Mittariston irroitus/mittarivalot?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Mittariston irroitus/mittarivalot?

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Olen pannut merkille, että autossani (900i) on bensiinimäärän merkkivalo pimeänä.
Olisi toki mukava tietää, missä vaiheessa siellä tankissa on enää se n~7L löpöä jäljellä, joten ajattelin vaihtaa lampun.

Mutta, pitääkö mittaristo irroittaa vai käykö vaihto jotenkin muuten?
Ja miten?
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Onnistuu muutenkin nimittäin irroita kojetaulun päällä oleva kaiutin ritilä ja käsi sisään reijästä ja lamppu lähtee kiertämällä mittaristosta irti kannasta lamppu lähtee vetämällä ja uusi tilalle .
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Onko siellä lasi- vai kierrekantapolttimot? 8O
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Valot

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Lasikantapolttimot juu.
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Lieneekö tuo juuri se punaisella kannalla varustettu lamppu siellä ihan alimmaisena, kourani ulottumattomissa? :?
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

No jes...

Sain irroitettua sen kannan, mutta oli aika työn ja tuskan takana, rystyset on verillä :(

Miten helvetissä saan sen sitten kierrettyä takaisi? Vinkkejä kaipailisin..

Kiitos =)
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

joo on se se punanen mutta en tiiä miten sen sais helposti takas ku itellä tuo oma mittari on tällä hetkellä sylissä.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Oli myös muutamassa kannassa kosketushäiriöitä, piti alkaa korjaileen.. :roll:

Paskaks män, kanta nimittäin.

Ei tuolla pakkasessa paljon viitsi sormilla taiteilla
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Siinä mittarissa on muutama ylimääräinen lamppu kantoineen oikella puolella niitä ei ole kytketty toimimaan suomessa voi ottaaa irti mutta pitäs laittaa teippi tilalle siihen reikää ettei valo joskus kuulla sit läpi siitä tyhjästä reijästä kaikista helpoin on tarkistaa kaikki polttimot on ottamalla mittariston kokonaan irti ja viedä tupaan näin minä tein lisäksi irroitin ja pesin lasin ai että tuli hyvä siinä vaihessa teki mieli valkoisia mittarin pohjia mutta eipä niitä ollut lähettyvillä. sitten taas se mittariston irroitus ei ole paha kannataa hakea vaikka kirjastosta korjaus opas ja tutkia siitä.
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Jep, löytyi teipillä peiteltyjä reikiä, joista oli varakannat veke :(
Korjausopas löytyy kyllä, mutta mittariston irroitusta en haluaisi suorittaa, ellei olisi aivan pakko :)
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Ok jos joudut irroittamaan neuvon sit tarkemmin.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

se on sitten koko koe laudan purku.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Niin on.
Ehkä joskus ensi kesänä, olen suunnitellut ilmanohjaimien alipaineletkujen tarkastusta ja kaikkea muuta pientä, mitä sieltä kojelaudan alta käsin voi tehdä.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Se on sisäänsä aika helppo homma ja hoituu n.20min siis irrotus tai voihan sen joku kiskasta nopeamminkin mutta minulla ihan ensi kertalaisena meni suurinpiirtein noin kauan. Kun ei se itse koelauta taia olla ku 2ruuvilla kiinni, sen jälkeen kun on irroittanut sen muovisen levyn siitä edestä.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Voiko kojelaudan muuten irroittaa ilman että joutuu ottamaan soitinta irti? :?
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Vastaa Viestiin