Konepellin Saab-lätkä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Pidetään mielessä! Koitan kuitenkin ensin tuon uuden kuoren kanssa, koska sellainen on jo hyvän aikaa ollut hommattuna.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
M-T
"Koeajolla"
Viestit: 1
Liittynyt: Ti Tammi 31, 2006 20:09
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja M-T »

Itsellä lähti nyt takaluukun merkistä tuo "kalvo" irti. Onkos tuohon muuta vaihtoehtoa kuin uusi varaosana. Millainen homma vaihtaa ? Tuohan on muistaakseni vähän isompi kuin konepellin merkki. Auto siis 9-3.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6513
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Tietääkseni muita kokoja ei löydy "irtolätkänä", vaan on vaihdettava koko merkki runkoineen. Omassa 9-5:ssa oli molemmat merkit myös kulahtaneet, niin vaihdoin samalla merkit uudemman mallisiin, koska autohan on Saab ei Scania :D

Merkkejä löytyy myös Speedpartsilta/PCS:ltä: http://www.speedparts.se/prod/res_dekal ... blem.shtml

Eski
vihtori
"Tuplakaasari"
Viestit: 91
Liittynyt: Ti Marras 22, 2005 11:29
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja vihtori »

M-T kirjoitti:Itsellä lähti nyt takaluukun merkistä tuo "kalvo" irti. Onkos tuohon muuta vaihtoehtoa kuin uusi varaosana. Millainen homma vaihtaa ? Tuohan on muistaakseni vähän isompi kuin konepellin merkki. Auto siis 9-3.
Juuri vaihdoin omaani takaluukun merkin.
Hankalin homma on repiä vanha irti naarmuttamatta konttia. Lämmittämällä ja vahvalla siimalla reunojen alta nirhaamalla saa suurimmat liimat antautumaan.
Merkissä on kaksi metallitappia, joten kokonaan sitä ei saa siimalla irti, mutta kun saa kynnet reunan alle niin kyllä se lähtee.
szwuxi
"Turbo"
Viestit: 226
Liittynyt: La Loka 06, 2012 12:38
Paikkakunta: Ylivieska

Re: Konepellin Saab-lätkä

Viesti Kirjoittaja szwuxi »

Nostellaas vanhaa... Onkos tonnarin lätkän ulkohalkaisija 75mm? Teetätän itselleni uudet ja tarvitsen mitat.. :oops:
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Konepellin Saab-lätkä

Viesti Kirjoittaja SS »

Onkos kukaan tilannut täältä: http://www.replacementcarbadges.com?

29e kampanja meni jo eikä huvita maksaa 60e uusista merkeistä :(

PS. Onkohan noita montaakin mallia ollut vuosimallin 2002 OG9-3:ssa kun tällä tiedolla merkkiliike ei vielä osaa kertoa mikä lätkä autoon käy?
Viimeksi muokannut SS, Pe Kesä 13, 2014 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
miikka555
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Konepellin Saab-lätkä

Viesti Kirjoittaja miikka555 »

http://stores.ebay.co.uk/focuslima/

Tulee tarrana, joka liimataan siihen alkup. metallikehykseen. Kahdessa jo ollut ja kestää konepesut, painepesurit, kesät ja talvet.

Vanha lähtee lämmöllä ja terävällä irti.
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Konepellin Saab-lätkä

Viesti Kirjoittaja SS »

Taipuuko tuo tarpeeksi kuperaksi? Entäpä mikäs koko OG9-3 konepeltiin on sopiva?

Joskus tilasin Kreikasta yhden tarran ja koko oli pari milliä liian iso eikä sitä saanut istumaan paikalleen millään. Siksi suhtaudun hieman skeptisesti noihin...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
miikka555
"Viggen"
Viestit: 576
Liittynyt: Ma Loka 01, 2012 16:26
Paikkakunta: Kuopio

Re: Konepellin Saab-lätkä

Viesti Kirjoittaja miikka555 »

SS kirjoitti:Taipuuko tuo tarpeeksi kuperaksi? Entäpä mikäs koko OG9-3 konepeltiin on sopiva?

Joskus tilasin Kreikasta yhden tarran ja koko oli pari milliä liian iso eikä sitä saanut istumaan paikalleen millään. Siksi suhtaudun hieman skeptisesti noihin...
Itsellä toimi hyvin SC93 ja OG95.. Mitään en lupaile, kunhan vaan vinkin heitin ilmoille :)

Orkkishan on aina orkkis :wink: (vaikka ne olisikin välillä vinoon painettuja :D)
1974 99L "Staffan" | 1987 900 Aero "Magnus" | 2020 Volvo S60 T8 Polestar "Einar" | EX 2007 Volvo S80 V8 "Håkan" | EX 2000 9-5 Aero "Börje"
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Konepellin Saab-lätkä

Viesti Kirjoittaja SS »

Onkos kukaan tilannut täältä: http://www.replacementcarbadges.com?
Nyt on. Pohjaosassa on Saabin logo ja varaosanumero, vaikuttaa originaalilta. Ainoa ero on se, että logo on irrallaan, sen saa siis itse liimata joko suoraan tai vinoon ;)

Kahdelle merkille postikuluineen kertyi hintaa noin 28e.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Saabatti
"Hölösuu"
Viestit: 1647
Liittynyt: Pe Syys 14, 2012 18:56
Paikkakunta: Kuusamo

Re: Konepellin Saab-lätkä

Viesti Kirjoittaja Saabatti »

SS kirjoitti:
Onkos kukaan tilannut täältä: http://www.replacementcarbadges.com?
Nyt on. Pohjaosassa on Saabin logo ja varaosanumero, vaikuttaa originaalilta. Ainoa ero on se, että logo on irrallaan, sen saa siis itse liimata joko suoraan tai vinoon ;)

Kahdelle merkille postikuluineen kertyi hintaa noin 28e.
Niin sitä vanhaa merkkiä ei siis tarvitse irrottaa "juurineen" jos tuolta tilaa ja käyttää vaan ulomman osan?
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
SS
"Hölösuu"
Viestit: 3496
Liittynyt: Pe Joulu 31, 2004 20:21
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Konepellin Saab-lätkä

Viesti Kirjoittaja SS »

Ei välttämättä, voi vaihtaa pelkän päällisen jos pohja on ehjä. Itse asiassa tuo takamerkin pohja onkin ilmeisesti SS cabriolettiin, mutta päälliosa käy kyllä OG:n pohjaan.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Vastaa Viestiin