valinta jatkuu/9000

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

valinta jatkuu/9000

Viesti Kirjoittaja gis »

Eli projekti jatkuu. Olisiko tietoa, mitä minäkin vuosina on tapahtunut ysitonnareissa seuraavissa asioissa (ja muissakin mitä en älyä kysyä, niin 2.3T kone jos sille nyt sitten lie mitään tapahtunut)? Eritoten kiinnostaa milloin tuli luistonesto, onko SIPSejä, kolmipisteturvavöitä takana, parempaa kuljettajan penkkiä, vankempaa rakennetta tms... tai parannettu ruostesuojausta. Niin tarkastelun alla kuitenkin lähinnä 1992 jälkeiset tonnarit, suurin mielenkiinto ehkä kaikkein uusimmissa vuosimalleissa... ehkä joku 1996 olisi hinta/laatu suhteeltaan lähinpänä... vakiovarusteisiin ei kuulu siis mikään teräskehikko tms. tavaratilan ja matkustamon välissä missään vuosiluokassa? Siis jos on vaikkapa joku 200 kiloa tavaraa takana ja tulee äkkipysähdys...

Miksi muuten osa mainostaa 9000 - ajokkiaan tyyliin "ei koskaa lastutettu" ja toiset hehkuttavat nimenomaan niillä lastuilla.? Ts. kuluttaako moinen virittely konetta kovastikin?

Niin CS ja CSE ovat tasan samakorisia, ero vain (vakio)varusteissa? Siis ei ole pelkoa, että löytyykin jokin lyhytperäinen muu kuin CD tai CDE?

Ja kiitokset "Isolohkolle" melkoisen kattavissta datoista. Mutta lisääkin tässä nyt siis edelleen kyselen, kun nyt tietää mitä kysyä.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Meidän 9000 CSE -84 oli ruosteeton ainakin pintapelleiltään, kun se vaihtui vuonna 2002
# 419 Vesa Pohjalainen
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Kyllä hyvän tonnarin etsimiseen käytetty aika menee hyvään tarkoitukseen. Ilman skeida sekoiluja olisin edelleen tonnareiden omistaja, vaikka ei toi 9-5 niin kamalan huono ole. Paitsi öljyä menee tonnille samanverran kuin tonnarissa kymmenelle.
96 M75 i12 5-speed ;)
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

9-5T kirjoitti:
Vesa Pohjalainen kirjoitti:Meidän 9000 CSE -84 oli ruosteeton ainakin pintapelleiltään, kun se vaihtui vuonna 2002
Vesa tarkoittanee vuosimallia -94
Joo taitaa olla niin, että sitä käsittää vain -80 luvun, kun ei ole yhtään sen tuoreempaa Saabia :wink: -siis -94 oli tietysti malli, mutta siis ruosteeton CSE
# 419 Vesa Pohjalainen
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

hooh, hauskaa!

Viesti Kirjoittaja gis »

Siis tämä Mimmin kirjoitelma:

"Itsellä on lisävarusteena saatava koira/tavarakalteri takapenkin takana (orkkis, koska tarvikekaltereista kulkee koirat läpi)"

Mahtais harmittaa jos tarvikkeena tilaisi jostain hornan tuutista ja olis kuitenkin heti liikkeellelähdön jälkeen hetimiten pluto sylissä...

"Tontussa on samankaltainen systeemi olemassa (ei nimetty)"

Siis ihan kaikissa vuosimalleissa tonnareissa?
9000tfor4ever
"Tuplakaasari"
Viestit: 70
Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja 9000tfor4ever »

aiheeseen liittyen,
onko tontuissa kaikissa emergency tensioner seat belt, (onko sama kuin turvavyön kiristimet? )
moisten vempeleitten kunton on askarruttanut minua, kun puhutaan 18 vuotta vanhasta autosta. varoitus tarrassa käsketään testaamaan kunto kymmenen vuoden välein. Taaskaan suomenkielisessä manuaalissa ei asiasta puhuta mitään vaan olen yrittänyt lukea asiasta jenkki manuaalista.
Kiitos vastauksista etukäteen..
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever :)
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

9000tfor4ever kirjoitti:aiheeseen liittyen,
onko tontuissa kaikissa emergency tensioner seat belt, (onko sama kuin turvavyön kiristimet? )
moisten vempeleitten kunton on askarruttanut minua, kun puhutaan 18 vuotta vanhasta autosta. varoitus tarrassa käsketään testaamaan kunto kymmenen vuoden välein. Taaskaan suomenkielisessä manuaalissa ei asiasta puhuta mitään vaan olen yrittänyt lukea asiasta jenkki manuaalista.
Kiitos vastauksista etukäteen..
Ja tyhmää sivistymätöntä uskomattoman vanhoilla lintoilla ajavaa saa valistaa myös kyseisen järjestelmän toiminnasta... :roll:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
turkkaki
"Hölösuu"
Viestit: 1352
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2004 12:02
Paikkakunta: kauhajoki

Viesti Kirjoittaja turkkaki »

hehe varmaan pitää ajaa kolari, että saa ne testattua...
mutta lluulis ny että kiristyvät on, kun ne oli jo ties vaikka kuinka vanhssa mersussakin... tiedä sitte
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Vyönkiristimiä ei ole kaikissa tontuissa. Ainakin vielä -80-luvun lopussa ne olivat lisävarusteena. Luulisis, että viimeistään airbagien myötä kiristimetkin olisivat kuuluneet kauppaan. Tarkkaa vuosimallirajaa en osaa kuitenkaan sanoa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
gis
Matalapaineturbo
Viestit: 169
Liittynyt: Ma Syys 08, 2003 12:05
Paikkakunta: Länsi-Lappi

joo kiitti

Viesti Kirjoittaja gis »

Tutkailin tuota 9-5T:n antamaa linkkiä ja nyt on sitten vuodet
1995 (aiemmin haalittu) -96 ja -97 katettu. Eli eikun vertaamaan. Muuten 9000 Saabista saa näköjään otettua mielenkiintoisesti erilaisa kuvia, ihan miten vain haluaa painottaa joko konehuoneen kokoa tai perätilaa. Ihan kuin eri malleja, vaikka samasta autosta otettuja... tai sitten tulee esim. kamerakännykän aiheuttamaa harhaa kuvaan eli konepeltiosasto julmetun suuren näköinen ja loppuosa autosta taas ikäänkuin kutistuu.
Vastaa Viestiin