valinta jatkuu/9000
valinta jatkuu/9000
Eli projekti jatkuu. Olisiko tietoa, mitä minäkin vuosina on tapahtunut ysitonnareissa seuraavissa asioissa (ja muissakin mitä en älyä kysyä, niin 2.3T kone jos sille nyt sitten lie mitään tapahtunut)? Eritoten kiinnostaa milloin tuli luistonesto, onko SIPSejä, kolmipisteturvavöitä takana, parempaa kuljettajan penkkiä, vankempaa rakennetta tms... tai parannettu ruostesuojausta. Niin tarkastelun alla kuitenkin lähinnä 1992 jälkeiset tonnarit, suurin mielenkiinto ehkä kaikkein uusimmissa vuosimalleissa... ehkä joku 1996 olisi hinta/laatu suhteeltaan lähinpänä... vakiovarusteisiin ei kuulu siis mikään teräskehikko tms. tavaratilan ja matkustamon välissä missään vuosiluokassa? Siis jos on vaikkapa joku 200 kiloa tavaraa takana ja tulee äkkipysähdys...
Miksi muuten osa mainostaa 9000 - ajokkiaan tyyliin "ei koskaa lastutettu" ja toiset hehkuttavat nimenomaan niillä lastuilla.? Ts. kuluttaako moinen virittely konetta kovastikin?
Niin CS ja CSE ovat tasan samakorisia, ero vain (vakio)varusteissa? Siis ei ole pelkoa, että löytyykin jokin lyhytperäinen muu kuin CD tai CDE?
Ja kiitokset "Isolohkolle" melkoisen kattavissta datoista. Mutta lisääkin tässä nyt siis edelleen kyselen, kun nyt tietää mitä kysyä.
Miksi muuten osa mainostaa 9000 - ajokkiaan tyyliin "ei koskaa lastutettu" ja toiset hehkuttavat nimenomaan niillä lastuilla.? Ts. kuluttaako moinen virittely konetta kovastikin?
Niin CS ja CSE ovat tasan samakorisia, ero vain (vakio)varusteissa? Siis ei ole pelkoa, että löytyykin jokin lyhytperäinen muu kuin CD tai CDE?
Ja kiitokset "Isolohkolle" melkoisen kattavissta datoista. Mutta lisääkin tässä nyt siis edelleen kyselen, kun nyt tietää mitä kysyä.
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Joo taitaa olla niin, että sitä käsittää vain -80 luvun, kun ei ole yhtään sen tuoreempaa Saabia -siis -94 oli tietysti malli, mutta siis ruosteeton CSE9-5T kirjoitti:Vesa tarkoittanee vuosimallia -94Vesa Pohjalainen kirjoitti:Meidän 9000 CSE -84 oli ruosteeton ainakin pintapelleiltään, kun se vaihtui vuonna 2002
# 419 Vesa Pohjalainen
hooh, hauskaa!
Siis tämä Mimmin kirjoitelma:
"Itsellä on lisävarusteena saatava koira/tavarakalteri takapenkin takana (orkkis, koska tarvikekaltereista kulkee koirat läpi)"
Mahtais harmittaa jos tarvikkeena tilaisi jostain hornan tuutista ja olis kuitenkin heti liikkeellelähdön jälkeen hetimiten pluto sylissä...
"Tontussa on samankaltainen systeemi olemassa (ei nimetty)"
Siis ihan kaikissa vuosimalleissa tonnareissa?
"Itsellä on lisävarusteena saatava koira/tavarakalteri takapenkin takana (orkkis, koska tarvikekaltereista kulkee koirat läpi)"
Mahtais harmittaa jos tarvikkeena tilaisi jostain hornan tuutista ja olis kuitenkin heti liikkeellelähdön jälkeen hetimiten pluto sylissä...
"Tontussa on samankaltainen systeemi olemassa (ei nimetty)"
Siis ihan kaikissa vuosimalleissa tonnareissa?
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 70
- Liittynyt: To Touko 20, 2004 19:59
- Paikkakunta: Tampere
aiheeseen liittyen,
onko tontuissa kaikissa emergency tensioner seat belt, (onko sama kuin turvavyön kiristimet? )
moisten vempeleitten kunton on askarruttanut minua, kun puhutaan 18 vuotta vanhasta autosta. varoitus tarrassa käsketään testaamaan kunto kymmenen vuoden välein. Taaskaan suomenkielisessä manuaalissa ei asiasta puhuta mitään vaan olen yrittänyt lukea asiasta jenkki manuaalista.
Kiitos vastauksista etukäteen..
onko tontuissa kaikissa emergency tensioner seat belt, (onko sama kuin turvavyön kiristimet? )
moisten vempeleitten kunton on askarruttanut minua, kun puhutaan 18 vuotta vanhasta autosta. varoitus tarrassa käsketään testaamaan kunto kymmenen vuoden välein. Taaskaan suomenkielisessä manuaalissa ei asiasta puhuta mitään vaan olen yrittänyt lukea asiasta jenkki manuaalista.
Kiitos vastauksista etukäteen..
Auto = 4 kirjainta
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever
Saab = 4 kirjainta
ex 9000tfor4ever
Ja tyhmää sivistymätöntä uskomattoman vanhoilla lintoilla ajavaa saa valistaa myös kyseisen järjestelmän toiminnasta...9000tfor4ever kirjoitti:aiheeseen liittyen,
onko tontuissa kaikissa emergency tensioner seat belt, (onko sama kuin turvavyön kiristimet? )
moisten vempeleitten kunton on askarruttanut minua, kun puhutaan 18 vuotta vanhasta autosta. varoitus tarrassa käsketään testaamaan kunto kymmenen vuoden välein. Taaskaan suomenkielisessä manuaalissa ei asiasta puhuta mitään vaan olen yrittänyt lukea asiasta jenkki manuaalista.
Kiitos vastauksista etukäteen..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vyönkiristimiä ei ole kaikissa tontuissa. Ainakin vielä -80-luvun lopussa ne olivat lisävarusteena. Luulisis, että viimeistään airbagien myötä kiristimetkin olisivat kuuluneet kauppaan. Tarkkaa vuosimallirajaa en osaa kuitenkaan sanoa.
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
joo kiitti
Tutkailin tuota 9-5T:n antamaa linkkiä ja nyt on sitten vuodet
1995 (aiemmin haalittu) -96 ja -97 katettu. Eli eikun vertaamaan. Muuten 9000 Saabista saa näköjään otettua mielenkiintoisesti erilaisa kuvia, ihan miten vain haluaa painottaa joko konehuoneen kokoa tai perätilaa. Ihan kuin eri malleja, vaikka samasta autosta otettuja... tai sitten tulee esim. kamerakännykän aiheuttamaa harhaa kuvaan eli konepeltiosasto julmetun suuren näköinen ja loppuosa autosta taas ikäänkuin kutistuu.
1995 (aiemmin haalittu) -96 ja -97 katettu. Eli eikun vertaamaan. Muuten 9000 Saabista saa näköjään otettua mielenkiintoisesti erilaisa kuvia, ihan miten vain haluaa painottaa joko konehuoneen kokoa tai perätilaa. Ihan kuin eri malleja, vaikka samasta autosta otettuja... tai sitten tulee esim. kamerakännykän aiheuttamaa harhaa kuvaan eli konepeltiosasto julmetun suuren näköinen ja loppuosa autosta taas ikäänkuin kutistuu.