Tiedot logeja katsomalla arvattu. Auto on 9-5 2.3t piristeltynä Aeron palikoilla yms. Etanolia tietysti tankissa. ~430Nm/300hp vois olla hyvänä päivänä
edit: Löytyhän lentävällä lähdölläkin 3. vaihteen vetoja: 3,5 s
Racechrono ja ilmeisesti 1 Hz GPS (Nokia N8) tarjosi 2,9 sekuntia, mutta logit paljastivat totuuden.
RaceChronolla mitattuna cabbe menee 4.4s. Tossa on tosin se, että automaatti iskee kakkosen silmään ja vaihtaa kolmoselle jossain 105km/h kohdilla. Siinä on sitte semmonen pieni pimeä hetki, ennenku tapahtuu mitään.
Kolkki hukkaa 5.1s pakkokolmosella tohon väliin. Tarttee katella vähän kireempää softaa kokeeks siihen, jotta auttaako yhtään.
EDIT: Saihan tosta kolkista ripeemmän, kun virittelin vähän softaa lisää. Nyt meni 4.7s ja kyllä se myös tuntui penkissäkin, että paremmin kiihtyy.
EDIT2: Näissä vedoissa oli tankissa 98E5. Säädin vielä softaa kokeeks vähän lisää joku aika sitten, niin sain nipistettyä ton 4.5 sekuntiin.
Viimeksi muokannut karg, Ti Kesä 11, 2013 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Torquella mitattuna, Napen käsittelemä ECU ja etanolia tankissa, kyydissä minä ja kaksi keskenkasvuista muksua. Ensin motarilla hivutus 80km/h nopeuteen ja sitten ....
* automaatti "sportilla" 4.8s
* automaatti "manuaalina" 5.1s
Ei ole kepittäminen mun juttu, pitäis opetella . Jatkan kokeiluja kun taas tulee luonteva tilaisuus.
MiTo QV -10
Ex: BMW 320i -05, Saab 9-3 SC 1.8t -08
Lentävällä lähdöllä paras 3,9s ja huonoin 4,3. Suurin osa oli 4,2s.
Napen softa ja ajat mitattu torquella obd portin kautta. Ulkolämpötila ~19°C
Retanolit tankissa ja 3. vaihteella koko veto.
Auto sigussa.
Testailin tuossa Samsung Galaxy S3:lla softaa nimeltä "Measurement of acceleration" joka käyttää sekä gepsiä että luurin kiihtyvyysantureita mittaamiseen.
0-100 6,9
0-120 9,1
0-160 15,9
Yksikään noista ei ole ihan täyskaasuveto, ainoastaan viimeisessä uskalsin 130 jälkeen painaa pedaalin hiljalleen pohjaan asti. Tuossa bensasoftassa on fuelcut vähän alhaalla ja se tuppaa iskemään päälle jos liikaa yrittää...
Otsake ei aivan täsmää, mutta alla oma testaus 60-120km/h...en oo varsinaisesti kellottanut, mutta eihän tuossa mahottomasti aikaa mee. Niin ja autossa stage 1 ja viinaa tankissa.
Samaisessani Saabissa on nyt lastu, mutta näyttää kellon mukaan, ettei muutosta ole tullut. Toisaalta kello on muuttunut älypuhelimen ajastimeen ja se on työläs käyttää. Tuntuu kyllä, että reservissä olisi jonkin verran enemmän hevosia ja nätisti vielä, mutta kello näyttää mitä näyttää. Iso töinen käyttää...
3. vaihde jotain 4,3-4,4s
4. vaihde jotain 6,4s
5. vaihde jotain 11s
Pitäisi saada kunnon ajastin. Entivanhat puhelimet olivat erinomaisia tässä hommassa! Liekkö sitten seisonnassa (9kk) auton tehot vähentyneet, se on toinen vaihtoehto. Mutta itse epäilen huonoa ajastinta.