Ratsia

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
VuK
"Tuplakaasari"
Viestit: 55
Liittynyt: Ma Maalis 22, 2004 16:00
Paikkakunta: OULU

Ratsia

Viesti Kirjoittaja VuK »

Ajelin tuossa aamupäivällä Taskilassa ja siellä oli sedät jonossa puhalluttamassa.
Tuli mieleen että harvoin noita näkyy pillin kanssa täällä lähikunnissa olevan, luulisi että saalis olis paljon isompi kun ajattelee että on pitkät matkat joka paikkaan ja humalaiset ajattelee ettei täällä KUITENKAAN ole poliisia lähellä.
Ja jäisi samlla ne pillerihörhöt ehkä paremmin kiinni.
Mielipiteitä asiaan viisaammilta?
dartsiartsi
"Turbo"
Viestit: 278
Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja dartsiartsi »

Samaa mieltä. Rattijuopot on ainakin X kertaa vaarallisempia kuin pikku ylinopeutta ajavat.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
95power
Matalapaineturbo
Viestit: 192
Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 13:58

Viesti Kirjoittaja 95power »

dartsiartsi kirjoitti:Samaa mieltä. Rattijuopot on ainakin X kertaa vaarallisempia kuin pikku ylinopeutta ajavat.
Puhumattakaan ylinopeutta ajavista rattijuopoista... :D
#2172
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

95power kirjoitti:
dartsiartsi kirjoitti:Samaa mieltä. Rattijuopot on ainakin X kertaa vaarallisempia kuin pikku ylinopeutta ajavat.
Puhumattakaan ylinopeutta ajavista rattijuopoista... :D
Kannatan alkometrilla varustettua tutkaa :lol: :lol:

Vakava asia, mutta tulipahan heitettyä :oops:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Entisessä työpaikassa kuulin hyvän jutun. Elikkäs, huoltomies oli ollut mökillään ja pois lähtiessä oli vääntynyt mökkitien liittymään auto. No, mies oli tietenkin huitonut, että pois edestä. Ja äläpäs huoli, niin oli tullut Sinivuokkojen maija risteyksen tukkineen auton taakse. No, hommahan oli alkanut näyttää selvältä pysäytykseltä ja huoltomies oli kattellut ku poliisi nostaa kuskin pois autosta. Hädin tuskin oli kuski pysynyt pystyssä, oli niin päissään. Poliisi oli kysynyt hanttarin paikalle istuneesta miehestä jotain, niin kuski ei ollut saanut kunnolla sanaa suustaan. Toinen poliisi oli mennyt hanttarin ovelle ja aukaissut, hanttaripaikalle istunut oli sitten enemmän päissään = sammunut ja kaatu maahan.

***tu mulla meinas tulla kusi housuun nauroin tätä hommaa, että Lapissa on tosiaan niin, että se on kuskina joka on vähiten päissään. Joten puhallusratsiat tutkien tilalle.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

olettekos pistäneet merkille että ylinopeusratsiat ovat lisääntyneet viimeisen puolen vuoden aikana?
Ainakin vaikuttaa siltä kun lähivuosina oli hämmästyttävän harvoin ratsioita tien päällä, mutta menneenä syksynä tuntui että niihin törmäsi vähän väliä...
puhetta on myös ollut siitä että puhallusratsiat olisivat lisääntyneet alkoholiveron muutoksen jälkeen, mikä on pelkästään positiivinen asia.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Jaa tosta puhaltamisesta tälläinen tarinan tynkä. Ajelin vuodet 1991-2004 kertaakaan joutumatta puhaltamaan. 04 syksyllä sitten tuli puhalluskimara kokonaista 3 kertaa.

Jos tohon tahtiin joutuu puhaltelemaan niin on suurempi todennäköisyys voittaa avassa kun joutua puhaltamaan.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

On tämä suomi ihme holhousvaltio. Muualla maailmassa on samat säännöt kuin täällä, mutta ei niitä valvota. Sitten vasta kun jotain tapahtuu, niin voidaan sanoa, että tän pykälän perusteella tulee sanktioita. Suomessa valvotaan ja holhotaan ennenkuin mitään edes on tapahtunut. Tämä siis ainakin ylinopeuden ja promillien suhteen etelä-euroopan maissa. Tuntuu että jokaisen kansanedustajan korkein tavoite on keksiä uusia rajoituksia ja kieltoja. Omaa järkeä ei saa käyttää, vaan kaikki kerrotaan ylhäältä.

Ihme kyllä miten me suomalaiset ollaan niin kummallista väkeä, ettei mitkään muualla toimivat jutut toimi täällä. Ei saa edes viinejä ruokakauppoihin, itketään jonkun 400 liikenteessämenehtyneen takia ja lasketaan nopeuksia ja yritetään saavuttaa joku utopistinen 0-liikennekuolemavisio.

Suomessa pitäisi melkein lakiin saada pari pykälää lisää:
1. Suomessa eläminen on kielletty ettei kukaan kuole
2. Kuolemantapauksissa kuollutta rangaistaan kuolemantuomiolla

Nämä kyllä selkeästi olisivat linjassa nykyisen tavoitteen kanssa.

vähän meni off-topikiksi, mutta menköön

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

tuomas kirjoitti:On tämä suomi ihme holhousvaltio. Muualla maailmassa on samat säännöt kuin täällä, mutta ei niitä valvota. Sitten vasta kun jotain tapahtuu, niin voidaan sanoa, että tän pykälän perusteella tulee sanktioita. Suomessa valvotaan ja holhotaan ennenkuin mitään edes on tapahtunut. Tämä siis ainakin ylinopeuden ja promillien suhteen etelä-euroopan maissa.
Heh, ja heti pitää kommentoida :) Eli viime vuonna puhalsin alkometriin kahdesti. Kerran Hki-Vantaan lentoaseman nurkilla, ja kerran Ranskan ja Italian rajalla (Monacon liepeillä). Hetken kyllä sydän pomppasi, kun santarmi viuhtoi rajanylityksen jälkeen tiensivuun, kun en tiennyt että mikä on meisinki, kellokin oli puolen yön "paremmalla" puolen. Onneksi oli vain puhalluskontrolli, ja kovasti kehui puhaltamiani nollia ja toivotti hyvää matkaa :lol: Eli kyllä nuita ratsioita tuolta etelänmailtakin löytyy... Ja tietenkin vielä elämäni ensimmäinen "narahdus" tutkarysään sattui Latviassa, Suomessa en ole vielä "palkintoa" päässyt pokkaamaan 8O
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Classic 900
"Aero"
Viestit: 323
Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja Classic 900 »

Edelleen iso osa rattijuopoista jää kiinni nopeusvalvonnan yhteydessä, kun kännissä tuppaa tuo jalka painumaan, eikä järki ole mukana edes sitä vähää mitä tavallisesti.

Joten molempi parempi, liika yksisilmäisyys ei ole hyvä tätäkään ruotiessa.
Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

tuomas kirjoitti:ja yritetään saavuttaa joku utopistinen 0-liikennekuolemavisio.
Koulussa keskusteltiin tästä ns. nollatoleranssista, jonka muuten Ruotsi on ottanut tavoitteeksi liikennekuolemissa. Niin. Koulussa keskusteltiin ko. aiheesta melkein kaksi tuntia Tuotteistamisen tunnilla. Keskustelu oli niin mukavaa ja antoisaa siinä suhteessa, että nollatoleranssi on täys mahdottomuus.

Oletetaan, että jokin firma tekee jotain tuotetta esim. latureita 10 000 kappaletta päivässä ja jotta se saa valmiiksi 10 000 kappaletta päivässä, myös valmistuttava x-määrä rikkinäisiä eli sekundatavaraa. Tämä on väistämätön totuus sillä on edelleen täysi mahdottomuus valmistaa 10 000 kappaletta ehjiä latureita ilman, että tulisi sekundakamaa.

Toinen havaintoesitys, minun edellinen työpaikka, Lapin Kansan painotalo. Vaikka lehden painaminen on sitä tekevälle helppoa ja minulle sen postittaminen oli helppoa ei siltikään voitu välttyä siltä tosi seikalta, että kaikki lehdet olisi menneet jakeluun. Väistämättä syntyi em. sekundakamaa, lehteä jota ei voitu asiakkaalle toimittaa vaan se laitettiin paperinkierrätykseen. Painokoneesta ulos tuleva lehti ei välttämättä ole se kaikista paras kappale aina; johtuen ylösajosta, rullanvaihdosta, rekisterisäädöstä jne. Kaikki postitukseen tuleva lehti ei välttämättä päädy asiakkaalle; johtuen huonosta limivirrasta => synnyttää ruuhkaa, lehdet repeilee ja sitä myöten roskiin jne.

Tämä tosiasia, että nollatoleranssi on täysi mahdottomuus johtuu siitä, että koska kyseessä on ihminen. Ihminen joka tekee inhimillisiä virheitä. Niin työssä, liikenteessä, ihan missä vain. Ihminen pitäisi saada ajattelemaan tekonsa seurauksia. Jos se lähtee ohittamaan toista autoa, ihmisen pitäisi ajatella onko ohitus turvallinen, riittääkö matka, onko näkyvyys hyvä, vaarantaako tämä liikku nyt muiden henkiä? Tai tulee risteykseen. Kenellä on etuajo-oikeus jne. Tai ajettaessa rampista valtatielle, ajetaan reippaasti samaa vauhtia kuin muut, ei jäädä odottamaan sopivaa väliä. Tilanteita on monia.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
MtSound
"Viggen"
Viestit: 529
Liittynyt: Pe Tammi 23, 2004 19:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja MtSound »

Tulipa tässä mieleen tuosta nollatoleranssista, koulusta, Ruotsin valtiosta jne. Jospa valtio asettaisi kansalaisilleen porkkanan niin kuin ala-asteella ikään läksyjen teon kanssa meillä meneteltiin. Kaikki tehneet hommansa :arrow: luokkajuhlat päivää lähempänä. Eli asetettaisiin jokin sopiva raja: ei kuolemantapauksia tms. vuorokauden aikana :arrow: kyseiseltä päivältä ei peritä autoveroa.

Saiskohan tämä ihmiset yrittämään? No, kunhan tuli mieleen...
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Vastaa Viestiin