V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat :0
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
VAG-laitteet eivät nauti minunkaan luottamustani. Pakko sellainen oli silti ostaa että sain nelivedon edullisesti. Kaikkea pientä rassattavaa on ollut, mutta en huolinut mitään muuta moottoria kuin 1,9 Tdi. Se kun on maineeltaan paras dieselmoottori tuossa konsernissa. Tuttu katsastaja suosittelu sitä myös. Tästä johtuen jouduin ostamaan yli 10-vuotiaan. Toisaalta Se on halvempi kuin uudemmat pommikoneiset Audit.
Mitä renkaiden vaihtoon tulee niin kertaakaan en ole vaihdattanut, en edes työsuhdeautoon. Jotenkin tuntuu että munat olisi viety jos jonottaa rengasliikkeeseen vartin työn takia. Toisaalta teen kaiken minkä voin muutenkin itse enkä työllistä ammattilaisia. Olen siis huono ihminen kansatalouden kannalta.
Mitä renkaiden vaihtoon tulee niin kertaakaan en ole vaihdattanut, en edes työsuhdeautoon. Jotenkin tuntuu että munat olisi viety jos jonottaa rengasliikkeeseen vartin työn takia. Toisaalta teen kaiken minkä voin muutenkin itse enkä työllistä ammattilaisia. Olen siis huono ihminen kansatalouden kannalta.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
Tässä on perää. Itse jäin tielle noin 120 tkm kohdalla - ilmeisesti venttiili poikki (VW:n vaihtorunkomoottori maksoi -81 muutaman tonnin asennettuna, joten en aukaissut). On kuitenkin pidettävä mielessä, että kuplan koneen konstruktio on suunniteltu 30-40 luvulla, joten ei ehkä mitoitettu monelle sadalle tuhannelle. Vaikutusta saattoi olla silläkin, että kansia oli laskettu 1,5 mm (siis aika vähän) ja 411:n kaasareiden suulla oli vain paperisuodattimet. Voi olla, että tiuhempi öljynvaihto olisi antanut lisää ikää (vaihdoin 4-5000 km välein).jusahh kirjoitti:kupla pamahti tielle
Minä vaihdan! Voi vaihtaa silloin kun keli vaatii eikä silloin kun on sattunut saamaan ajan sekä voi samalla silmäillä pyöränkotelot varusteineen ja tulevat pyöränruuvitkin vielä oikeaan momenttiin. Vaihdoin silloinkin, kun ajoin 10v myyntihommissa ollessani täysetuliisareilla.jusahh kirjoitti:Kuka yli 40v vaihtaa enää renkaat itse? Mikä helkkarin rengashotelli, come on! Kannatteko akut kotiin yöksi tai työpäivän ajaksi?
Kuplista tuli tuotua akkuja sisälle (esim intissä punkan alle), mutta eipä Saabeista.
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
Hah, mikä kommentti jusahh:lta
Ei ikä ratkaise vaan ...
Itse olen 50+ ja vaihdan renkaani itse sekä myös huollan/korjaan autoni itse.
Ei ikä ratkaise vaan ...
Itse olen 50+ ja vaihdan renkaani itse sekä myös huollan/korjaan autoni itse.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
^^merkittävin tekijä kuplan koneen tilttaamisessa viimeistään 100 tkm jälkeen lienee se, ettei koneessa ole öljynsuodatinta laisinkaan. Käsittääkseni ovat nykykoneisiin sellaisen lisänneet, mutta Saappifoorumin juttujen perusteella tällä ei ole ollut vaikutusta koneiden kestoon
Mutta tosissaan kirjoitettuna, olihan vielä 60-luvulle asti hyvinkin tavallista vaihtaa paljon ajaville autoon uusi moottori, kun vanha kilahti. Fordillakin oli oikein kanta-asiakasohjelma näille luottoasiakkaille.
Mutta tosissaan kirjoitettuna, olihan vielä 60-luvulle asti hyvinkin tavallista vaihtaa paljon ajaville autoon uusi moottori, kun vanha kilahti. Fordillakin oli oikein kanta-asiakasohjelma näille luottoasiakkaille.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
Ja minä kanniskelin 100A:n akkua talvisin melkein joka ilta sisälle.Kuplista tuli tuotua akkuja sisälle
Ja meidät kupla jätti taipaleelle kun venttiili tai venttiileitä pääsi palotilaan oikein kunnolla.
Pata ei kestänyt kunnon kierrättämistä, ravisti kiinnikeliuskat irti venttiileistä.
Olisi varmaan pitänyt olla jäykemmät jouset.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
Meilläkin korkkas isän kleinbussin kone motarille 70 luvun lopulla,männän palasia kerättiin tieltä...kyllä silti uskalsin diisseligolffeja pitää kakkosautoina.Joo,omiin autoihin ei ole vieraat koskeneet,paitsi vesa 67,(kiitti bio softasta,hyvin toimii!) ja kaverini korjasi automaattilaatikon,80 luvun lopussa,kunnen arvannut silloin semmoiseen ite ryhtyä,eikä ollut talliakaan.Kyllä silti renkaat vanteille laitatutan,rengasrautoja käytän enää moottoripyörässä,siihen ei muut koske,eikä muuhunkaan tällä tontilla,poislukien sähkömittari,ja viranomais tarkastukset.Lähes parinkymmenen vuoden itsenuohouksen jälkeen ilmoittivat,että palovakuutus ei ole voimassa,jossei ole virallinen nuohooja käynyt.No nyt on käynyt,ei sieltä samoilla vehkeillä mitään irronnut.Elämä on vaan aika halpaa,kun opettelee kaiken mahdollisen itse tekemään...
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
No joutuu yhtymään yli 40 vuotiaiden kuorolauluun täydellä kurkulla. Iän karttuessa itsetekemisen määrä tuntuu kasvavan, ei laskevan . Ainoa "en tee kaikkea itse" -syy on, etten osaa. Kyllä pihasaunat ja kiipeilytelineet voi itse tehdä, mutta autoremonttia... . Kyllä, uskalluksen ja osaamisen rajoissa, tuetun autotallitoiminnan piirissä enemmänkin, kiitos klubikavereiden .
Ja mitä VAG konsernin vehkeisiin tulee, niin niissä taitaa olla tekemistä liikaakin .
Ja mitä VAG konsernin vehkeisiin tulee, niin niissä taitaa olla tekemistä liikaakin .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
Arvon Saabistit, anteeksi jos kommenttini aiheutti närää, ei ollut tarkoitus. Ehkä tuli ilmaistua asia väärin. Pääpointtina, että itse tekeminen tuntuu vähenevän ja sitä pidetään jopa hyvänä asiana, -ei aina mielestäni. Tarjotaan palvelua tilalle mutta kuka valvoo laatua, kun tilaajat tietävät yhä vähemmän mitä ostavat.petrisa kirjoitti:Hah, mikä kommentti jusahh:lta
Ei ikä ratkaise vaan ... Itse olen 50+ ja vaihdan renkaani itse sekä myös huollan/korjaan autoni itse.
EX: 9³SS BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
Omista tutuistani nuorempi polvi, etenkin naiset, on niitä joka haluavat kaiken valmiina. Hyvä niin koska useimmat itse rahansa tienaavat. Sitä vain ihmettelen eikö rahalle ole parempaa käyttöä? Toisaalta olen itse harkinnut siivojan käyttämistä kun itseäni ei oikein huvita. Varmasti ei ole taidosta tai rohkeudsta siivous kiinni, mutta auton korjaus voi ollakin. Toistaiseksi olen siivonnut itse ja käyttänyt rahat mm. Audin kalliisiin ja Saabien halpoihin osiin.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
Oma mutu sanoo, että pk-seudulla tehdään yleensä itse vähemmän ja maakunnissa enemmän. Siihen on toki loogiset syytkin. Harvemmalla on Helsingissä kunnon omia autonkorjaustiloja (tai edes tilaa säilyttää niitä talvirenkaita) ja erilaisia palveluntarjoajia löytyy enemmän ja helpommin isosta kaupungista.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
Nyt ollaan jo aika lailla OT:n ytimessä, mutta suuri syy itse tekemiseen lienee se, ettei hinta ja laatu kohtaa. Monikaan meistä ei halua, että käyttöautolla harjoitellaan +-100€ tuntihintaan auton korjausta.
Ei ole mitenkään ultraharvinaista, että liikkeessä esim. pyöränpultit jää kirraamatta tai jokin muu kriittinen osa kiristämättä/tarkistamatta/täyttämättä. Ja varaapa sitten taas aikaa sille, että viet auton takaisin jonnekkin toiselle puolelle kaupunkia, reklamoit, tappelet sijaisautosta jne.
Jossain 20€ renkaiden kausivaihdossa ei häviä kuin korkeintaan siinä kohtaa, jos autoa nostetaan väärin.
Itselläni ei kauheasti ole kokemuksia huolloista, sillä pyrin yleensä kaikki autoihin, moottoripyöriin jne. liittyvät huollot ja korjaukset tekemään itse. Mutta kyllä se esim. harmittaa, jos viet moottoripyörän (IRTO!)renkaan vaihtoon niin lähes takuuvarmasti on aina vanteen reunat ruhjottu rengasraudoilla.
Ei ole mitenkään ultraharvinaista, että liikkeessä esim. pyöränpultit jää kirraamatta tai jokin muu kriittinen osa kiristämättä/tarkistamatta/täyttämättä. Ja varaapa sitten taas aikaa sille, että viet auton takaisin jonnekkin toiselle puolelle kaupunkia, reklamoit, tappelet sijaisautosta jne.
Jossain 20€ renkaiden kausivaihdossa ei häviä kuin korkeintaan siinä kohtaa, jos autoa nostetaan väärin.
Itselläni ei kauheasti ole kokemuksia huolloista, sillä pyrin yleensä kaikki autoihin, moottoripyöriin jne. liittyvät huollot ja korjaukset tekemään itse. Mutta kyllä se esim. harmittaa, jos viet moottoripyörän (IRTO!)renkaan vaihtoon niin lähes takuuvarmasti on aina vanteen reunat ruhjottu rengasraudoilla.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
No mitä tulee tähän auton ropaamiseen, tai vaggineen ropaamiseen.
Työnantaja on vienyt minulta sen auton korjaamisen ilon, ainoa asia mitä siihen tarvitsee
tehdä on ajella silloin tällöin marmorille, jotta lisäävät öljyä, tai vaihtavat sulakkeen/sulakkeita
tms..no onneksi kotipihassa on vielä pari omaa kulkinetta, näihin voi tuota ropaamisen halua
purkaa, ainakin toiseen vanhempaan kolopalloon ( AZD ).
Mutta kyllä se melkovähäistä tuonkin kanssa on ollut, nokkahihnan/venttiilin varsien kumien/vesipumpun/hihnan kiristimien vaihto tulee nyt heti mieleen ( n.6h )
"Kaiholla" muistelen fiat ritmo ( petojen sukua, susi jo syntyessään ) aikaa, ei ollut kyllä tekemisen
puutetta, ei yhtä ainutta reissua toiminut etteikö jotain olisi ollut.
Työnantaja on vienyt minulta sen auton korjaamisen ilon, ainoa asia mitä siihen tarvitsee
tehdä on ajella silloin tällöin marmorille, jotta lisäävät öljyä, tai vaihtavat sulakkeen/sulakkeita
tms..no onneksi kotipihassa on vielä pari omaa kulkinetta, näihin voi tuota ropaamisen halua
purkaa, ainakin toiseen vanhempaan kolopalloon ( AZD ).
Mutta kyllä se melkovähäistä tuonkin kanssa on ollut, nokkahihnan/venttiilin varsien kumien/vesipumpun/hihnan kiristimien vaihto tulee nyt heti mieleen ( n.6h )
"Kaiholla" muistelen fiat ritmo ( petojen sukua, susi jo syntyessään ) aikaa, ei ollut kyllä tekemisen
puutetta, ei yhtä ainutta reissua toiminut etteikö jotain olisi ollut.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
Kuules, hinta laatu suhteeltan paras auto mitä minulla on ollut oli juurikin ritmo.9000CD23T kirjoitti:
"Kaiholla" muistelen fiat ritmo ( petojen sukua, susi jo syntyessään ) aikaa, ei ollut kyllä tekemisen
puutetta, ei yhtä ainutta reissua toiminut etteikö jotain olisi ollut.
Maksoin 8euroa katsastetusta ritmosta. Sillä kurvailtiin puoli vuotta tekemättä yhtään mitään huoltoa/korjausta. (öljynlisäystä ei lasketa. Halvinta kuraa)
Toimivana lähti vielä vaihtoonkin.
Toiseksi paras hinta/laatusuhteeltaan on ollut nytkin alla oleva vm00 1.9tdi passat, ihme ja kumma. perus jakajapumppudiesel, ei dpf:ää, mekaaninen egr. Ja sillä on muuten ajettu. EI mitään korjattavaa ja jos olisikin niin osat ilmaisia (koputtaa puuta)
Tietyt uudet vag koneet todellakin ovat susia.
Vaikka nämä saabit ylivertaisia autoja ovatkin, niin kummasti kaikkea pientä on ollut esim, puhkiruostuminen, sytkäsetti, bensapumppu , keskuslukon temppuilut, ilmastoinnin temppuilut, lambda, tasapainoakselin ketju, ja kuulema 9-5:ssakin muutamia tyyppivikoja.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
Vaikka menee jo off topin puolelle, minä maksoin ritmosta melkolailla paljon, ja vähän myöhemminparas auto mitä minulla on ollut oli juurikin ritmo.
Maksoin 8euroa katsastetusta ritmosta.
tarjosin sitä vaihdossa samaan liikkeeseen mistä ostin sen, ne sanoi että saat 50 mk jos ajat sen
pois heidän tontiltaan.
Jotenkin kaupankäynti into laantui ko..liikkeen kanssa.
Liikkeen nimeä en sano, mutta myyvät nykyään nissania Jyväskylässä.
Vagineen laadusta..?
Edellinen Kolopallo 1.4TSI Variant vikoja mitä käytönaikana havaitsin.
1.Pissapojan letku meni pakkasessa poikki ( vaihtoivat takuuseen uuden )
2.Lämmittimen askelmoottori ( läppien säätö ) juuttui tuulilasille puhallus asentoon (meni takuuseen)
Muuta mainittavaa siinä ei sitten ollut.
Paitsi jos painepesurilla ruiski takimmaiseen sivulasiin, vesi puski tiivisteen reunasta sisään.
Tämä ei mennyt takuuseen, on kuulemma ominaisuus.
Mutta sikaflex on ihme aine, sillä asettui.
Nykyinen kolopallo 1.4TSI Variant
1.n.15tkm kohdalla 1L moottoriöljyä.
nyt aj.n 26tkm ( huolto 30tkm )
Eipä tuossa muuta ole ollut, takaikkunaa en ole kokeillut painepesurilla.
Ai niin, noitten edeltäjästä jetasta kilahti ilmastoinnin kompressori muutama viikko takuuajan
jälkeen, ( meni myös takuun piikkiin )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: V.A.G. konsernin Öljykrematoriot & ym. laatu poikkeamat
Tulee niitä miesasiakkaitakin päivittäin vastaan kun eivät osaa/halua vaihtaa itse pyyhkijänsulkia. Ja ohjekirjan lukeminen on muuten myös todella vaikeaa, hinataan auto korjaamolle vaikka ohjekirjan lukemisella matka olisi jatkunut...JiiVee kirjoitti:Omista tutuistani nuorempi polvi, etenkin naiset, on niitä joka haluavat kaiken valmiina. Hyvä niin koska useimmat itse rahansa tienaavat. Sitä vain ihmettelen eikö rahalle ole parempaa käyttöä? Toisaalta olen itse harkinnut siivojan käyttämistä kun itseäni ei oikein huvita. Varmasti ei ole taidosta tai rohkeudsta siivous kiinni, mutta auton korjaus voi ollakin. Toistaiseksi olen siivonnut itse ja käyttänyt rahat mm. Audin kalliisiin ja Saabien halpoihin osiin.
9-3 -99 T5 E85
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99
99 -70 Museokilvissä
900 CD -84, 900 GL -88
Chevrolet Transport -99