Ahdin 9-5:een?
Ahdin 9-5:een?
Mikä olisi hyvä ahdin 9-5:een td04hl-15T #5:sen seuraajaksi? Olen kuullut että Mitsun td05h-big16G #8 on todella herkkä heräämään ja tuon kuulemma pitäisi riittää n.380hv asti. Tehoja en lähde lisäämään vaikka tuon ahtimen vaihdankin, kun on vielä ne vakio männät yms. mutta olisi mukavaa kun saisi tuon 280-300hv vähän pienemmillä ahto/pako paineilla. Kertokaa kokemuksia
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ahdin 9-5:een?
Pottu.
Re: Ahdin 9-5:een?
19T mitsu? Olis ainakin helppo asentaa ja riittänee 350 hepan tienoille?
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Re: Ahdin 9-5:een?
Turbomeckiltä jos ostaa #7 pakopesällä olevan version, niin ehkä juuri ja juuri, mutta ei alhaisilla pakopaineilla. Tyypillinen #5 tai #6 pesällinen menee tukkoon jo 15T siivellä.t.t.j kirjoitti:19T mitsu? Olis ainakin helppo asentaa ja riittänee 350 hepan tienoille?
Re: Ahdin 9-5:een?
Toi pottu on ainakin paljon puhuttu ja kehuttu mutta saatavuus ei ole niin hyvä kun noissa mitsuissa, mutta täytyy tutkia asiaa. Tuosta 19T:stä on taas vähän ristiriitaisia mielipiteitä jotkut kehuu jotkut haukkuu, mutta sen ainakin tiedän että tuolla #6 pakopesällä en itse lähtisi hakemaan 350hv tehoja Eräässä 9-3 2.0t saabissa on tuollainen TD05H-big16G #8 ja sanoivat että 3000kierroksen kohdalla on paineita jo 1,7bar
Edit: Ilkka R ehti ensin
Edit: Ilkka R ehti ensin
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ahdin 9-5:een?
Eipä tuo mikään ihme ole, suhteellisen pieni puhallinhan tuo loppujen lopuksi on. Tosin eri asia miten järkevää tuollainen on vaihdelaatikon kestävyyden kannalta.jyyrä kirjoitti:Eräässä 9-3 2.0t saabissa on tuollainen TD05H-big16G #8 ja sanoivat että 3000kierroksen kohdalla on paineita jo 1,7bar
Huomattavasti paremmin balanssissa tuo kuitenkin on kuin 19T#5...
Re: Ahdin 9-5:een?
Jep tuskin laatikko hyvää tykkää tuollaisesta mutta pääasia että hyvin kulkee Tuossa td05:ssa olisi sekin hyvä puoli että niitä löytyy rapakon takaa todella hyvin, mutta miinusta tulee sitten asentamisesta. Veikkaan ettei noilla vakio männillä tarttisi käyttää ihan tuollaisia 1,7bar paineita Onkohan kukaan foorumilainen asentanut tuollaista saabiin, olisi mukava tietää että millaisilla paineilla saisin 1300mg/c ilmamassaa, tai 300hv ja n.430nm.Ilkka R kirjoitti:Eipä tuo mikään ihme ole, suhteellisen pieni puhallinhan tuo loppujen lopuksi on. Tosin eri asia miten järkevää tuollainen on vaihdelaatikon kestävyyden kannalta.jyyrä kirjoitti:Eräässä 9-3 2.0t saabissa on tuollainen TD05H-big16G #8 ja sanoivat että 3000kierroksen kohdalla on paineita jo 1,7bar
Huomattavasti paremmin balanssissa tuo kuitenkin on kuin 19T#5...
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ahdin 9-5:een?
Ettet sekoita Td05h-16G #7 ahtimeen, jota löytyy mitsubishi lancer evo 3:sesta? tässä tuotto se n. 380hp/550cfmjyyrä kirjoitti: Eräässä 9-3 2.0t saabissa on tuollainen TD05H-big16G #8 ja sanoivat että 3000kierroksen kohdalla on paineita jo 1,7bar
Edit: Ilkka R ehti ensin
Yhellä hepulla on tuollainen 7# pakopesällä oleva evo1/2 ahdin tonnarissa ja kyllä se ihan mukava on päivittäisessä ajossakin, tuottoa siinä on hieman vähemmän n. 350hp. Pakosarjanhan sitä joutuu väsäilemään, jos tuollasen saappiin haluat, on nimittäin ihan erilaisella laipalla vrt. T25. Jollain väliadapterilla voi myös onnistua.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Ahdin 9-5:een?
Nissaneihin tarkotetun TD06SL2-20G saa t25 laipalla ja sen pystyy jotenkuten askarteleen vakiopakasarjaankin kiinni. pakopesä on kokoa #8 ja siipi huomattavasti virtaavampi kun TD05.
Re: Ahdin 9-5:een?
Tämä TD05H-big16G #8 on subaruun tarkoitettu ns. viriahdin, noi evon ahtimet on väärän kätisiä saabiin ja niissä ja subarussa on eri pakosarjan kiinnitys. TD05H-18g ahdinta löytyy nissan Silviasta juuri tuolla t25 laipalla, mutta niissä on ahtoletkujen kiinnikkeet vähän ihmeelliset. Tuohon td06:seen en olekaan vielä törmännyt, mutta katsotaan.Coltti kirjoitti:Ettet sekoita Td05h-16G #7 ahtimeen, jota löytyy mitsubishi lancer evo 3:sesta? tässä tuotto se n. 380hp/550cfmjyyrä kirjoitti: Eräässä 9-3 2.0t saabissa on tuollainen TD05H-big16G #8 ja sanoivat että 3000kierroksen kohdalla on paineita jo 1,7bar
Edit: Ilkka R ehti ensin
Yhellä hepulla on tuollainen 7# pakopesällä oleva evo1/2 ahdin tonnarissa ja kyllä se ihan mukava on päivittäisessä ajossakin, tuottoa siinä on hieman vähemmän n. 350hp. Pakosarjanhan sitä joutuu väsäilemään, jos tuollasen saappiin haluat, on nimittäin ihan erilaisella laipalla vrt. T25. Jollain väliadapterilla voi myös onnistua.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ahdin 9-5:een?
Tuossa on pari kuvaa tuosta TD05H-big16g #8 ja T25 laipalla http://www.garaget.org/?car=27793&image=1618914
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ahdin 9-5:een?
Löysin tuolta Ebayn ihmeellisestä maailmasta pari tuollaista Silvia:n TD06SL2-20G ahdinta hinta ei päätä huimaa mutta kumpi olisi parempi tuollaiseen "kohta epänormaaliin" perheautoon jolla ajaa myös emäntä, td06 vai td05 hinnallisesti ei niillä ole juuri eroa. Myös se olisi mukava tietää että saanko mahtumaan tuohon silvian ahtimeen imuputken kiinni kun tuon -06 aeron ahtimen ja -06 imuputken kanssakin on jo h*lvetin ahdasta? Tuo TD06SL2-20G olisi tietenkin tulevaisuutta ajatellen ehkä parempi kun se riittää ilmeisesti n.400-450hv asti ja 1,0bar paineelle se tuottaa 640CFM kun taas TD05H-big16g tuottaa 1,0bar paineella n.580CFM (ja TD04H-15g tuottaa 1,0bar:lla noin 420CFM ja TD04H-19T 510CFM) eli varmaan tuo ilmamassa mitä tarviin (toistaiseksi 1250-1300mg/c) tulisi paljon pienemmillä paineilla tuolla TD06:lla. Mutta mites on sen ahtimen heräämisen kanssa kuinka nopeasti tuollainen TD06 sitten alkaa heräämään, olisi mukava että se ahdin toimisi myös normaali ajossa ettei tule hallitukselta valituksia asiasta Toki sitten löytyy myös TD05H-20g:tä se riittää noin 380hv eli samaan kuin TD05H-big16g ja 18g:tä joka riittää n.320hvJouniCSE kirjoitti:Nissaneihin tarkotetun TD06SL2-20G saa t25 laipalla ja sen pystyy jotenkuten askarteleen vakiopakasarjaankin kiinni. pakopesä on kokoa #8 ja siipi huomattavasti virtaavampi kun TD05.
Viimeksi muokannut jyyrä, Su Marras 15, 2009 23:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ahdin 9-5:een?
Tämä nyt ei mitenkään auta tässä tilanteessa, mutta:
Turha mietiskellä, mikä on sopiva ahdin vaimonkin ajoon. Kun tuolle tielle lähdet, niin saat fundeerata näitä autotallilla rauhassa ja jatkaa virittelypuuhia poikamiehenä
Turha mietiskellä, mikä on sopiva ahdin vaimonkin ajoon. Kun tuolle tielle lähdet, niin saat fundeerata näitä autotallilla rauhassa ja jatkaa virittelypuuhia poikamiehenä
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Ahdin 9-5:een?
Mutta enhän mää nyt ole virittämässä autoa vaan etsimässä siihen paremmin virtaavaa turboa että moottori ei olisi niin kovalla rasituksella, ja ettei kone rikkoonnu liian pienen ahtimen takia, eli yritän säästää rahaa vai miten se nyt olipeinu kirjoitti:Tämä nyt ei mitenkään auta tässä tilanteessa, mutta:
Turha mietiskellä, mikä on sopiva ahdin vaimonkin ajoon. Kun tuolle tielle lähdet, niin saat fundeerata näitä autotallilla rauhassa ja jatkaa virittelypuuhia poikamiehenä
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: Ahdin 9-5:een?
Kyselin turboa yhdestä turbohuollosta ja sanoivat ettei 9-5:seen saabiin ole mahdollista pistää isompaa turboa koska niissä on erinlaiset imupuolen letku kiinnitykset kuin tämä saabin cobra ja se paikka on niin ahdas että ilman uutta pakosarjaa ei oikein onnistu Onko tämä totta, tiedän että se imuputken kohta on h*lvetin ahdas kun se isompi cobrakin jo ottaa melkein kiinni muistaakseni ilmastoinnin kompuraan Mutta eikös noita nyt ole laitettu vai meneekö ranetuksen puolelle ilman uutta pakosarjaa? Ne turbot mitä ebay:stä katoin oli jotain Kinugawa:n valmistamia, tekeeköhän noilla mitään vai onko samaa sarjaa bilteman kanssa? http://cgi.ebay.co.uk/NISSAN-Silvia-S14 ... 1c03d56288
Tuollaiseen olisi varmaan ihan kohtuullisen helppo tehdä uusi cobra siis jos se ei mene vielä likemmäksi ilmastoinnin kompuran kiinnikettä.
Tuollaiseen olisi varmaan ihan kohtuullisen helppo tehdä uusi cobra siis jos se ei mene vielä likemmäksi ilmastoinnin kompuran kiinnikettä.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002