Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Joo, niin voi, mutta silloin ei välttämättä saa budjetin mukaista tiliä joulu-, ehkä edes marraskuulle, ellei ammu prosenttia tarpeeksi ylös jo valmiiksi. Tuo mun systeemi takaa vakaan perustulon joka kuukaudelle läpi vuoden ja minä arvostan sitä (joku muu ehkä ei, mutta hän hoitaa verotuksensa nyanssit itse).
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Totta tuokin, itsellä kokemusta vain tasaisesta kuukausipalkasta ja joskus loppuvuoden ylitöistä takavuosina.aero kirjoitti:Joo, niin voi, mutta silloin ei välttämättä saa budjetin mukaista tiliä joulu-, ehkä edes marraskuulle, ellei ammu prosenttia tarpeeksi ylös jo valmiiksi. Tuo mun systeemi takaa vakaan perustulon joka kuukaudelle läpi vuoden ja minä arvostan sitä (joku muu ehkä ei, mutta hän hoitaa verotuksensa nyanssit itse).
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Taas on fåååårdi ominaisessa elinympäristössään eli seisoo korjaamon pihalla. Lipsahti 91km pitkäksi huoltoväli, eli mittarissa 60091km ja ohjelmassa siis 60tkm huolto.
Kuten tapaan kuuluu on listalla vino pino hirvittävän kalliita lisätöitä huolto-ohjelman ulkopuolelta:
1. apparin puoleinen lähiajovalopolttimo pimeenä
2. etulokareiden kiinnitykset vähän repsottaa (muoviniitit otti hittiä kun rouva ajeli "hivenen huolimattomasti" kanttarin yli...)
Hyvää hyvyyttäni aattelin aamulla käydä pesettämässä auton paikallisella Nesteellä ettei huoltomiehen vastapesty haalari ryvety, mutta siellä oli tietenkin pesukone rikki. No, nyt saa mekaanikko tulla toimeen paskasen auton kanssa
Kuten tapaan kuuluu on listalla vino pino hirvittävän kalliita lisätöitä huolto-ohjelman ulkopuolelta:
1. apparin puoleinen lähiajovalopolttimo pimeenä
2. etulokareiden kiinnitykset vähän repsottaa (muoviniitit otti hittiä kun rouva ajeli "hivenen huolimattomasti" kanttarin yli...)
Hyvää hyvyyttäni aattelin aamulla käydä pesettämässä auton paikallisella Nesteellä ettei huoltomiehen vastapesty haalari ryvety, mutta siellä oli tietenkin pesukone rikki. No, nyt saa mekaanikko tulla toimeen paskasen auton kanssa
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tää threadi on kyllä niin täynnä sarkasmia..
#5824
93 B204
93 B204
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Fordismi on..
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Noni, 60tkm huolto suoritettu. Huoltoneuvoja varoitteli vakavalla naamalla että on voordi lähes hengenvaarallisessa kunnossa, on nimittäin eturenkaat kulunut niin että niukasti 4mm täyttyy. Se on kuulemma hirrrmunen vaaratekijä syssyn sateiden sattuessa se! Vielä vakavammaksi meni kun kerroin että alla laadukkaat kotimaisen rengasmerkin kumit jotka on vaihdettu alle upouutena huhtikuussa tänä vuonna Takakumeissa pintaa 5 ja 6mm, eli ihan täydet sudet noi Nokian Hakkagreenit. Mitään lisätyötä tarvitsevaa ei huollon yhteydessä keksitty.
Huolto-ohjelman mukaisesti vaihdettiin tulpat, ilmanputsari, jarruneste, moottoriöljy (on muuten SAE 5W-20 ölppää ) ja suodatin. Edellisessä postauksessa mainitut lisätyöt + normaalit tarkistukset ja Leaseplan köyhtyi...465€ Vois tuntua köyhästä kalliilta?
Mutta siis näillä mennään taas.
Huolto-ohjelman mukaisesti vaihdettiin tulpat, ilmanputsari, jarruneste, moottoriöljy (on muuten SAE 5W-20 ölppää ) ja suodatin. Edellisessä postauksessa mainitut lisätyöt + normaalit tarkistukset ja Leaseplan köyhtyi...465€ Vois tuntua köyhästä kalliilta?
Mutta siis näillä mennään taas.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Niin mitä öljyä laitettiin koneeseen?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Veikkaisin moottoriöljyä? Sen tarkemmin ei ole huollon tarkistuslistalla eroteltu kuin tuo SAE 5W-20, suluissa vielä "tarkenne" WSS-M2C948-B, joka on vissiin 1,0ecoboost moottoreiden öljyvaatimus. Kyseisen kuran valmistajia on kuukkelin mukaan useampia (Shell, Mobil, Castrol, Fordin logoilla olevaa jne).
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Teho syö renkaita. Kaverillani oli 90-luvun vaihteessa liisattuna Golf GTI 16V, jossa oli peräti 139 hv. Hänellä meni kaksi rengaskertaa kesässä (n. 10 000 km), vaikka hän säästi renkaita ajamalla mutkat yleensä kolmella pyörällä.V.J.S kirjoitti:Huoltoneuvoja varoitteli vakavalla naamalla että on voordi lähes hengenvaarallisessa kunnossa, on nimittäin eturenkaat kulunut niin että niukasti 4mm täyttyy.
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Suitsutusta Ecobuustille. Ja kilpailijat tulee perässä...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ristolla ihan validi teoria tuosta tehosta. Oma näkemykseni on kuitenkin se, että Nokialaiset oli/on pashaa.Risto kirjoitti:Teho syö renkaita. Kaverillani oli 90-luvun vaihteessa liisattuna Golf GTI 16V, jossa oli peräti 139 hv. Hänellä meni kaksi rengaskertaa kesässä (n. 10 000 km), vaikka hän säästi renkaita ajamalla mutkat yleensä kolmella pyörällä.V.J.S kirjoitti:Huoltoneuvoja varoitteli vakavalla naamalla että on voordi lähes hengenvaarallisessa kunnossa, on nimittäin eturenkaat kulunut niin että niukasti 4mm täyttyy.
Näkemykseni perustan siihen, että samalla kuskilla (90% vaimo, 10% minä) ja samoilla teillä ajettuna ensiasennus Bridgestonet kesti hieman vajaa 2 kesärengaskautta. Takakumit niistä olivat ihan käyttökelpoiset (pintaa 6mm) kun Vianori omatoimisesti pisti ne vaihtoon Nokialaisiin, etusissa oli silloin se n. 4mm pintaa.
Talvikumeillakin mennään nyt kolmannelle talvelle, pintaa on vaikka sudet söis ja nastojakin puuttuu muutama hassu koko sarjasta. Ainoat jotka auton alle sulivat muutamassa kuukaudessa on nuo Nokialaiset.
Mutta se siitä, perusfoordistin elämässähän ei tunnetusti mene viikkoa etteikö auto olisi pajalla, joten taas on käyty rasvamontulla tänään
Tästä vielä tunnelmapalaa Rattivaihde:eelle, varta vasten odotin optimeita valaistusolosuhteita ja käytin huippuluokan kuvauskalustoa tämän liisinkikomistuksen ikuistamiseksi. Menossa siis talvirenkaiden allelaitto Leaseplanin piikkiin:
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Hahaa, kyseessä oli kuin olikin farmari. Olen varmaankin bongannut Järvenpään liikenteestä joskus (yllätys ).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
On noi Foordit vaan heikkoja, lähes joka postauksessa V.J.S raportoi Fordinsa viasta tai ongelmasta
Paljonko tuollainen halkokauppias-korimallinen Ford voisi kuluttaa oikeasti vs. Saab 9000 2.3TA? Meidän tonttu vie taajama-ajossa sellaiset 12,5l/100km, paljonko V.J.S:llä vastaava manuaalitonttu kulutti pöndeajossa ja paljonko tuo likimain aina rikki oleva Ford kuluttaa vastaavassa ajossa?
Edit: siis eniten kuluttavaa haetaan, onko automaattitontulle haastajaa?
Paljonko tuollainen halkokauppias-korimallinen Ford voisi kuluttaa oikeasti vs. Saab 9000 2.3TA? Meidän tonttu vie taajama-ajossa sellaiset 12,5l/100km, paljonko V.J.S:llä vastaava manuaalitonttu kulutti pöndeajossa ja paljonko tuo likimain aina rikki oleva Ford kuluttaa vastaavassa ajossa?
Edit: siis eniten kuluttavaa haetaan, onko automaattitontulle haastajaa?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^ Jos kulutusennätyksiä haluaa ruveta tehtailemaan niin protip: 2.0-litranen Volvo 240 ja kolmilovinen tomaatti on sellanen kombo ettei voi enää ku nauraa vaikka miten itkettäisikin.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Tonnari (manuskaali kaks-pilkku-kolome isotee) imuroi n. 9 - 9,5l näillä samoilla etapeilla. Fjoordi n.6 l/100km.ng900aero kirjoitti: paljonko V.J.S:llä vastaava manuaalitonttu kulutti pöndeajossa ja paljonko tuo likimain aina rikki oleva Ford kuluttaa vastaavassa ajossa?
Paskana ollu T8A satku tais imuroida sen 13-14 l/100km, ehjänä saatto mennä "vain" 11-12 l/100km Prkl, pitää varmaan ihan oikeesti ostaa riisipussin tilalle WJ korinen Grand Cherokee V8:lla, sehän on saappeihin verrattuna varmaan ihan maltillinen kulutukseltaan
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84