Hakkerit asialla: Näin moottori sammutetaan

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Hakkerit asialla: Näin moottori sammutetaan

Viesti Kirjoittaja core2 »

Hyvin on mallissaan hakkereiden autotietous ja se ei kun pahenee tämä kiusanteko.

http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikk ... akkeri-iot
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3105
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Hakkerit asialla: Näin moottori sammutetaan

Viesti Kirjoittaja V-M »

core2 kirjoitti:Hyvin on mallissaan hakkereiden autotietous ja se ei kun pahenee tämä kiusanteko.

http://fin.afterdawn.com/uutiset/artikk ... akkeri-iot
Eikös tuossa pitäisi lukea että:

"Hyvin on tiedossa autoteollisuudella mitä langaton tiedonsiirto tarkoittaa ja miten sitä käytetään tai voidaan käyttää" (sarkastisesti)

Tämä ei ole edes uutinen, avaimettomat systeemit ja muut olleet jo ilmestymisestä asti ajasta jäljessä ja todella heikoisti suojattu. Yksi huvittavimmista on takaluukun avaaminen pyyhkäisemällä puskurin alta.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: Hakkerit asialla: Näin moottori sammutetaan

Viesti Kirjoittaja core2 »

V-M kirjoitti: Eikös tuossa pitäisi lukea että:
"Hyvin on tiedossa autoteollisuudella mitä langaton tiedonsiirto tarkoittaa ja miten sitä käytetään tai voidaan käyttää" (sarkastisesti)

Tämä ei ole edes uutinen, avaimettomat systeemit ja muut olleet jo ilmestymisestä asti ajasta jäljessä ja todella heikoisti suojattu. Yksi huvittavimmista on takaluukun avaaminen pyyhkäisemällä puskurin alta. V-M
Meikäläinen taas ei tiedä mitä siinä pitäis lukea, mutta sinähän sen näyt tietävän joten ei muuta kuin uusimaan uutista tai mikä se nyt oikein onkaan tiedoitus ehkä.

No Afterdawn skrivaa kuitenkin näin joten eiköhän jotain uutta ole jätkien keksinnössä?
:
afgterdawn kirjoitti:Miller ja Valasek esittelivät taitojaan jo muutama vuosi sitten, mutta silloin murtautumiseen tarvittiin fyysistä pääsyä autoon.
Olisko tää mielestäsi lähempänä uutista??: http://www.iltalehti.fi/digi/2015072220071280_du.shtml
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
temmi_hoo
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Su Loka 14, 2012 13:40
Paikkakunta: Vihti

Re: Hakkerit asialla: Näin moottori sammutetaan

Viesti Kirjoittaja temmi_hoo »

Tässä nyt koitetaan hakea sitä, että autojen tietoturva ja tietoliikennekäytännöt on kaikki samaa tasoa kun joskus ennenvanhaan landella: "ei tänne kukaan halua murtautua ja sitäpaitsi naapurit saa tulla ja keitellä kaffit ootellessaan". Ovi on kiinni, lukkoa ei ole hankittu, luuta nojallaan on ihan hyvä.

Autotehtaiden pitäis nyt kipinkapin herätä tähän päivään tänä vuonna, jossa tietoliikenteessä on kaikenmoista häiriötekijää ja ovenkolkuttelijaa. Nettiin liitetyissä laitteissa kaiken liikenteen on oltava salattua ja allekirjoitettua. Tämä koskee myös auton sisäistä liikennettä.

Mitään uutta ja ihmeellistä tähän ei tarvi keksiä, julkisen avaimen salausmenetelmät ja avainten turvallisen vaihdon ja keskinäisen autentikoinnin menetelmät on kohta 40 vuotta sitten keksitty ja moneen kertaan matemaattisesti todistettu. Kun näitä sitten alettiin oikeasti ottaa käyttöön tietoliikenteessä 20 vuotta sitten, oli tietomurroista ja liikenteen salakuuntelusta ollu jo ihan aitoja ongelmia yli vuosikymmenen.

Kuvaannollisesti autotehtaitten siis pitäis tässä kohtaa vaihtaa se "tosi hyvän muotonen kivi jolla voi lyödä" siihen tehtaan sarjatuottamaan vasaraan.

edit: lisäsin alusta unohtuneen luutahommelin
9000 CSE MY1997
helsinki.hacklab.fi
Vastaa Viestiin