Hyvin on mallissaan hakkereiden autotietous ja se ei kun pahenee tämä kiusanteko.
http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikk ... akkeri-iot
Hakkerit asialla: Näin moottori sammutetaan
Hakkerit asialla: Näin moottori sammutetaan
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Hakkerit asialla: Näin moottori sammutetaan
Eikös tuossa pitäisi lukea että:core2 kirjoitti:Hyvin on mallissaan hakkereiden autotietous ja se ei kun pahenee tämä kiusanteko.
http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikk ... akkeri-iot
"Hyvin on tiedossa autoteollisuudella mitä langaton tiedonsiirto tarkoittaa ja miten sitä käytetään tai voidaan käyttää" (sarkastisesti)
Tämä ei ole edes uutinen, avaimettomat systeemit ja muut olleet jo ilmestymisestä asti ajasta jäljessä ja todella heikoisti suojattu. Yksi huvittavimmista on takaluukun avaaminen pyyhkäisemällä puskurin alta.
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Hakkerit asialla: Näin moottori sammutetaan
Meikäläinen taas ei tiedä mitä siinä pitäis lukea, mutta sinähän sen näyt tietävän joten ei muuta kuin uusimaan uutista tai mikä se nyt oikein onkaan tiedoitus ehkä.V-M kirjoitti: Eikös tuossa pitäisi lukea että:
"Hyvin on tiedossa autoteollisuudella mitä langaton tiedonsiirto tarkoittaa ja miten sitä käytetään tai voidaan käyttää" (sarkastisesti)
Tämä ei ole edes uutinen, avaimettomat systeemit ja muut olleet jo ilmestymisestä asti ajasta jäljessä ja todella heikoisti suojattu. Yksi huvittavimmista on takaluukun avaaminen pyyhkäisemällä puskurin alta. V-M
No Afterdawn skrivaa kuitenkin näin joten eiköhän jotain uutta ole jätkien keksinnössä?
:
Olisko tää mielestäsi lähempänä uutista??: http://www.iltalehti.fi/digi/2015072220071280_du.shtmlafgterdawn kirjoitti:Miller ja Valasek esittelivät taitojaan jo muutama vuosi sitten, mutta silloin murtautumiseen tarvittiin fyysistä pääsyä autoon.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Hakkerit asialla: Näin moottori sammutetaan
Tässä nyt koitetaan hakea sitä, että autojen tietoturva ja tietoliikennekäytännöt on kaikki samaa tasoa kun joskus ennenvanhaan landella: "ei tänne kukaan halua murtautua ja sitäpaitsi naapurit saa tulla ja keitellä kaffit ootellessaan". Ovi on kiinni, lukkoa ei ole hankittu, luuta nojallaan on ihan hyvä.
Autotehtaiden pitäis nyt kipinkapin herätä tähän päivään tänä vuonna, jossa tietoliikenteessä on kaikenmoista häiriötekijää ja ovenkolkuttelijaa. Nettiin liitetyissä laitteissa kaiken liikenteen on oltava salattua ja allekirjoitettua. Tämä koskee myös auton sisäistä liikennettä.
Mitään uutta ja ihmeellistä tähän ei tarvi keksiä, julkisen avaimen salausmenetelmät ja avainten turvallisen vaihdon ja keskinäisen autentikoinnin menetelmät on kohta 40 vuotta sitten keksitty ja moneen kertaan matemaattisesti todistettu. Kun näitä sitten alettiin oikeasti ottaa käyttöön tietoliikenteessä 20 vuotta sitten, oli tietomurroista ja liikenteen salakuuntelusta ollu jo ihan aitoja ongelmia yli vuosikymmenen.
Kuvaannollisesti autotehtaitten siis pitäis tässä kohtaa vaihtaa se "tosi hyvän muotonen kivi jolla voi lyödä" siihen tehtaan sarjatuottamaan vasaraan.
edit: lisäsin alusta unohtuneen luutahommelin
Autotehtaiden pitäis nyt kipinkapin herätä tähän päivään tänä vuonna, jossa tietoliikenteessä on kaikenmoista häiriötekijää ja ovenkolkuttelijaa. Nettiin liitetyissä laitteissa kaiken liikenteen on oltava salattua ja allekirjoitettua. Tämä koskee myös auton sisäistä liikennettä.
Mitään uutta ja ihmeellistä tähän ei tarvi keksiä, julkisen avaimen salausmenetelmät ja avainten turvallisen vaihdon ja keskinäisen autentikoinnin menetelmät on kohta 40 vuotta sitten keksitty ja moneen kertaan matemaattisesti todistettu. Kun näitä sitten alettiin oikeasti ottaa käyttöön tietoliikenteessä 20 vuotta sitten, oli tietomurroista ja liikenteen salakuuntelusta ollu jo ihan aitoja ongelmia yli vuosikymmenen.
Kuvaannollisesti autotehtaitten siis pitäis tässä kohtaa vaihtaa se "tosi hyvän muotonen kivi jolla voi lyödä" siihen tehtaan sarjatuottamaan vasaraan.
edit: lisäsin alusta unohtuneen luutahommelin
9000 CSE MY1997
helsinki.hacklab.fi
helsinki.hacklab.fi