Nakutusanturi?
Nakutusanturi?
Moikka!
Onx tietoo, mikä on Saab 900 T8 nakutusanturin käyttöjännite. Entä johtojen järjestys, ei se mikä on APC-boxin vaan anturin. Tarttis väsätä siitä anturista ohjaus suoraan tonne ruiskuboxiin. Ilmeisesti ulostulo on +0 - +10v,,,, Kumpaan nastaan ulostulo kytketään.???
Onx tietoo, mikä on Saab 900 T8 nakutusanturin käyttöjännite. Entä johtojen järjestys, ei se mikä on APC-boxin vaan anturin. Tarttis väsätä siitä anturista ohjaus suoraan tonne ruiskuboxiin. Ilmeisesti ulostulo on +0 - +10v,,,, Kumpaan nastaan ulostulo kytketään.???
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
Re: Nakutusanturi?
Nakutusanturilla ei ole käyttöjännitettä, se on lähinnä "mikrofoni". Mitähän ruiskuboksia meinaat, 8V saabissa ei sellaista pitäisi olla?
saabt8:n kotisivuilla olevien juttujen perusteella kyseessä oleva boxi lienee megasquirtin boxi. Mutta tuo nakutusanturin yhdistäminen megaan ei silti liene kovin yksinkertainen. Niinkuin mcfeast sanoi, se on lähinnä "mikrofoni", tässä tapauksessa lähinnä pietsosähköinen komponentti joka antaa aika sekalaista vaihtojännitettä ulos, mistä APC-boxi poimii ulos nakutuksen. Eli nakutusanturi itsessään ei suoraan kerro on-off-tyylin nakuttaako kone vai ei.
Lisää juttua esim. BTFC:n foorumilla: http://www.bmwtuningclub.net/foorumi/vi ... hp?t=28343. Kannattaa muutenkin lukea muiden merkkien foorumeita Megan suhteen (ja vaikka ihan yleisestikin), Audifinns ja BTFC ensialkuun. Muuallakin on paljon harrastajia jotka ovat Megasta kiinnostuneita, ja jo omaan autoonsa kyseisen härpäkkeen rakentaneet ja omaavat jonkin verran kokemusta siitä. Ei saabistit ainoita ole ketkä painivat k-jetin, L(H)-jetin, oireilevan ilmamassamittarin, ruiskun heikon säädettävyyden yms. ongelmien kanssa
Em. foorumeilta saanee myös varmasti apuja mikäli täällä ei viel tarpeeksi kokemusta ole, kunhan käyttäydytään asiallisesti siellä naapurin tontilla
Lisää juttua esim. BTFC:n foorumilla: http://www.bmwtuningclub.net/foorumi/vi ... hp?t=28343. Kannattaa muutenkin lukea muiden merkkien foorumeita Megan suhteen (ja vaikka ihan yleisestikin), Audifinns ja BTFC ensialkuun. Muuallakin on paljon harrastajia jotka ovat Megasta kiinnostuneita, ja jo omaan autoonsa kyseisen härpäkkeen rakentaneet ja omaavat jonkin verran kokemusta siitä. Ei saabistit ainoita ole ketkä painivat k-jetin, L(H)-jetin, oireilevan ilmamassamittarin, ruiskun heikon säädettävyyden yms. ongelmien kanssa
Em. foorumeilta saanee myös varmasti apuja mikäli täällä ei viel tarpeeksi kokemusta ole, kunhan käyttäydytään asiallisesti siellä naapurin tontilla
Juu, näin nimenomaan meinasin omaani laittaa. Eli Jätät sen APC:n sinne paikalleen vaan (sullahan on se vielä siellä, onhan?), ja siihen sitten nakutusledin lähdöstä piuhat vaan megalle. Toimii varmaan ainakin oikein, parempi kai se kun ruveta arpomaan niitä nakutustaajuuksia sinne megalle.f-19 kirjoitti:Sen verran nakutusanturista ja megasta vielä että APC:n ja Megan yhdistäminen toisiinsa ei liene mahdotonta ? Nakuledin lähtöä hyväksikäyttäen tjsp.
9-3SC 2.0t Aut. -08
No itse ajattelin kyllä ottaa sen APC:n ensin kokonaan pois, mut täytyy se jättää sinne sitä nakutustietoa varten. Ku sillä megasquirtilla on tarkotus ohjata sekä sytkää et ruiskua. Paineitahan on tarkotus pudottaa vasta "äärimmäisessä hädässä" Eli jos alkaa nakuttaa, niin ensin sytkää säätämällä.tuomas kirjoitti:Nyt en tajunnut. Mitä tuo mega tekee nakutustiedolla? eikös APC kuitenkin huolehdi että ahdot tippuu kun nakuttaa?
9-3SC 2.0t Aut. -08