Ahdin 9-5:een?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

VectorKombi9-5-02 kirjoitti:Tuolla tiivistettyä tietoa turbon toiminnasta ja eri Evojen turboista.
Jeps tuo on jo tutkittu, se ahdin minkä tilasin on juuri sama mikä tuolla sivulla on, eli osanumero 49378-01631 :mrgreen:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Ken-1
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 13:35
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja Ken-1 »

jyyrä kirjoitti:No niin nyt on evo 10:n ahdin tilattu :mrgreen: Tuolta puljusta tuntui saavan halvimmalla http://www.turbochargers.com toimituskulut USPS:llä $98, sieltä löytyy myös muita ahtimia aika kohtuu hintaan.
Hyvä ahdin melko hyvään hintaan näyttäisi sieltä saavan juu. Saat mielellään myöhemmin ilmoittaa miten toimitus pelasi niille.

Miten olit muuten ajatellut saada evon ahdin istumaan 9-5:seen? T25 laippa kun 9-5 pakosarjassa ja evo:n ahtimen pakopesän tulo ja meno onhan melko eriksoisen näköistä. Tulee uutta pakosarjaa väännettyä kasaan vai?

Myös kompressoripuolella näyttäisi olevan melko erikoiset tulot ja menot, hitsaamalla saa niitäkin varmaan kuntoon mutta helpompaa olisi ehkö hommata mitsun tulo ja menoputket jostain? Saako niitä mistä?

Tuommoisen evo x ahtimen hankinta kyllä kiinnostaisi, teknisesti toi onhan erinomainen ahdin mutta kun laipat ja liitinnät ovat niin hemmetin oudot. Katsastus-ystävällisyys siis melko alhainen verrattuna vaihtoehtoihin...niin ainakin kuvittelen.

Onnea tulevassa asennuksessa kuitenkin!

/Kenneth
9-5 -00, Aero
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Ken-1 kirjoitti:Hyvä ahdin melko hyvään hintaan näyttäisi sieltä saavan juu. Saat mielellään myöhemmin ilmoittaa miten toimitus pelasi niille.

Miten olit muuten ajatellut saada evon ahdin istumaan 9-5:seen? T25 laippa kun 9-5 pakosarjassa ja evo:n ahtimen pakopesän tulo ja meno onhan melko eriksoisen näköistä. Tulee uutta pakosarjaa väännettyä kasaan vai?

Myös kompressoripuolella näyttäisi olevan melko erikoiset tulot ja menot, hitsaamalla saa niitäkin varmaan kuntoon mutta helpompaa olisi ehkö hommata mitsun tulo ja menoputket jostain? Saako niitä mistä?

Tuommoisen evo x ahtimen hankinta kyllä kiinnostaisi, teknisesti toi onhan erinomainen ahdin mutta kun laipat ja liitinnät ovat niin hemmetin oudot. Katsastus-ystävällisyys siis melko alhainen verrattuna vaihtoehtoihin...niin ainakin kuvittelen.

Onnea tulevassa asennuksessa kuitenkin!

/Kenneth
Joo tuo asennus ei ole varmaan ihan plug and play, mutta periaatteessa vaiva on sama minkä tahansa ahtimen kanssa (paitsi TD04-19T ja T28BB menee samaan pakosarjaan, mutta hinta on sitten ominaisuuksin nähden kova). Tämän tyylisen downpipen ajattelin tehdä http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ATP-Divo ... 0134798688 Pakosarja on ehkä se kaikista haastavin mutta eiköhän se siitä ala muodostumaan kun saan tuon ahtimen niin pääsee vähän mittailemaan. Käykö pakosarjan aineeksi ihan normi 304 ruostumaton putki, ja olisiko 42,4mm putki 2mm seinämällä sopiva? Speedpartsin pakosarjat on tehty 201 rosterista ja sitten siellä on myynnissä käyriä ja putkia mitkä on 2337 ruostumatonta. Tuohon evon ahtimeen on periaatteessa ehkä helpompi tehdä se pakosarja koska sen laipassahan on kaksi reikää, niin niitä kaikkia 4 putkea ei tarvii mahduttaa yhteen reikään tässä kuva kohtuu nätistä evon sarjasta http://forums.evolutionm.net/evo-x-engi ... evo-x.html :D
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Henrikki
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ma Helmi 18, 2008 08:16

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja Henrikki »

Ken-1 kirjoitti:
jyyrä kirjoitti:No niin nyt on evo 10:n ahdin tilattu :mrgreen: Tuolta puljusta tuntui saavan halvimmalla http://www.turbochargers.com toimituskulut USPS:llä $98, sieltä löytyy myös muita ahtimia aika kohtuu hintaan.
Hyvä ahdin melko hyvään hintaan näyttäisi sieltä saavan juu. Saat mielellään myöhemmin ilmoittaa miten toimitus pelasi niille.

Miten olit muuten ajatellut saada evon ahdin istumaan 9-5:seen? T25 laippa kun 9-5 pakosarjassa ja evo:n ahtimen pakopesän tulo ja meno onhan melko eriksoisen näköistä. Tulee uutta pakosarjaa väännettyä kasaan vai?

Myös kompressoripuolella näyttäisi olevan melko erikoiset tulot ja menot, hitsaamalla saa niitäkin varmaan kuntoon mutta helpompaa olisi ehkö hommata mitsun tulo ja menoputket jostain? Saako niitä mistä?

Tuommoisen evo x ahtimen hankinta kyllä kiinnostaisi, teknisesti toi onhan erinomainen ahdin mutta kun laipat ja liitinnät ovat niin hemmetin oudot. Katsastus-ystävällisyys siis melko alhainen verrattuna vaihtoehtoihin...niin ainakin kuvittelen.

Onnea tulevassa asennuksessa kuitenkin!

/Kenneth
Valmiiden putkien saatavuudesta en tiedä mutta laippoja tuntuu löytyvän niin paljon että ei tarvitse kun taitoa ja sopivan kokosta suoraa tai taivutettua putkea...

tuolta taitaa löytyä kaikki mahdolliset laipat yms tarvikkeet.
http://www.cs-service.fi/index.php/laipat2?cid=7
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Saa nähdä miten kauan tässä pitää sitä ahdinta odottaa, taitaa toi ahtaajien lakko vaan jatkua ja jatkua :cry:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Mimmi kirjoitti:Kyllä minulla ahdi toimi normaalisti eikä antanut edes lakkovaroitusta :lol:
Joo omankin tämän hetkisen ahtimen intoa pitää ihan rajoittaa ettei ala ahtaamaan liikaa :lol:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Joopa joo alkaa näyttämään siltä että tuleekohan sitä ahdinta koskaan, olen laittanut kyseiseen firmaan viestiä jo pari kertaa ja pyytänyt heiltä paketin seuranta koodia mutta eivät vastaa niihin viesteihin :( Taidan soittaa tällä viikolla taas luottokuntaan ja kyselen että miten edetään tämän asian suhteen :evil: Eli v*tuiksi taitaa mennä tämäkin homma :x

Edit: On se tää netti sitten ihmeellinen, noin puolituntia sen jälkeen kun kirjoitin tänne oli sähköpostiin tullut viesti kyseisestä firmasta, jos lupasivat selvittää että missä se paketti on menossa :)
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Lisää päivitystä tähän sarjaan. Eli turbochargers:n "omistaja" ei ole löytänyt mitään tietoja koko paketista, eli sitä ei siis ole varmaan koskaan edes lähetetty. Nyt se äijä pyytää minulta erinäisiä tietoja (kopiot ajokortista ja luottokortista) että voisi lähettää paketin minulle huomenna, mutta en näitä aikonut antaa. Sekä minun olisi pitänyt allekirjoittaa joku lappu missä suostun jatkamaan sitä visa kortin veloitusta yms. Eli vähän haiskahtaa kusetukselta koko pulju, mutta katsotaan saako se äijä palautettua vaatimani rahat takaisin. Täytyy soittaa huomenna luottokuntaan ja kysellä vähän sieltäkin tätä asiaa. Lähetin sille kuitin siitä että olen maksanut sen ahtimen sekä otin screenshotin niiden kotisivuilla olevasta my account sivusta missä näkyy tilaukseni ym. mutta ei vaan tunnu kelpaavan. Se vähän niinkuin haluaisi vaan ne mun kortin tiedot uudestaan :evil: Kyllä olisi taas saunan taakse täytettä jenkeissä :roll:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
JouniCSE
"Hölösuu"
Viestit: 1590
Liittynyt: Ke Heinä 09, 2003 18:03
Paikkakunta: Kangasala

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

jyyrä kirjoitti:Lisää päivitystä tähän sarjaan. Eli turbochargers:n "omistaja" ei ole löytänyt mitään tietoja koko paketista, eli sitä ei siis ole varmaan koskaan edes lähetetty. Nyt se äijä pyytää minulta erinäisiä tietoja (kopiot ajokortista ja luottokortista) että voisi lähettää paketin minulle huomenna, mutta en näitä aikonut antaa. Sekä minun olisi pitänyt allekirjoittaa joku lappu missä suostun jatkamaan sitä visa kortin veloitusta yms. Eli vähän haiskahtaa kusetukselta koko pulju, mutta katsotaan saako se äijä palautettua vaatimani rahat takaisin. Täytyy soittaa huomenna luottokuntaan ja kysellä vähän sieltäkin tätä asiaa. Lähetin sille kuitin siitä että olen maksanut sen ahtimen sekä otin screenshotin niiden kotisivuilla olevasta my account sivusta missä näkyy tilaukseni ym. mutta ei vaan tunnu kelpaavan. Se vähän niinkuin haluaisi vaan ne mun kortin tiedot uudestaan :evil: Kyllä olisi taas saunan taakse täytettä jenkeissä :roll:
Ite oon joskus tuolta tilannu ja toimitus kesti jonkin aikaa. Eikä edes luottokortti kelvannu vaan piti maksaa wired transferina. Noi jenkkiputiikit on kyllä välillä hankalia, ja tuon turbochargers.com maine ei ole sieltä parhaasta päästä. Forcedperformance.com on aika kallis putiikki mutta sen kanssa homma pelas muuten hyvin.
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

JouniCSE kirjoitti:Ite oon joskus tuolta tilannu ja toimitus kesti jonkin aikaa. Eikä edes luottokortti kelvannu vaan piti maksaa wired transferina. Noi jenkkiputiikit on kyllä välillä hankalia, ja tuon turbochargers.com maine ei ole sieltä parhaasta päästä. Forcedperformance.com on aika kallis putiikki mutta sen kanssa homma pelas muuten hyvin.
Jep soitin äsken luottokuntaan ja kysyin heiltä että onko normaalia lähetellä fax:lla
henkilö/korttitietoja tavarantoimittajalle ja kuulemma jotkin jenkki putiikit tämän vaativat. Eli kokeillaan nyt vielä tehdä se ja jos toi äijä enään mitään suostuu mulle myymään kun se jo pisti mulle viestiä että alkaa kuulemma epäilemään että olen joku huijari kun :lol: Ja tulipa sille pistettyä itekkin takaisin pari tulenkatkuista viestiä :roll: Että mikään ei mene kohtuudella..
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

Ei onnistunut tilaus koska en pysty nyt todistamaan että olen luotettava ostaja koska en voi lähettää visa kortista kopiota sinne millä olen sen tilauksen tehnyt. Tämä taas johtuu siitä koska se kortti on katkaistu ja lähetetty luottokunnalle, korttin numero varkauden takia. Se myyjä myös vaati siellä että otan itse yhteyttä luottokuntaan ja perin rahat takaisin sitä kautta, vaikka lähetin sille fax:lla omat henkilötiedot ja kuitin maksetusta ahtimesta :roll: Se myös kirjoitti ettei myy tavara enään kuin tuolla wired transferina, eli visat alkaa olemaan kohta roskis kamaa kun ei niitä kukaan enään hyväksy maksuvälineeksi :cry: Että näin ne hommat onnistuu :(
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Tannisto
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: Ma Touko 09, 2005 19:32
Paikkakunta: Espoo

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja Tannisto »

Asiasta toiseen:
Onko turboissa Garrettin GT17 ja GT1752 sama asia? Tai mitä niissä on eroa? Molemmat käy 9-5:een?
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Tannisto kirjoitti:Asiasta toiseen:
Onko turboissa Garrettin GT17 ja GT1752 sama asia? Tai mitä niissä on eroa? Molemmat käy 9-5:een?

2 loppyuinen uudempi versio, sama ahistin.
Ryydman90
"Tuplakaasari"
Viestit: 51
Liittynyt: Ma Joulu 07, 2015 17:52

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja Ryydman90 »

Mikäs se ois sopiva tuon gt17 tilalle? On tällä hetkelle 1.1bar ahtoja ja ei niin kovilla kiinnosta pitää.
Kattelin tuollaista http://www.ahtoja.com/product/47/wr-380
Johonkin 250-300hv välille
pamppu
"Viggen"
Viestit: 559
Liittynyt: Pe Tammi 06, 2006 16:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Ahdin 9-5:een?

Viesti Kirjoittaja pamppu »

Aeron TD04 marmorilta 595€
ex - 9-3 Aero Coupe 2.3 -01
ex - 9-3 Stage Holset 2.3 +500hp -00
ex - 9000 2.3 19T -97
ex - 9-5 Aero Wagon -00
Vastaa Viestiin