaikka oon selannut modet 1-11 läpi. Eikä näy nakutuksetkaan. Kyllästyin etsimiseen.. Erroreita ei ole mutta ihan mielenkiinnosta..
9-3x 2.0 - 11, 9-3Aero -01 käyttis, "Saab 3D multi coupe 900 aero T16-SLM/2520" -84 kesäpirssi

AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10022
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja AZP »

Evapin tarkoitus on kerätä polttoainetankin kaasuhöyryt moottoriin, etteivät päädy ulkoilmaan ihmisten haisteltaviksi. Muussa tapauksessa oltaisiin parkkipaikoilla ihan liimapäissään kaikki, kun hengitettäisiin niitä höyryjä.

Venttiileitä ja ohjaudta siellä on turbokoneessa oltava, ettei ala tankissa pulputtaa kun mennään ahtojen puolelle.

Ja kyllä sid infon symbolit eroavat softaversioiden mukaan. Itselläni esim ei ole AD85-symbolia löytynyt ollenkaan, sen sijaan etanoliprosentti löytyy symbolilla E85.

pmj
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja pmj »

Paljonko noiden Knck arvojen kuuluisi olla? Ykköspytylle näyttää 1077 ja tasaisesti laskee neloselle, jossa noin 300. Huomioni kiinnitti pyttyjen suuret erot sekä se, että edellinen omistaja oli nämä kaikki kerännyt SID:n kokoelmanäytölle, josta voinut kaikki tarkkailla yhtaikaa.
2,3t -02 ja etanolisofta. Ajan 95:lla. (Siis bensalaatu).

suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3309
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Ei niiden noin suuria kuulu olla. Kurkkaappa onko etanolisopeutus lähelläkään oikeaa? Entä missä lambda-arvo huitelee tyhjäkäynnillä. Jos lambda on 2500 niin kokeile pitää jarru vähän aikaa painettuna ja katso muuttuuko lambda-arvo lähemmäs nollaa.
9-5 Turbo6 Aero -10 (PR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -10 (KA), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-5 Hirsch -02 (KA), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja ooppeli (KA).

pmj
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja pmj »

Kävin työpaikan parkkiksella tyhjäkäyttämässä koneen normilämpöön ja lambda heilu 900-1200 välillä. Jarrun kun painoi niin vähän ajan päästä meni heilumaan 500 tietämille ja jarrua pohjassa pidettäessä pidempään alkoi palautumaan taas tonnin hujakoille.

suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3309
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Siitä voi päätellä, että jarrutehostin on kunnossa. Jotakin häikkää kuitenkin on joten ensimmäiseksi kannattaa kurkata onko kaikki alipaineletkut kiinni ja ehjiä.
9-5 Turbo6 Aero -10 (PR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -10 (KA), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-5 Hirsch -02 (KA), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja ooppeli (KA).

pmj
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja pmj »

Kuuluuko se Evap tähän alipainejärjestelmään, olisko nyt sama ottaa se pois toiminnasta ja sillä saada pois suljettua pari vuotavaa letkua?

AZP
"Hanki elämä"
Viestit: 10022
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja AZP »

Lisääntyyko ne lukemat koko ajan vai pysyvätkö suunnilleen samoina kuukaudesta toiseen?

pmj
"Turbo"
Viestit: 292
Liittynyt: Su Loka 17, 2010 01:09

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja pmj »

Mulla on ollut tuo vasta kuukauden, mutta joulun aikoihin muistan olleen alle tonnissa, noin 800-900 ykköspytyllä.

Edit: Niin, olikos nämä jotain kertyviä lukemia, eli sitä isommat mitä pidempi aika nollauksesta?

Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: SID Info symbolit

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

pmj kirjoitti:Niin, olikos nämä jotain kertyviä lukemia, eli sitä isommat mitä pidempi aika nollauksesta?
Kyllä
T7 vm. 2001 9-3

Vastaa Viestiin