bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
Eli oon lukenu topikkeja läpi, mutta en tähän ole löytänyt ajan tasalla olevaa vastausta.
Saako siis jostain 9-3:een parempaa bolt-on kuuleria kuin vakio. Ja jos, niin mistä halvimmat löytyy. Kiinankuuleritkin kelpais
Saako siis jostain 9-3:een parempaa bolt-on kuuleria kuin vakio. Ja jos, niin mistä halvimmat löytyy. Kiinankuuleritkin kelpais
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
No bolt-on malli löytyy ainakin streetgear.se, 2395 kr ja muista että tarvit letkujumppaa tai x-flow zilikoniletkut turbo->IC ja IC->paineputki. Tai näkerrät vanhoista ylijäävistä osista tarpeelliset muutokset. Tossa SG:n IC ja saman firman x-flow letkut päällä:
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
Käytännössä tuo letku turbolta IC:lle ei käy, koska vakio-Garretin lähtö on suoraan alaspäin. Tuo letku on sovitettu Mitsulle, jonka lähtö on noin 40 asteen kulmassa. Vanhoista osista saa sopivan askartelemalla, mutta suosittelisin jättämään vakio-osat ehjiksi ylitarkan katsastusmiehen varalta...
Ettei sitten joudu lainailemaan vakio-osia kavereilta.
Ettei sitten joudu lainailemaan vakio-osia kavereilta.
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
Jaahans,
eli käkkyröitä pitäis pätkiä ja hommata silikoonipätkää ym.
Taidanpa tuhlata rahat ekana putkistoon... röpötystä kuuluu jo.
eli käkkyröitä pitäis pätkiä ja hommata silikoonipätkää ym.
Taidanpa tuhlata rahat ekana putkistoon... röpötystä kuuluu jo.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
Laitoin reilu kuukausi sitten KL-Racingin coolerin ( http://shop.klracing.se/cgi-bin/ibutik/ ... r&Visn=Std ) Do88 x-flow letkuilla ( http://www.do88.se/product.php?cPath=10 ... cts_id=575 ). IC:n ja ahtimen välisen letkun jouduin katkaisemaan ja väliin pätkä vanhasta IC-turbo putkesta...
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
Onx kellään mitään faktaa näiden paremmuudesta orkkikseen?
Koossa ei kuitenkaan eroa... Liekö jäähdytystehossa...
Koossa ei kuitenkaan eroa... Liekö jäähdytystehossa...
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
On jonkinverran faktaa
T25, stage3 ja vakioissukka; Mailin jälkeen imulämpö suomen kesässä 74 astetta
http://saab.kuvat.fi/kuvat/lappee_08.JPG/full
15T, stage3 ja SG:n IC; mailin lopussa imulämpö 51 astetta. Olikohan ulkolämpötila about 5 astetta viileempi kuin edellisessä kuvassa.
http://saab.kuvat.fi/kuvat/kiltsitoka.JPG/full
Kennostothan on niin keveitä että ajoviima on se joka jäähdyttää lappu lattiassa vedossa, siksi tuo lähtötilanteen alkulämpöero ei taida paljokaan merkitä. Eikä 15T nyt ole juurikaan huonompi lämpöpumppu kuin T25 että se selittäisi 25 asteen eron loppupuolikkaalla.
Kyllä vakioIC:llä tekee yhden komean ohituksen matkanopeudesta kun kenno on valmiiksi viileä, mutta sen jälkeen se onkin jo lämpenemään päin. Ja tuo SG:n tuote ei todellakaan ole paras mitä keulalle voi laittaa, mutta bolt-on ja saa riittää toistaiseksi.
Jään odottelemaan muiden vastafaktoja
T25, stage3 ja vakioissukka; Mailin jälkeen imulämpö suomen kesässä 74 astetta
http://saab.kuvat.fi/kuvat/lappee_08.JPG/full
15T, stage3 ja SG:n IC; mailin lopussa imulämpö 51 astetta. Olikohan ulkolämpötila about 5 astetta viileempi kuin edellisessä kuvassa.
http://saab.kuvat.fi/kuvat/kiltsitoka.JPG/full
Kennostothan on niin keveitä että ajoviima on se joka jäähdyttää lappu lattiassa vedossa, siksi tuo lähtötilanteen alkulämpöero ei taida paljokaan merkitä. Eikä 15T nyt ole juurikaan huonompi lämpöpumppu kuin T25 että se selittäisi 25 asteen eron loppupuolikkaalla.
Kyllä vakioIC:llä tekee yhden komean ohituksen matkanopeudesta kun kenno on valmiiksi viileä, mutta sen jälkeen se onkin jo lämpenemään päin. Ja tuo SG:n tuote ei todellakaan ole paras mitä keulalle voi laittaa, mutta bolt-on ja saa riittää toistaiseksi.
Jään odottelemaan muiden vastafaktoja
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
Liekkö kukaan istuttanut 600x300x76 cooleria femmaan? Olisi ylimääräisenä ja vois heittää sen vakion tilalle.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
Juu,ittellä ei mitään faktoja...siks kyselinkin. Toi KL-Racingin IC taitaa olla samaa luokkaa SG:n tarjoaman kans? Ois vaan halvempi
Ite aattelin jotain KL:n universaalia...hyvät valikoimat kokoja,sais lisää pinta-alaa kuitenkaan siirtämättä kuivaajaa...
Ite aattelin jotain KL:n universaalia...hyvät valikoimat kokoja,sais lisää pinta-alaa kuitenkaan siirtämättä kuivaajaa...
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
Onko mitään kikkaa millä saisin tuon do88:sta tilaamani letkun kiinni turbolle? Tuo on tarkoitettu ilmeisesti mitsun ahtimelle eikä garret t25:n. Omassa turbossa lähtee suoraan alaspäin kun tuo ostamani letku menee alaviistoon. Alkuperäistäkään ei pysty käyttämään hyödyksi jos ei leikkele noita, johon en vielä rupeaisi. Coolerilta pois lähtevä letku vaikuttaa ihan passelilta.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
Pyörittele ahtimen kompressorikotelo oikeaan asentoon?
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
Mikä bolt-on se sitten olisi?
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
Vesa, paljonko oli pk:t, vai onko noilla joku edustaja Suomessa? Ei sivuilta oikeen löytynyt edes mainintaa, että postaavat Suomeen. Paypal onneksi kelpaa.vesa67 kirjoitti:No bolt-on malli löytyy ainakin streetgear.se, 2395 kr ja muista että tarvit letkujumppaa tai x-flow zilikoniletkut turbo->IC ja IC->paineputki.
Oliko muuten niin, että vaikka Viggenin cooleri on myös läpivirtaava, niin silti se ei ole yhtä hyvä jäähdyttämään kuin nää kiinankoolerit?
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
Joo, ns "viggen"-cooleri on edelleen jäähdytyskapasiteetiltaan onneton (oikeasti löytyy kaikista muistakin T7 9-3:sta ja T5 Turbo Sportista).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: bolt-on parempaa cooleria kolkkiin?
Ookkei, kiitti JC.
Näkyi vaan olevan noita viggenin coolereita ulkomailla kohtuu halvalla.
Tarttee kysellä streetgearin suunnalta, että onko tavaraa hyllyssä... samalla vois tilata enemmänkin romua, niin ei tuu ehkä niin isot pk:t.
Näkyi vaan olevan noita viggenin coolereita ulkomailla kohtuu halvalla.
Tarttee kysellä streetgearin suunnalta, että onko tavaraa hyllyssä... samalla vois tilata enemmänkin romua, niin ei tuu ehkä niin isot pk:t.
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-