M: Saab 9000 2.3T Jubilee A50 -97 240tkm

M: Myydään A: Annetaan
Vastaa Viestiin
90090009-5
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Maalis 13, 2009 17:45

M: Saab 9000 2.3T Jubilee A50 -97 240tkm

Viesti Kirjoittaja 90090009-5 »

Hp 1800,-
Saa tarjota muutakin hintaa, mutta pidän mieluummin käyttöautona jos hinta kovin kauas valuisi. Katsastettu 02/2020 alapallonivelen, vetoakselien suojakumien ja tukipalkkien takapäiden korjausten jälkeen.

Ruotsista 2006 tuomani automaattijubilee, tuolloin ajettu 118tkm, nyt 240tkm. Joku aiemmista omistajista oli taksiyrittäjä, sisällä oli ollut kosteutta koska kuskin puolen penkin kiskon kiinnitykset olivat ruosteessa. Tämä kuitenkin vain kauneusvirhe. Ruoste alkaa syödä takaluukun alareunaa ja oikean takalokasuojan etuosaa kylkilistan kohdalla, samassa lokarissa maalipintavaurioita pilarikosketusen jäljiltä. Konepelti (saab-logo irronnut autopesulan jäljiltä) ja etumaski uusittu noin 10v. sitten Espoon kaupungin piikkiin kun bussi valui päälle ylämäessä. Vasen takalokasuoja uusittu omasta vakuutuksesta n 5v. sitten metsäkauriin puskettua päin.

Moottorintuennan puslat (siis ei hydraulikumit) ja vaihteiston tukipusla vaihdon tarpeessa. Ilmastointi kunnossa, puhallin välillä ääntelee, joko roskia tai sitten vaihtoon jollain aikavälillä. Kennon vaihdoin jokunen vuosi sitten, samoin vesipumpun. Keskuslukitus toimii, vasemman takaoven vivusto kaipaa vaseliinia koska jäätyy talvella. Kahdet avaimet. Radio/cd vanha, mutta toimii. Automaattiantenni jää viimeisen segmentin verran ulos. Lisäjarruvalo toimii, mutta kumitutti kabiinin verhoiluun tällä haavaa poistettu, löytyy kyllä. Tuulilasi vaihdettu Saabiantilla ehkäpä 6v. sitten, karmi tinattu, ei vuotoja. Etupään aluskatteet jumissa kun mutterit ruostuneet.
Jubileenahat mustat, iän patinoimat, mutta ehjät. Ei tupakoitu, ei eläimiä. Sähköt, releet kunnossa.

Ei syö öljyä, öljyt vaihdettu vuosittain. Jäähdytysnestettä pitänyt lisätä muutaman kk välein, joku tiiviste tihuttanee. Kansi ei vaikuttaisi vuotavan. Laatikko toimii hyvin, joskin 3-4 joskus täräyttää. En ole säätänyt laatikon hihnaa. Vaihteensiirtimen mekanismi kaipaisi rasvaa, hieman jäykkä.

Ilmansuodattimen joku aiemmista omistajista oli vaihtanut vapaavirtausmötikkään. On ollut tarkoitus palauttaa alkuperäiseen asuun vaan en ole saanut aikaiseksi. Puhdistettu vuosittain. Luultavasti verottaa tehoja liian lämpimän imuilman johdosta.

Tuoreehkot aluvanteet, hyväkuntoiset talvirenkaat 195/15 ja kesärenkaat 205/16 (uushankintahinta näille pitkälti toista tonnia). Lisäksi yhden kesän lailliset ajot kestävät vanhat 205/16 kesärenkaat vanhiäoilla aluilla.

Mitkään tunnetuisti vioista eivät käsittääkseni estä ajamasta seuraavaan katsastukseen asti ilman merkittäviä toimenpiteitä. Jos paja käytettävissä niin parin päivän hommilla pikkuviat hoidettavissa, hitsailut sitten riippuu kuinka tarpeelliseksi korjaukset kokee ja mihin kyvyt riittää.

Myyntiin koska ei ole paikkaa missä puuhailla pihaa lukuunottamatta. Ajattelin tehdä tästä museoauton, mutta tuon rauhallisen ja kuivan työympäristön hankkiminen ei oikein näytä mahdolliselta niin menköön käyttöautoksi (ehkä myöhemmin elintenluovuttajaksi) Saabistille. En ainakaan vielä aio nettiautoon laittaa.

Auto Espoossa, nähtävillä jokseenkin joka päivä. Kuvat valehtelevat enemmän kuin tämä teksti, mutta voin ottaa ja toimittaa tarvittaessa.

Yv tai ääni/tekstiviesti o4o76o6o35. Häiriösoittojen ja puhelinmarkkinoinnin takia en pääsääntöisesti vastaa puheluihin tuntemattomista numeroista.

T/Ari

Vastaa Viestiin