Vator 22

M: Myydään O: Ostetaan V: Vaihdetaan A: Annetaan
Vastaa Viestiin
savihousu
Matalapaineturbo

Vator 22

Viesti Kirjoittaja savihousu » Ke Maalis 13, 2019 16:37

Tästäpä semmonen purkki laituriin jota ei mökkinaapurilla ainakaan ole.

Kuva

Yksi noin viidestäkymmenestä valmistetusta 22:sta ja takuuvarmasti maailman ainoa purkki kahdella B234R-koneella.

Sen suurempia lätinöitä taikka ylistyspuheita en ala pitämään, kaikki oleellinen kuvien kera löytyy Vator-foorumin topicista, johon linkki allekirjoituksessa, sekä referoitu versio tältä Saabipalstalta projekti-osiosta. Sieltä kannattaa kaivella ja lueskella, koska itsekin joutuisin osaan kysymyksistä hakemaan vastauksen sieltä, tyyliin että mites mä tän nyt silloin funtsinkaan...

viewtopic.php?f=29&t=125009

Pari joutuuttivideotakin aiheesta on ja ne ovat myös päätyneet muutamaan kompilaatioon joutuut-maailmassa.

https://www.youtube.com/watch?v=lINUW17kBk4&t=1s

https://www.youtube.com/watch?v=cLq6tzCpR44

https://youtu.be/_Pn6YcCZAvo

Kollektiivinen vastaus kysymykseen "miksi myyt": aika aikaansa kutakin ja joskus vaan tulee hetkiä jolloin tulee tarve kääntää uusia lehtiä elämässä sekä puuhasteluissa. Kapitaaliakin tarttis pikkusen vapauttaa ja sitä on tähän vehkeeseen sidottu enemmän kuin kehtaa ääneen lausua.

Vene on ollut mulla vuodesta 2005, joten mikään kiertopalkinto tämä ei ole, enkä soisi semmoiseksi päätyvänkään. Ei myöskään ole mikään "pakko saada nurkista"-tilanne, vaan ihan aito tunnustelu, että löytyiskö joku toinen taulapää tätä jatkamaan. Jos ei löydy niin jatkan itse haukien kuulovaurioittamista Porvoon edustalla tulevanakin kesänä.

Vene on ihan käyttökuntoinen, maksimikulkuja ei ole vielä mitattu pihalle ja tuntuma on, että potkureita pitäis joko vaihtaa napsun pienempiin taikka sitten joku softavelho sais askarrella paskarrella jotain vekkulia, mun softaguru on ottanut lopputilin tästä projektista. Marssivauhdiksi nyt on sentään löytynyt n.30kts / 3000rpm.

Mukana seuraa kasa jemmaosia mitä mulla tallilla on, sekä normaalit veneeseen kuuluvat varusteet, mukaan lukien Raymarinen navigointilaitteet, sekä kaksi Thinkpadia moottorinohjauksien loggaukseen ja säätöön.

Vene on talviteloilla Jokelassa, mutta mitään huru-ukkoin kevätkokousta en sinne ala järjestämään, eli josko lähdetään ensin ihan viestipohjalta liikkeelle ja katotaan josko oikein puhelimessakin ehtis lätisemään. Sitten jos vielä kuulostaa siltä että ollaan asian äärellä, niin käydään kattelemassa purkkia ihan livenä.

Hinta tälle on 18500e, josta osasuoritteena kelpaa uudehko Saab, mitä paremmin varusteltu, sitä enemmän se kiinnostaa, mutta pidätän oikeuden olla myös innostumatta.

Jos tuntuu mahdottoman kalliilta, niin sitten vaan nettiveneestä samanmoista hankkimaan ja omaa rakentamaan, kyllä se realismi nopeasti iskee sormille. Ettei ihan tuuleen puhalteluksi mene, niin sanon tuon esitetyn myyntihinnan olevan n. puolet siitä mitä tämän rakentaminen on tullut maksamaan ja siinä ei ole edes mukana alkuperäistä veneen hankintahintaa.

Kuljetuksen järjestämisessä jeesaan kyllä, mulla on sama nosturiautokuski ollut tämän kanssa ihan alusta asti ja Jore kuskaa tämän vaikka Hammerfestiin, kunhan vaan pinkka on kunnossa.
Saab 9-5 Wagon -02
Vator 22 / 2x B234R
044-0460444

Vastaa Viestiin