M: keskimoottoritonnariprojekti

M: Myydään A: Annetaan
Vastaa Viestiin
VesaLindeman
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 20:01
Paikkakunta: Lempäälä

M: keskimoottoritonnariprojekti

Viesti Kirjoittaja VesaLindeman »

Vähän erikoisempaa hupilaitetta tarjolla.

9000 CC ajamaton kori, jonka Uudenkaupungin tehdas teki kokeiluprojektina pohtiessaan mahdollisuutta jatkaa ratamerkkiluokkaa ysisatasten jälkeen merkkiluokkatonnareilla. Ajatuksena oli tehdä keskimoottorinen kolmiovinen coupe. Projekti jäi kesken tehtaalta ja ainakin neljältä harrastajalta. Nyt olisi aika löytää tekijä, joka laittaa auton tulille asti.

Tehtaalla kori on vaaksan lyhennetty, tuuman madallettu ja muutettu kolmioviseksi (olisko 9000 C). Lisäksi taakse on tehty etupään ripustusten kopio apurunkoineen. Parin viime vuoden aikana korin osin karkeaa muutostyöjälkeä on siistitty, tehty lisävahvistuksia ja rakennettu kaaret. Lisäksi on kuskin ja kartturin kuppipenkeille tehty jalustat. Multa osin kori on käytännössä tyhjä kori, vain ohjaus ja akselit ovat paikoillaan. Konepelti, takaluukku ja tietysti muokatut ovet ovat mukana. Toinen etulokasuoja on leijaillut muualle vuosien varrella. Vielä pitäisi ennen maalauksen pohjatöitä katsella kokoon tulipeltiä ja päättää, mennäänkö olemassa olevilla vakioetupään (x2) jousi- ja iskaritolppien kiinnityspisteillä.

Hankkeen ympärille on kertynyt muita uusia osia, mm. pedalbox, mekanismit vaihteensiirron vaijeriohjaukselle, alumiinivälijäähdytin(Nordic), 3’’ downpipe ilman katalysaattoria, kytkin Spec stage 3, kaksi ylimääräistä Maptun-etumadallusjousta, 19T-ahdin, 3 bar mappi, Forgen hukkaportin kello, 630 cc tai 750 cc suuttimet (käytetyt). Käytetyn vaihdelaatikon tai kaksi (2,0T:n) saa halutessaan mukaan. Jos automaattilaatikkovaihtoehto käy kutkuttelemaan, sekin löytyy vähänajettuna hyväkuntoisena.

Moottoriksi on varattu T5 2,3T, johon asennettu kunnostettu ja portattu kansi, jäykät venttiilijouset, JE:n 91,5 mm pinnoitetut takomännät, 268/9,2 nokka-akselit, ACL:n Race-laakerit, tasapainoitettu kampiakaseli/vauhtipyörä sekä avarrettu pakosarja. Moottori odottaa käynnistystä koottuna. Moottori on rakennettu -19T:n tarjoilua suuremmillekin tehoille, siksi on mahdollista neuvotella isommasta ahtimesta imuputkineen, muokattuine downpipeineen ja Maptun-pakosarjalla.

Autosta puuttuu vielä ”muutama” ajamisen kannalta välttämätön osa, kuten sähköt jne. Ostaja voi poimia halutessaan mukaan 0-2 kpl osin purettua 9000:sta, versiota CS T5. Toinen oli rata-ajokykyinen kunnes keitti, eli kaikki ajamisen kannalta oleellinen tavara vielä mukana.

Kuvia lähetetään ostamisesta kiinnostuneille. Hinta on vain tuhansia euroja, olipa paketti mikä tahansa kokoonpanovaihtoehto. Mainittuja osia en lähde myymään erikseen ennen kuin tämän kovan paketin uloslähtökokoonpano on selvinnyt.

Lisätietoja saa lähestymällä sähköpostitse: vesa@maptun.fi.
Vesa Lindeman, jäsennro 106
Klubin rahasto
Saabit:9000-rataprojektit 2kpl, 9000 Aero -96(stage 7+), 9-3 TTiD-12(KR)

Vastaa Viestiin