900i alustaa jäykemmäksi -90
900i alustaa jäykemmäksi -90
Terve,
Elikkäs pitäisi saada kireämpi alustasarja joka myös madaltaa. Tällä hetkellä on motonetin madallusjousisarja mikä ei kuitenkaan kovin jäykkä ole.
Etsinyt olen vaikka mistä mutta silmään ei ole pistänyt sillä ilmeisesti hieman vaikeampi löytää tähän alustasarjoja.
Joten kaikki apu olisi nyt tervetullutta mistä löytäisin jäykempää satsia alle ja joitain muita vinkkejä mitenkä jäykistää.
Elikkäs pitäisi saada kireämpi alustasarja joka myös madaltaa. Tällä hetkellä on motonetin madallusjousisarja mikä ei kuitenkaan kovin jäykkä ole.
Etsinyt olen vaikka mistä mutta silmään ei ole pistänyt sillä ilmeisesti hieman vaikeampi löytää tähän alustasarjoja.
Joten kaikki apu olisi nyt tervetullutta mistä löytäisin jäykempää satsia alle ja joitain muita vinkkejä mitenkä jäykistää.
Saab 900i 16v vm. -90
Re: 900i alustaa jäykemmäksi -90
Lesjörforssia käyttävät paljon. Tosin ei sekään mikään hirmu jäykkä itsessään ole. Varmaan riittää kun vaihdat vaan kunnon iskari noitten nykyisten jousten kaveriksi. Ite en muista merkkiä mutta olivat kuitenkin turbon vakiojousten kanssa sellaset että hiekkatiellä meinasi tippua paikat hampaista ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
#3272
Re: 900i alustaa jäykemmäksi -90
Laitoin lesjöforsin jouset omaan ogsatkuun (silloin kun sen omistin), ja olin erittäin tyytyväinen. Alusta tuli jäykemmäksi, ajettavuus parani kuten myös ulkonäkö. Vaihto oli helppo, ei tarvinnut edes iskarit irrottaa, jos tarpeeksi puristi jouset. Iskarit olivat hyvässä kunnossa olevat vakioiskarit. Ja nuo lesjöforsin jouset eivät ole kalliit, joten suosittelen. Motonetissä maksaa 129euroa.
#2652 Jeep Grand Cherokee Limited -04
Re: 900i alustaa jäykemmäksi -90
Kysyjällä taitaa olla jo tuo Lesjöforssin setti kun kerta on motonetistä satsi hankittu...
Jossain rapakon takana saattaa olla tarjolla jotain kovempia settejä,
muuten voisi harkita teettävänsä jouset/paksummat vakaajat, esim Vallilan Takomo.
Kannattaa tietenkin hankkia ekana oikeat iskarit ja kattoo sitten uudestaan.
PS. paikkojen tippuminen hampaista ei aina tarkoita, että iskarit olisivat hyvät...
Jossain rapakon takana saattaa olla tarjolla jotain kovempia settejä,
muuten voisi harkita teettävänsä jouset/paksummat vakaajat, esim Vallilan Takomo.
Kannattaa tietenkin hankkia ekana oikeat iskarit ja kattoo sitten uudestaan.
PS. paikkojen tippuminen hampaista ei aina tarkoita, että iskarit olisivat hyvät...
Re: 900i alustaa jäykemmäksi -90
Ei, mutta tässä tapauksessa tarkoitti juurikin sitä että olivat jäykät. Ja oli myös hauskin saab ajaa mutkatiellä mitä on ollut.Ronska kirjoitti:PS. paikkojen tippuminen hampaista ei aina tarkoita, että iskarit olisivat hyvät...
#3272
Re: 900i alustaa jäykemmäksi -90
Näistä on ollut jonkin verran apua, kiitoksia, ja siihen päätöksen taidan kallistua että uudet iskarit laitan, löysin muutamia vaihtoehtoja ja kysyisin millaista laatua nämä ovat:
Säädettävät
http://www.careliatuning.fi/portal/tuot ... §ion=c
Normit
http://www.careliatuning.fi/portal/tuot ... §ion=c
Säädettävät
http://www.careliatuning.fi/portal/tuot ... §ion=c
Normit
http://www.careliatuning.fi/portal/tuot ... §ion=c
Saab 900i 16v vm. -90
Re: 900i alustaa jäykemmäksi -90
En tiedä mul jäi jotenkin paska maku noista GTS:sistä kun oli sellanen niitten täysalustasarja omegassa. Jotenkin oli pirun löysän oloinen...JereT kirjoitti:Näistä on ollut jonkin verran apua, kiitoksia, ja siihen päätöksen taidan kallistua että uudet iskarit laitan, löysin muutamia vaihtoehtoja ja kysyisin millaista laatua nämä ovat:
Säädettävät
http://www.careliatuning.fi/portal/tuot ... §ion=c
Normit
http://www.careliatuning.fi/portal/tuot ... §ion=c
Nuo avot vaikuttavat ihan sinänsä asiallisilta kun löytyy säätöä sentään.
#4044
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Saab 900i8 kat 2d -90 KA
Re: 900i alustaa jäykemmäksi -90
Okei, tuola sivuilla luvataan GTS iskareihin Autobahn -säädöt erikseen pyydettäessä, jotka olevat todella jäykät. Tiedä sitten voiko siihen luottaa vaikuttaako mitenkään.miksaus kirjoitti:En tiedä mul jäi jotenkin paska maku noista GTS:sistä kun oli sellanen niitten täysalustasarja omegassa. Jotenkin oli pirun löysän oloinen...
Nuo avot vaikuttavat ihan sinänsä asiallisilta kun löytyy säätöä sentään.
GTS -iskareiden hinta houkuttelisi enemmän tälläistä opiskelijaa mutta taas säädettävät voisivat olla hauskemmat
Saab 900i 16v vm. -90
Re: 900i alustaa jäykemmäksi -90
Jos kurvissa kallistelee, niin laita kallistuksenvakaajat.
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. + pihassa myös 9-5 2.3T aut. -07
Re: 900i alustaa jäykemmäksi -90
Kurveissa ei kauheasti kallistele mutta muuten on hieman löysä. Uskoisin uusien iskarien auttavan asiaan, toki kallistuksenvakaajat varmasti auttaisivat myös.
Saab 900i 16v vm. -90
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Re: 900i alustaa jäykemmäksi -90
Lesjöt+kallistuksenvakaaja edessä tarvitsee kyllä jo pirun jäykät iskarit toimiakseen järkevästi. Itse joudun kyllä ajamaan todella huonokuntoisilla teillä ympäri vuoden ja kipurajoilla mennään.
Löysemmillä tolpilla etenkin etupää muuttuu turhan kengurumaiseksi, en kyllä kehtaisi kokeilla vakioiskareita...
Jos Lesjöissä ei jäykkyys riitä niin kannattaa olla korikin kunnossa, alkaa helposti tuulilasintiiviste päästelemään ääniä pahemmissa töyssyissä ja iskareiden päät puskemaan korista läpi.
Lesjöt+vakaajat+huonot iskarit -yhdistelmälläkään ei auto paljoa mutkissa kallistele mutta ei se kyllä löydä pitoakaan. Vielä kun lisätään kunnollisia töyssyjä ja vääntöä etupyörille niin väittäisin jopa hengenvaaralliseksi yhdistelmäksi.
Löysemmillä tolpilla etenkin etupää muuttuu turhan kengurumaiseksi, en kyllä kehtaisi kokeilla vakioiskareita...
Jos Lesjöissä ei jäykkyys riitä niin kannattaa olla korikin kunnossa, alkaa helposti tuulilasintiiviste päästelemään ääniä pahemmissa töyssyissä ja iskareiden päät puskemaan korista läpi.
Lesjöt+vakaajat+huonot iskarit -yhdistelmälläkään ei auto paljoa mutkissa kallistele mutta ei se kyllä löydä pitoakaan. Vielä kun lisätään kunnollisia töyssyjä ja vääntöä etupyörille niin väittäisin jopa hengenvaaralliseksi yhdistelmäksi.
# 2569
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
900S - ex-käyttöauto, RIP
900T16 - entinen ikuisuusprojekti
Re: 900i alustaa jäykemmäksi -90
Itsellä on ollu useammatki moton sarjat eri peleissä alla, eikä ne oikein vakuuta. Viimeiseen omaan satkuun laitoin eteen sport jouset ja taakse kuormajouset, jämäköityi kivasti mutta hirmu matalaa ei tullu.
Sen sijaan pääsin kerran testaamaan nimimerkin auotila T16:sta missä oli cobran jouset ja konin iskarit. Se oli jämäkkä mutta silti vielä löyty mukavuuttakin ettei ollu kivireki.
Pikasen kookletuksen mukaan on niillä vähän hintaaki.
http://www.senkton.net/?action=tuoteinf ... r=&id=4461
Mutta kerran sulla jo jouset on alla niin niille kunnon iskarit ja kattoo sitten uusiks.
Koneja ja muitakin löytyy ainakin tuolta:
http://www.elkparts.com/saab-900-m7993/ ... 7_542.html
Sen sijaan pääsin kerran testaamaan nimimerkin auotila T16:sta missä oli cobran jouset ja konin iskarit. Se oli jämäkkä mutta silti vielä löyty mukavuuttakin ettei ollu kivireki.
Pikasen kookletuksen mukaan on niillä vähän hintaaki.
http://www.senkton.net/?action=tuoteinf ... r=&id=4461
Mutta kerran sulla jo jouset on alla niin niille kunnon iskarit ja kattoo sitten uusiks.
Koneja ja muitakin löytyy ainakin tuolta:
http://www.elkparts.com/saab-900-m7993/ ... 7_542.html
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: 900i alustaa jäykemmäksi -90
Omassa on Motonetistä ostetut kamppeet, Lesjön jouset ja Sasch Advantage (tai vastaavaa) iskarit + vakaajt.
En ole ollut tyytyväinen, liian pintakova mutta ei silti jäykkä. Ei myöskään tarpeeksi matalalla mene..
En ole ollut tyytyväinen, liian pintakova mutta ei silti jäykkä. Ei myöskään tarpeeksi matalalla mene..
Saab 900S Combicoupe
Re: 900i alustaa jäykemmäksi -90
Itellä Lesjöt, kallistuksenvakaajat vakiona jo ja bilstein sport iskarit.
Hemmetin hyvä sarja, mukava ajaa pitkäämatkaa ja radalla ei juuri kallistele.
Ja iskarit on laadukkaat, ainakin 5 vuotta jo olleet ja vieläkään en ole huomannu mitään eroo uusiin.
Hemmetin hyvä sarja, mukava ajaa pitkäämatkaa ja radalla ei juuri kallistele.
Ja iskarit on laadukkaat, ainakin 5 vuotta jo olleet ja vieläkään en ole huomannu mitään eroo uusiin.
Saabiton saabisti
#1470
#1470