Ruostumisen ainut tiettävästi järkiperäinen syy ja selitys on LIKA siellä missä on lämpöä, suojaa ja kosteutta.
Ruostumista ilmenee jos elektrobiokemiallinen reaktio pääsee alkamaan.
Kompostoituminen on elektrobiokemiallista reaktiota, jossa kompostoituva aines reagoi elektrobiokemiallisesti ja syntyy kitkaa, liike-energiaa ja lämpöä, sekä tuliperäisiä kaasuja ja kait myöskin sähköenergiaa joka välittyy metallirakenteisiin kihisemään ja kuhisemaan bioainesten hajoillessa. Metallin rakenne siis jännitteistyy, tulistuu ja sen välittömässä tuntumassa olevan lian hajoillessa liike-energiaksi myös metallin rakenne alkaa yhtyä liikkeeseen, jolloin voidaan havaita metallin syttyneen samaan reaktioon kuin lika-aineksessa tapahtuva asia ja niin olemme huomanneet kuinka kaikki tapahtui, eikä meidän tarvitse etsiä enempää syyllisiä taivaasta, tai edes maanpäältä.
Tiedemiehen paikka olisi ymmärtää onko kompostoitumisreagtion 'palamista' aiempi tilanne sähköinen, jolloin ruostuminen voitaisiin ennaltaehkäistä kytkemällä auton metalliseen korirakenteeseen maadoituskaapeli, jota pitkin pieni alkava liike-enerergia voisi johtua maihin, jotta varsinainen 'leimahtaminen kompostoitumisprosessiin' ei jaksaisi alkaa.
Ihmisasia on se, että maantietomu ei ole pelkkää kivipölyä, vaikka pappa sanookin sen niin olevan!
Maantietomun voidaan olettaa tiettävästi sisältävän ainakin yhtä tai useampaa seuraavista aineista:
Kiveä, Lehtivihreää!, Hyönteisperäisiä happoja ja emäksiä, sekä eloperäisiä myrkkyjä ja kaikenlaisia luonnon eläimistä peräisin olevia !harhautuskemikaaleja!, ulosteita, tavallisia alkuaineita tottakai ja päihdeaineita, sylkieritettä, tuhkaa, verta, hikeä ja kyyneleitä. Alkoholia, ajoneuvoperäisiä päästöjä, öljyjä, happoja emäksiä ja huippuhienojakoisia metallihippusia jotka ovat usein myös magneettisia ja seassa on lisäksi myös kumia.
Sateella tuo aines pärskyy auton pintaan, pohjan koloihin ja rakoihin ja on sellaisenaan SUPERKUMMAJAISMAISTA KAMAA joka reagoi tiettävästi hyvin voimakkaasti lämmön, valon ja bakteerien läsnäollessa ja on lähes ?ihanteellista sytyttämään kompostoitumisreaktion? jonka palo leviää helposti metallirakenteisiin ja näin ruostumisen syyn voitaisiin arvella olevan eloperäisen aineksen kompostimainen palamisreaktio. Metallin ei sinäänsä tiedetä syttyvän kovinkaan helposti itsekseen, mutta jos huomaat ruostetta, on ryhdyttävä mielummin HETI SIIVOUSHOMMIIN ja puhdistettava ne auton vaikeatkin kolot!
Siispä se harmaa tomu on hyvin herkästi kompostoituvaa eloperäistä tomubiomönjää joka sopivan lämpimällä hauduttavalla kelillä saattaa alkaa reagoida voimakkaasti ja syttyä hajoamispaloon jäätyään auton, tai rakenteen pinnalle.
Kasviperäiset ilmasta peräisin olevat auton muovisten ajovaloumpioitten pintaan jääneet eteeriset öljyt muunmuassa aiheuttavat muovipinteen halkeilua ja näyttää siltä että jotkut ilmasta umpioitten pintaan jääneet ainekset reagoivat kuumuuden kanssa muovin pintaa sulattaen, jolloin umpion pinta jää sumeaksi ja on tottakai käytettävä raskaampaa kiilloituskalustoa sen uudelleensäihkyväksi saamiseksi.
Ja sitten on vielä luonnon myrkkykasvit, myrkkyhyönteiset, kaikenlaiset psykedeelihallusinaatiokärpäset ja muut kummajaiset jotka liiskaannuttuaan tomuksi ovat myös auton pinnoilla, jolloin koko asia on myös mielenterveyshoitajalle aika eksoottinen pala purtavaa kun ei sitä todellista vastausta just siihen likaläikkään löydy sitten yhtään mistään kun on vetäistävä auton pintaan aivan ensin vähintäänkin pieni punainen kolmio ja jatkettava sumosuojapuku päällä happipulloihin pukeutuneena nassemaisia juttuja nauhurille jutellen piskuinen harja kädessään hommaa, jos meinaa löytää auton sieltä kaikenlaisten häivehuumekaasujen alta, sillä ohan se varma että tuo luonto tuottaa teiden varsille melkein mitä vain ja aina sieltä jotakin roiskuu, eikä se ole oma vika jos sitten näkee täyttä unta, vaikka se ihana edelleenkin uutuuttaan uhkuva auto olisi aivan nenän edessä!
Jotkut asiat vain ovat vakavia, vaikeita ja vaikeaselkoisia, vaikka kuinka hyväksyisimme ja hymyillen odottaisimme autojaan omistavien ymmärtäneen miksi 'se jokin syyttää' heitä, kun heidän autojensa pinnoilta löytyy toisinaan paljonkin tiedossaolevia laittomia huumeita vahvempia ainesosia ja yhdisteitä.
Vain selväpäisimmät äijät ja naiset tuosta kisasta selviävät, jos hekään! Rauhaa!
Homehtuminen on vähän samaa asiaa, eikä siinäkään voi jättää puhdistamatta jos aikoo asiaa pelastaa. Kuivana kesäpäivänä imurilla moiset homelot on poistettava, että ne eivät leviä tahroiksi, vaikka eihän homsut puhtaissa autoissa yleensä rehota muutenkaan!
Likaisen auton kauppaa;
Ostamisen ja myymisen mielekkyyteen vaikuttaa enimmäkseen auton puhtaus, jota voidaan tottakai määritellä ostotilannetta edeltävinä aikoina puhdistelemalla auto sopivaksi, mutta varmaa on vain se että auton on oltava täysin puhdas jos ostajana on alikessu tiukkana päivänään, vaikka se olisi käytetty auto. Hän yleensä tulistuu itse havaitessaan likaa, taikka huoltamattajääneitä osia tai kohtia autossa, eikä halua jatkaa ostamista.
Jotta myynti- ja ostotapahtuma voisi edes alkaa; olisi hyvä kysyä:
1. Kuinka puhdas haluatte auton olevan, jotta kaupanteko voi alkaa?
Jotta ruostuminen ja homehtuminen ei tapahtuisi aivan heti uuden omistajan kohtalolle; olisi hyvä kysyä:
2. Minkälaisiin olosuhteisiin olette siirtämässä autoa, jonka aiotte ostaa? Onko teillä mahdollisuus vastaisuudessa huoltaa autoa itse ostettuanne auton?
P.S. Ostin kolme ruosteista autoa, enkä pidä enää liasta, sillä huomasin maantietomun sisältävän myös muinaisista ajoista peräisin olevia fossiilisia älyperäisiä rasvahappoja, sekä futuristisen maailman melskeestä peräisin olevia älyperäisistä lähteistä erittyneitä älyllisyyteen rinnastettavia pienainehiukkasia, sekä vieraitten kansallisuuksien sisäisistä mittelöistä, sekä kamppailuista peräisin olevia dna-eritteitä ja tottakai tuota inhaa sotatuhkatomua ja tulivuoren purkauksen rikkipäästöjä. Niin. En pidä enää liasta. Se on liian raskasta yhtään minkään koettavaksi kun ei edes neeEEEk´* halua sellaista katsoa. Niin ja sairaitten, heikkojen, tai muuten huonojen ennalta tiedossa olemattomien tahojen viruksia, tai vierailta planeetoilta peräisin olevien meteoriittien tomua. Eikä tämä vitsi ole. Me olisimme vain halunneet tietää minkälaisen auton ostimme, mutta kohdatessamme jatkuvasti spekulointia ja sadattelua auton pintaan jääneen lian takia emme koe pääsevämme ylevästi lähestymään itse asiaa ollenkaan. Vertaan käytettyä autoa uuteen kunnes ymmärrän mikä on kulunut, mutta lika on jätettävä kokonaan pois ihan joka tapauksessa, sillä tiedeteoreettinen fakta on se että lika ei ole peräisin autosta ja on melko vaikeaa tai jopa mahdotonta erotella mistä matkan varrelta lika on peräisin. Olisi nähtävä ero auton pinnan ja lian välillä silloinkin kun lika sisältää sitä todella vaikeaa kemikaalia, jonka vuoksi tavallinen 200 000km ajettu auto on kuin mörkö, joka väreilee 200 000km liike-energiamassallaan väittäen olevansa 100%:sti lian kaltainen, mutta kun inhimillinen aisti luotaa asiaa vain pinnasta taittuen, jolloin vallitsevan ilmanpaineen läsnäollessa tapahtuu ihan todella realistisia aistiharhoja auton rakenteellisen massan suhteen, eikä ole ollenkaan varmaa onko tuollaista likaa edes mahdollista purkaa pinnaltakäsin ja jos on, ei tiedetä onko itse rakenne ehtinyt vaurioitua kompostoitumisreaktiossa siihen mennessä kun itse rakenne saavutetaan.
Itse uusi autohan on helppo. On vain tiedettävä mistä se on tullut ja painettava sen konkreettista olemusta vasten sen tulosuuntaa, jolloin se pysyy just siinä missä se onkin. Mutta sitten se lika ja se sähköbiokemiallinen elektrolyysi-ilmiöreaktio. Se liikemassaenergia on aivan eri juttu!
Voiko näitä paljon ajettuja autoja edes nähdä 'ilmasta'?
Tiedätkö miksi se ruostui?
Re: Tiedätkö miksi se ruostui?
entäs rosteri korjauspeltinä?
välillä kuulee ja näkee metalli pidikkeitä jotka on ihan ehjiä mutta siitä ympäriltä on peltikadonnut.
eräs sanoi että hänellä oli ollut rosteri pultteja autonpohjassa, en muista mitä oli ripustanut, ja pultit oli ok, samoin pohja muuten, mutta pulttien ympärille oli tullut lahoa.
saako suolavesi tuon rosteripellin syömään ehjää peltiä?
kuivana niin ei ainakaan käy, saabin oven sisällä oli jossain rosteria ja peltiä, mutta ei ruostetta, samoin vanhassa puu kiukaassa näytti jalat olevan sitä, ja ihan tasaisesti oli ruostunut, ei sen ihmeemmin noitten jalkojen läheltä.
välillä kuulee ja näkee metalli pidikkeitä jotka on ihan ehjiä mutta siitä ympäriltä on peltikadonnut.
eräs sanoi että hänellä oli ollut rosteri pultteja autonpohjassa, en muista mitä oli ripustanut, ja pultit oli ok, samoin pohja muuten, mutta pulttien ympärille oli tullut lahoa.
saako suolavesi tuon rosteripellin syömään ehjää peltiä?
kuivana niin ei ainakaan käy, saabin oven sisällä oli jossain rosteria ja peltiä, mutta ei ruostetta, samoin vanhassa puu kiukaassa näytti jalat olevan sitä, ja ihan tasaisesti oli ruostunut, ei sen ihmeemmin noitten jalkojen läheltä.
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Tiedätkö miksi se ruostui?
Hitsasin rosterilangalla Taunukseen uudet rosterikupit vuonna 1999. Vielä ovat virheettömät.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB