![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Kaikesta kalleudestaan huolimatta tuommoinen huoltoleasing-työsuhdeautoilu on erittäin helppoa ja vaivatonta. Kyllä on ALD ja LeasePlan siitä asiakkailleen helppoa tehnyt.
Minulla on nyt 8kk ollut alla liisarina juurikin Octavia 1.6tdi dsg ja hyvin se laatikko ainakin uutena toimii. Hermohan tuollaisen pikkudieselin kanssa menisi manuaalivaihteella. Käyttökelpoinen kierroslukualue on pieni ja vaihdetta pitäisi olla koko ajan vatkaamassa. Vääntöäkin vähemmän kuin bensaturbosaabissa, tosin alkaa alempaa. Laatikon kestävyydestä on paha sanoa, mutta muuten tuntuu sopivan hyvin tuon lohkon kylkeen. Ainoat miinukset on että kickdownissa kierrättää pikkuisen liian pitkälle, veto hiipuu ennen vaihtoa. Ja toisekseen normaali ja sport moodin välissä on liian iso ero. Noin kaksi vaihdetta. Sellainen moodi joka olisi tuossa puolivälissä olisi passeli esim. isoille pakkasille jäykälle laatikolle ja kylmällä koneella.9000CD23T kirjoitti:Tuo DSG on ihan ( sensuroitu ) ja kun se vielä tällätään tuollaiseen pikku lohkoon.
Eipä kateeksi käy.
Voiskohan tuo TiDS-kolkki automaatilla olla käytännössä kuitenkin hieman pirteämpi kulkija 150 hevosella ja 320 Nm väännöllä verrattuna tuohon Octavian 110 hevoseen ja 250 newtonmetriin? Vaikka Saabissa onkin kuminauhavaihteisto ja Skodassa kova automaatti?hei9n kirjoitti:9-3 combi Tid 150hv automaatti, 120hv versiosta puhumattakaan on sellainen rocketti ettei sen hankintaa tarvitse selitellä![]()
Aina kun 1.6TDI DSG hävettää, voi ajatella Saabin automaattilaatikkoa ja 1.9Tid:n yhdistelmää, suorituskykyä ja kulutusta.
DieselSaabi vuosimallia 2016 olisi tietysti erilainen, mutta mistäs niitä saa.
Skoda 11,3 sek, Saab 11,0 sekSaabinsti kirjoitti:Niin taitaa tuo 1.6tdi kepittää vielä tuon saabin 150hv tids version ainakin paikaltaan lähtiessä 0-100 (kun kummatkin automaatteja).