Turvalaitteiden uusiminen

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AP
"Hirsch"
Viestit: 818
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 11:14
Paikkakunta: Jyväskylä

Turvalaitteiden uusiminen

Viesti Kirjoittaja AP »

Paljonkohan maksaa turvalaitteiden uusiminen kolaroituun autoon, jossa on kummatkin etuturvatyynyt lauennut (NG900) ? Nämähän on käsittääkseni uusittava jos aikoo auton vielä rekisteriin saada...? :roll:
VP
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:08
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VP »

Jos autoa on tehty myös ilman turvatyynyjä, niin sen voi muutoskatsastaa bagittömäksi! Mutta onko sitä tehty ilman...tietääkö kukaan!?
Audi Q7 S-line +
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Kaikissa ng900:ssa on ainakin kuskin bagi. Jos apukuskin bagikin on lauennut tulee hankintalistalle koko konsoli. Siihenhän tulee repeämä bagin lauetessa.

Mites, onko turvavyönkiristimet lauenneet myös? Vai onko niitä edes?

Turvalaitteiden uusiminen maksaa turvalaitteiden hinnan. Löytyy purkuosina http://www.varaosahaku.fi

Lisäksi pitää käydä TECHin päässä toteamassa että bagit ei anna virheilmoitusta ja todistus siitä konttorille.

Ite en ole siis tehnyt, mutta kaveri näin kertoin tehneensä erään muun merkkisen ruotsalaisen auton kanssa.

Offtopic:
(Mitä sitä kolaroitua ruosteista suomiautoa korjaamaan kun ulkomailta saa ruosteettoman, paremmin varustellun ja ehjän samalla hinnalla)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Minä luulin, että noita käytetyistä purettuja aktiivisia turvalaitteita ei lain mukaan saa yksityisille myydä.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8220
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Mulla on semmoinen käsitys, että autossa olleet kaikki turvalaitteet pitää uusia; turvatyynyt, ikkunaverhot (ei siis mitkään Kleinbussissa olleet kukkaverhot :lol: ), turvavyönkiristimet jne. mitä niitä nyt onkaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

dimebak kirjoitti:Mulla on semmoinen käsitys, että autossa olleet kaikki turvalaitteet pitää uusia; turvatyynyt, ikkunaverhot (ei siis mitkään Kleinbussissa olleet kukkaverhot :lol: ), turvavyönkiristimet jne. mitä niitä nyt onkaan.
Sama käsitys. 4 kolaria ajaneena, mutta kuka noita vöitä katsoo. Tosin on hankintalistalla, kun tuo turvallisuus on tärkein tuossa autossa. No onnex ei menny Saappi romuksi vaan kakkosauto (keulan uusin ite 2 kertaa 5kk aikana :oops: )
9-3.1972
Jope
-
Viestit: 4168
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Vyöt kai ainakin alkaa tekeen pahempaa jälkee jos kolarin jälkeisillä ajaa uuden.. Normaalisti ne vähän venyy kolhutilanteessa, mutta ei kuitenkaan määräänsä enempää.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA) | 9000 CD 2.0T '89 (VA)
Vastaa Viestiin