Talvisäilytkseen uudet öljyt?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
SS-Vector
Matalapaineturbo
Viestit: 180
Liittynyt: To Touko 08, 2003 11:34

Talvisäilytkseen uudet öljyt?

Viesti Kirjoittaja SS-Vector »

Nyt kun ei ole tänäsyksynä itsellä laittaa talviseisontaan kesä m-p:eetä eikä kesäautoa,sen verran prosessilaborantti kuitenkin olen,että itse olen aina vaihtanut ajokauden päätteeksi uudet öljyt ja suodattimen moottoriin.Pienen pyörityksen jälkeen sitten "viltin" alle.Mikä on teillä muilla ollut käytäntönä?Tuli vaan mieleen 8O
-Passaa sitä komian kulukee vanhaski pairas-9-5 sedan vm.2001-
ysikoo
"Viggen"
Viestit: 595
Liittynyt: Ma Joulu 05, 2005 00:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: Talvisäilytkseen uudet öljyt?

Viesti Kirjoittaja ysikoo »

Samoin on tullu meneteltyä veneen ja ruohiksen kanssa. Syksyn viimeiseen tankkiin stabilointiaine, uudet ölpät koneeseen ja käymään. Säilytysöljyä kaasariin sen verran että kone sammuu. Sitten keväällä tulpat irti, startilla öljynpaineet ylös, tulpat kiinni ja tulille.

Uudessa öljyssä on ainakin lisäaineet täydessä terässä eikä happoja ym skeidaa mukana.
M97CSB234EFM57001 RE85
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Talvisäilytkseen uudet öljyt?

Viesti Kirjoittaja 3J »

Joko uusilla tai lähes uusilla öljyillä säilytykseen. Eli mieluummin vaihto ennen säilytystä kuin sen jälkeen.

Perfektionisti vaihtaa sekä ennen että jälkeen. Ennen vaihdossa öljyllä ei ole paljon väliä, halvin kelpaa kun sillä ei ajeta, tällöin vaihdetaan myös suodatin. Jälkeen vaihdossa taas ei tarvitse vaihtaa suodatinta kun se on vaihdettu jo ennen säilytystä. Eli ei juurikaan käy kukkaron päälle, vähän tietty ylimääräistä hommaa mutta helpompaa hommaa tuskin autoon on kuin öljyn vaihto ilman suodatinta.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
siiseli
"Hölösuu"
Viestit: 1169
Liittynyt: Ke Heinä 23, 2008 22:58

Re: Talvisäilytkseen uudet öljyt?

Viesti Kirjoittaja siiseli »

Itse mennyt edelliskesän öljyt koneessa ja ilman mitään polttoaineen lisäaineita, kyseessä siis mp. Sen verran laittanut merkille, että noi nykybensat ei tykkää lämpimässä tallissa seistä, kylmässä hallissa kun ollut niin ei mitään ongelmia...
#3834
Vastaa Viestiin