Huijattiinko minua?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja Timon »

Eli nyt kävi näin, että Saabista hävis lataus torstaina 26.3. sopivasti paikallisen korjaamon pihalla. Heidän diagnoosi oli että laturi on vaihdettava ja jätin sitten auton samantien sinne. Ensin sen luvattiin olevan kunnossa viimeistään maanantaina 30.3. No korjaamosta ei maanantaina kuulunut mitään, joten tiistaina (31.3.) iltapäivällä soitin sinne ja sanoivat että on valmis keskiviikkona (1.4.) klo. 13-14.00 välillä ja lupasivat soittaa heti auton valmistuttua. No kun ei soittoa kuulunut niin soitin itse sinne hieman ennen klo. 16.00 ja sanoivat että valmistuu klo. 18.00 mennessä. No klo. 18 menin sitä hakemaan ja valmista olikin.

420€ tuli hintaa, josta laturin osuus oli 199 € ja hihnan 29€. Siihen päälle töitä 2,5 tuntia.

No tänään sitten aukaisin konepeltiä ja huomasin että laturi ei ainakaan ole uusi. On nimittäin laturin pinta niin hapettunut että ei varmasti uusi laturi sellaseen kuntoon mene parin päivän ja 350 kilometrin ajoilla. Minusta siis näyttää siltä, että he on joko vaihtaneet siihen käytetyn laturin jostain muualta tai sitten kunnostaneet entisen. Toki se nyt toimii, mutta tuli kyllä kusetettu olo kun luulin tuohon hintaan saavani uuden laturin.

Mikä on raadin tuomio, menikö tämä nyt ihan oikein? Korjaamo ei ole mikään yhden miehen nyrkkipaja, vaan osa isompaa ketjua, jolla näkyy olevan yli 100 toimipistettä Suomessa.
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
t.t.j
"Hölösuu"
Viestit: 2183
Liittynyt: La Syys 15, 2007 09:30
Paikkakunta: Turku

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja t.t.j »

Ainakin motonetin latureihin tulee hinnan päälle pantti, joka palautetaan vanhaa korjauskelpoista laturia vastaan. Olen ymmärtänyt, että uudet laturit ovat näitä korjattuja?
G-mies
"Ukkomies"
Viestit: 4471
Liittynyt: Pe Maalis 05, 2004 17:11
Paikkakunta: Ruotsalo

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja G-mies »

Motonetin korjattu laturikin on kyllä käynyt pintahoidossa, eli hapettuneita latureita ei tule, kuin käytettynä purkamoilta tms.

Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Hintahan laturilla on kyllä uuden joten jos on uusi ollut kyllä huonossa säilytyksessä kosteassa paikassa.

Laskussahan pitäisi olla mainittu onko varaosa uusi vai käytetty.
- Jos käytetty hankittu 50-80e hintaan purkaamolta ja laitettu suoraan kiinni niin mun mielestä on huijattu mikäli ei tuota mainittu ja laskutettu vieläpä 199e tuosta osasta. Takuu ja sen pituus arveluttaa kyllä tuossa tapauksessa.
- Jos korjattu vanha tai purkaamolta hankittu rempattu varmuudeksi niin niin pitäisi olla kummin tehty mainittu ja eritelty siihen vaihdetut osat hintoineen. Takuu lienee tuossa tapauksessa päällä, ainakin korjaamon vaihtotyön suhteen.

Kysäisisin sinuna onko laturi käytetty vai uusi ja mistä se on hankittu, tuo kuuluu asiakkaalle kertoa. Myös osan takuun pituuden ottasin selvää mikäli käytetty.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
kribe
"Viggen"
Viestit: 605
Liittynyt: To Kesä 12, 2014 14:37
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja kribe »

En tiedä mikä auto kyseessä, mutta femmaan ei saa tuohon hintaan edes tarvikemallin laturia. Orkkis maksaa lähemmäksi 500€.

Mutta eihän tuo nyt ihan oikein mennyt. Kyllä asiakkaan pitäisi voida olettaa että vaihdetut osat ovat uusia ellei toisin ilmoiteta.

Työtunnit varmasti osui kohdilleen. Femmaan ei ainakaan juuri alle kolmen tunnin laturia vaihda.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Saabinsti
"Hölösuu"
Viestit: 2397
Liittynyt: To Touko 13, 2004 19:47
Paikkakunta: Suomi

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja Saabinsti »

Timon kirjoitti:Minusta siis näyttää siltä, että he on joko vaihtaneet siihen käytetyn laturin jostain muualta tai sitten kunnostaneet entisen. Toki se nyt toimii, mutta tuli kyllä kusetettu olo kun luulin tuohon hintaan saavani uuden laturin.

Mikä on raadin tuomio, menikö tämä nyt ihan oikein? Korjaamo ei ole mikään yhden miehen nyrkkipaja, vaan osa isompaa ketjua, jolla näkyy olevan yli 100 toimipistettä Suomessa.
Tuota, miksi et soita ja kysy korjaamolta mikä tämä homman nimi(tai vaikka käy paikanpäällä ja selvitä asiaa)? Tuskin paranee, tai uudeksi muuttuu se laturi täällä murehtimalla.
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10

#2713
VKe
"Hölösuu"
Viestit: 5382
Liittynyt: Ke Elo 15, 2007 20:37
Paikkakunta: Monipaikkakuntalainen

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja VKe »

Luulen että Timon soittaakin kunhan arki koittaa.

Mutta ihan hyvähän se on keskustella asiasta täälläkin. Eikö?
Sininen Saab 9-3, '99
Timon
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: La Tammi 08, 2011 17:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja Timon »

^Nimenomaan, tiistaina ajattelin ensitöikseni soittaa ja kysellä asiasta. Kuitenkin toin asian ensiksi tänne, että jos jollain on entuudestaan kokemusta tällaisesta. Että onko korjaamolta mitään mahdollisuutta saada osaa rahoista takaisin tms hyvitystä. Ja tietysti tämä kokemus myös varoitukseksi muille, että korjaamon työnjälki kannattaa näköjään tarkastaa heti korjaamolta lähtiessä :?
9-5 Aero -07, ex 9-3 SS -03
tehave
"Turbo"
Viestit: 234
Liittynyt: Su Syys 07, 2008 22:36
Paikkakunta: Forssa

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja tehave »

ota valokuva laturista ja lähetä kopio kuitista ylemmälle tasolle, mikä se nyt onkaan ja kysy onko ketjun normaali toiminta tapa, ihmettelet kun yleensä huollatat kaikki autosi muualla ja siellä osat näyttävät aivan uusilta.

yleensä etukäteen hinta-arvio mielellään paperille, että pysyy muistissa.
oliko niin että 10% saa heittää?

on ollut ihan hyötyä kun olen näin tehnyt, se on sitten liikkeen moka jos tumpeloivat tai kuten nykyään, eivät edes vilkaise autoon vaan tietokoneelta katsotaan arvio ajasta..
Saab og 900c combi -89 (suomesta) ajossa
Saab 90 -86 (Suomesta) ajossa
Saab og900c (Suomesta) myyty
Avatar
Kupari
"Hölösuu"
Viestit: 3881
Liittynyt: Ma Kesä 26, 2006 19:55
Paikkakunta: Imatra

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja Kupari »

Mulle tarjottu vaihtoehtoja joskus korjaamolla varaosista, esim puhallinmoottori Eekoo lpr aikoinaan cc tonnariin. Joko uusi tai 160tkm ajetusta irrotettu käytetty joka tarkistettu. Takuussa ero uusi 2v ja käytetty 6kk, työllä vuosi molemmissa ja otin käytetyn. Tuonkin tiedon sain etukäteen kyselemättä (soittivat mulle) ja laskussa eritelty esim että käytetty osa ja lyhyempi takuu.
Jäsen 2986
Saab 9-5 Aero sedan manuaali -03 biopoweroitu
Käytössä muut työvehje Volvo S40 2.0T -00, emännällä S60 T5 -01
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

Mikähän tämä 100 toimipisteen ketju on? Nimen mainitseminen saattaa antaa tiedon ko. firman käytännöstä.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Olen ostanut monasti juuri tällaisen takia Rikulta PCS:stä. Ei ole huolta ollut ikinä ja tavara on ollut mielestäni sitä mitä pitää olla.

Vaikuttaa vähän hämärälle tuo Timon tapaus. Ja juu, tarjous kannattaa ottaa mustaa-valkoisella. Suosittelen myös sähköpostia. Siellä viestit ovat monesti helpommin saatavissa ja jos tulee keskustelua vastapuolen kanssa, niin sekin näkyy emailissa ellei sitten siirry puhelintasolle.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Avatar
VMTD
"Hölösuu"
Viestit: 1215
Liittynyt: Ti Syys 21, 2010 19:58
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Onhan tietysti mahdollisuus, että vanha laturi on korjattu jossain toisessa paikassa. Uusittu laakerit, hiilet ja liukurenkaat ainakin. Osat ei hirveästi maksa, mutta menee siinä aikaa, harvemmin kait niin toimitaan vaan laitetaan kunnostettu tilalle ajansäästön takia.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3857
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Kyllä, tuo on mahdollista. Timon on mielestäni saatava joku selvyys tuohon asiaan. Selkeä sellainen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7534
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Huijattiinko minua?

Viesti Kirjoittaja mestari »

ettet vaan silmäillyt starttia siinä hötäkässä?? :D
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin