Paha paikka

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Reijo kirjoitti:Oikeassa olet moksu ajatus oli juuri näin , ei kuvan aitous , tai alkuperä , saatikka tapahtumapäivä , tai paikka, harmittaa koko kuvan laitto . No seuraavaa kuvaa tuskin minulta tulee.
Pistä ihmeessä kuvia liikkeelle. me tavalliset Saabistit emme törmää noille sivuille ikinä.
Olis opiksi ja varoitukseksi.

On ihan sama mitä jotkut arvostelevat aitoudesta ja kuvan vanhuudesta:narisijoita Suomessa riittää.

--------ja valittajilta herne pois nenusta: puuuuuuuuf :lol: :lol:
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
NS83
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja NS83 »

Kesällä ajoin moottoripyörällä tälläiseen ohitustilanteeseen. Ajoin pitkän suoran päähän jonka toisessa päässä oli traktori. Trakori oli siis ajamassa minua kohti ja traktorin taakse oli kerääntynyt jo hieman autoja. Eikös sieltä traktorin rinnalle paukannut hopeinen bora. Suora oli pitkä joten ajattelin boran ehtivän ohi traktorista heittämällä. Mutta eihän se bora sillä räkäsellä 1.6sella nuhapumpulla päässy siitä ohitse. Siinä vaiheessa kun olimme tiellä 3 rinnan minulla oli vauhtia noin 60-70km/h. Eli olisin ollu aika jauhellihaa, jos en olisi taituroinnut sielä penkereellä. Tie oli siis kapea, siellä ei ollut yhtään varaa. En ehtinyt edes torvea soittaa, tuli se niin äkkiä. Teki mieli heittää ympäri, ajaa se bora kiinni ja vetää sitä kuskia turpaan.
Ensin vähän hutkitaan ja sitten vasta tutkitaan.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Olipas täpärä tilanne , toivottavasti toinen osapuoli säikähti myös.

Monta kertaa on ollut vähältä piti tilanteita , kun ollaan paloautolla matkalla hälytykseen vaikka sireeni ulvooo ja vilkut välkyy , ajavat eteen ja ohittaa paloauton edellä, ku lopulta päästään rinalle puhuu kuski sitten vielä kännykkään , onneksi vahinkoja ei ole sattunut.
Firges9000
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Mä olin kakarana työnantajani kyydissä, ( kova rallikuski) Peugeotilla.
Mentiin miljoonaa pitkin hiekkatietä. Treenattiin Jyskälään.
Silloin ei ollut mitään nopeusrajoituksia.
Kurvin jälkeen, "tiukka oikea täysillä" pullahti heppa heinäkuormineen pellolta eteen. Isäntä nukku kasan päällä.
Menimme heinäkuorman alitse, että heinät ja vetoaisat pölisi. Heppa karkas pellolle aterioimaan, kait sekin tarttee ruokatauon.

Pomoni pysähty, hyppäs ulos ja veti heinäkuskin lippalakin leukaan asti alas, olis pidemmällekin vetänyt , mutta otti hartiat vastaan.
Hyppi tasajalkaa ja huusi " heinähattu perrrrrrkele".

............ja taas jatkettiin..........

Se oli sitä aikaa ,kun jokainen sai tappaa itsensä kuin parhaakseen näki.

Mitä opimme tästä. >>>>>>Varo traktoreita
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

:D :D :D :D
Muksu
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Reetu kirjoitti: Monta kertaa on ollut vähältä piti tilanteita , kun ollaan paloautolla matkalla hälytykseen vaikka sireeni ulvooo ja vilkut välkyy , ajavat eteen.
Itse en vielä kovin paljoa ole ehtinyt hälytysajoa harjoittamaan (pari kertaa säiliöllä), mutta kun noita videoita katsoo ja on kyydissä, niin kyllä sielä välillä huomaa, että ihmisillä on joskus aikamoinen putkinäkö.
Ja nykyautoissa on vielä niin hyvät toppaukset, ettei mitään kuulu sisälle :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
Vastaa Viestiin