Liikennekäytöstä poistetun auton varastamisen seuraukset?

Ilmoitus varastetuista autoista. Laita otsikkoon auton malli, väri, paikkakunta ja rekisterinumero.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2892
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Helsinki

Liikennekäytöstä poistetun auton varastamisen seuraukset?

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

AKE kirjoitti:Liikennekäytöstäpoistetun ajoneuvon luvattomasta käytöstä seuraa rangaistuksia

Jos ajoneuvoa käytetään liikennekäytöstäpoiston aikana, poliisi ottaa ajoneuvon rekisterikilvet ja rekisteröintitodistuksen pois ja määrää ajoneuvorikkomuksesta sakon. Ajoneuvoverovelvollisilta ajoneuvoilta maksuunpannaan liikenteeseen käyttöajalta ajoneuvovero jälkiverotuksena sekä rangaistusluonteinen ajoneuvoveron lisävero. Lisäveron määrä on 12 kuukauden vero viisinkertaisena, kuitenkin aina vähintään 1 000 euroa. Lisävero on ajoneuvokohtainen ja maksamaton lisävero estää ajoneuvon käytön liikenteessä. Vakuuttamattomalta ajalta Liikennevakuutuskeskus perii vakuuttamattomuusmaksua.
Rupesi huolettamaan, kun elokuun pimenevät illat ovat kohta käsillä, ja oma :saab: 96 V4 on liikennekäytöstä poistettuna ja katsastamattomana vartioimattomassa ladossa... Akun ja avaimen olen ottanut mukaani, mutta sen kummempia ajonestoja (esim. keinuvipuakselin poistoa) en ole tajunnut tehdä.

Jos sen joku vikkelä voro sieltä vohkii, niin joudunko minä omistajana maksamaan sakkoa, lisäveroa ja vakuuttamattomuusmaksua siitä, että autoani on käytetty seisonta-aikana, vai perivätkö viranomaiset (poliisi, AKE ja Liikennevakuutuskeskus) ne varkaalta, vaikka tämä viattomana väittäisi, ettei tiennyt auton olevan liikennekäytöstä poistettuna, ja itse asiassa vielä katsastamattomamanakin?
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Re: Liikennekäytöstä poistetun auton varastamisen seuraukset?

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Ei ne sulta mitään peri.
Jos perisivät niin olisi aivan järjenvastaista toimintaa.

Ei tässä nyt missää ryssissä olla.
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Liikennekäytöstä poistetun auton varastamisen seuraukset?

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

Ilmoitus poliisille, niin ei mitään hätää.
Ari 1622
Vastaa Viestiin