ei enää
ei enää
tänä vuonna kähvelletty minulta jo 2kpl og900, aattelinpa että ei enää : olisko hyvä systeemi: 2kpl kytkimiä sopivasti naamioitu tai piilotettu, 1.puolaan johtoon, ei käynnisty2.startin herätejohtoon, kun virta saadaan päälle, niin torvi huutaa.. onko loistavia ehdotuksia ?
p.0400740065
Saab 900i16v 2.1 -93
Saab 900i16v 2.1 -93
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Fiksua olis myös laittaa piilokytkin bensapumpulle niin ei startatessa kastele koko konetta kun ei sytytä.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
jos noita oma-halpa-virityksiä käyttää, niin eikös sellanen sisävalon viivereleen komentama sisäsummeri ( joka muistuttaa isäntäväkeä kuittaamaan äänitorven hälyn pois päältä) olis helppo. Jos et kuittaa siinä viivereleen aikana ( joka on kait jotain 15 sek), niin torvi siis raikaa.
Ko. viiverelehän on vakiona paremmissa malleissa jo vanhoissakin, mutta jos ei ole , niin biltemakin myy jotain härveliä siihen tarkoitukseen. Ostinkin kerran sellaisen , mutta kenkku se oli asentaa ainakin sisävaloon kattoon, koska sieltä ei saanut mistään helpolla maata sille. Joku parempi paikka pitäisi keksiä, keksikää..... oi keksijät.
Torven raikaminen yleensä kait lopettaa käpistelyn.
Vielä pitäisi olla joku systeemi lopettamaan torveaminen, jos et sitä itse käy lopettamassa.
Eli palikkaa ja askartelua, jospa joku sähköketterä yksilö innostuisi tuosta mallintamaan mahdollisimman yksinkertaisen ratkaisun ja kustannusarvion osille.
Ko. viiverelehän on vakiona paremmissa malleissa jo vanhoissakin, mutta jos ei ole , niin biltemakin myy jotain härveliä siihen tarkoitukseen. Ostinkin kerran sellaisen , mutta kenkku se oli asentaa ainakin sisävaloon kattoon, koska sieltä ei saanut mistään helpolla maata sille. Joku parempi paikka pitäisi keksiä, keksikää..... oi keksijät.
Torven raikaminen yleensä kait lopettaa käpistelyn.
Vielä pitäisi olla joku systeemi lopettamaan torveaminen, jos et sitä itse käy lopettamassa.
Eli palikkaa ja askartelua, jospa joku sähköketterä yksilö innostuisi tuosta mallintamaan mahdollisimman yksinkertaisen ratkaisun ja kustannusarvion osille.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Kunnon hälytin ajonestolla ja jos ei muuta niin dynamiitin nalli pallien kohdalle verhoilun alle ja ohjaus startilta....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Kaverini KE70 Corollassa oli yksinkertaisesti pääkytkin asennettuna kojelaudan alle. Estänee väärien ihmisten käynnistysyritykset, koska moniko sellaista osaa lähteä etsimään (etenkään vähänkään ovelammasta paikasta), jos auto ei starttaa? Tämä ratkaisu ei tietenkään toimisi hälyttimen korvikkeena, mutta asennuksen ja käytön vaiva olisi pieni.
Ei enää...
Tuota nallipalli systeemiä mietin itsekin joskus kersana mopooni, omassa versiossa ne nallit olisivat olleet myös kahvoissa
Ajattelin kuitenkin että saatana jos hajamielisyyksissään unohtaa...
jäi laittamatta
Ajattelin kuitenkin että saatana jos hajamielisyyksissään unohtaa...
jäi laittamatta
juu
oiskohan simppeli
"hervanta" parkkipaikka lukko laittaa automaattisulake/#paukkukytkin# akun maajohdon-rungon väliin ettei auto lähe käyntiin. tulpat ei pistä pahakseen vanhoissa paskoissa niinkuin mulla (-9216vTBO) vaikka kuinka johtoa naittaa. virrat tulee mut siinä se:) Halvinko vaihtoehto kunhan ovelassa ja helpossa paikassa niinkuin hanska lokerossa ?pieni vaiva painaa katkaisijaa?
aivan ehdoton
loistava ja maailman helpoin ve-laite ruiskuilla bensapumpun johto... ja moni muu pikku pikkuruinen johto siellä konehuoneessa jos hentoo (tuskin) alkup. johtosarjoja hiukan avata. mm. puolan johdot.
neropateille
virtalukon pohjaan/sulakerasiaan pikku kytkin vittuilemaan varkaille ja katkaisin piiloon.
kaverilla käytössä
viim.päälle rakennettu 95 (se ihana farkku -70luvulta) ja jippo käynnistyksessä kojelautaan asennettu ulos vedettävä kytkin jousella mikä pitää pitää ylhäällä käynnistyksen ajan jotta heikko virta virtalukonpohjalle.... ajatusta??? mahdoton ajatella varkaalle missään olosuhteissa.. ...
ihme ihmettelyä:
jos on aikaa,inspiraatiota,ajatusta,motivaatiota ja rahaa yms. rakentaa auto mitä vakuutus, raha / kunnon vitutus känni ei korvaa niin on se ihme että autotallin pikku neropatit ei enempää jaksa miettiä pikku pikku asioita varkaitten päänmenoksi. (yhtään autoa ei viety,vielä,,kuusi kertaa yritetty/ lukot tosin rikottu:(
miksi olen väärässä??
.....taitaa olla tyhmä kun täällä purnaa oman helvetin maallistumia.....
"hervanta" parkkipaikka lukko laittaa automaattisulake/#paukkukytkin# akun maajohdon-rungon väliin ettei auto lähe käyntiin. tulpat ei pistä pahakseen vanhoissa paskoissa niinkuin mulla (-9216vTBO) vaikka kuinka johtoa naittaa. virrat tulee mut siinä se:) Halvinko vaihtoehto kunhan ovelassa ja helpossa paikassa niinkuin hanska lokerossa ?pieni vaiva painaa katkaisijaa?
aivan ehdoton
loistava ja maailman helpoin ve-laite ruiskuilla bensapumpun johto... ja moni muu pikku pikkuruinen johto siellä konehuoneessa jos hentoo (tuskin) alkup. johtosarjoja hiukan avata. mm. puolan johdot.
neropateille
virtalukon pohjaan/sulakerasiaan pikku kytkin vittuilemaan varkaille ja katkaisin piiloon.
kaverilla käytössä
viim.päälle rakennettu 95 (se ihana farkku -70luvulta) ja jippo käynnistyksessä kojelautaan asennettu ulos vedettävä kytkin jousella mikä pitää pitää ylhäällä käynnistyksen ajan jotta heikko virta virtalukonpohjalle.... ajatusta??? mahdoton ajatella varkaalle missään olosuhteissa.. ...
ihme ihmettelyä:
jos on aikaa,inspiraatiota,ajatusta,motivaatiota ja rahaa yms. rakentaa auto mitä vakuutus, raha / kunnon vitutus känni ei korvaa niin on se ihme että autotallin pikku neropatit ei enempää jaksa miettiä pikku pikku asioita varkaitten päänmenoksi. (yhtään autoa ei viety,vielä,,kuusi kertaa yritetty/ lukot tosin rikottu:(
miksi olen väärässä??
.....taitaa olla tyhmä kun täällä purnaa oman helvetin maallistumia.....
Vahingosta viisastuu.
Itse säästelin rahojani, kun eihän se koskaan omalle kohdalle satu, että auto lähtee. Vaan lähtihän se. Sain onneksi ehjänä takaisin ja nyt autossa on oikea hälytin.
Onpahan se todella vittumaista huomata että auto on pois, kun sitä tarvitsee. Ja itse olen opiskelija, työssä käyvällä voisi ottaa vielä enemmän päähän.
Muutama satanen hälyttimestä on aivan yksi ja sama jos autoa tarvitsee. Se menee moninkertaisesti jo pikavuoroihin sillä aikaa kun autoa ei ole ja jos autoa ei saa takaisin, myös auton hintaan.
Itse olisin päässyt halvemmalla jos olisi ollut kunnon hälytin autossa ja auto olisi jäänyt paikalleen, menipähän nyt vaihtoehtoiseen kulkemiseen, varastettuun työkalupakkiin ja muuhun paljon enemmän rahaa kuin mitä hälytin ennen tätä olisi maksanut.
Tuollaisia halpoja vaihtoehtokikkoja auton käynnistyksen estämiseksi olen toki miettinyt ja varmaan jonkin aikaa käytänkin hälyttimen lisäksi, jotta auto ei varmasti lähde. En kumminkaan viitsi ideoitani yleisesti levittämään, eiköhän ne autovarkaat tätäkin palstaa lueskele.
Mielessä kävi myös juurikin tuommonen räjähteen asentaminen kuskin penkkiin. Omassa suunnitelmassani oli tehdä sellainen, että kaverilla, joka autoa koittaa viedä, on sitten loppuelämänsä ajan kaksi perseenreikää. Tarttis varmaan aika voimallisen yhteen suuntaan räjähtävän mällin.. Vaan se olis todella ikävä paukku itselle, kun sen unohtaisi..
Itse säästelin rahojani, kun eihän se koskaan omalle kohdalle satu, että auto lähtee. Vaan lähtihän se. Sain onneksi ehjänä takaisin ja nyt autossa on oikea hälytin.
Onpahan se todella vittumaista huomata että auto on pois, kun sitä tarvitsee. Ja itse olen opiskelija, työssä käyvällä voisi ottaa vielä enemmän päähän.
Muutama satanen hälyttimestä on aivan yksi ja sama jos autoa tarvitsee. Se menee moninkertaisesti jo pikavuoroihin sillä aikaa kun autoa ei ole ja jos autoa ei saa takaisin, myös auton hintaan.
Itse olisin päässyt halvemmalla jos olisi ollut kunnon hälytin autossa ja auto olisi jäänyt paikalleen, menipähän nyt vaihtoehtoiseen kulkemiseen, varastettuun työkalupakkiin ja muuhun paljon enemmän rahaa kuin mitä hälytin ennen tätä olisi maksanut.
Tuollaisia halpoja vaihtoehtokikkoja auton käynnistyksen estämiseksi olen toki miettinyt ja varmaan jonkin aikaa käytänkin hälyttimen lisäksi, jotta auto ei varmasti lähde. En kumminkaan viitsi ideoitani yleisesti levittämään, eiköhän ne autovarkaat tätäkin palstaa lueskele.
Mielessä kävi myös juurikin tuommonen räjähteen asentaminen kuskin penkkiin. Omassa suunnitelmassani oli tehdä sellainen, että kaverilla, joka autoa koittaa viedä, on sitten loppuelämänsä ajan kaksi perseenreikää. Tarttis varmaan aika voimallisen yhteen suuntaan räjähtävän mällin.. Vaan se olis todella ikävä paukku itselle, kun sen unohtaisi..
Jos joku oikeasti hautoo tuota nalli -systeemiä, niin kannattaa myös miettiä että se voi tulla itselle moninkertaisesti kalliimmaksi kun koko auto, jos joltakin lopsauttaa kivekset ja siittiöt auton lattialle Kuten aikaisemmin foorumilla on todettu, että yllättäenkin saattaa olla itse maksumiehenä, jos käyttää tuota omankäden oikeutta.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Miten tuo oven avautumisesta soittaminen olisi helppo rakentaa esim. 2110 tai 3210 malliin ?Kyllönen kirjoitti:Itse olen menestyksekkäästi käyttänyt vanhaa nokialaista ja kuukausimaksutonta prepaid-liittymää, joka minkä tahansa oven avautuessa soittaa kännykkääni. Tosin autosta lähtiessä ja autoon mentäessä pitää soitto aina "kuitata".
Avaat kännykän ja juotat johdot haluamallesi pikavalintanäppäimelle.wesku kirjoitti:Miten tuo oven avautumisesta soittaminen olisi helppo rakentaa esim. 2110 tai 3210 malliin ?Kyllönen kirjoitti:Itse olen menestyksekkäästi käyttänyt vanhaa nokialaista ja kuukausimaksutonta prepaid-liittymää, joka minkä tahansa oven avautuessa soittaa kännykkääni. Tosin autosta lähtiessä ja autoon mentäessä pitää soitto aina "kuitata".
Vedät johdotuksen peilin sisävalolta 12V sulkevalle releelle. Releen kontaktit liität sitten kännykän pikavalintajohtoihin.
Kun valokytkin on asennossa 1, oven avautuessa rele saa sähköä toimiakseen ja vetää kontaktipinnat yhteen, jolloin pikavalinta soittaa valitsemaasi numeroon. Hälytyksen saa pois asennossa 0, jolloin ei tarvitse kuittailla hälytystä jokaisen autosta/autoon nousemisen aikana.
Lisäksi suosittelen releen ja sisävalon väliin asennettavaksi esim. kondensaattorein toteutettua viivettä (4kpl rinnan kytkettyä 2200uF elkoa riittää), jotta vältyttäisiin tapahtumalta, jolloin ovi sytyttää ja sammuttaa sisävalon nopeasti kaksi kertaa tai useammin (pikavalinta vaatii n. puolen sekunnin yhtäkestoisen näppäimen alaspainamisen. Mikäli näppäintä, esim. [5], painetaan useammin kuin kerran, näyttöön tulee tässä tapauksessa 5555 ja pikavalinta ei toimi). Kondensaattoreiden ja sisävalon väliin tulee myös asentaa diodi, joka estää kondensaattoreiden liian nopean purkautumisen lampun kautta.
Koko systeemi kannattaa tietysti myös koteloida vedonestimineen huolellisesti ilmatiiviiksi (jatkuvasti vaihteleva lämpötila tuhoaa kondessiveden vaikutuksella kännykän nopeasti). Autolaturi on myös hyvä olla olemassa.
Teemu