Laivamaalit?
Laivamaalit?
Monesti tullut V8-magazinestä luettua, että ovat maalanneet jenkkiautojen pohjia laivamaalilla. Onko kellään tietoa laivamaalin käytöstä? Sitten vielä voitteko suositella jotain tuotemerkkiä ja mistä niitä saa? Itsellä, kun on käsitys, että nämä maalit kestää auton pohjassa aivan mahdoton kulutusta ilman, että käytettäisiin pohjamassaa (pohjamaali+pintamaali antaisi paremman suojan kuin normaalit pohjamaali, massa ja maali tai pohjamaali, maali ja massa ratkaisut).
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
maalikauppaan
Teknoksen inerta on ihan hyvä maali ja saa tavallisesta maalikaupasta ainakin tilaamalla, Oulussa Pohjolan Värillä on hyllyssä. 2-komponenttinen maali, päällemaalaus onnistuu ihan tavallisella automaalilla esim. Sikkens. Jos inertan alle vielä pyyhkäisee Teknoksen Rea-galvexin niin pysyy kukinnotkin kauemmin piilossa. Paklaus tehdään sitten inertan päälle, sinkkimaalin selässä kitti ei pysy.
teevee P:n Vee
teevee P:n Vee
Re: maalikauppaan
Tuohon ei taida enää tarvita massaa mihinkään väliin. Tuo kuulostaakin ihan järkevältä jos kestää ilman massaa. Miltä kuulostais Rea-galvex-sinkkimaali peltipintaan, sitten Inerta ja päälle vaikka kiveniskumassa.P:n Vee kirjoitti:Teknoksen inerta on ihan hyvä maali ja saa tavallisesta maalikaupasta ainakin tilaamalla, Oulussa Pohjolan Värillä on hyllyssä. 2-komponenttinen maali, päällemaalaus onnistuu ihan tavallisella automaalilla esim. Sikkens. Jos inertan alle vielä pyyhkäisee Teknoksen Rea-galvexin niin pysyy kukinnotkin kauemmin piilossa. Paklaus tehdään sitten inertan päälle, sinkkimaalin selässä kitti ei pysy.
teevee P:n Vee
Etsiskelin päivemmällä tietoa ja löysin Tikkurilan sivuilta s-postiosoitteen ja sain vastauksen, että peltipinnalle Tikkurilan Temabond ST200 (alumiinin värinen 2 komp. epoksimaali) ja päälle kiveniskumassa. Tuo Temabond ei välttämättä tarvitse pintamaalia, mutta Tikkurilalta vastannut suositteli sen päälle massaa suojaksi kiveniskuja vastaan.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Tulipas tuohon Lepo:on kokeiltua tuota laiva maalia enkä laittanut massaa päälle. Yhden talven ajelin Etelässä suolan seassa ja seuraavana kesäna lähti maalit laattoina alta ja alla oli mukavan ruskea pinta ja parhaimillaan oli läpi asti. Ja olin tuon kulkineen hiekkapuhatanut ja hitsannut edellisenä kesänä.
Eli kivenisku massa päälle ja tarkastelua säännöllisesti ettei ole paljaalla maalilla. Vesi lähtee etenemään hyvin tuon maalin alla jos pinta menee rikki.
V-M
Eli kivenisku massa päälle ja tarkastelua säännöllisesti ettei ole paljaalla maalilla. Vesi lähtee etenemään hyvin tuon maalin alla jos pinta menee rikki.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Ajatuksena olisi (sitten joskus, kuka tietää milloin) peltipinnalle maalata näillä laivamaaleilla siten, että alle tulisi 2-komp. pohjamaali, sen päälle joku luja maali ja sitten alustaan alustamassa. Etuhiekkapeltiin, takahiekkapeltiin (takakontin pohja) ja helmoihin olis päälle maalattava sileä kiveniskumassa parempi, niin auton värin sais niihinkin.soossi kirjoitti:Kyllä auton pohja pitää massata jos talvella ajelee. Muuten käy juuri noin.
2-komponentttimaalit on kaikki hyviä ruosteenestopohjamaaleja, päälle ehkä kestävämpi pintaväri ja sitten alustamassaa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001