Kerro kohellus. Hyvä minä, miksi aina minä

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Liian
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: To Syys 25, 2003 11:34
Paikkakunta: Kajaani

Sattuuhan sitä

Viesti Kirjoittaja Liian »

Aikoinaan omistin ysikuupan...

Ajelin kerran väsyneenä miessä huoletonna vanhempien luota kämpille ja mutkassa jossa on kaide se prkl vapaakytkin rupes reistaileen.

Silmät puolitangossa rupesin kääntymään ja nykimään samalla vapaakytkin vipua kohillen. RUMPS RÄKS POKS JA KLONK ja nopea korjausliike takaisin tielle.

Huokasin vain syvään ja ajelin kämpille.

Nousin autosta ja kauhistuin. Koko vänkärin puolen lokasuoja oli sisässä ja vilkusta ei ollu jäljellä kuin pohja.(syvä huokaus. oli remontti edessä)

Sitä kaidetta taitaa muuten vieläkin koristaa punaiset vauhti raidat.
samsikki
"Hirsch"
Viestit: 716
Liittynyt: Su Elo 24, 2003 20:15
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja samsikki »

Tuli tuossa toissatalvena kolhittua tonnariani oikein urakalla, josta sitten seuraavana kesänä sainkin inspiraation purkaa auton ja laittaa sen priimakuntoon. :)
Epäonni alkoi joskus näin joulukuun alun liukkailla koulun pihassa. Lähdin parkkipaikalta kiertämään poispäin ja kun kurvaan puolitoistametrisen lumipenkan takaa huomaan 30m päässä lähestyvän valkoisen postiauton. IIK. Ei pääse väistämään mihinkään, kun on opettajien autoja molemmin puolin parkissa, eli ei auta muu kuin löydä liinat kiinni peilijäällä ja toivoa. Kohtuullisestihan se Saabbi pysähtyi pikkuvauhdista, mutta se postitoijota ei... Postiauto tuli liinat kiinni suoraan keskelle saabin puskuria ja PAM. Hyppään autosta pihalle ja käytän voimasanoja sopivasti. Ei muuta kuin tarkistamaan vauriot. Saabista puskuri, etumaski, oikea umpio paskaks ja konepeltiin semmonen 5cm v-muotoinen kolo. Postiautosta koko oikea kulma läjään ja posteljoonille vertavuotava reikä otsaan. Mikään muu ei tilanteessa ottanut päähän kuin ne kymmenet nauravat naamat koulun ikkunoissa. :evil:
No tuurihan ei siihen loppunut sillä viikolla, vaan tästä pari päivää eteenpäin jo valmiiksi resulla saabilla lähdin aamulla hirveellä kiirreellä kohti koulua. Matkaa n.10km ja aikaa 10min juostessa autolle. Isäntä siinä oli vielä herätessäni varoitellut, että on yöllä satanut lunta jään päälle että on sitte pirun liukasta. No lähdin päästeleen kylätietä reipasta vauhtia ja heti eka 4-tien risteys pitkäks. PRKL. Aina vaan enemmän kiire. Sitte pääsen sellaiselle kohtuu kapealle ja mutkaiselle tieosuudelle joka aivan peilijäässä ja lunta vielä pinnalla. Eka mutka hienosti reipasta vauhtia, mutta toisessa mutkassa tunnen kuinka auto lähtee luisuun. Ei muuta kuin kytkintä pohjaan ja haetaan pitoa, ei auta. Seuraavaksi kytkin ylös ja kaasua. Eturenkaat ottaa uutta suuntaa, mutta perä jatkaa kohti ojaa... Sitten loppu onkin vain tuurista kiinni. Auto noin 60kmh vauhtia semmoseen parin metrin kanavaan jossa armoton risukko. Ja kaiken hyvän lisäksi siinä kohti ojassa mihin saabbi pysähtyi sattui olemaan joku ihmeen imeytyskaivo. Vauriota tuli taas lisää ja Saabbi pariksi kuukaudeksi vitutuksen takia telakalle. Ojaan jäi etuspoileri ja vänkärin peili, sekä edestä oikea alatukivarsi solmuun sen osuttua siihen ihmeen kaivonkanteen. Oli hyvä hinata autoa, kun rengas siirtyi 10cm taaksepäin ja vanteeseen 5cm kolo. :oops:
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Olin jotain 5v ja otin ekoja ajotunteja iskän 900 turbolla, eli istuskelin kuskin paikalla ja auto oli parkki paikalla jossa oli semmonen alamäki ja innoissa vetäsin vaihteen vapaalle ja eihän käkkäri ollu tietenkään päällä ja auto valui parkkipaikan alareunaan ja nissanin perään. Saappiin ei tullu mitään ja nissanissa puskuri repsotti mutta sen sai ihan nurkkiä voimaa käyttämällä takas.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Joskus 90-luvun alussa harrasteltiin kavereiden kanssa jäärata-autoilua hieman uudemmalla kalustolla. Itselläni 9000 turbo. No taas kerran piikit alle ja maantietä huoltsikalle lisäämään painetta kumeihin joista paine tahtoi laskea.
Eikös puskuriin ilmaantunut kiinni valkoinen golffi. No reitti kiertotielle ettei vaan koppalakit huomaa että alla valkoraita-Takit. Eikä takana edes roiskeläppiä. Miliisit kuitenkin seurasivat perässä huoltoasemalle saakka.
Puhallettiin ja näyteltiin korttia, oli kuulemma ylinopeuttakin. Myöntelin kiltisti ja seisoin vasemman takarenkaan edessä ettei käy käry. Toinen koppalakki vielä kierteli autoa lampun kanssa, mutta renkaista ei jääty kiinni. Eikä ylinopeudestakaan muuta kuin huomautus. Ei passannut jäädä lisäilemään ilmaa poliisien katsellessa.
Sitten siis tutulle radalle. Eka kiekka rauhallisesti (kyydissä sukulaismies jolla ei radasta kokemusta) toisella kierroksella pääsuoralle lasiin 160 km/h. Kaveri meinaa että "älä nyt hullussa". Minä vaan että aina tässä on ennenkin tätä vauhtia menty. No tuli päätykurvi vastaan ja Saabi sladiin. Mutta kumeissa huonosti painetta ja Takit taittuivat alle. Ei siinä muuta kuin vauhdilla jäisen penkan päälle oikea kylki hieman edellä.
Auto hinaamalla penkasta pois ja vaurioina koko oikea kylki sisällä.
Äkkiä kaverin talliin ja enimmät lommot suoriksi. Kotona vaimolle mainitsin muina miehinä että jospa maalauttaisin puskurit ja peilit korin väriksiksi. Samalla korjattiin sitten rutut eikä kotonakaan tullut huomautusta ;c)
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

Tosimies ajaa Isuzulla ladon seinästä läpi ja ajelun päätteksi upottaa Isuzun järveen...


:lol: :lol: :lol:
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Zetorman kirjoitti:Tosimies ajaa Isuzulla ladon seinästä läpi ja ajelun päätteksi upottaa Isuzun järveen...
Anna kun mä arvaan? Sulla on ollut muitakin kun Saappeja??! :) :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

Toki toki... Onhan mulla ollu tässä vuosien varrella vaikka minkälaista hilavitkutinta...

Saappi kun ei valmista maastureita eikä Pick Up-autoja niin minkäs teet...

Harmittaa vaan kun ei ollut videokameraa silloin kun vielä nuorena tuli kaikkee hullua harrastettua...
:roll: :roll: :roll:


Toi on yks ehdottomasti paras tempaus ja sit yks oli kun katottiin James bondia, en muista nyt mikä se oli, mut kyllä kaikki varmaan muistaan sen kohtauksen, jossa se valkoinen auto menee poikki ja matka jatkuu... Ei mitään muuta kun haalarit ylle, yks Mitsun Lancer (läpimätä) etupenkkien takaa rälläkällä poikki, bensatankki konetilaan ja eikun kylille kruisailemaan... Se oli aika villiä menoa;-) :D :D :D
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
Zetorman
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: To Syys 11, 2003 11:54
Paikkakunta: Nummi-Pusula
Viesti:

Mietelause....

Viesti Kirjoittaja Zetorman »

Ai niin eihän saappia sovi kolhia sillä SAAB ON PYHÄ :!: :!: :!:

Sen sijaan aina välillä on kivaa ostaa eurolla joku lada tai japsi ja ajaa sillä rallia kunnes lakoo tai törmää puuhun tai saa sen katolleen ojaan...

:twisted: :twisted: :twisted:

Tosin yhden saapin olen minäkin kolhinut mutta se kirottu kamikaze hirvi lymyili piilossa puskan takana kunnes hyppäsi mun eteen... Prkl... No synti mikä synti :roll:
Terveisin; A.N.

SAAB 9000, 900, 90, 99 ja 96 osia!!!!! Myös turbomoottoreita, vaihdelaatikkoja, korinosia ja kokonaisia autoja myytävänä. Esim SAAB 9000 CD 3,0 V6 1996 1500eur...
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3102
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

On saattanut tätäkin kaveria hieman ketuttaa :D . Väärä merkki, mutta melkein sääliksi käy:

http://forums.mbworld.org/forums/showth ... genumber=1
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Zetorman kirjoitti: Sen sijaan aina välillä on kivaa ostaa eurolla joku lada tai japsi ja ajaa sillä rallia kunnes lakoo tai törmää puuhun tai saa sen katolleen ojaan...
Hehheh, itselläni tuli mieleen muistoja muutaman vuoden takaa kun olimme kaverini kanssa mökillä.
Siinä lähellä asui aikoinaan sellainen romuhamsteri, jolta löytyi kaikkia vehkeitä vanhoista Scania Vabiksista aina kaivinkoneisiin ja kaikkea siltä väliltä.
Mukava kaveri, tosin on jo kuollut.
No mutta asiaan.
Mentiin käymään morjenstaan mökkinaapuria taas, ja siinä sitten kaverini etsi perää silloiseen Caminoonsa (periä oli SATOJA!), muttei löytynyt sopivaa. siinä sitten lähtöä teimme, huomasin ladossa hieman nuhjuisen, mutta silti räikeän punaisen Lada 1200L :)
Kysyin että ajeletko vielä tuolla, niin mies heitti että ei ole korttia ollut 20 vuoteen :lol:
Kuitenkin se oli seissyt vasta reilun 2 vuotta, aina välillä ajeltu ym.
Mielessä kävi ajatus hurjasta "nostalgia" rallista metsien siimeksessä, joten kysyin että paljonko hän pyytäisi tuosta, sanoi että vie pois vaan, ei hän tarvi sitä.
8O
Hinattiin Larva mökille ja ensitöiksi laitettiin uusi akku latinkiin. Sitten tutkittiin pellin alta, kaikki näytti olevan varsin hyvässä kunnossa, ihme kyllä.
Uusia tulppia sai metsästää huoltoasemilta, mallia en muista, mutta lopulta saatiin nekin samaiselta auton luovuttajalta.
Päätettiin sitten koettaa käyntiin, bensaa kaasariin ja tankkiin, laitettiin vielä iso suodatin että ruoste ym. paska ei mene kaasariin. ja jonkin aikaa vingutettuaan se käynnistyi, mutta tuntui käyvän vajaalla. Hetken päästä vähän kierroksia peliin kaikki sylinterit heräsi peliin.
Ensin ajeltiin rauhallisesti mökkitiellä, ei toiminut valot eikä oikein muukaan sähkövehje.
Sitten menimme syrjäiselle metsätielle, joka on kunnon soratie ja aivan mahtava kurvi lopussa
:twisted:
Kunnon kiihdytys ja mutkaan perä luisussa, melkeen tyhjät renkaat ei tykännyt ja kyljelleen puuhun mentiin, vänkärinpuoleinen takaovi säpäleiksi, onni sinänsä että osui taakse.
Ei tämä vielä riittänyt, nyt koeteltiin ladan rajoja, ja ajettiin suoraan rantatiellemme, jossa on pitkä suora.
"hirmu" kiihdytys ja bensa alkoi haisemaan, no vanhathan haisee aina ;)
tien päässä on makea kurvi, jonka ulkopuolella mukava pieni oja.
Lata otti taas nokkiinsa ja tökkäsi takarenkaasta ojanpenkkaan ja katolleen meni!
Vähän aikaa mietittiin että pitäisikö jättää tänne tämä romu, mutta ei sitä viitsi turhaan roskittaa, jotne kaadettiin miesvoimin latikka takasin tielle renkailleen ja eikun menoksi. Tultiin takas mökille, ajettin lada rantaan ja sain idean, että annetaan voimanpesälle viimeisen kerran kunnon kyytiä.
Käyntiin ja vapaalla kaasu pohjaan, meni jonkin aikaa niin vaalea savu tuprusi koneesta ja sammahti.
Lopulta poltettiin koko auto rantakivikkoon ja aateltiin että olihan siitä iloa :)

Kaikkee sitä.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
ASTech
"Hölösuu"
Viestit: 1167
Liittynyt: Ti Joulu 02, 2003 17:37
Paikkakunta: Uki

Viesti Kirjoittaja ASTech »

Kaverille sattunutta: Oli lupautunut tekemään vähän hitsaushommia tuttunsa 96:een. Hitsaukset tuli tehtyä ja irroitettu akkukaapeli lyötiin paikalleen ja perille menin varmistamiseksi lyötiin se vasaralla tiukkaan. Yllättäen Saabbi lähti starttaamaan ja pakitti tallista pihalle pariovien läpi ja kiilautui pihalla seisseiden autojen väliin. Toinen autoista oli hänen poikansa, joka tuli talosta pihalle ja nähtyään tilanteen potkaisi vielä suutuspäissään korjatun 96:n oven sisälle. Tuloksena viiden oven kunnostus/vaihto ja kipeytynyt käsi, kun yritti irroittaa akkukaapelia vauhdissa :D
Vastaa Viestiin