VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
Tuttu on hairahtanut vääräänmerkkisen katteluun.
Mitä kommentteja porukalla tuosta 2.0TDI koneesta? Ei vissiin samaa tekoa luotettavan 1,9TDI:n kanssa?
Mites noi 2006-2010 Passatit? 300tkm ajettua hän katsoo em. koneella. Mitä tulee pitää silmällä?
Mitä kommentteja porukalla tuosta 2.0TDI koneesta? Ei vissiin samaa tekoa luotettavan 1,9TDI:n kanssa?
Mites noi 2006-2010 Passatit? 300tkm ajettua hän katsoo em. koneella. Mitä tulee pitää silmällä?
EX: 9³SS BioPower
Re: VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
2,0TDI 3C passatin tyypillisiä vikoja:
(taka)pyöränlaakerit, etualatukivarsien helat, käsijarrunappi, takajarrusatulat, ovenkahvojen vaijerit, cruisen katkaisija, sähköinen rattilukko, ilmastoinnin kompura, vauhtipyörä, öljypumppu, turbo, egr:n lämmönvaihtaja, kaasuläppä, ahtoletkut, pumppusuuttimet ja 16v koneissa joskus katkeilee jakohihnan kiristäjän pinnapultteja.
Varmaan jotain unohtuikin, mutta siinä nyt alkuun muutama "pikkujuttu" mitä on tullut vastaan kun noita päivittäin katselee
(taka)pyöränlaakerit, etualatukivarsien helat, käsijarrunappi, takajarrusatulat, ovenkahvojen vaijerit, cruisen katkaisija, sähköinen rattilukko, ilmastoinnin kompura, vauhtipyörä, öljypumppu, turbo, egr:n lämmönvaihtaja, kaasuläppä, ahtoletkut, pumppusuuttimet ja 16v koneissa joskus katkeilee jakohihnan kiristäjän pinnapultteja.
Varmaan jotain unohtuikin, mutta siinä nyt alkuun muutama "pikkujuttu" mitä on tullut vastaan kun noita päivittäin katselee
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
Kiitos kommentista. Muut viat löytyy varmaan autosta, kuin autosta, mutta mitäs näissä vioissa tapahtuu?
ilmastoinnin kompura, vauhtipyörä, öljypumppu, turbo, egr:n lämmönvaihtaja, pumppusuuttimet ja 16v koneissa joskus katkeilee jakohihnan kiristäjän pinnapultteja.
ilmastoinnin kompura, vauhtipyörä, öljypumppu, turbo, egr:n lämmönvaihtaja, pumppusuuttimet ja 16v koneissa joskus katkeilee jakohihnan kiristäjän pinnapultteja.
EX: 9³SS BioPower
Re: VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
Ilmastoinnin kompura lakkaa vaan toimimasta, ei vikakoodeja tai mitään, ei vaan tuu kylmää. Testerillä pystyy varmistamaan kun tietää mitä tekee, helppo vaihtaa mutta kompurat tietty melko kalliita.
Vauhtipyörä alkaa kolista, voi myös tehdä jotain pieniä ravistuksia tai vapinoita tyhjäkäynnillä tai pienillä nopeuksilla pintakaasulla ajaessa.
Öljypumppua pyörittää n 10cm pituinen muistaakseni 6mm kuusikulmainen akseli joka on jo uutena väljä molemmista päistä vastakappaleisiin, siitä se sitten joku kaunis päivä sutaisee kulmat pois jommasta kummasta päästä ja koska vw ei ymmärrä herjata öljynpaineita pienillä kierroksilla niin sillä voi sitten onnistua ajelemaan pitkäänkin ennenkuin ongelman voi huomata, pahimmillaan vasta kun meno alkaa puutua, silloin onkin sitten jo vähintään turbo mennyttä.
Turboja voi mennä myös ihan perus vnt-murheeseen eli johdinsiivet alkaa jumia ja ahtopaineet karkailee liian suuriksi jolloin ecu vetäisee vikatilaan ja leikkaa tehot pois.
egr lämmönvaihtaja alkaa vuotaa pakokaasua ulospäin, kallis osa ja tympeä vaihtaa.
suuttimista menee sähköpuoli, yleensä tekee tenän varoittamatta ja ei vaan lähde käyntiin ennenkuin viallinen suutin on vaihdettu. Tästä tuleekin toinen vika samoilla oireilla mieleen: tankissa oleva pa-siirtopumppu, sen hajoamisesta huolimatta tosin voi todella pitkällä startilla (kymmeniä sekunteja vähintään) saada käyntiin kun siellä on mekaaninenkin siirtopumppu.
kiristäjän pinnapultin katkeaminen laittaa tietysti männät ja venttiilit yhteen, tuurista riippuen voi jopa selvitä ilman että mitään hajoaa, tai pelkkiä keinuvipuja uusimalla, pahimmillaankin kansiremppa ja venttiilien uusiminen pitäisi riittää.
Vauhtipyörä alkaa kolista, voi myös tehdä jotain pieniä ravistuksia tai vapinoita tyhjäkäynnillä tai pienillä nopeuksilla pintakaasulla ajaessa.
Öljypumppua pyörittää n 10cm pituinen muistaakseni 6mm kuusikulmainen akseli joka on jo uutena väljä molemmista päistä vastakappaleisiin, siitä se sitten joku kaunis päivä sutaisee kulmat pois jommasta kummasta päästä ja koska vw ei ymmärrä herjata öljynpaineita pienillä kierroksilla niin sillä voi sitten onnistua ajelemaan pitkäänkin ennenkuin ongelman voi huomata, pahimmillaan vasta kun meno alkaa puutua, silloin onkin sitten jo vähintään turbo mennyttä.
Turboja voi mennä myös ihan perus vnt-murheeseen eli johdinsiivet alkaa jumia ja ahtopaineet karkailee liian suuriksi jolloin ecu vetäisee vikatilaan ja leikkaa tehot pois.
egr lämmönvaihtaja alkaa vuotaa pakokaasua ulospäin, kallis osa ja tympeä vaihtaa.
suuttimista menee sähköpuoli, yleensä tekee tenän varoittamatta ja ei vaan lähde käyntiin ennenkuin viallinen suutin on vaihdettu. Tästä tuleekin toinen vika samoilla oireilla mieleen: tankissa oleva pa-siirtopumppu, sen hajoamisesta huolimatta tosin voi todella pitkällä startilla (kymmeniä sekunteja vähintään) saada käyntiin kun siellä on mekaaninenkin siirtopumppu.
kiristäjän pinnapultin katkeaminen laittaa tietysti männät ja venttiilit yhteen, tuurista riippuen voi jopa selvitä ilman että mitään hajoaa, tai pelkkiä keinuvipuja uusimalla, pahimmillaankin kansiremppa ja venttiilien uusiminen pitäisi riittää.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
Jotenkin tuntuu, että tuon korin Passat ei ole niitä arvostetuimpia, samanikäiset Golfit on melkeenpä kalliimpia.
NG 900 2.0t Cabriolet -95, exät: 9-5 Turbo pilot 2.0t -07, ja 9-5 Aero Wagon -04 sekä 9-3 Sport Business 2.0t -00
Re: VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
Voipi olla golfit halutumpia mutta sama lista niihinkin pätee, paitsi ovien vaijerit, käsijarru ja rattilukko on sellaisia joissa ei ole samoja (vikaherkkiä)palikoita kuin listan jutut passatissa. Tosin, golfeihinkin menee jo 6-7v ikäisenä käsijarruvaijereita ja niissä on myös kasapäin risoja ovien johtosarjoja ja lukkoja. G5 farkuissa lisäksi takaluukuissa ollut mätävikoja ja rekisterivalojen pohjat ja johtosarjan puoleiset liittimet saattaa olla 5v vanhasta autosta ruostuneet pois.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
Miten uusiin 2.0 TDI-koneisiin asti nuo samat viat pätevät? Onko vastaavat vaivat esim. 2009-> facelift-Octaviassa, entä 1.6- ja 1.9 TDI-koneissa? Ihan mielenkiinnosta kyselen kun hyvää ensikäden tietoa on tarjolla, kumminkin tulee jollain tutulla vastaan vaikkei ittellä olisi ensimmäisenä, toisena eikä kolmantenakaan vaihtoehtona...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
Periaatteessa kaikki pumppusuutinkoneet eli 08-10 asti mallista riippuen.
1,9TDI ei öljypumppu, suutin ja kaasuläppäviat isommin vaivaa, mahdollisia toki siinäkin ja bonuksena vielä ihan omansa: nokka-akseli, ilmeisesti voitelun puutteeseen nekin hajoilee.
1,6TDI on oikeastaan vaan iskutilavuutta vaille samaa paskaa kuin 2,0TDI commonrailit, niistä nyt alkaa vasta olla alkupään autot siinä iässä että kaikki kauheudet alkaa paljastua mutta tässä nyt muutama, saksalainen on mm. taas keksinyt uuden kiusan kun egr-venttili ja lämmönvaihtaja on sama palikka, luonnollisesti venttiileitä porsii kasapäin ja homma maksaa taas tonnin tjsp.. Kaikissa niissä on myös dpf ja sen paine-eroantureita menee, kaasuläppiä ja vauhtipyöriä tietty näissäkin. Hauskin vika on jos osuu mustapekka ja hajoaa korkeapainepumppu, se kun sylkee sitten sisuskalunsa pisin polttoainejärjestelmää ja korjaaminen hoituu näppärästi kun vaihdetaan vaan koko polttoainejärjestelmä, eli kaikki pumput, polttoainelinjat, suuttimet jne. hintaa tulee helposti 5-numeroinen summa. Onhan niille myös ilmoitettu oikein hyviä jakohihnan vaihtovälejä, pahimmillaan taisi olla 240tkm, onneksi takuun päätyttyä maahantuoja(t) tahi tehdas ei maksa remontteja jos hihna pettää ennen aikojaan, siis vaikka koko autolla ei olisi ajettu vielä vaihtovälin vertaa. 150tkm kohdalla on ollut jo löysiä hihnoja ja loppu olevia hihnapyöriä.
1,9TDI ei öljypumppu, suutin ja kaasuläppäviat isommin vaivaa, mahdollisia toki siinäkin ja bonuksena vielä ihan omansa: nokka-akseli, ilmeisesti voitelun puutteeseen nekin hajoilee.
1,6TDI on oikeastaan vaan iskutilavuutta vaille samaa paskaa kuin 2,0TDI commonrailit, niistä nyt alkaa vasta olla alkupään autot siinä iässä että kaikki kauheudet alkaa paljastua mutta tässä nyt muutama, saksalainen on mm. taas keksinyt uuden kiusan kun egr-venttili ja lämmönvaihtaja on sama palikka, luonnollisesti venttiileitä porsii kasapäin ja homma maksaa taas tonnin tjsp.. Kaikissa niissä on myös dpf ja sen paine-eroantureita menee, kaasuläppiä ja vauhtipyöriä tietty näissäkin. Hauskin vika on jos osuu mustapekka ja hajoaa korkeapainepumppu, se kun sylkee sitten sisuskalunsa pisin polttoainejärjestelmää ja korjaaminen hoituu näppärästi kun vaihdetaan vaan koko polttoainejärjestelmä, eli kaikki pumput, polttoainelinjat, suuttimet jne. hintaa tulee helposti 5-numeroinen summa. Onhan niille myös ilmoitettu oikein hyviä jakohihnan vaihtovälejä, pahimmillaan taisi olla 240tkm, onneksi takuun päätyttyä maahantuoja(t) tahi tehdas ei maksa remontteja jos hihna pettää ennen aikojaan, siis vaikka koko autolla ei olisi ajettu vielä vaihtovälin vertaa. 150tkm kohdalla on ollut jo löysiä hihnoja ja loppu olevia hihnapyöriä.
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Cabriolet 2,0t M00
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Re: VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
Onko tämä se tapaus, jossa PA-pumpussa on vaimenninrulla, joka pääsee pyörähtämään 90 astetta ja muuttuu vaimenninrullasta sorviksi?Haza kirjoitti:Hauskin vika on jos osuu mustapekka ja hajoaa korkeapainepumppu, se kun sylkee sitten sisuskalunsa pisin polttoainejärjestelmää ja korjaaminen hoituu näppärästi kun vaihdetaan vaan koko polttoainejärjestelmä, eli kaikki pumput, polttoainelinjat, suuttimet jne. hintaa tulee helposti 5-numeroinen summa.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11167.0 Pyörähtävästä "rullasta" pumpussa. Hyviä kuvia, olikohan sivu 2.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Re: VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
Tuli jotenkin bon voyage -fiilis, kun tätä luin. Taitaa tämä muinainen keskustelu liipata samaa aihetta:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... A&start=15
Tosin täytyy sanoa, että noita VAG-diiseleitä on Suomessakin liikenteessä aivan älytön määrä, ja jos niistä edes kolmannes porsisi, niin medianäkyvyys olisi aika paljon isompaa kuin mitä nyt on ollut. Mutta tietenkään se jos koneista porsii vaikka viisi prosenttia ei ole hyväksyttävää sekään.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... A&start=15
Tosin täytyy sanoa, että noita VAG-diiseleitä on Suomessakin liikenteessä aivan älytön määrä, ja jos niistä edes kolmannes porsisi, niin medianäkyvyys olisi aika paljon isompaa kuin mitä nyt on ollut. Mutta tietenkään se jos koneista porsii vaikka viisi prosenttia ei ole hyväksyttävää sekään.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
Tuo Vagarenan ketju oli yhtä hurjaa luettavaa kuin ko. konsernin tekniikkaan liittyvät jutut yleensä. Vaikka olisi miten yksittäistapauksista kyse pahemmissa vioissa, niin taustalla tuntuu olevan sen verran räjähdysherkkä yhdistelmä harvinaisen pitkälle vedettyä kustannustehokkuutta ja ylimielisyyttä asiakkaita kohtaan että pidän ainakin oman lompakkoni kaukana.
Uudehkojen autojen varjopuolista lukeminen on siinä mielessä kivaa, että turbotomaattitonnari tuntuu koko ajan enemmän järkimiehen säästövalinnalta.
Uudehkojen autojen varjopuolista lukeminen on siinä mielessä kivaa, että turbotomaattitonnari tuntuu koko ajan enemmän järkimiehen säästövalinnalta.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
ostaa ennemmin vanhemman 3b:n 1.9tdi, ilman pumppusuuttimia. ikiliikkuja.
Joka toinen vastaantuleva on passatti joten löytyy kyllä vikatarinoitakin.
Joka toinen vastaantuleva on passatti joten löytyy kyllä vikatarinoitakin.
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
Re: VAG 2.0TDI 140hp ja Passat 2006 kokemuksia
Taitaa olla ne Opelit, VW/Audit, Euroopan Fordit ja Ranskalaiset sellaisia pelejä, etteivät tahdo kestää.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003