Tein jokseenkin runsaasti vertailuja eri merkkien ja mallien välillä (itsellä ollut kymmenkunta ajokkia joista lisää veratailupohjaa, ...ollut ainakin Passat, sekä sen sisarmalli Santana, Audi 80, Volvo 240 ja 760GLE, Subaru Leone ja Legacy, töissä mm. Nissan Terrano, joku Lada, SAAB 900, C5 ...ym). Ja siis netistä lisää dataa, mm vikatilastoja. Ja tietysti polttoainetaloutta sekä ehkä painotettuina käsiteltävyys (ääritilanteissa), muu turvallisuus sekä luotettavuus. Ja tietty kuljetuskapasiteetti. Ja täysin subjektiivinen tekijä "mieltymys ko. autoon". Ja jäljelle jäivät lopuksi nämä kaksi (siis Camry 2.2 farmari ja SAAB 9000 CSE 2.3T). Joista arveleisin Camryn tekniikaltaan kestävämmäksi (ruotsalaiset tilastot) mutta samaan rahaan saanee SAABissa enempi turvallisuutta tai ainakin muita varusteita. Asiasta saa tietty olla vapaasti eri mieltä (hm... milläs sen nyt estäisikään, ja miksi'8O' )
Joo, tuskinpa vain ostan Suomesta. Tarjonta halutuilla autoilla täällä on ohutta ja kyseiset autot paljon enempi ajettuja.
mikä ero Aerolla ja Griffinillä?
Re: vertailuja
gis kirjoitti:...Joo, tuskinpa vain ostan Suomesta. Tarjonta halutuilla autoilla täällä on ohutta ja kyseiset autot paljon enempi ajettuja.
Saksan ohella Ruotsi on Saabin kohdalla hyvä vaihtoehto.
Tonnareita valmistettiin reilut 500 000 kpl (500 547) joista Ruotsiin myytiin n. 124 000.
Luulisi olevan tarjontaa länsinaapurissakin. Ja vielä sikäläiset saksantuonnit päälle.
Ainakin mulle löytyi sopiva.
Hakukustannuksetkin ovat paljon pienemmät sieltä ostaen.
Yleensä kun on kyse auton hakemisesta (kai se täytyy kuitenkin ostaa?), puhutaan Saksasta. Ihan niin kuin autoja ei voisi muualta tuoda. Kai niistä valtaosa sieltä tuodaankin, mutta muitakin vaihtoehtoja on.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Kattelin Ruotsista tuollaisia muutaman tonnin cs-turboja ennen kuin ostin nykyisen. Luovutin sen Ruotsi-idean siinä vaiheessa kun huomasin että autoilla oli omistajia haarukassa 9-12. Varsinkin mitä tehokkaampi peli sen enemmän omistajia. Varsinaisia kiertopalkintoja.
Tuosta linkistä selviää auton mallitiedot ja edellisten omistajien lukumäärä rekkarin perusteella:
https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
Tuosta linkistä selviää auton mallitiedot ja edellisten omistajien lukumäärä rekkarin perusteella:
https://secure1.ore.vv.se/fordonsfraga/Fordon_11.asp
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
peinu kirjoitti:Kattelin Ruotsista tuollaisia muutaman tonnin cs-turboja ennen kuin ostin nykyisen. Luovutin sen Ruotsi-idean siinä vaiheessa kun huomasin että autoilla oli omistajia haarukassa 9-12. Varsinkin mitä tehokkaampi peli sen enemmän omistajia. Varsinaisia kiertopalkintoja.
Joo, Ruotsissa omistajien määrä karttuu vähän eri tavalla.
Sen laskurin karttumisesta en tarkalleen tiedä, mutta se ei
kuitenkaan kerro omistajien todellista lukumäärää.
Esim. jos vuokraat autoliikkeestä käytetyn auton (sekin on mahdollista) vaikka pariksi viikoksi,
rekisteriotteen omistajien lukumäärä karttuu. Eli liike - vuokraaja - liike.
Taas tuli kolme (3) "omistajaa" lisää.
Omistajien lukumäärä ei siis kerro oikeastaan yhtään mitään auton historiasta - johtaa vain helposti vääriin päätelmiin.
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
joo
On Ruotsia pidetty silmällä aikalaillakin aktiivisesti. Saab on yksi niistä merkeistä joita sieltä tosiaan kannnatta hakea (no, ehkä vielä paremmin Saksasta, mutta ne pienemmät kulut & helppous & nopeus...). Tosin ruosteongelmaan ja mallipulaan ovat itse keksineet ratkaisuksi Saksan tuonnin...
Bookmarkkasin tuon rekisteriosoiteen, jos vaikka löytyykin heti dataa (eli entisten omistajien määrä) mitä myyjä ei tule kertoneeksi. Tosin tuo rajoitekin on muistettava. Jotenkin näyttää, että hinnat ovat pudonneet jo tänä noin puolena vuotena mitä olen asioita seuraillut. Siis enempi kuin tuossa ajassa luulisi, myös Ruotsissa. Lieneekö sitten perää... ja onpa tosiaan hyvä, ettei ole mitään kiirettä...
Bookmarkkasin tuon rekisteriosoiteen, jos vaikka löytyykin heti dataa (eli entisten omistajien määrä) mitä myyjä ei tule kertoneeksi. Tosin tuo rajoitekin on muistettava. Jotenkin näyttää, että hinnat ovat pudonneet jo tänä noin puolena vuotena mitä olen asioita seuraillut. Siis enempi kuin tuossa ajassa luulisi, myös Ruotsissa. Lieneekö sitten perää... ja onpa tosiaan hyvä, ettei ole mitään kiirettä...