0-100km/h vääntö

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
Hane_81
"Hirsch"
Viestit: 719
Liittynyt: Ti Touko 24, 2005 18:26
Paikkakunta: Kokkola

0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja Hane_81 »

saapasi kirjoitti:Voi ressukka, eikö kukaan ole huomioinu tarpeeks sun kuuttasataakahtakymmentäkaheksaa pollea :lol: .
Kiitos kun sinä muistat huomioida minun autoni tehoja, se lämmittää aina mieltä. Ikävä kyllä vaan pilasit tämänki ketjun kirjoittamalla täysin aiheeseen liittymätöntä tekstiä. Toivottavasti moderaattorit ovat ajanhermoilla ja poistavat turhat viestit (tämä mukaanlukien).
saapasi kirjoitti:Btw. Katsot muuten noiden molempien tonnareiden perävaloja suomen suurimpaan sallittuun. Tai ainakin sen, joka ei oo AITO aero :wink:
Vain puusilmä repii ilman quaifee.... 6s sataseen on kyllä hieno suoritus...varsinki bittinikkarilta, onnittelut siitä. Mutta jos tosiaa kuvittelet sen lukollisen laatikon olevan jotenki erikoinen niin siinä olet pahasti mettässä :)
Ainii, toivottavasti kummassakaan tonnareissa ei ole tuunatut takavalot ku niitä o tympiä katella :roll:
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Thorhammer
"Hölösuu"
Viestit: 1406
Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
Paikkakunta: Hellsinki

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä

Viesti Kirjoittaja Thorhammer »

Varttimailille vaan... Häviäjän auto potkuissa paaliin :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Paali
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä

Viesti Kirjoittaja saapasi »

.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
marg3
"Aero"
Viestit: 417
Liittynyt: Pe Kesä 20, 2003 13:44

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä

Viesti Kirjoittaja marg3 »

saapasi kirjoitti:
SonmH & Zebe kirjoitti:
saapasi kirjoitti: Btw. Katsot muuten noiden molempien tonnareiden perävaloja suomen suurimpaan sallittuun. Tai ainakin sen, joka ei oo AITO aero :wink:
Kovat on luulot.
Saiskohan jotain faktoja peliin?
Faktahan on se, että 2,3 tonnari varustettuna 19T#7:lla (rähinä=2500rpm), tuottaa lukon kanssa sen verran paikaltaan lähtevää kiihtyvyyttä, että sataseen asti pysyy 628hv etuveto saabi ihan varmasti takana (katsellen tehtaanlinjojen mukaisia takavaloja). Ja pysyy todennäköisesti suurimpaan sallittuun saakka (samoin kuin suurin osa muistakin ämpäreistä). Siitä eteenpäinkään kulku ei seinään lopu, mutta ei liene enää järjellistä, turvallista (saatikaan laillista) jatkaakaan, kuten ei myöskään rallattelua talvisaikaan.

[Nyt voi poistaa]
Ens kesänä lähdette Hanen kanssa johonkin ratapäiville kattomaan kummalla kulkee paremmin 0-100km/h.
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä

Viesti Kirjoittaja f-19 »

saapasi kirjoitti: varustettuna 19T#7:lla (rähinä=2500rpm)
rähinä? :D
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Ihan hyvä artikkeli. Aika optimistista porukkaa tuntuu olevan tuon 0-100 suhteen, muistanko väärin että tehtaan ilmoittama aika airolle on 6,9 sekuntia?
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2825
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)

Viesti Kirjoittaja Coltti »

^Et muista väärin. Saapasilla vaan on edessä tasauspyörästön lukko, sekä Mitsubishin pienehkö ahdin, jota luulee jotenkin erikoiseksi. Autokaan ei ole itsensä virittämä, vaan rahallahan se on rakennutettu.

Tasaisesti pitävällä pinnalla = asvaltti, voi avoimellakin tasauspyörästöllä molemmat pyörät sutia yhtäaikaa.
Viimeksi muokannut Coltti, Ke Tammi 13, 2010 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
SonmH
"Viggen"
Viestit: 680
Liittynyt: Su Elo 21, 2005 21:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä

Viesti Kirjoittaja SonmH »

saapasi kirjoitti:
SonmH & Zebe kirjoitti:
saapasi kirjoitti: Btw. Katsot muuten noiden molempien tonnareiden perävaloja suomen suurimpaan sallittuun. Tai ainakin sen, joka ei oo AITO aero :wink:
Kovat on luulot.
Saiskohan jotain faktoja peliin?
Faktahan on se, että 2,3 tonnari varustettuna 19T#7:lla (rähinä=2500rpm), tuottaa lukon kanssa sen verran paikaltaan lähtevää kiihtyvyyttä, että sataseen asti pysyy 628hv etuveto saabi ihan varmasti takana (katsellen tehtaanlinjojen mukaisia takavaloja). Ja pysyy todennäköisesti suurimpaan sallittuun saakka (samoin kuin suurin osa muistakin ämpäreistä). Siitä eteenpäinkään kulku ei seinään lopu, mutta ei liene enää järjellistä, turvallista (saatikaan laillista) jatkaakaan, kuten ei myöskään rallattelua talvisaikaan.

[Nyt voi poistaa]

Siis meinaatko että jos ahdin herää alempaa niin 0-100 menee nopeammin kuin 2x tehokkaampi auto?
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Japso
"Hölösuu"
Viestit: 2080
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 22:15
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)

Viesti Kirjoittaja Japso »

Jatketaas hiukan OT-linjaa viel, 5.9s 0-100kmh kakspäällä viime kesänä etuvedolla :lol:.
Corvette C5
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Ja kun OT-linjalle lähdettiin, niin sanottakoon, että mun hyvin kevyesti viritetty supermegahyperturbosatku sutii tarpeen tullen vielä vitosellakin.
Tarve tulee siinä vaiheessa, kun yrittää huonoilla renkailla saada auton kiihtymään liukkaalla tiellä.
Riittääkö OT jo?
Ekitheman
"Aero"
Viestit: 443
Liittynyt: To Touko 08, 2008 14:27
Paikkakunta: Ylämylly

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)

Viesti Kirjoittaja Ekitheman »

Ei riitä OT:t vielä... Pakko tuohon kiihtyvyyteen sanoa, että meikäläisen aero, jossa steg 5, ja arviolta se karvan alle 300 hv kiihty tuossa 7,6s. Ehkei aivan optimaalinen kiihdytys eikä alusta, mutta kyllä melkein haluaisin nuo vakioaeron alle 7s kiihdyttäjät henkkoht tavata etupenkillä sekkari kädessä.. :)
#3839
9-3 Turbo X SS M6, 9000 Aero -94 st±5, Insignia ST 4x4 -20
Entiset:9000 2.3t aut - 97, Saab 9-3 TiDS -08, 9000 2.3T -95, 9000 2,3T -91, 9000T -86, 9000i -90, 9000T -85, Saab 900c -87
Vigge
"Hölösuu"
Viestit: 2758
Liittynyt: To Maalis 13, 2003 07:53
Paikkakunta: Manse

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä

Viesti Kirjoittaja Vigge »

saapasi kirjoitti: Faktahan on se, että 2,3 tonnari varustettuna 19T#7:lla (rähinä=2500rpm), tuottaa lukon kanssa sen verran paikaltaan lähtevää kiihtyvyyttä, että sataseen asti pysyy 628hv etuveto saabi ihan varmasti takana (katsellen tehtaanlinjojen mukaisia takavaloja). Ja pysyy todennäköisesti suurimpaan sallittuun saakka (samoin kuin suurin osa muistakin ämpäreistä). Siitä eteenpäinkään kulku ei seinään lopu, mutta ei liene enää järjellistä, turvallista (saatikaan laillista) jatkaakaan, kuten ei myöskään rallattelua talvisaikaan.

[Nyt voi poistaa]
OT jatkuu...
Kuis nopeasti se si rähisee sataseen että faktana voit sanoa "teho" etuvetosen pysyvän takana?
Lukottomalla, vakioalustaisella saabin lullalla ko. väli taittui näin ;)
http://www.stcf.net/satkuun.jpg
#1730
500whp.net member
Tarmo_L
"Kaasari"
Viestit: 50
Liittynyt: Su Kesä 06, 2004 18:07
Paikkakunta: Perähikiä

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)

Viesti Kirjoittaja Tarmo_L »

Joo itseänikin kiinnostaisi kyllä nähdä mihin nuo pommarit sitten oikeen hyökkää kun on ärhäkästi heräävää pikkupilleriä, quaifen lukkoa laatikossa ja leveetä sporttirengasta alla? Itselläni kun on ainoastaan kokemusta 9-3:sta vakio 185hv vireessä, stage3+ vireessä, ja sen jälkeen omista stageista (400++hv -->). Kaikissa ollut sama alusta. Omat on kyllä vienyt voiton kevyesti myös 0-100km/h vedoissa aina. Mielelläni ensi kesänä koittaisin jossain saab tapahtumassa miten tämä mun ja nykyään myös Viggen yhteinen "pappis" pärjää näitä ärhäköitä tonnareita vastaan 0-100km/h, tai vaikka vähän pitemmällekkin jos alue antaa myöden. Joskus tosiaan noita 0-100 lähtöjä hankasin ja parhaaksi jäi 5.7s ja sillä vedolla varttimaili taittui aikaan 12.4s ja loppunopeutta oli 209km/h. Nykyään on intressit melkolailla mittarissa satasta vastapuolella olevissa lukemissa noissa tapahtumissa. Tossa on viime kesältä kuitenkin lpr ilmailupäiviltä mailin veto.

http://www.youtube.com/watch?v=Df_zLHZKe_M

Siitä näkee alusta miten tommonen 1985cc "pappis" irtoaa väljennetyllä föönillä, ilman lukkoa, 205 leveellä parhaat päivät nähneellä renkaalla sekä aivan mummo lähdöllä. 0-100km/h luokkaa 6s (tarkka karvan alle) ja varttimaili taittuu 13.04s ja loppunopeutta on 209km/h. Faktahan on se, että vaikka ne tuliset pikkupillerit tuottavatkin mahdottomasti vääntöä tai saapasia lainaten "rähinää" siihen 2500rpm kohdalle niin sen jälkeen ne ovat kuitenkin pakokaasujarruja. Niin kauan kun 2,3 tonnarin on varustettuna 19T#7:lla, ei todellakaan kannata kusettaa itseään luulemmalla auton olevan suorituskykyinen suoralla, tai siinä olevan paikaltaan lähtevää kiihtyvyyttä ylivoimaisen paljon :wink:.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
STCF #24
SHCF #2
saapasi
"Hölösuu"
Viestit: 1362
Liittynyt: La Tammi 07, 2006 10:50

Re: 9000 Aero GTI-lehdessä (skannattu)

Viesti Kirjoittaja saapasi »

.
Viimeksi muokannut saapasi, Ke Helmi 23, 2011 01:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: 0-100km/h vääntö

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Nyt kun mennään ihan omassa threadissaan asian tiimoilta niin voisi todeta että aivan väärää merkkiä tässä ollaan virittämässä jos tavoite on hyvä 0-100 kiihtyvyys niinkuin tuntuu joillain olevan.

Ei se siitä 5,x sekunnista parane enää ikinä vaikka olisi miten paljon tehoa jos tarkoitus on olla rengastus ja alusta jota voi käyttää kadullakin. Sellaista se etuvedon kanssa vaan on.

Jos tarkoitus on olla pikkuvauhdeissa todella nopea ympäri vuoden niin neliveto on oikea valinta tai sitten jos vain kesä riittää niin takaveto.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin