0-100km/h vääntö
Re: 0-100km/h vääntö
Mulle riittää tuo 0-100 6s vallan mainiosti. Kunhan 0-300 menee 30s. Ei tartte jäädä motarilla jonkun fefen kanssa toiseksi kun se yrittää estää ohitusta
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Re: 0-100km/h vääntö
Onko porukalla mitattuna miten stake 3 kolkki hyökkää? Mutulla sanoisin, että 6 ja 7 välissä, mutta kumpaa lähempänä?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 0-100km/h vääntö
Useamman kokeilun tuloksena stage3 9-3 menee yleensä siihen 7s, alle pääsemiseen pitää olla aika nappisuoritus kaikinpuolin. Eli todennäköisesti siinä satunnaisessa liikennevalolähdössä ei alle 7 sekunnin mennä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)
Aiheesta 0-100 pystyy varmaan keskustelmaan myös ei OT-linjalla? ja on myös syy miksi tämän langan irrotin alkuperäisestä topicista minne ei kuulunut.saapasi kirjoitti: On muuten mielenkiintoista, että admin jatkaa OT-linjalla..
Tosin, jos jutut alkaa lipsumaan vastaaviksi kuin pari ensimmäistä viestiä, niin häivää kokonaan.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: 0-100km/h vääntö
"6.4 sekuntiin, vakio cossu. 204 heppaa, 16-venttiilinen turbo-intelkuurel."
Mutta tosiaan. Onhan noita kovempia 0-100 värkkejä olemassa. Ja varsinkin järkevämpiäkin. Itseäni on lähinnä kiinnostanut Imprezat keveytensä, nelivetonsa ja erittäin nopean kiihtyvyytensä ansiosta. Toki bokserin murinakin olisi ihan mukava.
Mutta tosiaan. Onhan noita kovempia 0-100 värkkejä olemassa. Ja varsinkin järkevämpiäkin. Itseäni on lähinnä kiinnostanut Imprezat keveytensä, nelivetonsa ja erittäin nopean kiihtyvyytensä ansiosta. Toki bokserin murinakin olisi ihan mukava.
Re: 0-100km/h vääntö
Toki, mutta kun tommonen saapi sattuu löytymään pihasta niin sillä sinne tavoitenopeuteen on mentävä Kaverin kevyesti piristetty impreza 4.5s 0-100haffu kirjoitti: Mutta tosiaan. Onhan noita kovempia 0-100 värkkejä olemassa. Ja varsinkin järkevämpiäkin. Itseäni on lähinnä kiinnostanut Imprezat keveytensä, nelivetonsa ja erittäin nopean kiihtyvyytensä ansiosta. Toki bokserin murinakin olisi ihan mukava.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä
Eli tossa väitit että pysyy takana ja pojat jo pistikin omia tuloksia, jotka alittaa ilmoittamasi kiihtyvyyden. Eli mitenpäin sen tilanteen kuvittelis siis menevän(takavalojen osalta)? Itse en varmaankaan pärjää tuossa leikissä vaan eipä hirmusesti harmita. Päämäärä onki ollu itellä, että mennään samaa tahtia 100-200 väli kuin 0-100 väli. Eli lähtöihin en pahemmin panosta, kun kyseessä saappi. Eiköhän tuo toinen rojekti paikkaa noi puutteet mitkä saapeissa persiilläänsaapasi kirjoitti: Faktahan on se, että 2,3 tonnari varustettuna 19T#7:lla (rähinä=2500rpm), tuottaa lukon kanssa sen verran paikaltaan lähtevää kiihtyvyyttä, että sataseen asti pysyy 628hv etuveto saabi ihan varmasti takana (katsellen tehtaanlinjojen mukaisia takavaloja). Ja pysyy todennäköisesti suurimpaan sallittuun saakka (samoin kuin suurin osa muistakin ämpäreistä). Siitä eteenpäinkään kulku ei seinään lopu, mutta ei liene enää järjellistä, turvallista (saatikaan laillista) jatkaakaan, kuten ei myöskään rallattelua talvisaikaan.
Milläs laitteella esmes saapasin 6s aika on mitattu? En epäile etteikö pitäisi paikkansa. Kuhan mielenkiinnosta kysyn.
Viimeksi muokannut Hane_81, Ke Tammi 13, 2010 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: 0-100km/h vääntö
Niin kyllähän ne nopeesti siihen satkuun menee, sen jälkee kyl pysyy ihan kivasti saabi perässä...haffu kirjoitti: Mutta tosiaan. Onhan noita kovempia 0-100 värkkejä olemassa. Ja varsinkin järkevämpiäkin. Itseäni on lähinnä kiinnostanut Imprezat keveytensä, nelivetonsa ja erittäin nopean kiihtyvyytensä ansiosta. Toki bokserin murinakin olisi ihan mukava.
Olisittepa nähneet yhen imprezza kuskin naaman ku oltiinki kontissa jatkuvasti kiinni Koneeseen menny just 4000e palikkaa ja sitten räihnäisen oloinen saabi pysyy perässä...
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)
Joo no sillehän ei mahda mitään, että näitä etuvetovessoja ei vaan saa kiihtymään kunnolla paikaltaan, mutta toisaaltaan se kiihtyvyys ei sitten laske seuraavaankaan sataseen mennessä ihmeemmin. Suljetulla alueella 100-200kmh väli 6.49s, eli karva päälle puol sekkaa tappiota ekaan sataseen. Mites rähinä-tonnari?saapasi kirjoitti:Siis tuossako on ämpäreistä kovimmat luvut... ja tehoja pyöriltä yli 500. Täytyy sanoa, että nyt olen omaani entistäkin tyytyväisempi (vaikka oma 6s onkin poloisena vain peruspaineillani mitattu).Japso & Vigge & Tarmo_L kirjoitti:5.9, 5,63, 5,7.
Kiihtyvyyden puolesta ajattelin keskittyä jonnekin STin hujakoille, mielellään alle. Ja jos ei mene, alan siirtämään kiinnostustani hieman tuoreampiin nelivetoisiin DSG-vehkeisiin. Ts jos saabit ei vaan kulje.
Muutenkin talvella alkaa saamaan tarpeeksi näistä etuveto saabeista, vaikka olenkin vajaan viikon nyt ajellut perus aeron tehoisella Sentronic TCS femmalla. Saabin TCS tuntuu miettivän kuten automaatitkin.
On muuten mielenkiintoista, että admin jatkaa OT-linjalla..
Corvette C5
Re: 0-100km/h vääntö
.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)
Nooh en usko et ainakaan nopeampaa pääsisit jos olis enemmän paineita kuin nuo peruspaineet...saapasi kirjoitti:Siis tuossako on ämpäreistä kovimmat luvut... ja tehoja pyöriltä yli 500. Täytyy sanoa, että nyt olen omaani entistäkin tyytyväisempi (vaikka oma 6s onkin poloisena vain peruspaineillani mitattu).Japso & Vigge & Tarmo_L kirjoitti:5.9, 5,63, 5,7.
Viimeksi muokannut Ikotion, Ke Tammi 13, 2010 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)
Veikkaan että useammalla se pointti oli että etuvedon keulaan et ihan helpolla sitä pitoa saa lisättyä siinä määrin, että autolla olisi mahdollista ajaa reilusti nopeampia 0-100 aikoja ja että ilman yhtäkään muutosta alustaan/lootaan pystyy kyllä kellottamaan "nopeita" aikoja kunhan potkua on sopivasti, ei niinkään että ajat absoluuttilukuina olisit jotenkin mairittelevia. Monella tosin tuntuu olevan sellainen harhaluulo, että kun baasin lootaan lisää 20% lukon ja vaihtaa, iskarit/jouset, parit puslat, tuet ja gumpat, niin pito paranisi merkittävästi.saapasi kirjoitti:Siis tuossako on ämpäreistä kovimmat luvut... ja tehoja pyöriltä yli 500. Täytyy sanoa, että nyt olen omaani entistäkin tyytyväisempi (vaikka oma 6s onkin poloisena vain peruspaineillani mitattu).Japso & Vigge & Tarmo_L kirjoitti:5.9, 5,63, 5,7.
Ko. syystä ei paljon ole napannut panostaa ko. välin suorituskyvyn parantamiseen, koska lähtökohta täysin väärä siihen touhuun.
#1730
500whp.net member
500whp.net member
Re: 0-100km/h vääntö
Myös Vr6 syncro golf on/olisi (turbotettuna) aika kova peli tuossa 0-100km/h sarjassa. Vakio etuveto VR6 Golf III menee 0-100km/h muistaakseni n.7,6s eikä siinä ole tehoja kuin 174hvhaffu kirjoitti:Itseäni on lähinnä kiinnostanut Imprezat keveytensä, nelivetonsa ja erittäin nopean kiihtyvyytensä ansiosta. Toki bokserin murinakin olisi ihan mukava.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)
Tästä tuli vaan vähän pääteltyä että viriauto vaihtuu muun merkkiseksi jos tonnari ei ala liikkumaan sataseen alle 5 sekunnin, vakio impreza wrx sti näemmä 5,2s. Uskallanpa väittää että katutonnarilla ei nelosella alkavaa 0-100 aikaa tulla ikinä näkemään ellei vetotapa muutu tai muuten koko auto radikaalisti (etuveto dragster tyyliin).saapasi kirjoitti: Kiihtyvyyden puolesta ajattelin keskittyä jonnekin STin hujakoille, mielellään alle. Ja jos ei mene, alan siirtämään kiinnostustani hieman tuoreampiin nelivetoisiin DSG-vehkeisiin. Ts jos saabit ei vaan kulje.
Muutenkin talvella alkaa saamaan tarpeeksi näistä etuveto saabeista, vaikka olenkin vajaan viikon nyt ajellut perus aeron tehoisella Sentronic TCS femmalla. Saabin TCS tuntuu miettivän kuten automaatitkin.
Sutimiseen etenkin talvella kyllästyneenä on viriautona allekirjoituksen neliveto mitsu, jolla pitäisi ko. väliä taittua 4 sekunnin kieppeille. Ei vaan ole valitettavasti tullut kokeiltua niin että olisi ollut jotain mittalaitetta kyydissä. Mutta jospa ensi kesänä sitten. Satasen jälkeenhän kunnon virisaabit menee ohi oikealta ja vasemmalta kun tehoja ei ole edes aivan neljällä alkavaa lukemaa, mutta kompromissejahan ne kaikki on jollain tavalla ellei ole rajatonta budjettia millä rakentaa.
Voi olla ettei täällä kovin vakavasti ottaen suhtauduta 0-100 projekteihin koska lähtökohta on niin heikko ja parannusmahdollisuudet rajallisia. Eri asia olisi jos vetotavan muutos olisi järkevästi leimattavissa, esim. takaveto tonnarikin olisi ihan erilailla kova sana 0-100 karkeloissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 0-100km/h vääntö
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm