0-100km/h vääntö

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Mulle riittää tuo 0-100 6s vallan mainiosti. Kunhan 0-300 menee 30s. Ei tartte jäädä motarilla jonkun fefen kanssa toiseksi kun se yrittää estää ohitusta :D
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Onko porukalla mitattuna miten stake 3 kolkki hyökkää? Mutulla sanoisin, että 6 ja 7 välissä, mutta kumpaa lähempänä?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Useamman kokeilun tuloksena stage3 9-3 menee yleensä siihen 7s, alle pääsemiseen pitää olla aika nappisuoritus kaikinpuolin. Eli todennäköisesti siinä satunnaisessa liikennevalolähdössä ei alle 7 sekunnin mennä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)

Viesti Kirjoittaja Vigge »

saapasi kirjoitti: On muuten mielenkiintoista, että admin jatkaa OT-linjalla..
Aiheesta 0-100 pystyy varmaan keskustelmaan myös ei OT-linjalla? ja on myös syy miksi tämän langan irrotin alkuperäisestä topicista minne ei kuulunut.
Tosin, jos jutut alkaa lipsumaan vastaaviksi kuin pari ensimmäistä viestiä, niin häivää kokonaan.
#1730
500whp.net member
haffu
"Hölösuu"
Viestit: 2427
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 20:37
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja haffu »

"6.4 sekuntiin, vakio cossu. 204 heppaa, 16-venttiilinen turbo-intelkuurel." :lol:

Mutta tosiaan. Onhan noita kovempia 0-100 värkkejä olemassa. Ja varsinkin järkevämpiäkin. Itseäni on lähinnä kiinnostanut Imprezat keveytensä, nelivetonsa ja erittäin nopean kiihtyvyytensä ansiosta. Toki bokserin murinakin olisi ihan mukava.
Jäsen #2659 Tero Ruohonen
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

haffu kirjoitti: Mutta tosiaan. Onhan noita kovempia 0-100 värkkejä olemassa. Ja varsinkin järkevämpiäkin. Itseäni on lähinnä kiinnostanut Imprezat keveytensä, nelivetonsa ja erittäin nopean kiihtyvyytensä ansiosta. Toki bokserin murinakin olisi ihan mukava.
Toki, mutta kun tommonen saapi sattuu löytymään pihasta niin sillä sinne tavoitenopeuteen on mentävä :( Kaverin kevyesti piristetty impreza 4.5s 0-100
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

saapasi kirjoitti: Faktahan on se, että 2,3 tonnari varustettuna 19T#7:lla (rähinä=2500rpm), tuottaa lukon kanssa sen verran paikaltaan lähtevää kiihtyvyyttä, että sataseen asti pysyy 628hv etuveto saabi ihan varmasti takana (katsellen tehtaanlinjojen mukaisia takavaloja). Ja pysyy todennäköisesti suurimpaan sallittuun saakka (samoin kuin suurin osa muistakin ämpäreistä). Siitä eteenpäinkään kulku ei seinään lopu, mutta ei liene enää järjellistä, turvallista (saatikaan laillista) jatkaakaan, kuten ei myöskään rallattelua talvisaikaan.
Eli tossa väitit että pysyy takana ja pojat jo pistikin omia tuloksia, jotka alittaa ilmoittamasi kiihtyvyyden. Eli mitenpäin sen tilanteen kuvittelis siis menevän(takavalojen osalta)? Itse en varmaankaan pärjää tuossa leikissä vaan eipä hirmusesti harmita. Päämäärä onki ollu itellä, että mennään samaa tahtia 100-200 väli kuin 0-100 väli. Eli lähtöihin en pahemmin panosta, kun kyseessä saappi. Eiköhän tuo toinen rojekti paikkaa noi puutteet mitkä saapeissa persiillään :mrgreen:

Milläs laitteella esmes saapasin 6s aika on mitattu? En epäile etteikö pitäisi paikkansa. Kuhan mielenkiinnosta kysyn.
Viimeksi muokannut Hane_81, Ke Tammi 13, 2010 20:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

haffu kirjoitti: Mutta tosiaan. Onhan noita kovempia 0-100 värkkejä olemassa. Ja varsinkin järkevämpiäkin. Itseäni on lähinnä kiinnostanut Imprezat keveytensä, nelivetonsa ja erittäin nopean kiihtyvyytensä ansiosta. Toki bokserin murinakin olisi ihan mukava.
Niin kyllähän ne nopeesti siihen satkuun menee, sen jälkee kyl pysyy ihan kivasti saabi perässä... 8)

Olisittepa nähneet yhen imprezza kuskin naaman ku oltiinki kontissa jatkuvasti kiinni :lol: Koneeseen menny just 4000e palikkaa ja sitten räihnäisen oloinen saabi pysyy perässä... :roll:
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)

Viesti Kirjoittaja Japso »

saapasi kirjoitti:
Japso & Vigge & Tarmo_L kirjoitti:5.9, 5,63, 5,7.
Siis tuossako on ämpäreistä kovimmat luvut... ja tehoja pyöriltä yli 500. Täytyy sanoa, että nyt olen omaani entistäkin tyytyväisempi (vaikka oma 6s onkin poloisena vain peruspaineillani mitattu).

Kiihtyvyyden puolesta ajattelin keskittyä jonnekin STin hujakoille, mielellään alle. Ja jos ei mene, alan siirtämään kiinnostustani hieman tuoreampiin nelivetoisiin DSG-vehkeisiin. Ts jos saabit ei vaan kulje.

Muutenkin talvella alkaa saamaan tarpeeksi näistä etuveto saabeista, vaikka olenkin vajaan viikon nyt ajellut perus aeron tehoisella Sentronic TCS femmalla. Saabin TCS tuntuu miettivän kuten automaatitkin.


On muuten mielenkiintoista, että admin jatkaa OT-linjalla..
Joo no sillehän ei mahda mitään, että näitä etuvetovessoja ei vaan saa kiihtymään kunnolla paikaltaan, mutta toisaaltaan se kiihtyvyys ei sitten laske seuraavaankaan sataseen mennessä ihmeemmin. Suljetulla alueella 100-200kmh väli 6.49s, eli karva päälle puol sekkaa tappiota ekaan sataseen. Mites rähinä-tonnari?
Corvette C5
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja saapasi »

.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

saapasi kirjoitti:
Japso & Vigge & Tarmo_L kirjoitti:5.9, 5,63, 5,7.
Siis tuossako on ämpäreistä kovimmat luvut... ja tehoja pyöriltä yli 500. Täytyy sanoa, että nyt olen omaani entistäkin tyytyväisempi (vaikka oma 6s onkin poloisena vain peruspaineillani mitattu).
Nooh en usko et ainakaan nopeampaa pääsisit jos olis enemmän paineita kuin nuo peruspaineet... :roll:
Viimeksi muokannut Ikotion, Ke Tammi 13, 2010 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)

Viesti Kirjoittaja Vigge »

saapasi kirjoitti:
Japso & Vigge & Tarmo_L kirjoitti:5.9, 5,63, 5,7.
Siis tuossako on ämpäreistä kovimmat luvut... ja tehoja pyöriltä yli 500. Täytyy sanoa, että nyt olen omaani entistäkin tyytyväisempi (vaikka oma 6s onkin poloisena vain peruspaineillani mitattu).
Veikkaan että useammalla se pointti oli että etuvedon keulaan et ihan helpolla sitä pitoa saa lisättyä siinä määrin, että autolla olisi mahdollista ajaa reilusti nopeampia 0-100 aikoja ja että ilman yhtäkään muutosta alustaan/lootaan pystyy kyllä kellottamaan "nopeita" aikoja kunhan potkua on sopivasti, ei niinkään että ajat absoluuttilukuina olisit jotenkin mairittelevia. Monella tosin tuntuu olevan sellainen harhaluulo, että kun baasin lootaan lisää 20% lukon ja vaihtaa, iskarit/jouset, parit puslat, tuet ja gumpat, niin pito paranisi merkittävästi.

Ko. syystä ei paljon ole napannut panostaa ko. välin suorituskyvyn parantamiseen, koska lähtökohta täysin väärä siihen touhuun.
#1730
500whp.net member
jyyrä
"Hölösuu"
Viestit: 1104
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 19:46
Paikkakunta: Uurainen

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja jyyrä »

haffu kirjoitti:Itseäni on lähinnä kiinnostanut Imprezat keveytensä, nelivetonsa ja erittäin nopean kiihtyvyytensä ansiosta. Toki bokserin murinakin olisi ihan mukava.
Myös Vr6 syncro golf on/olisi (turbotettuna) aika kova peli tuossa 0-100km/h sarjassa. Vakio etuveto VR6 Golf III menee 0-100km/h muistaakseni n.7,6s eikä siinä ole tehoja kuin 174hv :wink:
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

saapasi kirjoitti: Kiihtyvyyden puolesta ajattelin keskittyä jonnekin STin hujakoille, mielellään alle. Ja jos ei mene, alan siirtämään kiinnostustani hieman tuoreampiin nelivetoisiin DSG-vehkeisiin. Ts jos saabit ei vaan kulje.

Muutenkin talvella alkaa saamaan tarpeeksi näistä etuveto saabeista, vaikka olenkin vajaan viikon nyt ajellut perus aeron tehoisella Sentronic TCS femmalla. Saabin TCS tuntuu miettivän kuten automaatitkin.
Tästä tuli vaan vähän pääteltyä että viriauto vaihtuu muun merkkiseksi jos tonnari ei ala liikkumaan sataseen alle 5 sekunnin, vakio impreza wrx sti näemmä 5,2s. Uskallanpa väittää että katutonnarilla ei nelosella alkavaa 0-100 aikaa tulla ikinä näkemään ellei vetotapa muutu tai muuten koko auto radikaalisti (etuveto dragster tyyliin).

Sutimiseen etenkin talvella kyllästyneenä on viriautona allekirjoituksen neliveto mitsu, jolla pitäisi ko. väliä taittua 4 sekunnin kieppeille. Ei vaan ole valitettavasti tullut kokeiltua niin että olisi ollut jotain mittalaitetta kyydissä. Mutta jospa ensi kesänä sitten. Satasen jälkeenhän kunnon virisaabit menee ohi oikealta ja vasemmalta kun tehoja ei ole edes aivan neljällä alkavaa lukemaa, mutta kompromissejahan ne kaikki on jollain tavalla ellei ole rajatonta budjettia millä rakentaa.

Voi olla ettei täällä kovin vakavasti ottaen suhtauduta 0-100 projekteihin koska lähtökohta on niin heikko ja parannusmahdollisuudet rajallisia. Eri asia olisi jos vetotavan muutos olisi järkevästi leimattavissa, esim. takaveto tonnarikin olisi ihan erilailla kova sana 0-100 karkeloissa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ikotion
"Turbo"
Viestit: 231
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 21:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Ikotion »

Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
Vastaa Viestiin