Nakutusanturi?

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori

Nakutusanturi?

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

Moikka!
Onx tietoo, mikä on Saab 900 T8 nakutusanturin käyttöjännite. Entä johtojen järjestys, ei se mikä on APC-boxin vaan anturin. Tarttis väsätä siitä anturista ohjaus suoraan tonne ruiskuboxiin. Ilmeisesti ulostulo on +0 - +10v,,,, Kumpaan nastaan ulostulo kytketään.???
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Re: Nakutusanturi?

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Nakutusanturilla ei ole käyttöjännitettä, se on lähinnä "mikrofoni". Mitähän ruiskuboksia meinaat, 8V saabissa ei sellaista pitäisi olla?
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

saabt8:n kotisivuilla olevien juttujen perusteella kyseessä oleva boxi lienee megasquirtin boxi. Mutta tuo nakutusanturin yhdistäminen megaan ei silti liene kovin yksinkertainen. Niinkuin mcfeast sanoi, se on lähinnä "mikrofoni", tässä tapauksessa lähinnä pietsosähköinen komponentti joka antaa aika sekalaista vaihtojännitettä ulos, mistä APC-boxi poimii ulos nakutuksen. Eli nakutusanturi itsessään ei suoraan kerro on-off-tyylin nakuttaako kone vai ei.

Lisää juttua esim. BTFC:n foorumilla: http://www.bmwtuningclub.net/foorumi/vi ... hp?t=28343. Kannattaa muutenkin lukea muiden merkkien foorumeita Megan suhteen (ja vaikka ihan yleisestikin), Audifinns ja BTFC ensialkuun. Muuallakin on paljon harrastajia jotka ovat Megasta kiinnostuneita, ja jo omaan autoonsa kyseisen härpäkkeen rakentaneet ja omaavat jonkin verran kokemusta siitä. Ei saabistit ainoita ole ketkä painivat k-jetin, L(H)-jetin, oireilevan ilmamassamittarin, ruiskun heikon säädettävyyden yms. ongelmien kanssa :)

Em. foorumeilta saanee myös varmasti apuja mikäli täällä ei viel tarpeeksi kokemusta ole, kunhan käyttäydytään asiallisesti siellä naapurin tontilla :)
f-19
"Hölösuu"
Viestit: 1973
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 01:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja f-19 »

Sen verran nakutusanturista ja megasta vielä että APC:n ja Megan yhdistäminen toisiinsa ei liene mahdotonta ? Nakuledin lähtöä hyväksikäyttäen tjsp.

Viisammaat kertokoon onko mahdollista ? Olisi ainakin valmis toimiva paketti joka tunnistaa nakutuksen oikein.
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

f-19 kirjoitti:Sen verran nakutusanturista ja megasta vielä että APC:n ja Megan yhdistäminen toisiinsa ei liene mahdotonta ? Nakuledin lähtöä hyväksikäyttäen tjsp.
Juu, näin nimenomaan meinasin omaani laittaa. Eli Jätät sen APC:n sinne paikalleen vaan (sullahan on se vielä siellä, onhan?), ja siihen sitten nakutusledin lähdöstä piuhat vaan megalle. Toimii varmaan ainakin oikein, parempi kai se kun ruveta arpomaan niitä nakutustaajuuksia sinne megalle.
9-3SC 2.0t Aut. -08
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Nyt en tajunnut. Mitä tuo mega tekee nakutustiedolla? eikös APC kuitenkin huolehdi että ahdot tippuu kun nakuttaa?

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Limmo
"Turbo"
Viestit: 298
Liittynyt: La Kesä 19, 2004 02:14
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Limmo »

tuomas kirjoitti:Nyt en tajunnut. Mitä tuo mega tekee nakutustiedolla? eikös APC kuitenkin huolehdi että ahdot tippuu kun nakuttaa?
No itse ajattelin kyllä ottaa sen APC:n ensin kokonaan pois, mut täytyy se jättää sinne sitä nakutustietoa varten. Ku sillä megasquirtilla on tarkotus ohjata sekä sytkää et ruiskua. Paineitahan on tarkotus pudottaa vasta "äärimmäisessä hädässä" ;) Eli jos alkaa nakuttaa, niin ensin sytkää säätämällä.
9-3SC 2.0t Aut. -08
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

Hmm.. pitäisköhän munkin rakentaa tuollainen tuohon megaan kun se kerran tuossa nyt syttyä ja kohta ruiskuakin ohjaa.

-tuomas
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Vastaa Viestiin