k-jet painepuolelle?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
t8
"Viggen"
Viestit: 606
Liittynyt: Pe Touko 09, 2003 02:49
Paikkakunta: Tampere

k-jet painepuolelle?

Viesti Kirjoittaja t8 »

Onko kukaan testaillut miten hyvin toimii? Pitäisi nykimiset ja pienet käyntihäiriöt hävitä. Tekis mieli testata kunhan saa muuten auton toimimaan kunnolla.
9-3 sc 1,9 tid -08
Dodge Dart Custom -70
Chevy van -98
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

Moikka!
Saattaa tulla mielenkiintoinen ajettava :o . Miten käyttäytyy painepuolella, jos esim. dumppi/bypass on hidastoiminen tai ei ollenkaa. Taitais olla hyvä idis jossain kiihdytyspelissä :lol:
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Voi olla että on sikahyvä tai sitten sikahuono....

Toimiikohan kiihdytysrikastus sitten enää toivotulla tavalla.... Imupuolellahan ilmaa imetään suhteessa enemmän kuin koneeseen syötetään (paineistus)..... Onhan tuo lautasen massakin suunniteltu kuulemma silleen että heilahtaa kaasun avauksessa "liikaa" ja rikastaa seosta....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jotenkin on vaikea uskoa, että saabin moottorisuunnittelu olisi tehnyt noin pahan mokan suunnittelussa. Harvemmin nämä konehuoneen ratkaisut on tehty huolimattomasti. Yleensähän useimmat amatöörimoottorivirittäjät oikeasti saavat tehoja putoamaan helpommin, kuin nousemaan, jos ei puhuta ahtopaineiden nostosta. Ajatus siitä, että määräjakaja olisi laitettu saabin moottorisuunnittelussa väärään paikkaan imuputkistossa, kuulostaa aika naurettavalta. Olen kyllä nähnyt kuvia eräästä jälkeenpäin turbotetusta Mersusta, jossa tuo määräjakaja oli käänteinen, eli läppä kääntyy alaspäin ja jakaja on suoraan imusarjan päällä. Tuohon oli laitettu turbo siten, että ahtoputki tulee määräjakajaan suoraan. Kyllä sekin kuulemma pelasi, mutta ratkaisuna tuo on mielestäni arvelluttava.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Taitaapa olla tuo lautasen sijainti ihan sama missä on. Joten tuskin täysin "väärää" paikkaa on edes olemassa. Koska lautasen kohdalla ei ole mitään seoksen muodostusta (vrt. kaasutin painepuolella) on varmasti ihan sama missä kohtaa putkistoa tuo lautanen on, toki paineiskuja yms. huojuntaa ilmamassassa on sitä enemmän mitä lähempänä ollaan moottoria tai kaasuläppää... Sama määrä ilmaa kulkee kuitenkin läpi ettei kai se seoksiinkaan mitään vaikuta...

Luulenpa että paikan putkistossa on sanellut aika pitkälti sijoitus paikat, minne muualle olisitte laittaneet tuon rautaläjän, jos olisitte saabin insinöörejä.... :lol: Joo, kattoelineet mullakin tuli mieleen. Sinne olen ollut laittamassa jo monta kertaa IC:tä, tällöin koon saisi ainakin riittäväksi....:lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Vastaa Viestiin