og900 mittariston tuunaus
og900 mittariston tuunaus
Harvinaisen tiukassa tuntuu viisarit olevan mittareissa, sain pelkästään "pikkumittarin" viisarit mäkeen, nopeusmittarista ja kiekkakellosta ei puhettakaan, tosin kellon viisarit lähti.
Joten jos joku on noita purkanut, ni vinkkiä kehiin, tekniikka ei auta ja voimalla saa vain taulut särki.
-Sami
Joten jos joku on noita purkanut, ni vinkkiä kehiin, tekniikka ei auta ja voimalla saa vain taulut särki.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
-
- "Aero"
- Viestit: 465
- Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
- Paikkakunta: Turku
En minä ainakaan noita ole koskaan saanut irti muuten kuin väkisin repimällä. Tietysti siinä pitää olla tarkkana, mutta mittaritaulua pystyy tukemaan jollain sopivalla litteällä työkalulla tai sopivalla metallilevyn palalla.
Moni nettiohje c900:n mittareiden purkamiseen neuvoo kääntymään hienomekaanikon puoleen, mikä ei taida olla ihan huono idea.
Moni nettiohje c900:n mittareiden purkamiseen neuvoo kääntymään hienomekaanikon puoleen, mikä ei taida olla ihan huono idea.
Mie oon tehnyt viisareiden irroituksia kahta ruuvimeisseliä viisarin molemminpuolin jonkin apukappaleen kanssa vääntäen. Ikäänkuin vippaan molemmilta puolilta yhtäaikaa ylöspäin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Kiitoksia vinkeistä.
Testaillaas mainittuja tekniikoita, katsotaan kuinka käy, tarttee varmaan purkaa vielä toinen mittaristo ja treenailla. :)
-Sami
Testaillaas mainittuja tekniikoita, katsotaan kuinka käy, tarttee varmaan purkaa vielä toinen mittaristo ja treenailla. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Keittiön lusikkalaatikosta löytyi apu yllättävän läheltä, haarukka toimi hyvin. Pitää silti olla varovainen että vetää nimenomaan viisarin mustasta keskiöstä, se oranssi viisariosa ei kestä vetämistä.Mertmi kirjoitti:Mie oon tehnyt viisareiden irroituksia kahta ruuvimeisseliä viisarin molemminpuolin jonkin apukappaleen kanssa vääntäen. Ikäänkuin vippaan molemmilta puolilta yhtäaikaa ylöspäin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Mää tuunasin tein niinku 900areo:ssa käskettiin kaikki muut timii paitsi nopeus viisari helahtaa vasta ku nopeus ylittää 100km/h
Saab 9000 CS 2.3 vm.92
http://www.garaget.org/?car=21212
http://www.garaget.org/?car=21212
Noniin,
Sain vihdoin viime syksynä aloitetun projektin valmiiksi, eli siis mittaristo sai valkoiset pohjat vihdoin.
Paikoilleen en ole vielä laittanut kompiin, mutta sekin aika koittaa lähiviikkoina kun tekniikkakin päivittyy.
Tarinaa lisää työvaiheista myöhemmin jos jotakuta kiinnostaa.
-Sami
Sain vihdoin viime syksynä aloitetun projektin valmiiksi, eli siis mittaristo sai valkoiset pohjat vihdoin.
Paikoilleen en ole vielä laittanut kompiin, mutta sekin aika koittaa lähiviikkoina kun tekniikkakin päivittyy.
Tarinaa lisää työvaiheista myöhemmin jos jotakuta kiinnostaa.
-Sami
Viimeksi muokannut Tobbana, To Elo 11, 2005 16:34. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Juu.. ilman muuta lisätietoa ja kuvia... kiitos. Mites muuten, onko kovahomma alkaa ottaa mittaristoa irti... kauan menee suurinpiirtein semmoselta henkilöltä, joka ei ole kyseistä hommaa tehnyt?Tobbana kirjoitti:Noniin,
Sain vihdoin viime syksynä aloitetun projektin valmiiksi, eli siis mittaristo sai valkoiset pohjat vihdoin.
Paikoilleen en ole vielä laittanut kompiin, mutta sekin aika koittaa lähiviikkoina kun tekniikkakin päivittyy.
Tarinaa lisää työvaiheista myöhemmin jos jotakuta kiinnostaa.
-Sami
voin kyllä heti sanoa että on aika työläs homma.Saab900i kirjoitti: Mites muuten, onko kovahomma alkaa ottaa mittaristoa irti... kauan menee suurinpiirtein semmoselta henkilöltä, joka ei ole kyseistä hommaa tehnyt?
ennemmin suosittelisin että hommaat toisen mittariston jonka teet mieleiseksi ja laitat sen paikalleen..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Mä voin myydä mittariston kohtuu hintaan (ruiskusatku -90)
Tonnarista sai aika kohtuu vaivalla mittariston irti, mutta siinä ei tarvikkaan irrottaa koko kojetaulua.
Tonnarista sai aika kohtuu vaivalla mittariston irti, mutta siinä ei tarvikkaan irrottaa koko kojetaulua.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Mut pitäähän se vanha kummiski irrottaa..mikkoimp kirjoitti:voin kyllä heti sanoa että on aika työläs homma.Saab900i kirjoitti: Mites muuten, onko kovahomma alkaa ottaa mittaristoa irti... kauan menee suurinpiirtein semmoselta henkilöltä, joka ei ole kyseistä hommaa tehnyt?
ennemmin suosittelisin että hommaat toisen mittariston jonka teet mieleiseksi ja laitat sen paikalleen..
Mittaristo on peräisin eräästä purkuautosta, lisänä tuo 8000rpm rundari, jonka ostin kaverilta.
Viime syksynä jo purin tuon mittariston, mutta jäi sitten tekemättä kun muut kiiret painoi päälle ja kompi piti saada liikenteeseen.
Itse mittariston purku on nopea ja simppeli toimitus, kaikki polttimot irti, ruuvit ~10kpl kaikkinensa ja liittimet päädyistä, siitäpä se purkautuu osiksi.
Osoittimet lähtivät aiemmin mainitulla veitsi+haarukkayhdistelmällä irti, voimaa toki sai käyttää silti.
Itse mittaritaulut ovat pienillä ruuveilla kiinni, nekin lähtevät helpohkosti irti.
Pohjat tein photoshopilla, 900aero.com:n valmiita pohjia muokaten.
Tulostus tavalliselle a4:lle, mittari kerrallaan. Olisin käyttänyt mattapintaista tarra-arkkia, mutta kun en sitä tämän kaupungin kaupoista löytänyt, joten se sai jäädä. Liimattoman a4:n liimaus tavallisella nestemäisellä askarteluliimalla (erikeeper tms.), veitsen tylsää puolta apuna käyttäen kuprut pois varovasti. Lisäksi olisin laittanut hiilipiirroksiin käytettävää lakkaa pinnassa, mutta sitä ei yön pimeinä tunteina sattunut löytymään, joten mittaristo vaan läjään ja nukkumaan.
Kostea kesä näyttää alkaako kuplia, jos kuplii niin sitten tehdään uudestaan, entistä parempi. :)
Aukkojen leikkaamiseen suosittelen kirurginveistä, pienillä saksilla tuli aika rujoa jälkeä osittain, metrin päästä ei enää huomaa, mutta lähempää kyllä ja itsehän sitä mittaristoa tulee kuitenkin tuijotettua, joten harmittamaan jää taatusti jos ei onnistu kunnolla.
-Sami
Viime syksynä jo purin tuon mittariston, mutta jäi sitten tekemättä kun muut kiiret painoi päälle ja kompi piti saada liikenteeseen.
Itse mittariston purku on nopea ja simppeli toimitus, kaikki polttimot irti, ruuvit ~10kpl kaikkinensa ja liittimet päädyistä, siitäpä se purkautuu osiksi.
Osoittimet lähtivät aiemmin mainitulla veitsi+haarukkayhdistelmällä irti, voimaa toki sai käyttää silti.
Itse mittaritaulut ovat pienillä ruuveilla kiinni, nekin lähtevät helpohkosti irti.
Pohjat tein photoshopilla, 900aero.com:n valmiita pohjia muokaten.
Tulostus tavalliselle a4:lle, mittari kerrallaan. Olisin käyttänyt mattapintaista tarra-arkkia, mutta kun en sitä tämän kaupungin kaupoista löytänyt, joten se sai jäädä. Liimattoman a4:n liimaus tavallisella nestemäisellä askarteluliimalla (erikeeper tms.), veitsen tylsää puolta apuna käyttäen kuprut pois varovasti. Lisäksi olisin laittanut hiilipiirroksiin käytettävää lakkaa pinnassa, mutta sitä ei yön pimeinä tunteina sattunut löytymään, joten mittaristo vaan läjään ja nukkumaan.
Kostea kesä näyttää alkaako kuplia, jos kuplii niin sitten tehdään uudestaan, entistä parempi. :)
Aukkojen leikkaamiseen suosittelen kirurginveistä, pienillä saksilla tuli aika rujoa jälkeä osittain, metrin päästä ei enää huomaa, mutta lähempää kyllä ja itsehän sitä mittaristoa tulee kuitenkin tuijotettua, joten harmittamaan jää taatusti jos ei onnistu kunnolla.
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83