mikä ero Aerolla ja Griffinillä?
mikä ero Aerolla ja Griffinillä?
Siis onko toinen sporttiversio ja toisessa taas kaikki varusteet? Miten lie mukava peheautona tuommoinen Aero, eli kumpi oisi huonoimmilla teillä mukavampi? Turvallisuus?
Aero on sporttiversio jossa on (lähes) kaikki varusteet, Griffin enemmän edustusautotyyppinen. Mukavuus lienee huonoillakin tiellä samaa luokkaa, ei Aero vielä mikään kivirekimallinen sportti ole. Eikä turvallisuudessa liene sinällään mitään eroa, Aerossa turvattomuutta voi aiheuttaa ratin takan oleva henkilö. Perheautona Griffin varmaankin Aeroa parempi.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
Hiuksia halkoen väittäisin, jos 9000:sta puhuttais, on Aero parempi perheauto. CS-korimalli on tiloiltaan käytännössä isompi kuin CD.Perheautona Griffin varmaankin Aeroa parempi.
Alustaltaan (edelleen puhun 9000:sta) Aero on miellyttävä ajettava.
Ei missään nimessä kova. Ei pintakova eikä mikään muukaan kova.
Äkkinäinen ei edes sport alustaksi arvaisi...
Ainakin jos vertaa T16S satkun vakio alustaan, joka on todellä jämäkkä.
IMO, Aeroksi, olleessaan se Sporttimalli, on sopivaa että korimallina
on esim combi-coupe, tai CS (mistälielyhenne;CombiSedan??!!) tai farmari.
Se sopii urheilullisuuteen kuin nenä päähän.
Sedan malli, (mitenkään väheksymättä) ei mun mielestä ole koskaan niin urheilullinen. Ennemminkin edustava jne. Mutta tästä on varmaan yhtä monta mieltä kuin on miestä
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Totta on se että CS on tavarankuljetusta ajatellen CD:tä parempi. Mutta, tonnari-Aerossa ei pidä mennä takapenkkiä kääntämään ihan alas, jotenka tavarankuljetustilaa ei saa yhtä paljon kuin "tavallisessa" CS:ssä. Mulla jos ois lapsia, niin Aeroa en silloin pitäis hyvänä vaihtoehtona, en ite ainakaan raaskis penkeille mitään turvaistuimia viritellä.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
mielenkiintoista...
eli pitänee selvitellä lisää:
1) Mitä materiaaleja noissa Aeroissa ja Griffineissä on käytetty sisätiloissa, en erityisemmin välittäisi nahasta (kylmä materiaali Lappiin, kesällä hel&%:n kuuma, kairan terällä tulee reikä? tms...).
2) Mitäs tyyppiominaisuuksia tuossa Griffinin 3 - litran koneessa on? Esim vaikkapa
3) edellinen luotettavuudeltaan verrattuna esim Aeron 2.3 - litraiseen koneeseen (tai Griffinin edelliseen malliin, jossa siis myös näköjään 2.3:nen). Onko tuo muuten sama kuin muissakin Saabeissa, joissa on saman kokoinen kone? Eli tarviiko pelätä tasapainoketju + seurannaiset remonttia heti alkuun?
4) Mites ajovakaudenhallintajärjestelmä, väittettiin Saksassa, että 9000 - Griffineissä mukamas jo moiset olisi... mutta tohdinpa eppäillä... entä milloin muuten 9000 sarjaan on tehty muutoksia 1993 - 1998 välillä? Siis esim. kolmipisteturvavöitä etu/takapenkille, SIPSejä, tukevampi korirakenne, airbaggejä lissää tms?
Muuten minulla Saabin (9000 lähinnä, 9-5?) hankinnan kanssa kilpailee Toyota Camry (se 2.2 GL - malli farkkuna). Eli eiköhän tuleva kulkupelini löytyne näiden kahden joukosta...
1) Mitä materiaaleja noissa Aeroissa ja Griffineissä on käytetty sisätiloissa, en erityisemmin välittäisi nahasta (kylmä materiaali Lappiin, kesällä hel&%:n kuuma, kairan terällä tulee reikä? tms...).
2) Mitäs tyyppiominaisuuksia tuossa Griffinin 3 - litran koneessa on? Esim vaikkapa
3) edellinen luotettavuudeltaan verrattuna esim Aeron 2.3 - litraiseen koneeseen (tai Griffinin edelliseen malliin, jossa siis myös näköjään 2.3:nen). Onko tuo muuten sama kuin muissakin Saabeissa, joissa on saman kokoinen kone? Eli tarviiko pelätä tasapainoketju + seurannaiset remonttia heti alkuun?
4) Mites ajovakaudenhallintajärjestelmä, väittettiin Saksassa, että 9000 - Griffineissä mukamas jo moiset olisi... mutta tohdinpa eppäillä... entä milloin muuten 9000 sarjaan on tehty muutoksia 1993 - 1998 välillä? Siis esim. kolmipisteturvavöitä etu/takapenkille, SIPSejä, tukevampi korirakenne, airbaggejä lissää tms?
Muuten minulla Saabin (9000 lähinnä, 9-5?) hankinnan kanssa kilpailee Toyota Camry (se 2.2 GL - malli farkkuna). Eli eiköhän tuleva kulkupelini löytyne näiden kahden joukosta...
1) No Aerossa on sisusta aina nahkaa, Griffinissä erikoinen ja hieno villasisusta (tonnareissa siis). Griffiniin kai sai nahkat samaan hintaan jos pyysi. Griffinissä vakiona enemmän jalopuuta sisustuksessa, mm. ovien yläreunat.
4) Ei tainnut kyllä missään tonnarissa vielä ajovakaudenhallintajärjestelmää olla, sakut on taas puhuneet omiaan TCS on mahdollinen varuste, jos tarkoittaa luistonestoa.
4) Ei tainnut kyllä missään tonnarissa vielä ajovakaudenhallintajärjestelmää olla, sakut on taas puhuneet omiaan TCS on mahdollinen varuste, jos tarkoittaa luistonestoa.
Viimeksi muokannut Aero97, Ti Tammi 18, 2005 17:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9-3 SC Aero 2.8TS XWD -08
9000 Aero -97
9000 Aero -97
just joo
Antipa olla jos on kone Ooppelilta. Ja Aero saa mennä nahkoineen sekä Griffin kun ei ole CSE:nä. Ei siis maailmallakaan?
Siis tämän hetken tilanne: joko SAAB 9000 CSE 2.3T tai Toyota Camry
2.2 farmari. Vuosien 1992 - 1998 väliltä. Kummasta vain sattuu hyvä yksilö hollille ... ellei muuta ilmene...
Miten usein muuten tuo tasapainoketjun ongelma ilmenee? Eli tuleeko auttamatta joka yksilössä vaiko vain esim joka viidennessä? Ja samassa yksilössä esim. 250 000 km välein?
Tjooh, pähkäily etenee...
Siis tämän hetken tilanne: joko SAAB 9000 CSE 2.3T tai Toyota Camry
2.2 farmari. Vuosien 1992 - 1998 väliltä. Kummasta vain sattuu hyvä yksilö hollille ... ellei muuta ilmene...
Miten usein muuten tuo tasapainoketjun ongelma ilmenee? Eli tuleeko auttamatta joka yksilössä vaiko vain esim joka viidennessä? Ja samassa yksilössä esim. 250 000 km välein?
Tjooh, pähkäily etenee...
Re: just joo
No suorituskyvyssä noita ei ainakaan voi verratagis kirjoitti:Siis tämän hetken tilanne: joko SAAB 9000 CSE 2.3T tai Toyota Camry 2.2 farmari. Vuosien 1992 - 1998 väliltä. Kummasta vain sattuu hyvä yksilö hollille ... ellei muuta ilmene....
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
Toivottavasti hyvä tonnari 2.3T osuu kohdallesi. Muuten, oletko ajatellut hakea autosi (Saabin siis) Saksasta? Itse hain ja en ole katunut sekuntiakaan. Taloudellinen hyöty oli noin neljäntuhannen egen luokkaa, kaikki kulut huomioon ottaeen. Sitäpaitsi esim. vm -95 /-97 autoja ei löydy (ainakaan myydä pois) Suomesta alle satatonnia ajettuna. Muista että Saab on Saksassa eksoottinen vekotin. Vain pohjoismaalaiset tyhjentävä(?) Saksaa hyvistä Saabeista. Nettilinkit tietänetkin: http://www.autoscout24.de/ ja http://www.mobile.de/ Happy hunting!
vertailuja
Tein jokseenkin runsaasti vertailuja eri merkkien ja mallien välillä (itsellä ollut kymmenkunta ajokkia joista lisää veratailupohjaa, ...ollut ainakin Passat, sekä sen sisarmalli Santana, Audi 80, Volvo 240 ja 760GLE, Subaru Leone ja Legacy, töissä mm. Nissan Terrano, joku Lada, SAAB 900, C5 ...ym). Ja siis netistä lisää dataa, mm vikatilastoja. Ja tietysti polttoainetaloutta sekä ehkä painotettuina käsiteltävyys (ääritilanteissa), muu turvallisuus sekä luotettavuus. Ja tietty kuljetuskapasiteetti. Ja täysin subjektiivinen tekijä "mieltymys ko. autoon". Ja jäljelle jäivät lopuksi nämä kaksi (siis Camry 2.2 farmari ja SAAB 9000 CSE 2.3T). Joista arveleisin Camryn tekniikaltaan kestävämmäksi (ruotsalaiset tilastot) mutta samaan rahaan saanee SAABissa enempi turvallisuutta tai ainakin muita varusteita. Asiasta saa tietty olla vapaasti eri mieltä (hm... milläs sen nyt estäisikään, ja miksi'8O' )
Joo, tuskinpa vain ostan Suomesta. Tarjonta halutuilla autoilla täällä on ohutta ja kyseiset autot paljon enempi ajettuja.
Joo, tuskinpa vain ostan Suomesta. Tarjonta halutuilla autoilla täällä on ohutta ja kyseiset autot paljon enempi ajettuja.
Re: vertailuja
gis kirjoitti:...Joo, tuskinpa vain ostan Suomesta. Tarjonta halutuilla autoilla täällä on ohutta ja kyseiset autot paljon enempi ajettuja.
Saksan ohella Ruotsi on Saabin kohdalla hyvä vaihtoehto.
Tonnareita valmistettiin reilut 500 000 kpl (500 547) joista Ruotsiin myytiin n. 124 000.
Luulisi olevan tarjontaa länsinaapurissakin. Ja vielä sikäläiset saksantuonnit päälle.
Ainakin mulle löytyi sopiva.
Hakukustannuksetkin ovat paljon pienemmät sieltä ostaen.
Yleensä kun on kyse auton hakemisesta (kai se täytyy kuitenkin ostaa?), puhutaan Saksasta. Ihan niin kuin autoja ei voisi muualta tuoda. Kai niistä valtaosa sieltä tuodaankin, mutta muitakin vaihtoehtoja on.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Kattelin Ruotsista tuollaisia muutaman tonnin cs-turboja ennen kuin ostin nykyisen. Luovutin sen Ruotsi-idean siinä vaiheessa kun huomasin että autoilla oli omistajia haarukassa 9-12. Varsinkin mitä tehokkaampi peli sen enemmän omistajia. Varsinaisia kiertopalkintoja.
Tuosta linkistä selviää auton mallitiedot ja edellisten omistajien lukumäärä rekkarin perusteella:
https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
Tuosta linkistä selviää auton mallitiedot ja edellisten omistajien lukumäärä rekkarin perusteella:
https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11