Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kitkahäviöiden pienentäminen varmaan se suurin syy, niinkuin jo todettu. Jostain muistan lukeneeni, että nelipyttysessä litrasessa koneessa alkaa olemaan jo liian pienet pytyt optimaalisen palotapahtuman tjs. kannalta.
M97CSB234EFM57001 RE85
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^ jossain autolehdessä vastikään sanottiin, että n. n. 0,5 l sylinteriä pidetään aika optimina henkilöautojen moottorivalmistajien keskuudessa. Voi myös itse järkeillä joitain juttuja:
- Suunnittelu on varmastikin aika monen tekijän kompromissi.
- Jos isku menee kovin lyhyeksi, kärsii vääntö ja terminen hyötysuhde, koska ei ole vipuvartta kampiakselissa ja kaasun laajenemisaika lyhyt. Tulee siis kierroskone, hyötysuhde voi aleta myös kitkavoimien vuoksi, koska nopeus kasvaa.
- Jos isku on kovin pitkä, kasvaa ehkä teholliset paineet ja voi tulla rakenteellisia haasteita, nakutusta, päästöjä. Männän maksiminopus kasvaa myös, josta tulee hitausvoimis. Lisäksi ei ole tilaa kannessa huuhteluun. Myös palotilan muoto voi olla outo, mutten tunne palamisen teoriaa. Tästä on kirjoitettu autolehdissä kyllä, mutten tiedä tietävätkö.
- Suuressa osaa bensamoottoreita päädytään iskunpituuden ja halkaisijan mittoihin, jotka ovat samaa luokkaa. Nk. kuutiokone. Ehkä edellisistä syistä, ehkä muista joka viisaampi palstalainen tuntee paremmin, esim. jccarlson.
- Vähemmän sylinterejä varmastikin tarkoittaa vähemmän massaa ja kitkapinta-alaa, jos perusmitoista ei poiketa. Varmaan tämäkin on kompromissi käynnin ja väännön tasaisuuden suhteen.
- Suunnittelu on varmastikin aika monen tekijän kompromissi.
- Jos isku menee kovin lyhyeksi, kärsii vääntö ja terminen hyötysuhde, koska ei ole vipuvartta kampiakselissa ja kaasun laajenemisaika lyhyt. Tulee siis kierroskone, hyötysuhde voi aleta myös kitkavoimien vuoksi, koska nopeus kasvaa.
- Jos isku on kovin pitkä, kasvaa ehkä teholliset paineet ja voi tulla rakenteellisia haasteita, nakutusta, päästöjä. Männän maksiminopus kasvaa myös, josta tulee hitausvoimis. Lisäksi ei ole tilaa kannessa huuhteluun. Myös palotilan muoto voi olla outo, mutten tunne palamisen teoriaa. Tästä on kirjoitettu autolehdissä kyllä, mutten tiedä tietävätkö.
- Suuressa osaa bensamoottoreita päädytään iskunpituuden ja halkaisijan mittoihin, jotka ovat samaa luokkaa. Nk. kuutiokone. Ehkä edellisistä syistä, ehkä muista joka viisaampi palstalainen tuntee paremmin, esim. jccarlson.
- Vähemmän sylinterejä varmastikin tarkoittaa vähemmän massaa ja kitkapinta-alaa, jos perusmitoista ei poiketa. Varmaan tämäkin on kompromissi käynnin ja väännön tasaisuuden suhteen.
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Saatan puhua potaskaa, mutta neliökone on mielestäni tunnetumpi termi...karitammi kirjoitti:^
- Suuressa osaa bensamoottoreita päädytään iskunpituuden ja halkaisijan mittoihin, jotka ovat samaa luokkaa. Nk. kuutiokone.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^ varmaan olet ihan oikeassa. x*x on neliö
. Viesti lienee tosin sama.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Jeps, taisin "nussia pilkkua".
Vähän asiaan liittyen tai sitten ei. Mulla oli aikanaan my-76 kombicoupe 99. Eipä ole parempaa autoa vielä tähän päivään mennessä ollut jos otetaan huomioon ajo-ominaisuudet, jarrut ja koneen luonne.
Tuossahan oli "neliökone", vaikka heposia ei ollut yhdellä kaasarilla kuin 97hp, jos en ihan väärin muista. Kone väänsi jo heti alhaalta. Jarrut oli aivan sairaan hyvät. Jos normi talvikelillä alkoi jarruttamaan pikkuhiljaa lisäten painetta, kun etujarrut meni lukkoon ja painoi vielä aavistuksen verran lisää, meni myös takajarrut lukkoon. Aiheutti muuten isäukon autoa ajaessa erinäisiä oho-tilanteita kun siinä (323 mazda vm 84) ei ollut käytännössä takajarruja ollenkaan.
Ja toi on ainoa auto mikä mulla on ollut, jonka pystyi vasemman jalan jarrulla heittämää 180 asteen käännöksen kapeallakin tiellä talvikelillä. Kässärihän oli tuossa etupyöriin. Ajelin ko. autolla välin 190-350tkm -80 luvulla.
Jos ton sais tänäpäivänä uutena, ostaisin heti pois!
Niin, ja jos joku osaa jäljittää ton auton vielä. Rekkari oli MBC-252 ja sarjanumeron loppu oli 0000176, eli ihan ensimmäisiä MY76:ia. Alkuosa sarjanumerosta oli jotainliittyen mallivuoteen eli 76 ja malliin eli 99, mutta niitä en enää muista.
T. Varmaan ikuinen saapisti
Vähän asiaan liittyen tai sitten ei. Mulla oli aikanaan my-76 kombicoupe 99. Eipä ole parempaa autoa vielä tähän päivään mennessä ollut jos otetaan huomioon ajo-ominaisuudet, jarrut ja koneen luonne.
Tuossahan oli "neliökone", vaikka heposia ei ollut yhdellä kaasarilla kuin 97hp, jos en ihan väärin muista. Kone väänsi jo heti alhaalta. Jarrut oli aivan sairaan hyvät. Jos normi talvikelillä alkoi jarruttamaan pikkuhiljaa lisäten painetta, kun etujarrut meni lukkoon ja painoi vielä aavistuksen verran lisää, meni myös takajarrut lukkoon. Aiheutti muuten isäukon autoa ajaessa erinäisiä oho-tilanteita kun siinä (323 mazda vm 84) ei ollut käytännössä takajarruja ollenkaan.
Ja toi on ainoa auto mikä mulla on ollut, jonka pystyi vasemman jalan jarrulla heittämää 180 asteen käännöksen kapeallakin tiellä talvikelillä. Kässärihän oli tuossa etupyöriin. Ajelin ko. autolla välin 190-350tkm -80 luvulla.
Jos ton sais tänäpäivänä uutena, ostaisin heti pois!
Niin, ja jos joku osaa jäljittää ton auton vielä. Rekkari oli MBC-252 ja sarjanumeron loppu oli 0000176, eli ihan ensimmäisiä MY76:ia. Alkuosa sarjanumerosta oli jotainliittyen mallivuoteen eli 76 ja malliin eli 99, mutta niitä en enää muista.
T. Varmaan ikuinen saapisti
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Väliaikaraporttia pukkaa, n. 75tkm lukemissa mennään. Talvihan oli täynnä tuosta litraisen moottorin epäluotettavuudesta/yliviritteisyydestä/kylläsenvähintäänkakslitranenollapitää/jne johtuvia ongelmia
Eli hinaussilmukkaakin on päästy koeponnistamaan, kun fjoordi päätyi narun jatkoksi:
![Kuva](http://pikun.otokset.fi/kuvat/Villen+kuvat/ojaan.jpg/_full.jpg)
Rouva vähän peruutteli ojaan hivenen jäisellä pihatiellä...onneksi on sentään yksi kunnon talviauto, joten ei muuta ku ruuvattiin hinaussilmukka fjoordin takapersiiseen, ajettiin subaru paikalle, naru koukkuun kiinni ja rykästiin liisinkiruoska pois ojasta
Lisäongelmiahan tuosta operaatiosta tietysti tuli, kun ei kuraläpät kestänyt ojasta hinaamista vaan alkoivat pentele repsottaa. Tuskin olisi näin käynyt jos ois koneena vähintää ykspistekutonen ruisku
Kuukauden päivät niitä kahtelin ja pohdiskelin että jaksaiskohan nuille tehrä jottain, mutta onneksi tuli kesärenkaiden allelaittoon aika kiirastorstaiksi, jossa Vianorin ystävällinen asentaja oli ihan omatoimisesti pistänyt pari uuttaa muoviniittiä ja läpät on taas paikoillaan.
Sen verran toki pitää palautetta Vianorille antaa, että ihan ei kovin tarkkaan oltu katsottu paljonko niissä susihuonoissa Hakkagreeneissä oli pintaa viime kesän jäljiltä. Leaseplanin vaihtorajasuositus on kun pintaa on alle 4mm. Kyllähän tuossa seitinohuesti on ehkä vielä 3mm lukema näkyvissä...
![Kuva](http://pikun.otokset.fi/kuvat/Villen+kuvat/gummi.jpg/_full.jpg)
Njotta turvallista matkaa sitten vaan, ratapäiviä odotellessa, sliksit onkin jo alla![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Kuva](http://pikun.otokset.fi/kuvat/Villen+kuvat/ojaan.jpg/_full.jpg)
Rouva vähän peruutteli ojaan hivenen jäisellä pihatiellä...onneksi on sentään yksi kunnon talviauto, joten ei muuta ku ruuvattiin hinaussilmukka fjoordin takapersiiseen, ajettiin subaru paikalle, naru koukkuun kiinni ja rykästiin liisinkiruoska pois ojasta
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Lisäongelmiahan tuosta operaatiosta tietysti tuli, kun ei kuraläpät kestänyt ojasta hinaamista vaan alkoivat pentele repsottaa. Tuskin olisi näin käynyt jos ois koneena vähintää ykspistekutonen ruisku
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Sen verran toki pitää palautetta Vianorille antaa, että ihan ei kovin tarkkaan oltu katsottu paljonko niissä susihuonoissa Hakkagreeneissä oli pintaa viime kesän jäljiltä. Leaseplanin vaihtorajasuositus on kun pintaa on alle 4mm. Kyllähän tuossa seitinohuesti on ehkä vielä 3mm lukema näkyvissä...
![Kuva](http://pikun.otokset.fi/kuvat/Villen+kuvat/gummi.jpg/_full.jpg)
Njotta turvallista matkaa sitten vaan, ratapäiviä odotellessa, sliksit onkin jo alla
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Miksi otat kritiikin vastaan tuolla tavalla? Eri merkkiset on aina väärän merkkisiä merkkifoorumilla ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Voisit jatkaa asiallisemmalla sävyllä tuota kirjoitusta.
Vanhempien 1.0 EB ajettuna joku 15tkm, ei ongelmia![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Onhan noilla jo ihan mukaviakin kilsoja ajettu, ilmeisesti tuo pata ainakin kestää?
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Voisit jatkaa asiallisemmalla sävyllä tuota kirjoitusta.
Vanhempien 1.0 EB ajettuna joku 15tkm, ei ongelmia
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Onhan noilla jo ihan mukaviakin kilsoja ajettu, ilmeisesti tuo pata ainakin kestää?
Viimeksi muokannut Pakari, La Huhti 04, 2015 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Ohjeistuksen vastainen lainaus poistettu.
Syy: Ohjeistuksen vastainen lainaus poistettu.
#5824
93 B204
93 B204
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kuka täällä jaksaisi lukea 30 sivua tarinaa litraisesta fordista, jos sävy olisi kuin STT:n uutisissa? ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
^^ Pari avainsanaa/lausetta avaamaan tämän topikin kirjoitteluani:
-Sarkasmi
-Rivien välistä lukeminen
-Kieli poskessa
Jos ei nuo välity teksteistäni kristallin kirkkaana, niin pahoittelut siitä. Kritiikkiä toki kestän, mutta vailla todellisuuspohjaa tai omakohtaista kokemusta esitettyihin väitteisiin tartun tiukasti ja väännän niistä erittäin huonoa huumoria.
Että näillä puheilla täältä tähän. Munarikasta pääsiäista kaikille
P.S: toivottavasti kesärajoitukset ei koidu litrasen lohkon kohtaloksi kun sitä joutuu ihan kohtuuttomasti rasittamaan että saa kiihdytettyä matkavauhtiin. Kohta pitää kuitenkin ajaa monta kymmentä kilometriä Lahden tietä että päästään anoppilaan särpimään lammaspataa![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
P.P.S: Jossain kohtaa aiemmin pohdittu että millä vaihteella litranen ekoihme ottaa huippunopeuden. Pettymyksekseni on sanottava että ainakin viitosta on käytettävä...eräänä päivänä tarjoutui tilaisuus kokeilla (suljettu moottorirata ja silleen...
) ja eihän tuo kelannut nelosella kuin säälittävät 180km/h mittarinopeutta kunnes veto loppui
Tämä siis tiedoksi kaikille egobuustilla Saksaan aikoville ![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-Sarkasmi
-Rivien välistä lukeminen
-Kieli poskessa
Jos ei nuo välity teksteistäni kristallin kirkkaana, niin pahoittelut siitä. Kritiikkiä toki kestän, mutta vailla todellisuuspohjaa tai omakohtaista kokemusta esitettyihin väitteisiin tartun tiukasti ja väännän niistä erittäin huonoa huumoria.
Että näillä puheilla täältä tähän. Munarikasta pääsiäista kaikille
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
P.S: toivottavasti kesärajoitukset ei koidu litrasen lohkon kohtaloksi kun sitä joutuu ihan kohtuuttomasti rasittamaan että saa kiihdytettyä matkavauhtiin. Kohta pitää kuitenkin ajaa monta kymmentä kilometriä Lahden tietä että päästään anoppilaan särpimään lammaspataa
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
P.P.S: Jossain kohtaa aiemmin pohdittu että millä vaihteella litranen ekoihme ottaa huippunopeuden. Pettymyksekseni on sanottava että ainakin viitosta on käytettävä...eräänä päivänä tarjoutui tilaisuus kokeilla (suljettu moottorirata ja silleen...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Juu kyllä sarkasmia välittyy ja ymmärrän nuo pointit, kuten sanoin, ei täällä muutkaan merkit menesty ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Esim VW ja Ford tuntuu olevan kirosanoja täällä.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Esim VW ja Ford tuntuu olevan kirosanoja täällä.
#5824
93 B204
93 B204
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7571
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Ei ainoastaan nuo ylläolevat.....
Tämä aiheuttaa sellaiset allergia oireet että ei mitään rajaa..
![Kuva](http://www.genpropower.com/images/stories/volvo%20logo.jpg)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Tämä aiheuttaa sellaiset allergia oireet että ei mitään rajaa..
![Kuva](http://www.genpropower.com/images/stories/volvo%20logo.jpg)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Koittakaas Skodasta älyllistä keskustelua saada aikaan. Tai korealaisista...
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Meillä on töissä kolme farkku focusta, juurikin samaa koppaa ja niistä kaikista repsottaa aina roiskeläpät. Joka kerta kun huollossa käyvät, niin ke laitetaan uudestaan kiinni / vaihdetaan, eikä kauaa mene kun taas repsottaa.V.J.S kirjoitti:Lisäongelmiahan tuosta operaatiosta tietysti tuli, kun ei kuraläpät kestänyt ojasta hinaamista vaan alkoivat pentele repsottaa. Tuskin olisi näin käynyt jos ois koneena vähintää ykspistekutonen ruiskuKuukauden päivät niitä kahtelin ja pohdiskelin että jaksaiskohan nuille tehrä jottain, mutta onneksi tuli kesärenkaiden allelaittoon aika kiirastorstaiksi, jossa Vianorin ystävällinen asentaja oli ihan omatoimisesti pistänyt pari uuttaa muoviniittiä ja läpät on taas paikoillaan.
Sisätilat ovat vakuuttavat. Kattoverhoilun alla lienee joku hepponen pahvi, ainakin siltä tuntuu ja näyttää. Jos vahingossa tökkäset ronskimmin, niin pysyvä jälki jää.
Meidän työautot on 1.6 kiisseleitä, aivan käsittämättömän kamalia koneita.
Se muoviratti on ihan järkyttävän liukas, ajoasentoa ei saa jätkevästi mitenkään. Ratin säätövarat ovat säälittäviä. Reteot ovat äänenlaadultaan surkeat. Sisusta on kaikinpuolin erittäin halvan oloinen.
Suoraanhan tuo auto ei kulje kuin jatkuvasti ohjaamalla. Ojaus on tunnoton, aivan kun jotain pleikkaripeliä pelaisi.
Positiivistä autoissa on se, että eivät ole omia
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ai niin.. Sisämelu on sietämätön.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Jep, toista kertaa korjailtiin tuohonkin läpät. Ekalla kerralla rouva oli ajellut vähän reippaamman kanttarin yli ja nyt siis kun hinattiin vehjes pois ojasta. Mutta juu, herkässä ovat irtoomaan eniveis.kribe kirjoitti: Meillä on töissä kolme farkku focusta, juurikin samaa koppaa ja niistä kaikista repsottaa aina roiskeläpät. Joka kerta kun huollossa käyvät, niin ke laitetaan uudestaan kiinni / vaihdetaan, eikä kauaa mene kun taas repsottaa.
Mää en oo kyllä kattoverhoilussa huomannut mitään ihmeellistä? Eipä sitä ole juuri tullut tökittyäkäänkribe kirjoitti: Sisätilat ovat vakuuttavat. Kattoverhoilun alla lienee joku hepponen pahvi, ainakin siltä tuntuu ja näyttää. Jos vahingossa tökkäset ronskimmin, niin pysyvä jälki jää.
Allekirjoitan täysin. Vuokra-autona ollut kahdesti "hinnat alkaen" diesel-koneinen focus, ja on kyllä just niin karsea säästödiesel kuin olla ja osaa.kribe kirjoitti: Meidän työautot on 1.6 kiisseleitä, aivan käsittämättömän kamalia koneita.
Titaniumissa on joku nahka/keinonahka sporttiratti, joka istuu kyllä käteen hienosti. Ratin säätöihin en ole tainnut koskea Pitäjänmäen Vehon hallista poistumisen jälkeen. En muista oliko Titaniumissa joku astetta parempi ämyrilaitteisto, mutta kyllä toi ainakin meikäläisen absoluuttisen puiseen sävelkorvaan soi ihan riittävästikribe kirjoitti: Se muoviratti on ihan järkyttävän liukas, ajoasentoa ei saa jätkevästi mitenkään. Ratin säätövarat ovat säälittäviä. Reteot ovat äänenlaadultaan surkeat. Sisusta on kaikinpuolin erittäin halvan oloinen.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tuossa itse asiassa vasta pari viikko sitten istuin muutaman kuukauden vanhaan Audi A3 sedaniin. Oli siitäkin kyllä "wau, premiumia" elämys kaukana
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Ohjaus on nykypäivän autoille ominaisesti sähköisesti tehostettu, joten varmasti on erilainen tuntuma mitä jossain antiikkisessa hydraulitehostetussa. Itse kyllä tykkään ja niin on tykänneet monet alan lehdetkin.kribe kirjoitti: Suoraanhan tuo auto ei kulje kuin jatkuvasti ohjaamalla. Ojaus on tunnoton, aivan kun jotain pleikkaripeliä pelaisi.
Positiivistä autoissa on se, että eivät ole omia
Ai niin.. Sisämelu on sietämätön.
Sen sijaan uraherkkyys on kyllä hitosti riippuvainen renkaista. Nyt kun vasta vaihdettiin talvikumit kesärenkaisiin, niin johan on taas melkonen uratutka. Muutama päivä siinä menee totutellessa edellisvuosista muistellen, mutta ero on kyllä kuin yöllä ja päivällä heti kumien vaihdon jälkeen. Eli mitä löysärunkoisempi rengas, sen mukavampi ajettava ja on tunnottomampi urille.
Sisämelusta en tiedä muuta kuin että on tuo ainakin hitosti hiljaisempi kuin tuo omassa ajossa oleva riisipussi. Etenkin hiekkatiellä jostain huopamaisesta aineesta prässätyt sisälokarit vaimentaa todella hyvin kivien ropinan. Moni ns. "premium" auto (takseja, joilla olen kotiin tullut) rämisee tossa kotimatkan viimeisellä hiekkatiesiirtymällä kuin peltirumpu
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ja juu, eihän tuokaan ole oma ole, joten siinä kohtaa ollaan ns. selvillä vesillä
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Tulevaisuudesta sen verran, että Fokkerilla painellaan 2016 kesään asti. Nyt alkaa näyttää aika vahvasti siltä, että Focuksen seuraaja on VAG leiristä tai ainakin sen sisarkorporaatiosta. Rouva on kainosti toivonut saavansa nelivedon ajoihinsa, ja jos jotain rahapalkkaakin haluaa autoedun lisäksi, niin järkevät vaihtoehdot on joko Golf Variant 4Motion tai Skeida Octavia 4x4 hinnat alkaen TDi-pannulla... Onko se nyt sitten klubin raadin mielestä parannus vai huononnus jäänee nähtäväksi tulevassa topikissa
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Ford ecoboost 1.0 turbo 3cyl 125hp 170Nm 1300-4500 i/min
Kyllähän tuo sisustan muovisuus on ihan samaa tasoa uudemmassa A3:ssakin (firman auto myös). Itse asiassa A3:ssa muovi on vielä halvemman oloista.
Sähköisesti tehostettu ohjaus on kuitenkin ko. Audissa paljon tunnokkaampi, vaikkakin omaan makuun liian kevyt.
Enemmän nuo firman focukset urissa vetelee 195/65R15 talvinakeilla, kun mitä oma femma 225/45R17 kesänakeilla. Focushan ei oikeen tahdo suoraan kulkea vaikka kuinka sileä asvaltti olisi.
Meidän työautoista paras kompromissi on mielestäni Golf plus (oiskohan 2011 tai 2012 vm. Ajotuntumaltaan paras, sisuta vähiten yököttävä ja yleislaadultaan parhaan tuntuinen. Sisämelu on toki aika karu, mutta niin on noissa kaikissa firman peleissä. Tulossa on kolme uudempaa farkkugolfia ja yksi uudempi hatchback golf, saa nähdä minkälaisia ovat.
Ps. Octaaviaan jos päätyy, niin kannattaa panostaa hieman penkkeihin. Ne hinnat alkaen littanat on järkyttävän huonot.
Sähköisesti tehostettu ohjaus on kuitenkin ko. Audissa paljon tunnokkaampi, vaikkakin omaan makuun liian kevyt.
Enemmän nuo firman focukset urissa vetelee 195/65R15 talvinakeilla, kun mitä oma femma 225/45R17 kesänakeilla. Focushan ei oikeen tahdo suoraan kulkea vaikka kuinka sileä asvaltti olisi.
Meidän työautoista paras kompromissi on mielestäni Golf plus (oiskohan 2011 tai 2012 vm. Ajotuntumaltaan paras, sisuta vähiten yököttävä ja yleislaadultaan parhaan tuntuinen. Sisämelu on toki aika karu, mutta niin on noissa kaikissa firman peleissä. Tulossa on kolme uudempaa farkkugolfia ja yksi uudempi hatchback golf, saa nähdä minkälaisia ovat.
Ps. Octaaviaan jos päätyy, niin kannattaa panostaa hieman penkkeihin. Ne hinnat alkaen littanat on järkyttävän huonot.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07