Koitin kanssa isännälle puhua että josko tilais kimpassa uusia renkaita (oli mielessä ls388 tai ventus prime 2), sano että ei kun ostaa pinnotetut kun on niin halvat ja kaikkee. Eli samanhintaset asennuksen kanssa kun maapurjeet ilman asennusta
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Pinnoituksen ongelmana (henkilöautoissa) lienee, että jos renkaat valikoidaan siten että niissä on kaikissa samat rungot yms. ominaisuudet, niin prosessi on jo niin kallis että hinta on jo samaa luokkaa kuin vaikkapa uusilla landsaileilla. Satunnaisesti pinnoitusta varten valituissa renkaissa on eri rungot ja vaikka niihin laitetaan sama pintakuvio, niin ei se niistä samanlaisia renkaita tee. Kiinarenkaat tappoivat pinnoitusmarkkinat, halparenkaassakin sentään setti koostuu samanlaisista renkaista.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Taloussanomat vertaili siis saman firman erikielisiä (eli eri markkinoille tehtyjä) verkkokauppoja, ja antaa ymmärtää, että tilaamalla renkaat Delticomin Tsekin sivuilta, sitä säästää sievoisen summan. Tekstissä sitten vain maininta, että hinnat eivät ole vertailukelpoisia, koska hintaan sisältyy rahti vain valitun verkkokaupan maan sisällä. Aijaa
Taloussanomat tekee varmaan seuraavaksi vertailun "Näin saat Brnossa sijaitsevat renkaasi halvimmalla Suomeen". Sen jälkeen voikin seuraavan jutun tekstin aloittaa "Kesärenkaat kannattaa sittenkin ostaa kotimaisesta nettikaupasta." Sen voi sitten myöhemmin oikaista vielä, että www.rengas-online.com ei kylläkään ole lähelläkään kotimaista verkkokauppaa, vaan saksalaisen verkkokaupan suomenkielinen sivusto.
Tulipas sitten päädyttyä lopulta LingLong GreenMAX renkaisiin koossa 205/50R17 (93W). Suomen Rengas-Heikiltä kierros kyseisiä rinkuloita lähti mielestäni kohtuuhintaan, loppusummana 385e. Tuohon hintaan kuului lisäksi kahden ylimääräisen rengassetin työt, kun vaihdoin päittäin renkaita kahden 15" setin välillä, eli talvikumit kesäkumien tilalle ja toisinpäin.
Saapa sitten nähä mikä on lopullinen tuomio LingLongeista, kun kesän yli päästään ja todellista testausta on suoritettu
Muistakaas aluvanteiden jälkikiristys. Vaihdoin torstaina renkaat, vedin momenttiavaimella pultit tiukkaan ja nyt kaksi päivää ja 100 km myöhemmin oli kaksi pulttia toisessa eturenkaassa löysällä. Eka kerta kun mulla löytyi jälkikiristyksessä tiukattavaa.
Itse laitoin ensimmäistä kertaa ikinä renkaat momenttiavaimella kiinni joten oli helppo tarkkailla miten käyttäytyivät kun käsin tiukkasi sadan kilometrin päästä. Suurin osa kiristyi ehkä kymmenen, muutama parikymmentä ja yksi arviolta viisikymmentä astetta. Ei tunnu olevan turhaa hommaa tuo aluvanteiden kiristely.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
AZP kirjoitti:Muistakaas aluvanteiden jälkikiristys. Vaihdoin torstaina renkaat, vedin momenttiavaimella pultit tiukkaan ja nyt kaksi päivää ja 100 km myöhemmin oli kaksi pulttia toisessa eturenkaassa löysällä. Eka kerta kun mulla löytyi jälkikiristyksessä tiukattavaa.
Asiaa! Minulla kävi kerran niin että
alkoi kolkuttamaan etukulma. Luulin vetonivelen olevan loppu. Pyöränpultit oli löysällä
Siitä navasta oli aikaisempi remonttireino hakannut laakerirempassa vanteen ohjurina olevan kohdan purseille ja vanne ei mennyt kunnolla pohjaan! Viilasin sen siistiksi ja napaan rasvaa. Etenkin talvikäytössä olevat alut tarttuu napaan ikävän tiukkaan jos rasvaa ei käytä. Eli auttaa kumpaankin, asennukseen ja irroitukseen.
Napaan rasvaa ja jälkikiristys.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
3J kirjoitti:Pinnoituksen ongelmana (henkilöautoissa) lienee, että jos renkaat valikoidaan siten että niissä on kaikissa samat rungot yms. ominaisuudet, niin prosessi on jo niin kallis että hinta on jo samaa luokkaa kuin vaikkapa uusilla landsaileilla. Satunnaisesti pinnoitusta varten valituissa renkaissa on eri rungot ja vaikka niihin laitetaan sama pintakuvio, niin ei se niistä samanlaisia renkaita tee. Kiinarenkaat tappoivat pinnoitusmarkkinat, halparenkaassakin sentään setti koostuu samanlaisista renkaista.
Kerran olen teettänyt omista n 3 mm:iin ajetuista kesä-Uniroyaleista nastarenkaat Hakkapeliitta 08 pinnalla. Ihan kohtuullisesti toimivat talvikumit kaupunkiajossa (kuplassa) aikanaan (80-l) ja erityisesti hintaansa nähden. Eipä tulisi enää mieleen moinen ratkaisu, mutta silloin oli yleistä ja monilla kumikorjaamoilla oli pinnoitusta.