TehoSaabit - minkälaisia ne ovat
TehoSaabit - minkälaisia ne ovat
Kysymyksen aiheen voisin rajata 400-850hv Saabit. Minkälaisia ne ovat tekniikaltaan? Mitä huomioitavia tipsejä ja asioita ja kohteita tällöin kannattaa ottaa huomoon? Mitä hintaluokkaa on ollut eri tapauksissa päivityssettiprojekti autoon? Ihan mielenkiinnosta kyselen. Tässä on kuitenkin tullut käyttöön Saabisteille T5-Suite ynnämuita juttuja, niin ottaisin mielellään vastauksia vaikka sitten YV:nä tai email: juhokaren@gmail.com. Voi toki tähänkin vastata.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: TehoSaabit - minkälaisia ne ovat
Paljon olisi kiinnostuneita aiheeseen, muttei kannanottajia. Eikö kukaan tiedä mitään?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- "Kaasari"
- Viestit: 13
- Liittynyt: Ke Loka 31, 2012 13:09
- Paikkakunta: Kuusamo
- Viesti:
Re: TehoSaabit - minkälaisia ne ovat
Jahas, tämä ilmeisesti oli se aihe mistä puhelimessa mainitsit
Ainahan sitä viritetyn turboauton kanssa jotain on, vikakoodinlukija on hyvä olla lähellä. Jos ei muuta, niin kyllä siellä joku letku viheltää, tai sytkähäiriö yllättää.
Ainahan sitä viritetyn turboauton kanssa jotain on, vikakoodinlukija on hyvä olla lähellä. Jos ei muuta, niin kyllä siellä joku letku viheltää, tai sytkähäiriö yllättää.
"Mazda RX-7 FC Turbo Cabriolet -91"
"Mazda RX-7 FD Type-S Twinturbo -93"
"Saab 9-3 Aero MapTun Stage 5 -00"
"Mazda RX-7 FD Type-S Twinturbo -93"
"Saab 9-3 Aero MapTun Stage 5 -00"
Re: TehoSaabit - minkälaisia ne ovat
Semmostahan se on, ei staabilia tehoSaabbia ehkä saa rakennettua tai ei täysin stabiilia. Sehän se osittain huollettaa tässä! Asia on ihan vain ajatuksen ja miettimisen tasolla.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: TehoSaabit - minkälaisia ne ovat
Käyppä kattelemassa isojen poikien vehkeitä garagetistä.juhokare kirjoitti:Semmostahan se on, ei staabilia tehoSaabbia ehkä saa rakennettua tai ei täysin stabiilia. Sehän se osittain huollettaa tässä! Asia on ihan vain ajatuksen ja miettimisen tasolla.
http://www.nordictuning.com/main.php?tuning=extreme
Tuossa esimerkiksi hieman listaa..
#5824
93 B204
93 B204
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: TehoSaabit - minkälaisia ne ovat
Nää isojen poikien lelujen virityskikat on kyllä varsin hyvin pidettyjä salaisuuksia ja ovat varsin nihkeitä niitä kertomaan. Miksi haluisin itsekin tietää mutta näin se nyt vaan on.
Lähtökohta kun mennään sinne 400-> on ainakin se että voitelu on saatava paremmaks.
Lähtökohta kun mennään sinne 400-> on ainakin se että voitelu on saatava paremmaks.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: TehoSaabit - minkälaisia ne ovat
Miksi? Korkeampien kierrosten vuoksiko?nugge kirjoitti:Lähtökohta kun mennään sinne 400-> on ainakin se että voitelu on saatava paremmaks.
jeeeeeee!
Re: TehoSaabit - minkälaisia ne ovat
Mä veikkaisin että paremman tarve voitelun parantamisesta tulee korkeammista sylinteripaineista ja niiden takia kasvaneista laakereiden kuormituksista, lisäksi lämpöäkin tulee tehon sivutuotteena aika reilusti, mikä lisää vaatimuksia voiteluaineelle ja voitelujärjestelmälle.
Harvemmin sitä ihmiset omaa eritysosaamistaan ilmaiseksi jakavat, eikä ainakaan Suomessa kannata huudella julkisesti mistään laittomista muutoksista kilvellisten autojen ollessa kyseessä.
Harvemmin sitä ihmiset omaa eritysosaamistaan ilmaiseksi jakavat, eikä ainakaan Suomessa kannata huudella julkisesti mistään laittomista muutoksista kilvellisten autojen ollessa kyseessä.
#5417 OG9-5Aero_03 OG9-3_02
Re: TehoSaabit - minkälaisia ne ovat
Tämä topic tuttu?
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=145026
Eihän tämä viritys mitään mustaa magiaa ole. Turbo vaan tehotavoitteen mukaan ja loput romut sen mukaan että tehotavoite myös toteutuu. Mitä enemmän ilmaa menee koneeseen, sitä enemmän sieltä myöskin irtoaa sitä tehoa.
Näiden virikatiskoiden kanssa on niin että jokaisella on oma mielipide ja näkemys. Toiset laittaa halvimman Holsun ja call-it-a-day, toiset taas sitten keskittyy niin moottorissa kuin muussakin myös pienempiin yksityiskohtiin ja hio pakettia moneen otteeseen.
Siihen en ota kantaa mikä on oikea tapa, jokatapauksessa taitaa jokainen sata hevosvoimaa lisää vaatia ainakin sen touhutonnin lisää.. Siitä sitten räknäämään mikä on omasta mielestä vielä järkevyyden ja lompsan sietokyvyn rajoissa..
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=16&t=145026
Eihän tämä viritys mitään mustaa magiaa ole. Turbo vaan tehotavoitteen mukaan ja loput romut sen mukaan että tehotavoite myös toteutuu. Mitä enemmän ilmaa menee koneeseen, sitä enemmän sieltä myöskin irtoaa sitä tehoa.
Näiden virikatiskoiden kanssa on niin että jokaisella on oma mielipide ja näkemys. Toiset laittaa halvimman Holsun ja call-it-a-day, toiset taas sitten keskittyy niin moottorissa kuin muussakin myös pienempiin yksityiskohtiin ja hio pakettia moneen otteeseen.
Siihen en ota kantaa mikä on oikea tapa, jokatapauksessa taitaa jokainen sata hevosvoimaa lisää vaatia ainakin sen touhutonnin lisää.. Siitä sitten räknäämään mikä on omasta mielestä vielä järkevyyden ja lompsan sietokyvyn rajoissa..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: TehoSaabit - minkälaisia ne ovat
"järkevyys" ja "viritys" ei oikein sovi samaan lauseeseen.
Itse ainakin pyrin ottamaan huomioon monia asioita, kun laittelen näitä romuja, että ei tarvitse pelätä että pakka leviää heti ekalla kiihdytyksellä.
Tuo järkevyys katoaa jo siinä vaiheessa, kun vakio raudan kesto tulee vastaan, mutta tuohan se ripeä kulkine aina välillä hymyn naamalle ja silloin ne tuhannet ja taas tuhannet eurot jotka autoon on mennyt, unohtuu lähes täysin.
Itse ainakin pyrin ottamaan huomioon monia asioita, kun laittelen näitä romuja, että ei tarvitse pelätä että pakka leviää heti ekalla kiihdytyksellä.
Tuo järkevyys katoaa jo siinä vaiheessa, kun vakio raudan kesto tulee vastaan, mutta tuohan se ripeä kulkine aina välillä hymyn naamalle ja silloin ne tuhannet ja taas tuhannet eurot jotka autoon on mennyt, unohtuu lähes täysin.
-
- "Aero"
- Viestit: 382
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: TehoSaabit - minkälaisia ne ovat
TehoSaabit on rikkinäisiä
Tämmöset täällä:
- T7-lohko
- Wössikän 0,5 ylikoon männät
- Kevyt vauhtipyörä
- SRE kykälevy ja asetelma
- Maptunin kansi
- Enemin 264° 9.6mm kepit
- Säädettävät nokkapyörät
- Teriksen tuubisarja
- Teriksen 3" rosteriränni
- Tialin hukkis
- Hx40 superi
- 1000cc EV14-ruutat
- 3,5bar regu
Sit siihen päälle polttoaineen syöttöpuoli, eli keruusäiliö ja pari bumppee.
Tämmöset täällä:
- T7-lohko
- Wössikän 0,5 ylikoon männät
- Kevyt vauhtipyörä
- SRE kykälevy ja asetelma
- Maptunin kansi
- Enemin 264° 9.6mm kepit
- Säädettävät nokkapyörät
- Teriksen tuubisarja
- Teriksen 3" rosteriränni
- Tialin hukkis
- Hx40 superi
- 1000cc EV14-ruutat
- 3,5bar regu
Sit siihen päälle polttoaineen syöttöpuoli, eli keruusäiliö ja pari bumppee.