Auto lämpenemässä koko yön
Re: Auto lämpenemässä koko yön
Ei mahdu tolppaan
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Auto lämpenemässä koko yön
Osta multa sellanen murkula johdon väliin, joka lämmittää tarpeen mukaan. Lauhalla tauot välissä ja kireällä pakkasella kokoajan lämmitys. Oli työkoneessa minkä piti olla aina valmis starttiin.
Re: Auto lämpenemässä koko yön
No tuossapa se tulikin.tetammi kirjoitti:Mitään faktaa en oo kuullu mut yleensä perusteluna ettei kannattaisi pitää jatkuvasti päällä niin et lämpimästä liikkumattomasta koneesta öljykalvot valuis/kuivahtais jolloin starttaus kuluttais konetta enempi.
Itellä kun oli vastaava tolppa niin tein lyhyen jatkojohdon johon ajastin.
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
Re: Auto lämpenemässä koko yön
Kesähelteillä moottoritieajon ajon jälkeen kannattaa, ennen seuraavaa liikkeellelähtöä lorauttaa tulpan reijistä tippa öljyä sylintereihin, ettei ne kulu käynnistäessä (vitsi vitsi heh)
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: Auto lämpenemässä koko yön
Tilanne kuulostaa siltä, että ainoa oikea ratkaisu olisi vaihtaa isännöitsijää, mutta jos kyseessä on joku hallituksen hyvä kaveri tai seudun halvin tms "hyvä valinta", niin voi olla haastavaa ajaa läpi. jos asuu vuokralla, niin on todennäköisesti paljon helpompaa vaihtaa taloyhtiötä.
Onneksi lohkarivastukset on suht. halpoja.
Jaa niin, olen kuullut väitteen, että öljyn ollessa kylmää ja moottorin lämmin olisi välykset lämpölaajenemisen takia kutistuneita kylmään moottoriin verrattuna ja öljy vielä tönkköä ja voitelu siksi heikompaa. Uskoo ken tahtoo, minä en usko että ainakaan merkittävästi vaikuttaisi.
Onneksi lohkarivastukset on suht. halpoja.
Jaa niin, olen kuullut väitteen, että öljyn ollessa kylmää ja moottorin lämmin olisi välykset lämpölaajenemisen takia kutistuneita kylmään moottoriin verrattuna ja öljy vielä tönkköä ja voitelu siksi heikompaa. Uskoo ken tahtoo, minä en usko että ainakaan merkittävästi vaikuttaisi.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Auto lämpenemässä koko yön
Lohkolämppärillä kone lämpenee yleensä tuonne 40 asteen paikkeille, vaikka olisi miten pitkään kiinni sähkössä. Ei se jatkuva piuhassa pitäminen siten ohenna niitä öljykalvoja yhtään sen enempää kuin etelän maissa helteessä auton seisottaminen pihalla päivällä. En tuosta ilmiöstä kovin paljoa huolissani siis olisi, vaikka siinä perää voi ollakin.
Tuo aeron kuulema tarinahan aiheuttaisi mielestäni vakavampia ongelmia nimen omaan lyhyessä lämmityksessä, missä moottori ehtii lämmetä, mutta öljypohjassa oleva öljy on edelleen pakkasella kun autoa startataan.
Taloyhtiön hallitukselle kun kertoo että iso osa kelloista on pihalla rikki ja laittaa mukaan laskelman mitä se yhtiölle maksaa, että ihmiset pitää autojaan piuhassa läpi päivän ja yön (se piuhahan usein pistetään kiinni jo kello 16-18 kun saavutaan töistä ja irrotetaan vasta kello 06-08 kun töihin taas lähdetään), niin tuloksena voi olla kolme lopputulemaa
1. kellot korjataan kun hallitus älyää miten kallista korjaamattomuus on
2. tolpista katkaistaan sähköt tai niiden käyttö kielletään kun hallitus älyää miten kallista tolppien käyttäminen on
3. asialle ei tehdä mitään, koska hallitus ei osaa laskea
Edellä oleva monivalintatehtävä toimiikun hyvänä vaalikoneena seuraavaan yhtiökokoukseen
Tuo aeron kuulema tarinahan aiheuttaisi mielestäni vakavampia ongelmia nimen omaan lyhyessä lämmityksessä, missä moottori ehtii lämmetä, mutta öljypohjassa oleva öljy on edelleen pakkasella kun autoa startataan.
Taloyhtiön hallitukselle kun kertoo että iso osa kelloista on pihalla rikki ja laittaa mukaan laskelman mitä se yhtiölle maksaa, että ihmiset pitää autojaan piuhassa läpi päivän ja yön (se piuhahan usein pistetään kiinni jo kello 16-18 kun saavutaan töistä ja irrotetaan vasta kello 06-08 kun töihin taas lähdetään), niin tuloksena voi olla kolme lopputulemaa
1. kellot korjataan kun hallitus älyää miten kallista korjaamattomuus on
2. tolpista katkaistaan sähköt tai niiden käyttö kielletään kun hallitus älyää miten kallista tolppien käyttäminen on
3. asialle ei tehdä mitään, koska hallitus ei osaa laskea
Edellä oleva monivalintatehtävä toimiikun hyvänä vaalikoneena seuraavaan yhtiökokoukseen
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Auto lämpenemässä koko yön
Ja just kun kerkesin tänne valittaa työpaikan sähkönpätkimistolpista (ulkolämpötilan mukaan säätyvä sykli), niin johan on taas lämmitysvastus mykkänä... Vihoviimeinen systeemi kyllä tuollainen.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Auto lämpenemässä koko yön
Meillä on työmaalla jatkuvasti tolpissa virta. Tuo kakkosauto on nyt ollu 12 vuotta työkulkineena ja samalla vastuksella mennään.
Ja joskushan sitä ollaan töissä 16 tuntiakin....
Ja joskushan sitä ollaan töissä 16 tuntiakin....
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Auto lämpenemässä koko yön
Öö, eikö tossa toimis ihan lyhyt ulkokäyttöön tarkoitettu roikka yhdellä pistokkeella ja IP-suojattu ajastin? Tuskin luulis noottia tulevan kun käyttävät noita roikkia ihan raksalla jne...
Se SID-ohjausrele maksaa noin 30e Uudenkaupungin mieheltä, riippuen onko Defa vai Calix. Sidi vaan maadoittaa tuon releen joten kovin kummoisesta asennuksesta ei ole kyse
Itse ainakin laittaisin tuon ennemmin kuin vaihtaisin vastusta..
Se SID-ohjausrele maksaa noin 30e Uudenkaupungin mieheltä, riippuen onko Defa vai Calix. Sidi vaan maadoittaa tuon releen joten kovin kummoisesta asennuksesta ei ole kyse
Itse ainakin laittaisin tuon ennemmin kuin vaihtaisin vastusta..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: Auto lämpenemässä koko yön
Jos auton lämmitysroikka ei ole just tasan lukitusta tolpasta suoraan auton keulaan, niin siihen tappaa itsensä yön aikana 3 lasta, 2 koiraa ja 7 norppaa.
Raksa on oikeastikin siinä mielessä eri peli, että rakennustyömaalle ei asiattomilla ole periaatteessa asiaa, eli yksi "este" enemmän. Ja toki ulkokäyttöön tarkoitettujenkin palikoiden kanssa ihan asiallisestikin kannattaa miettiä, ettei liitokset pääse esim. vesilammikkoon, etenkin jos ovat "vain" tavallisia sadevesisuojattuja (tyyliin IP44) eikä upotuksenkestäviä.
Raksa on oikeastikin siinä mielessä eri peli, että rakennustyömaalle ei asiattomilla ole periaatteessa asiaa, eli yksi "este" enemmän. Ja toki ulkokäyttöön tarkoitettujenkin palikoiden kanssa ihan asiallisestikin kannattaa miettiä, ettei liitokset pääse esim. vesilammikkoon, etenkin jos ovat "vain" tavallisia sadevesisuojattuja (tyyliin IP44) eikä upotuksenkestäviä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Auto lämpenemässä koko yön
miksi keksiä pyörä uudelleen, voi kait sen tolpan korjauttaa omaankin piikkiin, jos sitä kerran käyttää.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Auto lämpenemässä koko yön
Siitä se meteli vasta nouseekin kun joku menee omin luvin sorkituttamaan taloyhtiön kallista omaisuutta Sen jälkeen jos jollain vaarilla alkaa telkussa kuvaputki välkkyä, niin "se on ne itsetehdyt korjaukset mitä se yksi nuorimies teetti talon sähköihin, ei toimi enää elektrooniset kojeet!"
Tää ketju toimii oivana muistutuksena siitä miksi aikanaan hakeuduttiin omakotitaloon...
Tää ketju toimii oivana muistutuksena siitä miksi aikanaan hakeuduttiin omakotitaloon...
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Auto lämpenemässä koko yön
Onko teidän isännöitsijä sama kaveri joka joitain vuosia takaperin laittoi rahansa johonkin somali kirjeeseen? Kuulostaa vaan niin järjettömältä touhulta.
Jos olet vuokralla, ota yhteyttä vuokranantajaan. Jos taas osakas niin tilaa sähkömies ja laita lasku taloyhtiölle...
Jos olet vuokralla, ota yhteyttä vuokranantajaan. Jos taas osakas niin tilaa sähkömies ja laita lasku taloyhtiölle...
#3834
Re: Auto lämpenemässä koko yön
Jess - siitä lähtien on homma pelittänyt, kun naapurit ovat huudelleet vain omien kiinteistöjensä puolella pysyen.AZP kirjoitti:Tää ketju toimii oivana muistutuksena siitä miksi aikanaan hakeuduttiin omakotitaloon...
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH