Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Risto
"Hölösuu"
Viestit: 5177
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 21:53

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Risto »

hei9n kirjoitti: Saabisti on kuin alfakuski. Kuvittelee mielessään että sillä on jotain parempaa kuin muilla, vaikka kaikki muut autoilijat tietää että näin ei ole :D
Ainakin on parempaa tietoa. :wink:
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja kribe »

Itse olen useampaan otteeseen liisaripeliä harkinnut, mutta kun omalle lompakolle sopivia vaihtoehtoja ei löydy. Halvimmat millä voisin nähdä itseni ajavan on yli 800€/kk. Tuohon nähden Saabilla ajaminen on jo kohtuuhintaista. Ei sillä että tuo kovin paljon kalliimpaa olisi..
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Foorumilaiset vois käydä koejamassa muutakin autoja edes mielenkiinnosta kuin 185hv ng satkuja
oletko varma ettei ollut kyseessä OG9-3..?
Kuitenkin minulla ei ole ikinä ollut niin hyvää autoa kuin 9000CD2.3T oli, vaikkakin siinä oli omat murheensa, mutta aina ne korjattua sai.
Olosuhteiden pakosta jouduin menemään VAG leiriin,mutta onneksi tämä aikakausi päättyi ja pääsen taas omien pariin.

Ja kun tämä keskustelu koskee voorteja,niin kyllä niitäkin on tullut omistettua.
Muistaakseni 5kpl on joskus ollut,joten taivaspaikka on varattu.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Avatar
Tobbana
"Hölösuu"
Viestit: 5263
Liittynyt: Ke Joulu 03, 2003 08:33
Paikkakunta: Iisalmi
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Tobbana »

Ford-leiri alkoi kuulostamaan houkuttelevalta kun uuden Focus RS:n speksit ja hinnasto julkaistiin. Vielä tosin tulee joku vuosi ajeltua tuolla xwd:llä, mutta seuraajaakin pitää jo kovasti miettiä.
Volvollakin on mielenkiintoista kalustoa olemassa ja tulossa.
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

No siis totta munaskuukkelissa jollain ~3k€ biopoweroidulla femmalla pääsis kokonaiskustannuksissa halvemmalla mitä leasingautoilu tulee maksamaan ja olis VIDDU AINAKI KOLMESATAA HEPPAA, ILMASTOIDUT NAHKAPENKIT JA MAALIMAN PARHAAT VALOT!!! :lol: :roll:

Ja vielä halvemmalla pääsisi jos ajaisi vaikka 1,2 litrasella 8v Puntolla vuosimallia 2000. Sekin on kokeiltu ja halvaksi sekä täysin kuljetustarpeet pääsääntöisesti täyttäväksi todettu.

Jujunahan tässä on se helppous. Kun se auto porsii, niin ei tartte kun soittaa yhteen numeroon, niin kahdessa tunnissa sulla on auto pajalla ja alla sijaisauto. Sen sijaan että alat etsimään jostain sitä halvinta varaosaa ja pohtimaan missä välissä sen ehdit vaihtamaan jne, viikko vierähti ja elämä on pitänyt järjestellä uusiksi ja akalla on mela ottassa...Eli siis meillä täällä Paippisten metropolissa yksi satavarmasti toimiva auto (=vaimon) on elinehto, ja siihen elämäntapaan liittyvään valintaan firman "tarjoama" täysi autoetu polttoainekortilla päästökompensoitune leasingvuokrineen on melko pieni kustannus. Ainahan voisimme muuttaa Vantaalle lähiöön ja kulkea julkisillä töihin ja haukkua kaikki RE-tanolisaabilla töihin suhaavat urpoiksi kun eivät ymmärrä julkisen liikenteen erinomaisuutta :saab: :lol: Kolmas vaihtoehto...Uusi tai uudehko takuunalainen auto pääomakuluineen ja arvonalennuksineen...well, you do the math.

Toki oishan sitä voinu speksaa leasingautoksi vaikka V60 Volvon. Oikeen D2 voimakone ja automaatilla, päästötkin alle sen 99g/km! Jaa niin...ne varusteet...ja se hinta...no, eihän se ois ollu ku n. 100€/kk lisää Skodaan verrattuna. eli 4800€ (EDIT:) 4v kestävän leasingin aikana. Siis siitä ilosta, että ajan saman suorituskyvyn omaavalla ja ahtaammalla Volvolla? Octaviaan nähden ehkä ainoastaan 30-40€/kk lisähinnalla olisi päässyt jopa automaatti AUDIN puikkoihin! Samalla 1,6TDi koneella ja A3 kopassa ja perusvarustelulla...business-mallista olisi mennyt vielä ~20€/kk lisää...

Itse sitten ajelen näillä mieliteko "ostin kun oli halpa ominaisuuksiin nähden tai koska nyt vaan sattui tekemään mieli tommosta" harrasteautoilla.
Vai kenen mielestä on järkevää ajella ~80km päivässä työmatkaa 15 vuotta vanhalla A6 2,7T Quattro Tiptronic Audilla? No niin just. Mutta satuinpa nyt haluamaan sellasen :D Kuten satuin myös päätymään 1,6TDI DSG Skeidaan omassa elämässä olevien realiteettien puitteissa.
Viimeksi muokannut V.J.S, Pe Tammi 08, 2016 23:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Ja ihan oikeasti käsi oli "execute" näppäimen päällä monta päivää Focus ST dieselin kohdalla...mutta sittenn tuli mieleen se, että noita diisseli ST:tä tehokkaampia ja hauskempia autoja saa ihan pikkurahalla tarvittaessa, vaimon (ja perheen pidempiin) normiajoihin ehditään 110hepallakin.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja peinu »

hei9n kirjoitti:Hiljaiseksi vetää.
Laita nyt toki omakin nykyauto signatureen eikä pelkkiä exiä :)

Jokainen Saabilla ajava ajaa kuitenkin kohtuullisen kokoista autoa, missä löytyy edes auttavasti tehoa. Jonkinlaisia ajo-ominaisuuksia edes maantiellä sekä kohtuulliista perusvarustelua on totuttu odottamaan. Kyllähän muittenkin merkkisistä noita löytyy, mutta kiitos tehtaan lopettamisen on Saabeissa arvonalennus melko tuntuva ja samalla rahalla ei kovin kummoista autoa saa. Vielä kun otetaan kunnolliset penkit ja ajoasennot mukaan sekä vähintäänkin kohtalaiset talviominaisuudet on melko helppo ihmetellä ihmisten liisariautovalintoja.

Näillä vissiin mennään. Tämä on tätä nykyaikaa.

Väitän silti, että moni hyvässä kunnossa oleva 2000-luvun Saappi pesee nämä "hinnat alkaen" ja heti seuraavankin hintaluokan liisarit mennen tullen suurinpiirtein kaikessa paitsi hiilidioksidipäästöissä ja kulutuksessa.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja peinu »

V.J.S kirjoitti:Skeidaan omassa elämässä olevien realiteettien puitteissa.
Alkujärkytyksen jälkeen nyt pystyy jo hengittämään. Onnea neljän vuoden skoda- matkalle! Nyt voitte matkustaa incognitona ilman minkäänlaista mielipidettä muilta ihimisiltä. (Paitsi saabisteilta...ja kuulemma alfisteilta ;) )

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

peinu kirjoitti: Onnea neljän vuoden skoda- matkalle! Nyt voitte matkustaa incognitona ilman minkäänlaista mielipidettä muilta ihimisiltä. (Paitsi saabisteilta...ja kuulemma alfisteilta ;) )
Joo just toi massasta erottuminen on ollu ihan kamalaa kun tolla foordilla on ajeltu! Se on niin selvästi harvinainen marginaaliryhmien kulkine että kyllä on päät kääntyny kylillä ja ihmiset tunkee iholle juttelemaan aina ku äääsmarketin pihaan sillä kurvaillaan. On kyllä kiva että pääsee tosiaan pois tästä nelipyöräisestä akvaariosta ihmisten katseiden alta turvallisesti massaan hukkuvaan keskikokoiseen perheautoluokkaan :lol:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2709
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Ihan hieno autohan tuo Skodakin on, ei tekis itsellä yhtään heikkoa ajella sellaisella vaikkapa tämän Aeron jälkeen.

Ulkonäöltään ihan linjakas ja moderni, erittäin jämäkän oloinen sisältä, kuluttaa todella vähän, tilaa on hyvin ja hinta on kohdillaan.

Ei ainakaan itse tarvitse ihmetellä, miksi noi niin suosittuja pelejä ovat..sama myös Fordin kanssa.

Suurimmalle osalle autoilijoista on ihan yksi lysti kiihtyykö auto 12,3s vai 8,5s nollasta sataan. (Mikäköhän tämä uusi trendi muuten on, että kaikille 110hp raketeille tunnutaan ilmoitettavan n. 2-3s parempia aikoja nollasta sataan kuin aiemmin? Eivät kuitenkaan todellisuudessa näytä pääsevän lähellekään noita aikoja)
Tomppa & Saabit myyty :(
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei ne nykyautojen 0-100 ajat sentään ole kaunisteltuja kuten päästölukemat. Huipputehot on matalat mutta vääntöalue alkaa alhaalta ja välitykset on hyvin mietitty. Eri asia sitten osaako kuski sitä kaasua painaa. Kaupungissahan noilla pärjää kyllä ja ajaminen on helppoa. Pitkällä matkalla ohituskiihtyvyyden puute sitten voi alkaa potuttamaan mutta ne reissuthan voi tehdä toisella autolla.

Toisin sanoen ymmärrän hyvin perustelut uudelle liisinkiautolle joka on käyttäjän kannalta hyvin pitkälti ongelmaton, kunhan tallista löytyy se hauskempikin laite jota voi sitten ruuvata rauhassa kun on varalla se tylsä uusi käyttöauto joka vaan toimii.

Itse olen aina ajellut suhteellisen vanhoilla, edullisilla (uuden hintaan nähden) ja tehokkailla autoilla joita on saanut olla enemmän tai vähemmän usein ruuvaamassa, mutta paljon erinäisistä syistä uusilla vuokra-autoilla ajelleena ymmärtää hyvin sen positiivisen puolen mitä on uudessa ja vähänajetussa nuhapumpussa jonka korjauksista ja huolloista ei tarvitse itse stressata. En toki ottaisi ainoaksi autoksi. :)

Ja juurikin sellainen 3 tonnin biopoweroitu femma on oikein mukava auto toimiessaan vaan kyllä se puhtaasti harrastuksen puolelle menee sellaista ylläpitää ja rakentaa ensin siitä nettiauton peruspommista toimiva ja luotettava. Harmaita hiuksia saa ensimmäisen vuoden aikana riittävästi kun sellaista pitää ainoana käyttiksenä jos auto on välttämätön päivittäin. Hintakin moninkertaistuu jos ei kaikkia niitä kone- ja lootaremppoja tee itse ja aikaahan siihen palaa jos ei muuta, osat on onneksi melko halpoja. Sama homma toki myös siinä 15v vanhassa Biturbo A6:ssa paitsi että rempat on työläämpiä ja osat kalliimpia. ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Onhan tuo Skoda ottanut edelliseen Octaaviaan nähden aimo harppauksen kaikin puolin.
Paria uutta Räsää tullut ajeltua ja kyllähän ne ihan hienoja autoja ovat, eikä lyhyellä lenkillä häirinnyt mikään niin erityisesti.

Mielenkiinnolla jään odottamaan!
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7566
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Jujunahan tässä on se helppous. Kun se auto porsii, niin ei tartte kun soittaa yhteen numeroon, niin kahdessa tunnissa sulla on auto pajalla ja alla sijaisauto.
Jaa mitäköhän tuohon nyt sitten sanoisi.
Minulla oli aikoinaan volkswagenin laatutuote ( eräs niistä ) jetta, tästä porsi virtalukko.
No soitto yhteen numeroon aiheutti soiton toisesta numerosta,siellä tämä autonkuljettaja kysyi
ihanko tosiaan hänen pitäisi tulla hakemaan auto korjaamoon Sunnuntaina..?

Tähän vastasin joo kyllä,huomenna olisi tarkoitus mennä töihin.
No olisi kuulemma pitänyt lähteä mukaan autoliikkeeseen, ja siellä odotella jotakin henkilöä joka
olisi luovuttanut tilapäis kulkineen ( ilmeisesti polo tms )

Ja saletisti tuo homma ei olisi mennyt läpi kahdessa tunnissa.
No ankaraa WD40 voitelua,ja lievää väkivaltaa ja lukko antautui.
Ja näin päästiin Maanantaina töihi.
Onhan tuo Skoda ottanut edelliseen Octaaviaan nähden aimo harppauksen kaikin puolin.
Toivottavasti osaavat kasata tuon laatikon jo oikein,työkaverin skeidasta oli joku lukkorengas irronnut laatikosta,ja oli hävittänyt jonkun vaihteen sieltä.
Tuossa lukkorenkaan kiinnittämisessä taisi mennä kuukauden päivät.
Olivat huollossa tilanneet ensin vääriä osia ja kaiken muun hälsläämisen takia tuo korjausaika
vähän "venähti".

Ja muuten C-maxin lisälämmittimen kanssa myös tällä samaisella työkaverilla oli asiaa
varikolle varmaan 3-4 kertaa vuodessa.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8088
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

9000CD23T kirjoitti: Minulla oli aikoinaan volkswagenin laatutuote ( eräs niistä ) jetta, tästä porsi virtalukko.
No soitto yhteen numeroon aiheutti soiton toisesta numerosta,siellä tämä autonkuljettaja kysyi
ihanko tosiaan hänen pitäisi tulla hakemaan auto korjaamoon Sunnuntaina..?
Mitähän tohon nyt sanoisi? Vaihda leasing-yhtiötä? Leaseplanilla soitto palvelunumeroon, asian selitys ja ja hetken päästä soittavat takaisin, että milloin hinuri tulee hakemaan ja mihin korjaamolle hinataan.
Jos tämä sattuu tapahtumaan la-illalla tai sunnuntaina, niin maanantaina voi antaa vaimolle ajoon sen mahdollisesti jopa sillä hetkellä toimivan omalla rahalla maksetun autoharrastajien hyväksymän vaihtoehdon ja mennä itse fillarilla maanantaina korjaamolta hakemaan sijaisauto.

Näin siis yhden hinauskerran kokemuksella kun fokkeri oli sylkenyt jäähdytysnesteet tantereeseen ja seisoi paisari tyhjänä kotipihalla.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Avatar
AZP
"TosiSaabisti"
Viestit: 13223
Liittynyt: Su Tammi 03, 2010 01:02
Paikkakunta: Åboland

Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min

Viesti Kirjoittaja AZP »

V.J.S kirjoitti:soitto palvelunumeroon...mennä itse fillarilla maanantaina korjaamolta hakemaan sijaisauto.
Kamalaa tuo liisarielämä. Jouduitko omalla puhelimella soittamaan? Harkitse nyt vielä kertaalleen työsuhdeliisarin järkevyyttä ja osta sen sijaan joku aina varma tonnari, niin voit myydä koko fillarin :mrgreen:
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Vastaa Viestiin