Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Ajattelin pistää tällaisen topickin, joka mietitytti itseäni.
Ainakin voisi todeta, että eri automerkkien yleinen ominaisuus ja henki riippuu, mistä maasta ne ovat tai missä maassa ne ovat suunnitellut. Paikoilla on koheesionsa.
Jos verrataan Saabbia ja Volvoa, niin ne ovat kummatkin aikasen kestäviä, mutta kummatkin sisältävät huonojakin versioita. Sen todella tarkemmin Volvoa tuntematta. Kummatkin ovat pohjoismaista designeä, mutta Volvo on enemmän arkisempi auto ja Saabbi taas enemmän tyylittelyautomerkki. Saabilla ajavat myös enemmän persoonalliset henkilöt kun taas Volvolla entiset Mersukuskit.
Ja saksalaisten laadusta olen kuullut, että laatu on heikentynyt. Nyky-Mersut eivät tahdo kestää suuria. Oma luottokorjaajani kertoi, että oli vaihtanut uuteen Mersuun männän vähän yli 10 000km ajettuna. Mielenkiintoista.
Toivoisin tähän topickiin asiallista asiatekstiä. Ei ole huumoriosastolle tarkoitettua!
Ainakin voisi todeta, että eri automerkkien yleinen ominaisuus ja henki riippuu, mistä maasta ne ovat tai missä maassa ne ovat suunnitellut. Paikoilla on koheesionsa.
Jos verrataan Saabbia ja Volvoa, niin ne ovat kummatkin aikasen kestäviä, mutta kummatkin sisältävät huonojakin versioita. Sen todella tarkemmin Volvoa tuntematta. Kummatkin ovat pohjoismaista designeä, mutta Volvo on enemmän arkisempi auto ja Saabbi taas enemmän tyylittelyautomerkki. Saabilla ajavat myös enemmän persoonalliset henkilöt kun taas Volvolla entiset Mersukuskit.
Ja saksalaisten laadusta olen kuullut, että laatu on heikentynyt. Nyky-Mersut eivät tahdo kestää suuria. Oma luottokorjaajani kertoi, että oli vaihtanut uuteen Mersuun männän vähän yli 10 000km ajettuna. Mielenkiintoista.
Toivoisin tähän topickiin asiallista asiatekstiä. Ei ole huumoriosastolle tarkoitettua!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Allekirjoitukseni Hilux on luottoauto talossamme. En olisi oikein millään uskonut, että pidän tätä automallia melkein yhtä tärkeänä kuin Saabbeja. Siinä on jotain persoonallista, vaikka Toyotan ajatukseen kuuluu matalat tehot vs. muut autonvalmistajat ja arkinen harmaa desing. Ajettavuus oikein hyvä. Hilux on todellinen työrauta sanon näin!
Toisaalta, kaikki osaavat tehdä kunnon menopelejä, mutta enemmänkin on kyse halusta ja erilaisista tavoitteista. Raha ratkaisee.
Toisaalta, kaikki osaavat tehdä kunnon menopelejä, mutta enemmänkin on kyse halusta ja erilaisista tavoitteista. Raha ratkaisee.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
No täytyy kyllä myöntää, että tuolla maalla on merkitystä.
vrt..itä autot ja japsi kinnerit.
SAAB on aina ollut oman tiensä kulkija, ei ole tarvinnut toisia matkia.
Hyvät alavääntöiset moottorit, lämmin ja vakaa talviauto, ja tarpeen tullen riittävän
ripeäkin.
Mutta Ruotsalainen..no onhan tuosta kyllä saanut kuullakkin, mutta eipä tuo ole
haitannut, se vaan on niin hemmetin hyvä auto.
Jos otetaan Englantilainen moottori, Saksalainen vaihdelaatikko, ja laitetaan ne väärin
päin Ruotsalaiseen koriin, niin voko se toimia..?
Tuo oli kavereitteni mielestä hyvä juttu..
Mutta volvo on aina volvo, eikä se siitä muuksi muutu.
Kuulemma nykyään on ollut apulaite/nokkahihnojen kanssa ongelmia.
Riisikupeista ei ole mitään sanomista.
Nykyään teen matkaa vagineella, no paikka vaihtuu istualteen.
Eipä tuota muuten osaa kommentoida, eikä se mitään kiksejä herätä.
vrt..itä autot ja japsi kinnerit.
SAAB on aina ollut oman tiensä kulkija, ei ole tarvinnut toisia matkia.
Hyvät alavääntöiset moottorit, lämmin ja vakaa talviauto, ja tarpeen tullen riittävän
ripeäkin.
Mutta Ruotsalainen..no onhan tuosta kyllä saanut kuullakkin, mutta eipä tuo ole
haitannut, se vaan on niin hemmetin hyvä auto.
Jos otetaan Englantilainen moottori, Saksalainen vaihdelaatikko, ja laitetaan ne väärin
päin Ruotsalaiseen koriin, niin voko se toimia..?
Tuo oli kavereitteni mielestä hyvä juttu..
Mutta volvo on aina volvo, eikä se siitä muuksi muutu.
Kuulemma nykyään on ollut apulaite/nokkahihnojen kanssa ongelmia.
Riisikupeista ei ole mitään sanomista.
Nykyään teen matkaa vagineella, no paikka vaihtuu istualteen.
Eipä tuota muuten osaa kommentoida, eikä se mitään kiksejä herätä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2715
- Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
- Paikkakunta: Espoo
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Japsit eivät jostain syystä ole koskaan iskeneet, jos joku sattuu ulkonäöllisesti kiinnostamaan, niin viimeistään oven avatessa ja sulkiessa lähtevä peltinen kumahdus saa viimeisenkin kiinnostuksen haihtumaan. Varmasti oikeasti ovat hyviä autoja ja jos haluan perus varman ja toimivan auton niin ottaisin Toyotan.
Saksalaiset eivät myöskään ole koskaan hirveästi iskeneet. Sinäänsä kyllä hienoja autoja, joissa paljon ominaisuuksia, mutta ovat hirvittävän ylihintaisia. Ja saksalaiseen kun istuu, niin se on sama ku kirkon puupenkille istuu, varmaan tukee paremmin, mutta yhtä kova se on.
Ruotsalaisia on aina tullut pidettyä jämäköinä laatuautoina, joissa on otettu huomioon meillä vallitsevat neljä vuodenaikaa. Nämä ovat myös huomattavan paljon mukavuuspainotteisempia kuin saksalaiset, tarjoavat vähintään yhtä hyvät ominaisuudet, mutta parempaan hintaan. Saab taitaa olla jo aika menetetty, toivon mukaan Volvo jaksaa. Vaikka merkkien välillä on ollut tiettyjä painotuseroja, niin aika samoista perusarvoista kumpaakin on rakennettu; turvallisuus, kestävyys jne.
Ranskalaisia olen pitänyt rapeina, ja parhaat on saanut grilliltä.. Ulkonäkö on miellyttänyt aina Peugeot 406:sta/citroen Xantiasta asti, mutta maine on ollut aivan liikaa, kunnes sitten kävin istumassa Peugeot 508:ssa. Oli laadukkaan oloinen, penkki oli hyvä, äänieristys hyvä, ajettavuus kohdillaan ja vielä lämpesikin dieselkoneesta huolimatta nopeammin kuin silloinen Saab. Ensimmäisen koeajon jälkeen en vielä uskaltanut, mutta auton ulkonäöstä tykkäsin kuitenkin niin paljon, että pakko oli kokeilla. Kokeilu meni niin hyvin, että uskalsi toteuttaa unelman hydejousitetusta autosta. Citroenissa sitten olikin 4kk sitkeää nykimisongelmaa, kiitos Vehon. Kyllä voi autohuolto olla alle arvostelun, yli kymmenen kertaa pitää käyttää samasta viasta ja lopulta itse suorittaa vianhaku, ostaa osa ja pyytää Vehoa vaihtamaan, mutta nyt kuin parhaana joululahjana sai auton toimimaan. Nyt meno maistuu, ihan hymyssä suin saa ajella. Aika persoonallinen tapaushan tämä on, vaikka näitä melkein joka kulmalla vastaan tulee. Takalasi kaareutuu sisään, ratista pyörii vain kehä ja hydejousitus. Tykkään.
Jenkkiautot eivät kiinnosta yhtään, niistä ei ole juuri mielipidettä. V8:n ääni on kyllä kiva.
Saksalaiset eivät myöskään ole koskaan hirveästi iskeneet. Sinäänsä kyllä hienoja autoja, joissa paljon ominaisuuksia, mutta ovat hirvittävän ylihintaisia. Ja saksalaiseen kun istuu, niin se on sama ku kirkon puupenkille istuu, varmaan tukee paremmin, mutta yhtä kova se on.
Ruotsalaisia on aina tullut pidettyä jämäköinä laatuautoina, joissa on otettu huomioon meillä vallitsevat neljä vuodenaikaa. Nämä ovat myös huomattavan paljon mukavuuspainotteisempia kuin saksalaiset, tarjoavat vähintään yhtä hyvät ominaisuudet, mutta parempaan hintaan. Saab taitaa olla jo aika menetetty, toivon mukaan Volvo jaksaa. Vaikka merkkien välillä on ollut tiettyjä painotuseroja, niin aika samoista perusarvoista kumpaakin on rakennettu; turvallisuus, kestävyys jne.
Ranskalaisia olen pitänyt rapeina, ja parhaat on saanut grilliltä.. Ulkonäkö on miellyttänyt aina Peugeot 406:sta/citroen Xantiasta asti, mutta maine on ollut aivan liikaa, kunnes sitten kävin istumassa Peugeot 508:ssa. Oli laadukkaan oloinen, penkki oli hyvä, äänieristys hyvä, ajettavuus kohdillaan ja vielä lämpesikin dieselkoneesta huolimatta nopeammin kuin silloinen Saab. Ensimmäisen koeajon jälkeen en vielä uskaltanut, mutta auton ulkonäöstä tykkäsin kuitenkin niin paljon, että pakko oli kokeilla. Kokeilu meni niin hyvin, että uskalsi toteuttaa unelman hydejousitetusta autosta. Citroenissa sitten olikin 4kk sitkeää nykimisongelmaa, kiitos Vehon. Kyllä voi autohuolto olla alle arvostelun, yli kymmenen kertaa pitää käyttää samasta viasta ja lopulta itse suorittaa vianhaku, ostaa osa ja pyytää Vehoa vaihtamaan, mutta nyt kuin parhaana joululahjana sai auton toimimaan. Nyt meno maistuu, ihan hymyssä suin saa ajella. Aika persoonallinen tapaushan tämä on, vaikka näitä melkein joka kulmalla vastaan tulee. Takalasi kaareutuu sisään, ratista pyörii vain kehä ja hydejousitus. Tykkään.
Jenkkiautot eivät kiinnosta yhtään, niistä ei ole juuri mielipidettä. V8:n ääni on kyllä kiva.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Hyviä vastauksia!
Tuli noista saksalaisista, joissa yhteinen sana on rahastus. Kovalla hinnalla myydään (ja mainostetaan riittävän tehokkaasti eli paljon) ja tehdään mahdollisimman halvalla ja joutuu aika herkästi korjailemaan, jossa palaa varaosia (automerkki saa lisää tuloja) ja korjausliike lisää bisnestä. Luulen, etteivät ole niin laadukkaita kuin annetaan ymmärtää.
Itse olen pick-upien kannalla, koska olen maanviljelijä. Ne ovat kuin vähän citymaastureita, mutta soveltuvat hyvin työkäyttöön. Vielä paremman pick-upin väittäisin olevan Mitsubishin L200. Siinä on jotain persoonallisuutta. Toijotan Hilux SR-AC on aika tyylikäs sisältä, mutta kuitenkin harmaa. Tehomäärän vähyyden näkee varmasti viimeistään silloin, kun lähtee kiireessä ajamaan eikä auto jaksa vastata. Saab on ihan eri maata tässä! Olenkin sanonut yhdellä lauseella (jonka relevanttisuudesta en ole varma), että Saab ja viritetty sellainen vetää kuin vieteri, sieltä vaan löytyy lisää ja lisää kun voima riittää ja välitykset ovat Saabbimaisen pitkät.
Tuli noista saksalaisista, joissa yhteinen sana on rahastus. Kovalla hinnalla myydään (ja mainostetaan riittävän tehokkaasti eli paljon) ja tehdään mahdollisimman halvalla ja joutuu aika herkästi korjailemaan, jossa palaa varaosia (automerkki saa lisää tuloja) ja korjausliike lisää bisnestä. Luulen, etteivät ole niin laadukkaita kuin annetaan ymmärtää.
Itse olen pick-upien kannalla, koska olen maanviljelijä. Ne ovat kuin vähän citymaastureita, mutta soveltuvat hyvin työkäyttöön. Vielä paremman pick-upin väittäisin olevan Mitsubishin L200. Siinä on jotain persoonallisuutta. Toijotan Hilux SR-AC on aika tyylikäs sisältä, mutta kuitenkin harmaa. Tehomäärän vähyyden näkee varmasti viimeistään silloin, kun lähtee kiireessä ajamaan eikä auto jaksa vastata. Saab on ihan eri maata tässä! Olenkin sanonut yhdellä lauseella (jonka relevanttisuudesta en ole varma), että Saab ja viritetty sellainen vetää kuin vieteri, sieltä vaan löytyy lisää ja lisää kun voima riittää ja välitykset ovat Saabbimaisen pitkät.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Jos itse lähtisin asioita puntaroimaan tähän astisen kaluston mukaan, niin skaala ja ikähaarukka on melko laaja.
Alkuun oli 2x Mazda 626HB vm. 88 ja 90 joista ensimmäinen jätti kerran tielle.
Plussat:
Suhteellisen huolettomia ja eikä ajotuntumakaan huono ollut.
Miinukset:
Pelti on todella katoavaista, lämmityslaitteen kanssa sai aina tapella. Ja tietysti varustetasossa oli puutteita, vaikka jälkimmäinen ei ollut mikään karvalakki malli.
Seuraavaksi siirryttiin saksan maalle ja tuli MB250D vm.85
Plussat:
Halpa huoltaa, pommin varma tekniikka ja kulutus oli pieni. Penkit oli mukavat, kuin nojatuolissa istuisi.
Miinukset:
Tehon puute ja varustetaso.
Sitten oli vuorossa ensimmäinen Saab mallia 9000CDE 2.3t vm 95.
Plussat:
Tehoa oli stagetuksen jälkeen sopivasti, varustetaso oli jo riittävä. Vakio rengastuksella todella vakaa ja mukava auto ajaa matkaa, automaatti toi taas mukavuutta kaupunkiin.
Miinukset:
Ylläpito vaati välillä touhutonneja, mutta oli se sen arvoista siihen asti kunnes apulaite remmi leipoi 40tkm/2v vaihdon jälkeen. Lähti toiselle saabistille purkuun. Lisäksi pilasin matka-ajo ominaisuudet muuttamalla rengastuksen 225/45R17. Tuli tuolla myös testattua kolari turvallisuus, escortista meni runko solmuun, saabista ajovalo, maski, konepelti ja lokasuoja...
Tässä välissä oli pakko saada nopeasti joku kulkupeli ja sitä pestiä tuli hoitamaan aatu vainaan viimeinen kosto, elikkä Audi 80 2.0.
Plussat:
Halpa. Ja kaikki mitä tuohon tein oli halpaa, myös myynti hinta oli halpa. Sinkitty kori ei ollut laho.
Miinukset:
Liian pitkä lista....
Audista oli taas aika palata Saabiin. Vm.02 Saab 9-5 3.0TiD.
Plussat:
Varusteita oli riittävästi, todella hyvä matka-ajossa. Tehoon nähden todella pieni kulutus.
Miinukset:
Kalliit verot ja manuaali vaihde ei ole kaupunki autoiluun.
Nykyisin alla vm98 9-5 2.3t
Plussat:
Samat kuin edellisessä, lisäksi automaatti tuo mukavuutta kaupunkiin. Auton historia hyvin tiedossa, niin osaa ennakoida mitä tuolle tekee.
Miinukset:
"Huolto toimenpiteisiin" uponnut jo puoleen vuoteen tuhansia, mutta kaikki oli jo suunniteltu kun auton hommasin.
Lisäksi päivittäin ajelen Ford Transit Connectilla, tuosta katiskasta ei ole mitään positiivista sanottavaa. Miinus lista olisi pidempi kuin Audissa....
Alkuun oli 2x Mazda 626HB vm. 88 ja 90 joista ensimmäinen jätti kerran tielle.
Plussat:
Suhteellisen huolettomia ja eikä ajotuntumakaan huono ollut.
Miinukset:
Pelti on todella katoavaista, lämmityslaitteen kanssa sai aina tapella. Ja tietysti varustetasossa oli puutteita, vaikka jälkimmäinen ei ollut mikään karvalakki malli.
Seuraavaksi siirryttiin saksan maalle ja tuli MB250D vm.85
Plussat:
Halpa huoltaa, pommin varma tekniikka ja kulutus oli pieni. Penkit oli mukavat, kuin nojatuolissa istuisi.
Miinukset:
Tehon puute ja varustetaso.
Sitten oli vuorossa ensimmäinen Saab mallia 9000CDE 2.3t vm 95.
Plussat:
Tehoa oli stagetuksen jälkeen sopivasti, varustetaso oli jo riittävä. Vakio rengastuksella todella vakaa ja mukava auto ajaa matkaa, automaatti toi taas mukavuutta kaupunkiin.
Miinukset:
Ylläpito vaati välillä touhutonneja, mutta oli se sen arvoista siihen asti kunnes apulaite remmi leipoi 40tkm/2v vaihdon jälkeen. Lähti toiselle saabistille purkuun. Lisäksi pilasin matka-ajo ominaisuudet muuttamalla rengastuksen 225/45R17. Tuli tuolla myös testattua kolari turvallisuus, escortista meni runko solmuun, saabista ajovalo, maski, konepelti ja lokasuoja...
Tässä välissä oli pakko saada nopeasti joku kulkupeli ja sitä pestiä tuli hoitamaan aatu vainaan viimeinen kosto, elikkä Audi 80 2.0.
Plussat:
Halpa. Ja kaikki mitä tuohon tein oli halpaa, myös myynti hinta oli halpa. Sinkitty kori ei ollut laho.
Miinukset:
Liian pitkä lista....
Audista oli taas aika palata Saabiin. Vm.02 Saab 9-5 3.0TiD.
Plussat:
Varusteita oli riittävästi, todella hyvä matka-ajossa. Tehoon nähden todella pieni kulutus.
Miinukset:
Kalliit verot ja manuaali vaihde ei ole kaupunki autoiluun.
Nykyisin alla vm98 9-5 2.3t
Plussat:
Samat kuin edellisessä, lisäksi automaatti tuo mukavuutta kaupunkiin. Auton historia hyvin tiedossa, niin osaa ennakoida mitä tuolle tekee.
Miinukset:
"Huolto toimenpiteisiin" uponnut jo puoleen vuoteen tuhansia, mutta kaikki oli jo suunniteltu kun auton hommasin.
Lisäksi päivittäin ajelen Ford Transit Connectilla, tuosta katiskasta ei ole mitään positiivista sanottavaa. Miinus lista olisi pidempi kuin Audissa....
#3834
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Tässä persoonallisuudessa meitä auttaa Saabin huono myynti viime vuosina. Ei tainnut olla kovin persoonallinen autovalinta joskus 70-80-luvulla, kun oli Suomen myydyimpiä autojajuhokare kirjoitti:Saabilla ajavat myös enemmän persoonalliset henkilöt kun taas Volvolla entiset Mersukuskit.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Kyllä, Saab ei ole enään kansanauto kuten vanhaan aikaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Mutta kauttaaltaan oikein hyviä vastauksia! Tätä topickia on hyvä jatkaa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Kuten sanoin, paikoilla on koheesionsa.
Pohjoismaalaiset eli käytännössä ruotsalaiset ovat rehellisen puoleisia ja konstailemattomia. Näkyy myös autoissa. Japanilaiset ovat japanilaisia, ja saksalaiset suorittaja bisneksen tekijöitä.
Minkälaisia ovat ranskalaisautot? Moni saabisti pitää Citroenista. Puhutaan myös PSA:sta. Muistanko nimen oikein? Amerikkalaiset automerkit ovat pröystäileviä ja röyhkeitäkin. Paikkojen koheesio vaikuttaa autoihin.
Pohjoismaalaiset eli käytännössä ruotsalaiset ovat rehellisen puoleisia ja konstailemattomia. Näkyy myös autoissa. Japanilaiset ovat japanilaisia, ja saksalaiset suorittaja bisneksen tekijöitä.
Minkälaisia ovat ranskalaisautot? Moni saabisti pitää Citroenista. Puhutaan myös PSA:sta. Muistanko nimen oikein? Amerikkalaiset automerkit ovat pröystäileviä ja röyhkeitäkin. Paikkojen koheesio vaikuttaa autoihin.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Kehtaan olla eri mieltä esim. Ramblerin ja Pontiacin osalta.juhokare kirjoitti:Amerikkalaiset automerkit ovat pröystäileviä ja röyhkeitäkin.
En tiennytkään, että eri kansakuntien erilaisia näkökantoja autonsuunnitteluun olisi kukaan kyseenalaistanut. Mitä ny ehkä joku saksalaisten kannattaja, jonka mielestä muut ovat vain huonompia suunnitellessaan esim. mukavampia autoja.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Mä olen aina ollut vähän sitä mieltä, että Saabin lopulliseen tuhoon johtanut alamäki alkoi siitä ettei kuupalle saatu seuraajaa.juhokare kirjoitti:Kyllä, Saab ei ole enään kansanauto kuten vanhaan aikaan.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i
#5588
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Juu, sehän on vanha juttu. Mutta paikoilla on koheesionsa suhteessa väestöön. Väestökin voi muuttua.Rattivaihde kirjoitti:Kehtaan olla eri mieltä esim. Ramblerin ja Pontiacin osalta.juhokare kirjoitti:Amerikkalaiset automerkit ovat pröystäileviä ja röyhkeitäkin.
En tiennytkään, että eri kansakuntien erilaisia näkökantoja autonsuunnitteluun olisi kukaan kyseenalaistanut. Mitä ny ehkä joku saksalaisten kannattaja, jonka mielestä muut ovat vain huonompia suunnitellessaan esim. mukavampia autoja.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Voi olla!vmt kirjoitti:Mä olen aina ollut vähän sitä mieltä, että Saabin lopulliseen tuhoon johtanut alamäki alkoi siitä ettei kuupalle saatu seuraajaa.juhokare kirjoitti:Kyllä, Saab ei ole enään kansanauto kuten vanhaan aikaan.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Eri automerkkien todelliset eroavaisuudet
Todellakin, luulen, että tämä on melkovarmasti vaikuttanut Wallenberg:in päätökseen, suomestahan tuli muutamia ehdotuksia uusista malleista, mutta Trolli ei näitä jostain syystä hyväksynyt ihan totta tavalliset saabilaiset eivät tätä päätöstä oikein sulattaneet.juhokare kirjoitti:Voi olla!vmt kirjoitti:Mä olen aina ollut vähän sitä mieltä, että Saabin lopulliseen tuhoon johtanut alamäki alkoi siitä ettei kuupalle saatu seuraajaa.juhokare kirjoitti:Kyllä, Saab ei ole enään kansanauto kuten vanhaan aikaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.