Joo, irvailevaa sakkiahan täällä Saabclubilla onkin. Se on totta.peukalokeskellä kirjoitti:Tästä jo irvailtiikin, mutta asiallisena vastauksena kyseessä on ihan selvästi moottori, jossa turbo on asennettu jo alunperin väärinpäinAZP kirjoitti:mikä toi on?!juhokare kirjoitti:Autoni on alkuperijään alipaineturbo
Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Onneksi suurin osa myös osaa nauraa omille häpsyilleen
Henkalla hyvä muisti. TM1/98 vertailun kiihdytystulokset 60-120 km/h ja 0-400m:
Nissan Maxima QX 3.0 A: 224m ja 16,6 s/137 km/h
BMW 523iA: 232 ja 16,9/136
Saab 9-5 2,3t SE A: 235 ja 16,7/135
Audi A6 2,4 30v tiptronic: 239 ja 17,2/134
Opel Omega 2.5i 24v CD A: 255 ja 17,4/131
Volvo S70 20v A: 263 ja 17,7/131
Chrysler Stratus 2.5 V6 A4 LX: 281 ja 17,7/126
Aero olisi tietenkin pessyt nuo verrokit, mutta olisi verrokeistakin löytynyt tehokkaammat versiot siihen kisaan. Vertailun voitti Saab, joka oli myös kulutukseltaan pihein.
Henkalla hyvä muisti. TM1/98 vertailun kiihdytystulokset 60-120 km/h ja 0-400m:
Nissan Maxima QX 3.0 A: 224m ja 16,6 s/137 km/h
BMW 523iA: 232 ja 16,9/136
Saab 9-5 2,3t SE A: 235 ja 16,7/135
Audi A6 2,4 30v tiptronic: 239 ja 17,2/134
Opel Omega 2.5i 24v CD A: 255 ja 17,4/131
Volvo S70 20v A: 263 ja 17,7/131
Chrysler Stratus 2.5 V6 A4 LX: 281 ja 17,7/126
Aero olisi tietenkin pessyt nuo verrokit, mutta olisi verrokeistakin löytynyt tehokkaammat versiot siihen kisaan. Vertailun voitti Saab, joka oli myös kulutukseltaan pihein.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Noita on luettu kerta jos toinenkin
Ekaa autoa (900i) hommatessa oli kova sana Moottorin tarina turbo-Saabeista.
Sen verran teki tepposet, että muistelin olevan Aero ja 528...
Ekaa autoa (900i) hommatessa oli kova sana Moottorin tarina turbo-Saabeista.
Sen verran teki tepposet, että muistelin olevan Aero ja 528...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Niin ja jos et osaa nauraa tai et huomaa nauraa, niin kyllä sen joku muu hoitaa. Eri asia sitten mikä on oikeasti hyvää huumoria - en puhu nyt tästä minun tapauksestani.AZP kirjoitti:Onneksi suurin osa myös osaa nauraa omille häpsyilleen
Henkalla hyvä muisti. TM1/98 vertailun kiihdytystulokset 60-120 km/h ja 0-400m:
Nissan Maxima QX 3.0 A: 224m ja 16,6 s/137 km/h
BMW 523iA: 232 ja 16,9/136
Saab 9-5 2,3t SE A: 235 ja 16,7/135
Audi A6 2,4 30v tiptronic: 239 ja 17,2/134
Opel Omega 2.5i 24v CD A: 255 ja 17,4/131
Volvo S70 20v A: 263 ja 17,7/131
Chrysler Stratus 2.5 V6 A4 LX: 281 ja 17,7/126
Aero olisi tietenkin pessyt nuo verrokit, mutta olisi verrokeistakin löytynyt tehokkaammat versiot siihen kisaan. Vertailun voitti Saab, joka oli myös kulutukseltaan pihein.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Kyllähän tuo vertailu osoittaa, että kehittyneet kutoskoneet, kuten tuo 2,5-litrainen BMW olivat noihin aikoihin käytännön suorituskyvyssa Saabin turbokoneiden tasolla. Vaihteisto tietty tekee tuossa paljon, kun kyseessä on automaattilaatikot. Kulutuskoe kuitenkin kertoo turbokoneen paremmuudesta, eikä sinänsä ole ihme että tuon luokan autoissa turbotekniikka on tänäpäivänä jo vallitsevaa tekniikkaa.
Itselläkin syöpyneet tietyt TM:n jutut verkkokalvoille historian aikana. Ehkä parhaiten vuosituhannen ensimmäisen TM:n premiumautovertailu, jonka voitti sinänsä jo mallina iäkäs Saab 9-3 korkeapaineturbolla, osittain ylivoimaisen suorituskykynsä, nimen omaan ohituskiihtyvyytensä, ja taloudellisuutensa ansiosta. Viimeiseksi jätettiin Lexus IS200, jonka itsetietoisilta omistajilta TM taisi vertailun jälkeen saada asiallista ja asiatonta kritiikkiä
Itselläkin syöpyneet tietyt TM:n jutut verkkokalvoille historian aikana. Ehkä parhaiten vuosituhannen ensimmäisen TM:n premiumautovertailu, jonka voitti sinänsä jo mallina iäkäs Saab 9-3 korkeapaineturbolla, osittain ylivoimaisen suorituskykynsä, nimen omaan ohituskiihtyvyytensä, ja taloudellisuutensa ansiosta. Viimeiseksi jätettiin Lexus IS200, jonka itsetietoisilta omistajilta TM taisi vertailun jälkeen saada asiallista ja asiatonta kritiikkiä
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Minullakin on kyllä vahva muistikuva vertailusta jossa oli Aero, 528 ja muistaakseni myös Chrysler 300M muiden ohella.Henkka #2283 kirjoitti:Sen verran teki tepposet, että muistelin olevan Aero ja 528...
Edit: Enkä erehtynyt, täällä viitataan myös sellaiseen vertailuun tuon jo mainitun ohella:
Tuulilasi 11/1999 Vertailu 1. sija: Saab 9-5 2.3T Aero, 2. BMW 528iA, 3. Volvo S80 2.9 A, 4. Jaguar S-Type 3.0 V6 A, 5. Mercedes-Benz E240 A, 6. Alfa Romeo 166 3.0 V6 Sportronic 7. Chrysler 300M 3.5 V6 A
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Jep
Löyty Suomi24:stä:
Löyty Suomi24:stä:
Mut Saab oli kaikkeist nopeinSuomi24 kirjoitti: Turbo Sensonic
12.1.2001 17:04
Tuossa kyseisessä Tuulilasin 11/1999 testissä olivat mm. Saab 9-5 Aero A ja BMW 528iA, ei 520iA.
Vuoden 1999 loppupuolella ei ainakaan hintalistojen mukaan ollut BMW 530iA:tä kaupan, joten 528iA oli lähin "joukkoon sopiva" testiauto BMW:n repertoaarista kyseiseen testiin.
Seuraava malli olisi ollut 535iA, mutta sen hinta olisi ollut liian suuri tuohon autovertailuun, jossa muina autoina olivat Alfa 166 3.0 V6 Sportronic, Mersu E 240 A, Jaguar S-Type 3.0 V6 A, Chrysler 300M 3.5 V6 A ja Volvo S80 2.9 A.
Omasta mielestäni tuo autovertailu oli aivan asiallinen. Vai olisiko sinun mielestäsi pitänyt testiin laittaa 535iA, joka olisi maksanut lähes 100000 mk enemmän kuin 528iA?
Sitä paitsi ei tuo teho takaa välttämättä parasta suorituskykyä.
Vielä kerran testien tulokset ja lisäksi autojen tehot:
1. Saab 9-5 Aero 169 kW
2. BMW 528i 142 kW
3. Volvo S80 2.9 147 kW
4. Jaguar S-Type 3.0 V6 175 kW
5. Mercedes Benz E 240 125 kW
6. Alfa Romeo 166 3.0 V6 166 kW
7. Chrysler 300M 3.5 V6 187 kW
Suorituskykyarvoja:
Kiihtyvyys 0-100 km/h:
1. Saab 7,8 sek.
2. Jaguar 8,7 sek.
3. BMW & Chrysler 8,8 sek. (sama aika molemmilla)
4. Volvo 9,8 sek.
5. Alfa 9,1 sek.
6. Mersu 10,3 sek.
Kiihtyvyys 0-400 m:
1. Saab 15,7 sek.
2. Jaguar 16,2 sek.
3. Alfa & BMW 16,3 sek. (sama aika molemmilla)
4. Chrysler 16,4 sek.
5. Volvo 17,0 sek.
6. Mersu 17,3 sek.
Ohituskiihtyvyys 80-120 km/h:
1. Saab 5,0 sek.
2. Alfa 5,2 sek.
3. BMW 5,8 sek.
4. Chrysler 6,0 sek.
5. Jaguar 6,3 sek.
6. Volvo 6,4 sek.
7. Mersu 7,1 sek.
Esimerkiksi Jaggessa ja Chryslerissä oli Saabia enemmän tehoa, mutta ne eivät silti pärjänneet suorituskyvyssä.
Ettei nyt seuraavaksi tulisi väitettä, että Saab on paljon kevyempi massaltaan ja näin voitti esim. Jaguarin ja Chryslerin (jotka ovat sitä tehokkaammat), niin tässä kyseisten autojen massat:
Saab 1635 kg
Chrysler 1660 kg
Jagge 1665 kg.
Eroa maksimissaan 30 kiloa, joten tuskinpa suorituskykyyn vaikutti em. autojen massa.
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
JuuhAZP kirjoitti:...
Ja kun oikeesti se menee just niinpäin, et muut ovat saavuttaneet Saabin turbonelosta. Sitä ei moni vain tunnu uskovan, et lähtöasetelma oli noin päin.
Kyl tästä jotenkin mun silmiin hahmottuu, että ysitonnisen aikaan Aero kyykytti saksalaisten kaseja, 9-5:en aikaan siirryttiin kutosiin
Mutta Porscheja ei ole näkynyt...
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Olin jo päässy suomi24:seen asti ku täällä oliki jo kopio. Ei pitäis yrittää kisailla puhelimella...
Mitä Saabin koneiden etumatkaan tulee niin kattelin huvittuneena uuden Citroen C4 Picasson testiä viimevuotisesta Tuulilasista. Koneena oli 1.6 THP 156 hevosella ja kun tultiin kuluosioon, tekstissä todettiin että vaikka citroen edelleen mainostaa ko. konetta yhdistelmänä tehoa ja säästöä, he eivät edelleenkään ole samaa mieltä.
Viralliset lukemat olivat tottakai tätä nykyistä unelmahöttöä eli maantiekulutus 5.jotain, 160g/km jne., mutta mitatut lukemat kulutuksen ja tehon osalta olivat hyvin pitkälti samanlaisia kuin tuossa 2.1-satkussa (maantie 7,1l, kaupunki 10l, keski 8,5l, 0-100km 10,5s), joka ei edes ole kovin paljon kevyempi kiitos citikan laihdutuskuurin.
Näin paljon on siis kehitystä tapahtunut 20 vuodessa.
Mitä Saabin koneiden etumatkaan tulee niin kattelin huvittuneena uuden Citroen C4 Picasson testiä viimevuotisesta Tuulilasista. Koneena oli 1.6 THP 156 hevosella ja kun tultiin kuluosioon, tekstissä todettiin että vaikka citroen edelleen mainostaa ko. konetta yhdistelmänä tehoa ja säästöä, he eivät edelleenkään ole samaa mieltä.
Viralliset lukemat olivat tottakai tätä nykyistä unelmahöttöä eli maantiekulutus 5.jotain, 160g/km jne., mutta mitatut lukemat kulutuksen ja tehon osalta olivat hyvin pitkälti samanlaisia kuin tuossa 2.1-satkussa (maantie 7,1l, kaupunki 10l, keski 8,5l, 0-100km 10,5s), joka ei edes ole kovin paljon kevyempi kiitos citikan laihdutuskuurin.
Näin paljon on siis kehitystä tapahtunut 20 vuodessa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
^
Menee jo aiheen ohi, mutta itse olen välillä miettinyt samoja. Jos aattelee B212:n olevan 20-vuotta vanha ja perusrakenne on jostain 30-40 vuoden takaa, niin mitä tuossa ajassa on kehittynyt. Toki on tullut muuttuvaa venttiilinajoitusta yms, mutta jos katsotaan yksinkertaisia seikkoja bensamoottoreista:
-iskutilavuus
-käytännön ajossa oleva teho
-polttoaineenkulutus
-(päästöt)
Ahtaminen on toki yleistynyt ja sitä myötä ainakin iskutilavuus on pienentynyt ja teoreettinen kulutus on laskenut, mutta entä sen vaikutukset käytännössä. Ja tarkasteltaessa ns. perusmoottoreita eli pl. kuinka paljon Saabin T5-moottorista saa potulla tehoa per jotain.
Ja onko nykymoottoreissa niin paljon valmistajakohtaisia eroja, että Citikan moottoria voi huoletta verrata Saabin 20-vuotta vanhaan perusmottiin jonkin toisen nykymoottorin ollessa valovuosia Citikkaa edellä?
Tämä siis ihan ilman sarvia ja hampaita
Menee jo aiheen ohi, mutta itse olen välillä miettinyt samoja. Jos aattelee B212:n olevan 20-vuotta vanha ja perusrakenne on jostain 30-40 vuoden takaa, niin mitä tuossa ajassa on kehittynyt. Toki on tullut muuttuvaa venttiilinajoitusta yms, mutta jos katsotaan yksinkertaisia seikkoja bensamoottoreista:
-iskutilavuus
-käytännön ajossa oleva teho
-polttoaineenkulutus
-(päästöt)
Ahtaminen on toki yleistynyt ja sitä myötä ainakin iskutilavuus on pienentynyt ja teoreettinen kulutus on laskenut, mutta entä sen vaikutukset käytännössä. Ja tarkasteltaessa ns. perusmoottoreita eli pl. kuinka paljon Saabin T5-moottorista saa potulla tehoa per jotain.
Ja onko nykymoottoreissa niin paljon valmistajakohtaisia eroja, että Citikan moottoria voi huoletta verrata Saabin 20-vuotta vanhaan perusmottiin jonkin toisen nykymoottorin ollessa valovuosia Citikkaa edellä?
Tämä siis ihan ilman sarvia ja hampaita
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
No eikö tämä juuri todista, että Trionicit 5 ja 7 ovat olleet aikaansa edellä silloin 90-luvulla, kuun muut ovat ne nyt 20v:ssa saavuttaneet. Jossain oli juttua silloin, että T5 koneen pakokaasut olivat Lontoossa puhtaampia kuin sen imuilma eli se poltti olikohan typen oksideja tai jotain ja häkää vähemmän vaarallisiksi yhdisteiksi.
Sinänsä epäilyttää, että jotkut valmistajat ovat virittäneet moottorinohjauksen tunnistamaan mittaussyklin ja siirtymään silloin laihalle - ero on aika hämmästyttävä käytännön kulutukseen. Tässä olisi tutkivalle journalismille sarkaa (pitäisi varmaan purkaa tietyt ohjelmakoodit ennenkuin sen voi todistaa). Saabin ilmoitetut kulutuksethan olivat perinteisesti sellaisia joihin myös pääsi ulkotiloissa ajamalla.
Sinänsä epäilyttää, että jotkut valmistajat ovat virittäneet moottorinohjauksen tunnistamaan mittaussyklin ja siirtymään silloin laihalle - ero on aika hämmästyttävä käytännön kulutukseen. Tässä olisi tutkivalle journalismille sarkaa (pitäisi varmaan purkaa tietyt ohjelmakoodit ennenkuin sen voi todistaa). Saabin ilmoitetut kulutuksethan olivat perinteisesti sellaisia joihin myös pääsi ulkotiloissa ajamalla.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2869
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Noin myös itsekin aattelen, mutta onko se tosiaan totta
Tämä on loistava:
http://www.youtube.com/watch?v=-KgH6WT1paU
Tämä on loistava:
http://www.youtube.com/watch?v=-KgH6WT1paU
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
T7 kolkilla stage1 e85 tankissa 4,3s muistan kellottaneeni. Nykyään samaisessa autossa ahtoja 1,4-1,5 bar ja tehot pitäisi olla 275hp/450nm e85 niin kellotettu 3,5s.
T7 vm. 2001 9-3
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Tuohan sentään kulkee kuin isommalla motilla!Koskimaa kirjoitti:T7 kolkilla stage1 e85 tankissa 4,3s muistan kellottaneeni. Nykyään samaisessa autossa ahtoja 1,4-1,5 bar ja tehot pitäisi olla 275hp/450nm e85 niin kellotettu 3,5s.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Kiihtyvyys 80-120km/h ?
Kokeilin ny kesärenkaiden vaihdon jälkeen moottoritien tasaisella osuudella lentävällä lähdöllä nelosella (koska en viittinyt kierrättää kolmosella yli punarajan tai vaihtaa) mitaten aikaa paremman puutteessa radion soittoaikanäytöllä ja sain tulokseksi noin 8 sekuntia. Pitää ehkä yrittää keksiä jokin vähän luotettavampi ajanmittausmenetelmä ja kokeilla uurestaan...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22