Tummennus kalvot!

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
jyyrä
"Hölösuu"

Tummennus kalvot!

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Iski kolmenkympin kriisi ja päätin tummentaa autosta lasit 8) Mutta mitkä kalvot olisi laadukkaat ja mistä niitä saa jyvässeudulta? Kattelin netistä Solar guardin kalvoja mutta tilaus tyssäsi siihen kun niitä kalvoja oli neljää eri paksuutta enkä tiennyt että mikä on sopiva :lol: Myös kalvon tummuus vinkkejä voi antaa, asennus ohjeet löysin hakua käyttäen..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jyyrä
"Hölösuu"

Re: Tummennus kalvot!

Mimmi kirjoitti:Ihan ensimmäiseksi kannattaa valita autokalvo, eikä kiinteistökalvo (hyvälaatuisia autokalvoja pystyy muokkaamaan kolmiulotteisesti kuumailmapuhaltimella).
Kiinteistökalvot ovat käytännössä kaikki yhdistelmäkalvoja, joissa on sirpalesuoja ja tummennuskalvokerrokset kiinni toisissaan. Näitä kalvoja ei pysty juurikaan muokkaamaan kuumailmapuhaltimella kolmiulotteisesti.

Metalloitu autokalvo on osoittautunut käytössä kaikkein pitkäikäisimmäksi ja hyvälaatuinen kalvo ei haalistu auringonvalossa.

Tummuusvinkkejä ei pysty antamaan, kun toiset tykkäävät vaalimaa-tummennuksesta ja toiset vaaleammasta. Lisäksi värisävyjäkin löytyy erilaisia.
Jos oikein mustat haluat, osta purkki Miranolia ja pensseli.
Onko nämä Solar gardin kalvot sitten kaikki ns.kiinteistö kalvoja? Ainakin niiden kotisivuilla on myös autokalvoja esim HP supreme, ja sen pitäisi olla metallisoitu. Tummuus kysymys on kyllä vähän hankala, ajattelin peräkonttiin jotain 15-20% ja sitten takasivut 30-35% eli ei mitään ihan mustaa, mutta kuitenkin sen verran että koirilla ja muksuilla olisi mukavampaa.. Tuolta meinasin tilata ne kalvot mutta kun niitä on neljää eri paksuutta? http://www.seri-deco.fi/auringonsuoja-t ... 0_146.html vai olisiko jokin muu merkki parempi?
jyyrä
"Hölösuu"

Mimmi kirjoitti:Minä en näe mitään paksuuseroja noissa autokalvoissa, jotka olivat tuossa linkissä.
Eroja oli valonläpäisy (ilmoitettu prosentteina) ja rullan leveys.

Jollet ole koskaan kelmuttanut, osta asennus, muuten saat "kerava-lookin".

Tuota "kerava-lookkia" olen nähnyt myös jyvässeudulla :lol: Nyt hokasin itekkin että se luku tarkoittaa rullan leveyttä, eikä paksuutta :lol: , no se on välillä tätä. Kyllä tuota asennus hommaa olen miettinyt mutta mielestäni n.250€ on kyllä aika iso raha ja tuon alle on aika hankala saada kalvoja asennettuna. Soittelen vielä yhteen asennus paikkaan jyväskylässä kun sen pitäisi olla kuulemma aika halpa. Tietenkin jos ei koskaan opettele tekemään mitään niin miten sitä voisi edes mitään oppia? Ensimmäinen kerta on kuulemma vaikein...
Thorhammer
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Kannattaa kyllä teettää :) Farkku ei muutenkaan ole ihan halpoimmasta päästä kalvottaa.Kyllä kunnon auton kuuluu saada oikein oppisesti laitetut kalvot :)
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
OIZXXX
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja OIZXXX »

Itseäni myös hirveästi kiinnostaan tuo kalvotus, ja itse tehtynä tietenkin.. :D
Onko og kolkin takalasi kuinka paha tehdä yhdestä kappaleesta...? Käsittääkseni lasin saa aika helposti irti, joka helpottaisi asennusta(!?)...
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
hz81
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hz81 »

OIZXXX kirjoitti:Itseäni myös hirveästi kiinnostaan tuo kalvotus, ja itse tehtynä tietenkin.. :D
Onko og kolkin takalasi kuinka paha tehdä yhdestä kappaleesta...? Käsittääkseni lasin saa aika helposti irti, joka helpottaisi asennusta(!?)...
Itse en ole laittanut mutta pajalla jossa autooni kalvot laitettiin kehui asentaja og kolkin takalasia todella v-mäiseksi asentaa. Itsellä tehtiin takalasi kolmesta palasta ja saumat on lämmityslankojen kohdalla.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
Rafu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rafu »

Minä kokeilin itse Golffiin tummennusta. Saabin veinkin sitten suosiolla ammattilaiselle, avopuolisonkin kehoituksesta ;)

Ei niistä ihan paskat tullut mutta en oikeaan autoon sellaisia olisi jättänyt..
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Vastaa Viestiin