Moottorin vaihto ja pykälät
Moottorin vaihto ja pykälät
Asia selviäisi kyllä konttorilta tai ake:lta kysymälläkin, mutta kysyn nyt kuitenkin täältä. Konttorilta voisi vaikka selkokielisen vastauksen saadakin, mutta ake:lta ei saa muuta kuin lainauksen lakitekstistä.
Vanhempiin kotteroihin liittyvät moottorin vaihto pykälät ovat tuttuja, mutta entä 90-luvun ja 2000-luvun laitteet. Se on selvä, että ongelmia on varmasti tiedossa, mutta onko ne ylitsepääsemättömissä.
Ideana olisi ottaa 02-05 ikäisestä autosta tekniikka ja sovittaa se 98-02 ikäiseen. Luovuttaja autosta olisi hyväksynnät ym. päästötiedot olemassa. Entä muuttuuko tilanne, jos vastaanottaja onkin 94-97 ikäinen? Entä jos luovuttaja onkin 98-02? Joka tapauksessa suunta olisi niinpäin, että tuoreempaa tekniikkaa vanhempaan koriin.
Nimim. kunhan taas kerran suunnittelen...
Vanhempiin kotteroihin liittyvät moottorin vaihto pykälät ovat tuttuja, mutta entä 90-luvun ja 2000-luvun laitteet. Se on selvä, että ongelmia on varmasti tiedossa, mutta onko ne ylitsepääsemättömissä.
Ideana olisi ottaa 02-05 ikäisestä autosta tekniikka ja sovittaa se 98-02 ikäiseen. Luovuttaja autosta olisi hyväksynnät ym. päästötiedot olemassa. Entä muuttuuko tilanne, jos vastaanottaja onkin 94-97 ikäinen? Entä jos luovuttaja onkin 98-02? Joka tapauksessa suunta olisi niinpäin, että tuoreempaa tekniikkaa vanhempaan koriin.
Nimim. kunhan taas kerran suunnittelen...
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Moottorin vaihto ja pykälät
Jos en ihan hakoteillä ole, niin jos luovuttaja-auto on samaa mallisarjaa, kuin kohdeauto ja vähintään samanikäinen tai uudempi, naitto onnistuu (täyttää kohdeauton vuosimallin mukaiset päästörajoitukset)suorsa kirjoitti:Asia selviäisi kyllä konttorilta tai ake:lta kysymälläkin, mutta kysyn nyt kuitenkin täältä. Konttorilta voisi vaikka selkokielisen vastauksen saadakin, mutta ake:lta ei saa muuta kuin lainauksen lakitekstistä.
Vanhempiin kotteroihin liittyvät moottorin vaihto pykälät ovat tuttuja, mutta entä 90-luvun ja 2000-luvun laitteet. Se on selvä, että ongelmia on varmasti tiedossa, mutta onko ne ylitsepääsemättömissä.
Ideana olisi ottaa 02-05 ikäisestä autosta tekniikka ja sovittaa se 98-02 ikäiseen. Luovuttaja autosta olisi hyväksynnät ym. päästötiedot olemassa. Entä muuttuuko tilanne, jos vastaanottaja onkin 94-97 ikäinen? Entä jos luovuttaja onkin 98-02? Joka tapauksessa suunta olisi niinpäin, että tuoreempaa tekniikkaa vanhempaan koriin.
Nimim. kunhan taas kerran suunnittelen...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Moottorin vaihto ja pykälät
Mulla on M96 -> M92 projekti tuloillaan ja sen yhteydessä olen antanut itseni ymmärtää, että riittää kunhan luovuttaja-auton tiedot on selvillä ja niistä käy ilmi se vähäpäästöisyys.
Konttoriltahan se viimeinen totuus sitten tulee, en ole vielä käynyt itse sen kummemmin kyselemässä, kun en ole projektia aloittanut.
Konttoriltahan se viimeinen totuus sitten tulee, en ole vielä käynyt itse sen kummemmin kyselemässä, kun en ole projektia aloittanut.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Moottorin vaihto ja pykälät
Niin onhan tuo periaatteessa mahdollista laittaa vanhempi kone uudempaan, pitää vaan pystyä totistaan, että täyttää samat päästöarvot. Sen tähden näissä 91=> on helpompi naittaa samanikäinen tai udempi, kun ne ainakin nuo arvot täyttää..
Siitä ei osaa sanoa, miten käy vaihtaa jonkun toisen mallisarjan motti. Uskoisin, että sekin onnistuu, kunhan noi päästöasiat on ok...
Siitä ei osaa sanoa, miten käy vaihtaa jonkun toisen mallisarjan motti. Uskoisin, että sekin onnistuu, kunhan noi päästöasiat on ok...
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Moottorin vaihto ja pykälät
Vanhempaan onnistuu helpommin, koska ei ole EU mukana (Ennen -98). Muissa muutoksissa tulee ainakin eteen tyyppihyväksynnät, jolloin ennen 1.1.98 rekisteröiryissä autoissa muutokset onnistunevat helpommin.suorsa kirjoitti:Asia selviäisi kyllä konttorilta tai ake:lta kysymälläkin, mutta kysyn nyt kuitenkin täältä. Konttorilta voisi vaikka selkokielisen vastauksen saadakin, mutta ake:lta ei saa muuta kuin lainauksen lakitekstistä.
Vanhempiin kotteroihin liittyvät moottorin vaihto pykälät ovat tuttuja, mutta entä 90-luvun ja 2000-luvun laitteet. Se on selvä, että ongelmia on varmasti tiedossa, mutta onko ne ylitsepääsemättömissä.
Ideana olisi ottaa 02-05 ikäisestä autosta tekniikka ja sovittaa se 98-02 ikäiseen. Luovuttaja autosta olisi hyväksynnät ym. päästötiedot olemassa. Entä muuttuuko tilanne, jos vastaanottaja onkin 94-97 ikäinen? Entä jos luovuttaja onkin 98-02? Joka tapauksessa suunta olisi niinpäin, että tuoreempaa tekniikkaa vanhempaan koriin.
Nimim. kunhan taas kerran suunnittelen...
Onko mielessä asenta TID kone tonnariin?
Ennen päästömääräyksien tiukentumis (-86) aikaa muutos onnistuu, jos moottorin paino ja teho pysyvät rajojen sisäpuolella.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Moottorin vaihto ja pykälät
Dieseli cabbe kävi mielessä, se olisi sellainen näppärä käyttöauto. Sitä en ole vielä mittaillut riittääkö ng900/og9-3:sen konehuoneessa tila 3.0V6:lle. 2.2:n on ainakin helposti laitettavissa.9000LPT kirjoitti:Onko mielessä asenta TID kone tonnariin?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Moottorin vaihto ja pykälät
entäpä TTID?
Saab 9-3 2.0t BioPower 5d se -02 --Mikkeli--
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Ex Volvo v40 2.0t Classic Aut. -04. Ex Saab 9-3 2.0 3d se -99. Ex Saab 9-3 2.0 5d se -99.
Re: Moottorin vaihto ja pykälät
Rahalla saa ja hevosella pääsee...OIZXXX kirjoitti:entäpä TTID?
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Moottorin vaihto ja pykälät
Saitko tähän mitään selkoa sen kummemmin? Itseänikin nimittäin kiinnostaisi, jos on jotain kovaa faktaa heittää pöytään.
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 pykälästä 5 eteenpäin..
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1998/19980779 pykälästä 5 eteenpäin..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: Moottorin vaihto ja pykälät
Auton kori määrää sitä koskevan päästöluokan, ja vaihdettavan moottorin päästöluokan pitää olla vähintään sama. Moottorin ei tarvitse olla ko. mallisarjan autoon alunperin tarkoitettu, kunhan osoitetaan että sen mukana siirtyvät kaikki päästöihin vaikuttavat komponentit.
Re: Moottorin vaihto ja pykälät
Tuo Hessun vastaus selkeyttää jo paljon. 2.2tid:n laitto ei ole ainakaan mikään ongelma on sitten kohteena ng900 tai og9-3. Isommassakin koneessa lienee suurin ongelma saada se mahtumaan konehuoneeseen.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).